Kaikki käy, yksi ateria per viikonloppu riittää hyvin, ja loppu hoituu loimumakkaralla, ehtiihän sitä sitten syödä taas viikonlopun jälkeenRampe kirjoitti:Nyt näyttäisi siltä, että osallistujat ovat maksunsa viimein suorittaneet ja minä pääsen etelänmatkalle; kiitos vain tuesta![]()
Ja sitten niitä tosiasioita kehiin. Osallistumismaksut on siis ok, väkeä on vaihtunut listalla ja majoituksesta peritty vuokra on maksettu.
Jos ekakertalaisilla on kysyttävää, niin rohkeasti vain yhteyttä yleisellä tai privapuolella.
Onko tällä kertaa kiinnostusta yhteiseen isompaan ruokailuun, kuten aiempina kertoina on ollut? Saisi edes yhden asiallisen lämpimän aterian samalla kun tankkaa pyörän. Ruokalistaan on sisältynyt ainekset alkusalaatista jälkiruokaan. Tällä kertaa järjestäisin sen Kankaanpäähän, ettei tule siirtymällä niin kylmä kuin viime vuonna tai jos kylmä kuitenkin on, niin ainakin siirtymä olisi lyhyempi.
Maastoajokoulutus Pohjankankaalla 09.-11.07.2010
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Maastoajokoulutus Pohjankankaalla 09.-11.07.2010
-
Rampe
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
Ruokaileminen ei kiinnostanut kuin yhtä. Mutta kun takki alkaa oleen tyhjä, niin mieluusti maistuu tukevampikin/monipuolisempi ateria kuin mikropizza tai makkara, joten koitan joitain keksiä.
Pete soitteli tänään ja pyysi kyselemään halukkuutta tai mielenkiintoa kolmanteen ryhmään. Jako olisi seuraava:
1. Perustekniikkaryhmä, kuten aiemmin selitetty
2. UUTUUS! Ajoryhmä, eli keskitytään kilometrien keräämiseen (Pohjankankaan alueella) lauantaina, koulutuksen jäädessä vähemmälle.
3. Kuuma ryhmä, jossa ajetaan kovaa ja vaativia paikkoja sekä keskitytään pyörän säätöihin.
Mitä mieltä olette, löytyykö kiinnostusta kolmeen ryhmään ja mahdollisesti kolmeen kouluttajaan?
Tästä on se etu, että alkeisryhmä saa rauhassa keskittyä tekniikkaan ja ne jotka ovat aiemmin olleet perustekniikkaryhmässä, mutta kokevat pro-ryhmän olevan liian vaativa, voivat testailla/kertailla taitojaan keskiryhmässä.
Kommentteja. Jako ei edelleenkään ole sitova.
Pete soitteli tänään ja pyysi kyselemään halukkuutta tai mielenkiintoa kolmanteen ryhmään. Jako olisi seuraava:
2. UUTUUS! Ajoryhmä, eli keskitytään kilometrien keräämiseen (Pohjankankaan alueella) lauantaina, koulutuksen jäädessä vähemmälle.
3. Kuuma ryhmä, jossa ajetaan kovaa ja vaativia paikkoja sekä keskitytään pyörän säätöihin.
Mitä mieltä olette, löytyykö kiinnostusta kolmeen ryhmään ja mahdollisesti kolmeen kouluttajaan?
Tästä on se etu, että alkeisryhmä saa rauhassa keskittyä tekniikkaan ja ne jotka ovat aiemmin olleet perustekniikkaryhmässä, mutta kokevat pro-ryhmän olevan liian vaativa, voivat testailla/kertailla taitojaan keskiryhmässä.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Jostain syystä jäi huomaamatta tuo ruokailu juttu, ehdottomasti kiinnostaa kunnon ateriakin. 
Ei ole olemassa sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi!
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Ihan sama monta ryhmää, koska minä olen kuitenkin ekaluokkalainenRampe kirjoitti:Ruokaileminen ei kiinnostanut kuin yhtä. Mutta kun takki alkaa oleen tyhjä, niin mieluusti maistuu tukevampikin/monipuolisempi ateria kuin mikropizza tai makkara, joten koitan joitain keksiä.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- daddy0
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Viesti:
Sama homma minullakin, kyllä kunnon lounas/päivällinen maittaa.Apelix kirjoitti:Jostain syystä jäi huomaamatta tuo ruokailu juttu, ehdottomasti kiinnostaa kunnon ateriakin.
Epäilemättä tulee sen verran raskaita päiviä norsun kanssa painiessa, että kylläpä pitää kunnon sapuskalle päästä kerran päivään. No, mopo vie ja bensalla pääsee, jos ei muuten järjesty.
Proteiini- ja proteiinihiilaripatukat ovat oivaa välipalaa.
Proteiini- ja proteiinihiilaripatukat ovat oivaa välipalaa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Mulle käy kaikki ryhmät (ehkä tuo keskimmäinen olisi sopivin) ja syön aina kun siihen mahdollisuus tulee
Trangiat voi jättää majoitukseen. Täällä kokataan avotulella (ei kai paloaukea voi enää palaa
)
Trangiat voi jättää majoitukseen. Täällä kokataan avotulella (ei kai paloaukea voi enää palaa
Toi ryhmäjako on kyllä paikallaan. Ajoryhmään sopii meikäläiselle, kun kovaa ei pääse, eikä mopossa ole säätöjäkään.
Ajoryhmässäkin tulee varmaan sama homma, kun mulla pojan kanssa eilen. Sälli odotteli mua aina risteyksissä, kun mun/AT:n vauhti ei riittänyt. Tonnehan sais vaikka pitkän lenkin , jota vois kiertää. Silloin vois ajaa ittelle ja mopolle sopivaa vauhtia. Viimevuonna porukka tahtos hajota, vaikka kyllähän tuolla aina lopulta toiset löyty.
Happi
Ajoryhmässäkin tulee varmaan sama homma, kun mulla pojan kanssa eilen. Sälli odotteli mua aina risteyksissä, kun mun/AT:n vauhti ei riittänyt. Tonnehan sais vaikka pitkän lenkin , jota vois kiertää. Silloin vois ajaa ittelle ja mopolle sopivaa vauhtia. Viimevuonna porukka tahtos hajota, vaikka kyllähän tuolla aina lopulta toiset löyty.
Happi
-
gaphill
- Pyörä: BMW F 650 GS Dakar
Järjestetty ruokailu on ihan hyvä juttu, osallistun ilman muuta jos sellaista järjestetään. Käytännössä aikaa tarvittavien siirtymien kanssakin menee jopa vähemmän verrattuna siihen että ruvetaan makkaranuotioita virittelemään.
Ajoryhmät... no, itse olen joka tapauksessa perustekniikka ryhmässä. Mutta sinänsä kuulostaa hyvältä ajatukselta jos vaan kouluttajia riitttää.
Ajoryhmät... no, itse olen joka tapauksessa perustekniikka ryhmässä. Mutta sinänsä kuulostaa hyvältä ajatukselta jos vaan kouluttajia riitttää.
-
gaphill
- Pyörä: BMW F 650 GS Dakar
Kysyisin vielä kerran noista renkaista, kun on tullut vähän ristiriitaista tietoa. Jossakin tällä foorumilta sanottiin että Tourance tyypin renkaillakin pärjää, hiki vaan tulee. Pari viime vuonna osallistunutta kaveria taas kertoi että karkeanappulaiset soralingot on aivan must.
Olisko niin että eri ryhmien välillä on myös eroja rengastusvaatimuksissa
K60:t odottelis tallin lattialla, pärjääkö niillä eskariryhmässä?
Menee varmaan niin, että mitä karkeempaa, sen mukavampaa. Itellä ainakin oli toissavuonna Kingsin KT966 katuendurorenkaat, joilla pärjäs ihan ok, viime vuonna karkeat nappulat (edessä Kings crossinappulat ja takana Kendan Trakmaster) ja ajo oli selkeästi mukavampaa.gaphill kirjoitti:Kysyisin vielä kerran noista renkaista, kun on tullut vähän ristiriitaista tietoa. Jossakin tällä foorumilta sanottiin että Tourance tyypin renkaillakin pärjää, hiki vaan tulee. Pari viime vuonna osallistunutta kaveria taas kertoi että karkeanappulaiset soralingot on aivan must.
Tälle vuodelle on hyllyssä odottamassa Mitas C-02 taakse ja E-09 eteen, ellen hanki vielä uutta Kingsin rupulikumia eteen.
Tuonne pääsee sen verran harvoin, ettei kannata hauskaa viikonloppua pilata huonojen renkaiden takia
Ja nimenomaan sitä pehmeää hiekkaa riittää...
Mikäs muuten on aloitusaikataulu tuolloin perjantaina? Tietää vähän järkätä muita menoja ja arvioida siirtymäreitin kestoa. Matkahan täältä Tampereelta voi kestää tuonne tunnin tai koko päivän, riippuu reitistä ja kaasun asennosta 
-
Rampe
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
Portti aukeaa paikanpäälle 14-16 välillä ja se riippuu siitä mitenkä ammunnat lopetetaan.
Perjantai on lähinnä kokoontumiselle varattu, viimeiset kun ovatten saapuneet yleensä siinä 22 aikoihin, eli varsinaiset ajot alkaa lauantaina ja sunnuntaina klo 08-09 paikkeilla.
Perjantai on lähinnä kokoontumiselle varattu, viimeiset kun ovatten saapuneet yleensä siinä 22 aikoihin, eli varsinaiset ajot alkaa lauantaina ja sunnuntaina klo 08-09 paikkeilla.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Hiukan OT, mut samalla suunnalla kuitenkin, harmi et osuu samaan viikonloppuun, olis ollut pari mielenkiintoista ja legendaarista konettakin...
http://www.jamiflyin.com/lentonaytos.html
http://www.jamiflyin.com/lentonaytos.html
Ei ole olemassa sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi!
Tuollahan on kyllä käyty syömässä, mutta onko tänä vuonna kenties kaukana?
Tämä kuuluu kyllä ehdottomasti osastoon 'Nähtävä kerran elämässä'

Tämä kuuluu kyllä ehdottomasti osastoon 'Nähtävä kerran elämässä'
- Liitteet
-
- Supermarine Spitfire.jpg
- (6.35 KiB) Tiedosto ladattu 239 kertaa