Oulun seudun päristelyt

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Tase kirjoitti:
tertsu kirjoitti:Hiljasta on Oulun seudulla surauttelujen suhteen. Näyttäis ennusteen mukaan sunnuntaille pukkaavan mukavaa ajokeliä, joten olisko kiinnostusta kävästä jossain surauttelemassa? Mitään reittejä en ehdi väkästeleen, mutta ehtisikö joku muu?
Mistäs se löytyy sellaiset ajomestat missä ei hirvimiehet häiritse eivätkä häiriinny? Yksi vaihtoehto on lähteä iltapäivällä/illalla liikkeelle.
Onhan noita hirvimiehiä viikonloppuna mettät täynä, mutta eipä ne ole ainkaan mua ihmeemmin ennenkään häirinneet. Mites Muhos - Rokua suunta ja mieluusti päivänvalon aikana?
Kura lentää...
DR Markku
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Mullakin tekis mieli käväistä jossain mutta minulla on pari ongelmaa, gepsi on edelleen maahantuojalla jotenka reititys ei pelaa ja sunnuntai on ainoa mahdollinen eikä silloinkaan kovin myöhään kun pitää mennä töihin ja vanteessakin on lommo kun paukautin sitä vähän kiveen. Mutta jos ketään ei haittaa että minä vähän väliä kysyn että missä ollaan niin kai minä voin jonkunlaisen reitin miettiä. Sillä varauksella että leka pelaa.
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

DR Markku
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri

Re:

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Tase kirjoitti:Kalevan juttutuvasta: http://www.kaleva.fi/plus/keskustelu1_1 ... _page0.htm
Nuo keskustelupalstan jutut ovat tosi valitettavia, niissä tahtoo leimautua isompikin porukka oli syytä tai ei. Toki samalla lailla valitetaan ratsastajista, mönkkäreistä, traktoreista ja monesta muusta. Noita paikkoja jossa asuu herkempiä kanssaihmisiä kannattaa välttää vaikka kyseessä olisikin maastoliikennelain tarkoittama metsätie tai tie jossa ajaminen olisi muuten sallittua.
FinMoto

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja FinMoto »

onneksi samalla juttutuvalla halutaan kieltää takavetoiset autot..... :lol:
ATC
Pyörä: HP2E

Viesti Kirjoittaja ATC »

FinMoto kirjoitti:onneksi samalla juttutuvalla halutaan kieltää takavetoiset autot..... :lol:
En oikeen löydä yhteyttä tuohon ulkoilureiteillä ajeluun.
Häiriköinti vaarantaa koko harrastuksen tulevaisuuden, eikä asiaa kannata vähätellä.
Weteraani kurapyöräilijä
Jari
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jari »

Ehkäpä arvon FinMoto viittasi viestillään ko.palstan tasoon joka ylittää tätänykyä nipinnapin suoli24:n.

Ulkoiluun osoitetuilla reiteillä ajelu on täysin tuomittavaa.

Asiaan. Pariin viikkooon ei ole ollut aikaa päristellä, mitkäs kelit ovat olleet? Millaista hirvimieskantaa tulevalle viikonlopulle on ennustettavissa ?
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Jari kirjoitti:Pariin viikkooon ei ole ollut aikaa päristellä, mitkäs kelit ovat olleet? Millaista hirvimieskantaa tulevalle viikonlopulle on ennustettavissa ?
Jos joku keksii jotain niin minä ehkä olen lähdössä mukaan.
FinMoto

ATC kirjoitti:
FinMoto kirjoitti:onneksi samalla juttutuvalla halutaan kieltää takavetoiset autot..... :lol:
Häiriköinti vaarantaa koko harrastuksen tulevaisuuden, eikä asiaa kannata vähätellä.
Jari kirjoitti:Ehkäpä arvon FinMoto viittasi viestillään ko.palstan tasoon joka ylittää tätänykyä nipinnapin suoli24:n.
Ulkoiluun osoitetuilla reiteillä ajelu on täysin tuomittavaa.
ATC, totta oli hieman huono kommentti, mutta Jari onneksi ymmärsi huumorin pilkkeen tuossa.
:P
kirppu
Pyörä: NN.

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Tase kirjoitti:
Jari kirjoitti:Pariin viikkooon ei ole ollut aikaa päristellä, mitkäs kelit ovat olleet? Millaista hirvimieskantaa tulevalle viikonlopulle on ennustettavissa ?
Jos joku tosiaan haluaisi raivata tietä edellä viikonloppuna niin voisin yrittää pysytellä perässä. Itellä ei tähän hätään ole oikein mitään järkevää reittipläniä.
ex. KTM 690R -09
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
ATC
Pyörä: HP2E

Viesti Kirjoittaja ATC »

Laitanpa linkkinä Oulun alueen ulkoilureittikartan, niin ei ehkin vahinkossa erehdy luvattomille seuduille cruisaileen.
http://www.ouka.fi/liikunta/pdf/os.pdf
Weteraani kurapyöräilijä
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

kirppu kirjoitti:
Tase kirjoitti:
Jos joku tosiaan haluaisi raivata tietä edellä viikonloppuna niin voisin yrittää pysytellä perässä. Itellä ei tähän hätään ole oikein mitään järkevää reittipläniä.
Oishan se mukavaa, mutta tälläkertaa ei millään ehdi. Pyörä palasina, etupumput ja takajousi huollettuna odottelevat takaisin asennusta tallin pöydällä. Seuraavana vkl jos on vielä kelejä?
Kura lentää...
FinMoto

Nyt kun katsoin tuota karttaa, en päässyt selville oli Leena (Juttutuvan aloittaja) juuri ulkoilureitillä vai tavallisella polulla tai metsäautotiellä ?
Marko P
Pyörä: SE, 500exc

Viesti Kirjoittaja Marko P »

Siis tuohan on metsäautoura, mikä menee kalimenojan varressa. Siitä muistaakseni haarautuu polkuja jotka yhtyy Pateniemen kuntoladulle. Nuo metsät on polkuja täynnä. Mukavaa maastoa pyöräiliöille, mutta liian lyhyitä pätkiä mopolle.

ps.
Ei ME (jotka päästään kauemmaksi) siellä aja. Siellä ajaa ne juniorit punakilvillään, joita näkyy (jo liikaa) alakylän maastossakin.
JPT
Pyörä: DR 500/600/800

Viesti Kirjoittaja JPT »

Noista ajopaikoista sen verta, että itte pysyn pois kaupungin lähialueilta, siellä on niin paljo muita liikkujia, että jääköön maastot heille ja crossi pojille, enskalla ku karautta 20-40 km asvalttia maakuntiin päin 4-tien maanpuolelle, niin alkaa väki vähetä ja ei häiritte kanssa ihmisiä. Vaikka asustelen aivan Annalankankaan-Virpiniemen maastojen vieressä, en käy ku ehkä kerran vuodessa hissukseen ajeleen ja katteleen onko maisema muuttunut. Talon kulmalta ulkoilureittä näyttää päristelevän crossipojat ja kelkka miehet. Siitä minun ja polliisin talon vierestä :P
Vastaa Viestiin