Jokos ensikesän reissusuunnitelmat selvillä

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JJ
Pyörä: BMW R1200 GSA

Re: Jokos ensikesän reissusuunnitelmat selvillä

Viesti Kirjoittaja JJ »

Korruptio kirjoitti:
Tuo saksan osaaminen on aika hauska juttu mun mielestä noissa ex. itäblokin maissa, liekkö englanti ollut pannassa koulussa niin ovat opetelleet saksaa, sama homma toimii muuallakin. Ensin ne yleensä koitti ukrainaa, sitten venäjää, sen jälkeen saksaa ja lopulta päädyttiin yes/no rallienglantiin ja käsimerkkeihin ja piirroksiin.
Ei kai tuon kielen suhteen sen kummempaa ole, kuin että maiden rajat ovat menneinä vuosisatoina olleet vähän eri paikassa kuin nykyään. Jos katsoo vaikka Itävalta-Unkarin aluetta ja lisäksi Preussin alueet siinä yläpuolella, niin onhan siinä ainakin osittain saksankielistä aluetta aika monen nykyvaltion alalla. Eikä se kieli ihan äkkiä kuole, vaikka käydään muutamat sodat ja pannaan rajat uusiksi. Saksa on (ja on ollut) kuitenkin Manner-Euroopan valtakieli ja etenkin vanhemman väen osaama monessakin ’itämaassa’. Varmaan myös saksalaisten harrastamalla runsaalla turismilla on vaikutusta kielen osaamiseen. Nykyään kai nuoretkin opettelevat saksaa mm. Kreikassa ja Espanjassa, tosin vähän eri syistä… :wink:

Ja oma vähäinen kokemus Ukrainasta valitettavasti sisälsi korruptiota miliisille, mutta kokemuksistahan kannattaa aina oppia.
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Moto ykköses on juttu Valkovejäjän mp reissust.
-jn-
Pyörä: SE/EXC350/GS

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Moi

Tekis mieli ajaa Irkutskiin mutta ei takas :lol: :lol: , pitää miettiä pyörän nyt saa helposti tulemaan takaisin Pietariin ja itse koneella perässä , katotaan kesäkuun alussa sitten tarkemmin.
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Lonely Lynx
Pyörä: Transalp, CB750

Viesti Kirjoittaja Lonely Lynx »

-jn- kirjoitti:Moi

Tekis mieli ajaa Irkutskiin mutta ei takas :lol: :lol: , pitää miettiä pyörän nyt saa helposti tulemaan takaisin Pietariin ja itse koneella perässä , katotaan kesäkuun alussa sitten tarkemmin.

Kai sieltä takaisinkin vois ajaa, jos tulee eri reittiä ja aika riittää? Irkutskissa ei sinänsä ole paljon nähtävää, mutta Baikal on jotain suuremmoista. Laatokka ja Ääninen on kierretty. Olisiko Baikal seuraava?
-jn-

Lonely Lynx kirjoitti:

Kai sieltä takaisinkin vois ajaa, jos tulee eri reittiä ja aika riittää? Irkutskissa ei sinänsä ole paljon nähtävää, mutta Baikal on jotain suuremmoista. Laatokka ja Ääninen on kierretty. Olisiko Baikal seuraava?

Moi

Baikalin kierto vois olla mielenkiintoinen , takaisin ajamisessa on kysymys enemmän käytettävissä olevasta ajasta sitä kun on rajoitutetusti ,samoin minulla on ystäviä melkein matkan joka kaupungissa ja olis niitäkin mukava käydä moikkaamassa .

Gilera
Pyörä: Gilera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gilera »

-jn- kirjoitti:
Moi

Baikalin kierto vois olla mielenkiintoinen , takaisin ajamisessa on kysymys enemmän käytettävissä olevasta ajasta sitä kun on rajoitutetusti ,samoin minulla on ystäviä melkein matkan joka kaupungissa ja olis niitäkin mukava käydä moikkaamassa .
Baikalin kierto on takuulla mielenkiintoinen, ainakin jos kohtuu etäisyydellä lutakosta meinaa kiertää.....siellä itä-puolella menevä latu on ns. talvitie, eli jostain Kurumkanista eteenpäin. Näin oli ainakin kun parivuotta sitten asiaa meinasin suunnitella. Suotasuota ja vielä vähän kosteampaa suota, paljon muuta siellä ei ole paitsi muutama puro mikä laskee Baikaliin ja muutama kukkula välissä.
psi
Pyörä: Africa Twin RD07

Viesti Kirjoittaja psi »

Sibirsky Extreme 2012:ssä (http://advrider.com/forums/showthread.php?t=834987) Baikalin itäpuolta käsiteltiin vastikään kun tarina siitä ohi kulki niin sen 110 -reitti kulkee ainakin jossain kohti pari kilometriä nykyistä joenpohjaa pitkin. Pyöriäkin kuulemma menee välillä läpi, mutta lähinnä jonkun 4x4 ja 6x6 -porukan mukana.
Русский военный корабль, иди на хуй
SamiV
Pyörä: AT

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Mikä tuo helposti takaisin pyörän tuleminen on? Onko joku kontaksi/kuljetusfirma tiedossa vai meinaatko että normaali lahjonta ym johonkin junaan pyörän yrittäminen?
-jn-

SamiV kirjoitti:

Mikä tuo helposti takaisin pyörän tuleminen on? Onko joku kontaksi/kuljetusfirma tiedossa vai meinaatko että normaali lahjonta ym johonkin junaan pyörän yrittäminen?

Ei tällä kertaa.... :D
Venäjä on täynnä kuljetus liikkeitä ja tyhjiä rekkoja jotka ajaa takaisin Siperiasta Pietariin /Moskovaan en nää tätä minkäänlaisen ongelmana , muutama paikallinen kaveri selvittämään ja asia on ok .
Venäjällä toimii maan sisäinen rahti liikenne niinkuin Suomessa sitä taitaa vaan olla vain vähän enemmän , ja kun tavaraa siirretään maan sisällä ei tarttee mitään tullipapereita yms .

Asun 3 vuotta Novosibirskissa voin tsekata tämän paikallisilta ystäviltäni .

terv. -jn-

SamiV
Pyörä: AT

Viesti Kirjoittaja SamiV »

-jn- kirjoitti:
SamiV kirjoitti:

Ei tällä kertaa.... :D
Venäjä on täynnä kuljetus liikkeitä ja tyhjiä rekkoja jotka ajaa takaisin Siperiasta Pietariin /Moskovaan en nää tätä minkäänlaisen ongelmana , muutama paikallinen kaveri selvittämään ja asia on ok .
Venäjällä toimii maan sisäinen rahti liikenne niinkuin Suomessa sitä taitaa vaan olla vain vähän enemmän , ja kun tavaraa siirretään maan sisällä ei tarttee mitään tullipapereita yms .

Asun 3 vuotta Novosibirskissa voin tsekata tämän paikallisilta ystäviltäni .

terv. -jn-
Joo kyllä mäkin niitä venäläisten rekkojen pakokaasuja olen riittävästi vimeisen kolmen vuoden aikana niellyt että tiedän että niitä liikkuu paljon :D

Ei tosiaan tuo rekkakyyti tullut lainkaan mieleen pyörän kuljetusmuotona. Luulen että tuollaiselle palvelulle voisi olla jonkin verran kysyntää sellaisten parissa jotka haluvat pyörän Mongolien porteille tai porteilta istumatta 7 päivää pyörän selässä halki Venäjän.
MTRO
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI

Viesti Kirjoittaja MTRO »

SamiV kirjoitti:..... Luulen että tuollaiselle palvelulle voisi olla jonkin verran kysyntää sellaisten parissa jotka haluvat pyörän Mongolien porteille tai porteilta istumatta 7 päivää pyörän selässä halki Venäjän.
Jos uudelleen lähtisin niin en näkisi lainkaan huonona vaihtoehtona..!
Vastaa Viestiin