URAA 2014
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: URAA 2014
Sunnuntaina kun olimme lähtöä tekemässä kävi paikallinen autoilija tuomassa joltain tielle pudonneen rekisterikilven. Lisätietoja saanee Mainarista Hessulta.
Hieno tapahtuma kerta kaikkiaan! Ensi vuonna uudestaan. Kiitokset mukana olijoille ja järjestäjille. Ja Meidän partio porukalle! Oli todella mukavaa 
Kiitokset täältäkin kaikille tasapuolisesti, puitteet kohillaan kaikin puolin
Ajouraa löytyy jokaiselle jotakin, suosta isompiin sora/hiekkateihin, joten voi kyllä suositella
isoillekin matkaenskoille tapahtumaa!
-Tero
Ajouraa löytyy jokaiselle jotakin, suosta isompiin sora/hiekkateihin, joten voi kyllä suositella
isoillekin matkaenskoille tapahtumaa!
-Tero
-
JamppaH
- Pyörä: Yamaha XTZ 750 Super Tenere
Mainio tapahtuma, ens vuonna uudestaan. Kiitokset kaikille, erityisesti PantseK ja DRPete kun päästiin porukkaan ajaan 
Viimeksi muokannut JamppaH, La Heinä 12, 2014 9:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rampas
- Pyörä: KTM 500 EXC Six Days
Kiitokset vaan Savon Sukellusryhmän puolesta, ensi vuonna taas mukaan.
Rannevaivat ja muut ongelmat voitettiin, saatiin jopa pari uutta innostunutta tapahtumaa kohtaan.
Löytynyt kilpi saattaa olla yhdeltä meidän porukasta, uusi on jo kuulemma tilattu...
Rannevaivat ja muut ongelmat voitettiin, saatiin jopa pari uutta innostunutta tapahtumaa kohtaan.
Löytynyt kilpi saattaa olla yhdeltä meidän porukasta, uusi on jo kuulemma tilattu...
A KTM might not be your first motorcycle, but it will be your last. When you've tried the rest, buy the best KTM.
No niin. Puutarhatraktori toi kotiin asti.
Suuri kiitos partion yhdeksän hepuille ja savon suoryhmälle kiertoajeluista.
Näköjään saapunut myös tekstiviesti että mun mitas on saapunut takaisin tampereelle. Nyt se matkahuolto sitten toimii taas tana ja kele.
Niin ja iso kiitos koko mukana olleelle porukalle yleisesti. Mulle oli ensimmäinen uraa mutta täysin varmaa ettei ollut viimenen.
Suuri kiitos partion yhdeksän hepuille ja savon suoryhmälle kiertoajeluista.
Näköjään saapunut myös tekstiviesti että mun mitas on saapunut takaisin tampereelle. Nyt se matkahuolto sitten toimii taas tana ja kele.
Niin ja iso kiitos koko mukana olleelle porukalle yleisesti. Mulle oli ensimmäinen uraa mutta täysin varmaa ettei ollut viimenen.
- Totti
- Pyörä: Tenere 700
- Viesti:
Kiitokset myös minulta. Porukka oli mukavaa, ruoka hyvää, sauna kuuma ja tiet sopivan huonoja.
Suosittelen tapahtumaa lämpimästi muillekin möhköille. Suoukot pitää niin kovaa meteliä että unohtuu se tosiseikka että tuolla seudulla on loputtomasti hienoja kovapohjaisia teitä isoille pyörille ajettavaksi.
Ensimmäinen kerta, muttei viimeinen!
Suosittelen tapahtumaa lämpimästi muillekin möhköille. Suoukot pitää niin kovaa meteliä että unohtuu se tosiseikka että tuolla seudulla on loputtomasti hienoja kovapohjaisia teitä isoille pyörille ajettavaksi.
Ensimmäinen kerta, muttei viimeinen!
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Morjens!
Ossaiskohan joku kertoa mulle tuosta tapahtumasta sen verran että onko kilvettömällä/punakilpisellä pyörällä mitään mahdollisuutta osallistua vai onko oltava ihan kilvissä oleva pyörä? Yrittäny selvitellä jo joka paikasta mut en oo vielä selvyyttä asiaan saanut.
Ossaiskohan joku kertoa mulle tuosta tapahtumasta sen verran että onko kilvettömällä/punakilpisellä pyörällä mitään mahdollisuutta osallistua vai onko oltava ihan kilvissä oleva pyörä? Yrittäny selvitellä jo joka paikasta mut en oo vielä selvyyttä asiaan saanut.
Voi osallistua kilvettömällä mutta ajomahdollisuudet jää melko pieniksi eli itse en kauheasti nää siinä mieltä. Olen ollut pari kertaa siellä kisapyörällä yhden päivän ajamassa niitä Mainarin offroad reittejä joihin voi mennä ilman kilpeäkin mutta nopeasti ovat kolutut ja paikoin ehkä vähän haastaviakin ovat, ainakin ajoittain.
Minun tyylinäyte parin vuoden takaa offi reitiltä.
https://www.youtube.com/watch?v=pPfF0IphkSU
Minun tyylinäyte parin vuoden takaa offi reitiltä.
https://www.youtube.com/watch?v=pPfF0IphkSU
antti
- tertsu
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Onhan siinä Mainarin nurkillakin jo ajomaastoa vaikka ja kuinka, mutta eipä se tietty laillista ole kilvettömällä sielläkään ajella. Kiinnijäämisen riski on tietty aika pieni jos pyörii vaan siinä nurkilla ja on tuolla ollut kilvettömiäkin mopoja mukana, joten omalla riskillä tietty voi tehdä mitä vaan.
Kurapyöräkalenterin mukaan Uraa2015 olis 1.-5.7.
Kurapyöräkalenterin mukaan Uraa2015 olis 1.-5.7.
Kura lentää...
Aivan. Minkä pituinen lenkki tuo on missä kilvettömällä sitten sais ajella ja onko tuossa kunnossa koko pätkä yleensä mitä tuolla videolla oli
? Voihan se olla että tulee vahdettua pyörä valkokilpiseen jossain välissä.
Jos on kuiva vuosi niin on noin helppoa kuin tuossa videossa, jos sataa ja on märkää niin on vähän haastavampaa.
Oliskohan joitakin kymmeniä kilometrejä tuota punakilpiselle virallisesti sopivaa pätkää ja pääosin kuivempaa, tuolloin oli aika märkä vuosi mutta tuo pätkä on kyllä aina kohtuu kostea ja pehmeä. On myös hyvää kivikkoharjoittelua, nopeampia sora rännejä ja mäkeä ym kivaa. Mainarin reittien käytöstä on peritty perinteisesti joku nimellinen maksu.
Kyllähän tuo nimenomaan on valkokilpiselle mahtava tapahtuma, paljon jos ei loputtomasti sorateitä, haastavampia sorateitä ja lähes ajokelvottomia (on niitä parhaita) sorateitä sekä muuta maastoa...
Oliskohan joitakin kymmeniä kilometrejä tuota punakilpiselle virallisesti sopivaa pätkää ja pääosin kuivempaa, tuolloin oli aika märkä vuosi mutta tuo pätkä on kyllä aina kohtuu kostea ja pehmeä. On myös hyvää kivikkoharjoittelua, nopeampia sora rännejä ja mäkeä ym kivaa. Mainarin reittien käytöstä on peritty perinteisesti joku nimellinen maksu.
Kyllähän tuo nimenomaan on valkokilpiselle mahtava tapahtuma, paljon jos ei loputtomasti sorateitä, haastavampia sorateitä ja lähes ajokelvottomia (on niitä parhaita) sorateitä sekä muuta maastoa...
antti
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
Todnäk osallistun ajotreenin merkeissä punakilpi 2T ens kesänä, löytyy sieltä ajamista. Ehkä enemmän sitten toistoa ja vähemmän tietä. Tyyliin koppiautolla hautainmaalle ja siitä sitten braap, korjaan rintintin.
Mukavampaahan se ajaminen on jos vähän haastettakin löytyy niin ei käy tylsäksi
Kiitoksia vastanneille ja tää on kyllä ehottomasti messissä ens kesänä 
-
JamppaH
- Pyörä: Yamaha XTZ 750 Super Tenere
Toivottavasti saa kesäloman natsaamaan tohon Heinäkuun alkuun. Muuten jää, ku sattuu työkierto just sille ajankohalle