Ylöjärven , Kurun ja Pirkkalan ajelut
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kävin kokeilemassa eilen uusia luistopohjia. Kiersin puiston kertaalleen molempiin suuntiin ja kahdeksikossa sekosin laskuissa, mutta monta niitä meni, kun en malttanut ihanheti lopettaa.
Kokemukset: talvienduro ilman luistopohjia on kuin hiihtäisi ilman suksia. Eli kyllä meno oli huomattavasti helpompaa, kuin ilman luistopohjia. Kenkien liukkauden huomasi myös siinä, kun yritti nostaa etupyörää siitä polun ainoasta märästä kohdasta.
Kokemukset: talvienduro ilman luistopohjia on kuin hiihtäisi ilman suksia. Eli kyllä meno oli huomattavasti helpompaa, kuin ilman luistopohjia. Kenkien liukkauden huomasi myös siinä, kun yritti nostaa etupyörää siitä polun ainoasta märästä kohdasta.
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Kiitos samoin, hauskaa oli. Spoori on huomenna pakkasyön jälkeen parhaimmillaan, menkää ihmeessä ajamaan. Oma ilta kuluu tenavien kanssa numeroita liimaillessa...Pyry kirjoitti:Kiitos Kipalle ja Sepolle ajoseurasta!
Kipa
Jos Kipaa tarkoitat, niin oikeesti se mummoilee samaa peruskaheksaakymppiä rankamettäavohakkuukallionousulettopaskasuvannot ja lentokentät.VAK kirjoitti:Ei voi muuta kun ihmetellä, että miten kovaa noin isoilla pyörillä voi mennä?!?
Ajattelin pölliä siltä käyttämättömän kutosrattaan nyt kun oma lodju on auki.
- Kipa
Täh? Kuutosvaihde? Ei Africa Twinissäkään ollut kuin 5.timo kirjoitti:Jos Kipaa tarkoitat, niin oikeesti se mummoilee samaa peruskaheksaakymppiä rankamettäavohakkuukallionousulettopaskasuvannot ja lentokentät.VAK kirjoitti:Ei voi muuta kun ihmetellä, että miten kovaa noin isoilla pyörillä voi mennä?!?
Eilen menin kyllä peruskahtakymppiä, huiput huimat 38.
Tuolla se automaattikytkin olisi varmaan hieno; nyt pärjäsi kakkosella koko lenkin, lopussa hetkeksi kolmosta sisään (enkä nyt tarkoita saunaa ja oheisjuomia)
Kipa
Juu sitä tarkoitin.Kipa kirjoitti:Täh? Kuutosvaihde? Ei Africa Twinissäkään ollut kuin 5.timo kirjoitti:Jos Kipaa tarkoitat, niin oikeesti se mummoilee samaa peruskaheksaakymppiä rankamettäavohakkuukallionousulettopaskasuvannot ja lentokentät.VAK kirjoitti:Ei voi muuta kun ihmetellä, että miten kovaa noin isoilla pyörillä voi mennä?!?
Eilen menin kyllä peruskahtakymppiä, huiput huimat 38.
Tuolla se automaattikytkin olisi varmaan hieno; nyt pärjäsi kakkosella koko lenkin, lopussa hetkeksi kolmosta sisään (enkä nyt tarkoita saunaa ja oheisjuomia)![]()
Kipa
Olen myös miettinyt tuota automaattikytkintä EXC:een. Rekluse kytkin maksaisi 0,5k€. On se vaan niin paljon, ettei pysty kokeilemaan. Täytyy vaan jaksaa käyttää sitä manuaalikytkintä.
Mistä te olette noita kypärävaloja kokastelleet?
Mulla on Sunsboy, tuolta http://www.jaoy.com/yhteystiedot.html saa kutakuinkin vastaavaa (kumipäällysteisellä kuorella). Hintaluokka 20-25 e.VAK kirjoitti:
-
k113635
- Pyörä: mopoton
Moi,VAK kirjoitti: Olen myös miettinyt tuota automaattikytkintä EXC:een. Rekluse kytkin maksaisi 0,5k€. On se vaan niin paljon, ettei pysty kokeilemaan. Täytyy vaan jaksaa käyttää sitä manuaalikytkintä.
Olen mielitellyt tulla mukaan teidän Ylöjärven yhteisriennoille, mutta Lakalaivan läheisyys ja rajoitettu aikataulu ovat aina tulleet väliin. Kävin itsekin viime kesän valkokilpisafarilla hikoilemassa enduropuistossa ja hauskaa maastoahan se oli. Mutta toisaalta eipä voi Lakalaivankaan kunnosta valittaa, vaikkei siellä varsinaista lumispooria olekaan juuri ollut.
Mutta apropoo kypärävalot ja Rekluse.
Olen luistatellut Reklusea nyt muutaman kymmenen tuntia enkä enää antais pois. Tuolla t&n puolella on aiheesta hieman lisääkin. Loistokapistus, ei halpa mutta takuulla hintansa arvoinen.
Sitten mulla olis ylimääräisenä käyttämätön TrailTechin tupla HID valosatsi myynnissä. http://trailtech.net/helmet_light_kits.html Tarkempi malli on 3122-SF, eli tupla HID Spot ja Flood kuvioilla, ilman akkua. (Joko n. 30W pyörästä tai sitten hankkii itse 11-14V akun) Hintaluokka kipuaa tavallisten spottien yläpuolelle, mutta on sitten valotehoakin ihan eri tavalla. Olisko joku 265€? MP-Racing.fi ovh ko. satsille akun kanssa jo jotain yli 400€. Noista tais olla mainoskin uusimmassa OffroadPro turhakenumerossa.
Sekä Reklusea että Spotteja voi tulla ihastelemaan/vihastelemaan aina kun näkyy Sinistä uralla. Ainakin huomenna olen Lakalaivassa puolen päivän jälkeen. Tosin enemmistö teikäläisistä taitaa suunnata Kuruun... Oma HID satsini on akun kanssa, joten esittely onnistuu myös ilman pyörää, yv:tä kehiin jos kiinnostus heräsi.
-
oppeS
Ylöjärven Enduropuisto
Kiitos Kipalle ja Pyrylle eilisestä ajosessiosta sekä hyvästä vinkistä kypärävalon suhteen. Kävin tänään JA elektro Tools- liikkeessä Pirkkahallia vastapäätä. Valo löytyi 35 W 12 V BL:n tyyppi PL-4100-12V kumipäällysteisessä kuoressa ovh 32 €, mutta pienellä tinkimisellä 25 €. Mukana tuli johdonpätkä lampunliittimellä varustettuna.On halogeenispotti- Kipa, en ole varma tarkoititko juuri tätä? Muita ei heillä ollut. Jos ei ole, niin täytyy vaihtaa.Ottamalla alkuperäisen jalan pois painaa lamppu 115 grammaa. . T. Seppo ps. eipä taida olla sama. katsoin juuri hakusanalla netistä. Eli vaihtoon menee.
-
kartanlukija
- Pyörä: KTM 530 EXC
- Viesti:
En päässyt työmatkan takia Torstain ajoon mukaan. Mutta kävin nyt Perjantaina 16 jälkeen ihan päivänvalolla pyöräyttämässä 4-kierrosta.Kipa kirjoitti:Kiitos samoin, hauskaa oli. Spoori on huomenna pakkasyön jälkeen parhaimmillaan, menkää ihmeessä ajamaan. Oma ilta kuluu tenavien kanssa numeroita liimaillessa...Pyry kirjoitti:Kiitos Kipalle ja Sepolle ajoseurasta!Hyvä treenihän tuo oli lauantaita ajatellen, oikean polven sisäpintaan tarvii vaikkapa telttapatjan palasen lisäsuojaksi, pakokäyrä hakkaa siihen ikävästi (tai jalka hakkaa paremminkin pakokäyrään). Jos noi kisapätkät on läheskään yhtä hienossa kunnossa, niin nam!
Kipa
Hiukan oli taas satanut ja tuiskannut lunta uraan. Ja spoori oli kuitenkin hieman pehmeähkö, mutta kaikkiaan parhaimmassa kunnossa mitä tähän mennessä on nähty. Kierrosajat painui jo 14 minuutin tuntumaan varovaisellakin ajolla. Olipahan kerrassaan hienoa!
Nyt alkaa noi illat pidetä siihen tahtiin, että oma valojen rakentelu taitaa jäädä ensi syksyn hommiksi.
- Kipa
Re: Ylöjärven Enduropuisto
Kyllä se varmaan on se, mitä tarkoitin. Pojan mönkkärissä on samanlainen. Tota Sunsboyta, joka mulla on, saa ainakin yhdeltä tukkurilta Tampereelta. Mulla on sinne kontaktia eli jos on useampi halukas, niin laittakaa viestiä. Timpuri-Mikallekin olen yhden luvannut jossain vaiheessa hankkia. Olikohan 30-35 e kun mulle ja timolle ostin reilu vuosi takaperin.oppeS kirjoitti:Kiitos Kipalle ja Pyrylle eilisestä ajosessiosta sekä hyvästä vinkistä kypärävalon suhteen. Kävin tänään JA elektro Tools- liikkeessä Pirkkahallia vastapäätä. Valo löytyi 35 W 12 V BL:n tyyppi PL-4100-12V kumipäällysteisessä kuoressa ovh 32 €, mutta pienellä tinkimisellä 25 €. Mukana tuli johdonpätkä lampunliittimellä varustettuna.On halogeenispotti- Kipa, en ole varma tarkoititko juuri tätä? Muita ei heillä ollut. Jos ei ole, niin täytyy vaihtaa.Ottamalla alkuperäisen jalan pois painaa lamppu 115 grammaa. . T. Seppo ps. eipä taida olla sama. katsoin juuri hakusanalla netistä. Eli vaihtoon menee.
Mulla meni eilen kolmas kiekka parhaiten, tasan 15 minsaa...
Kipa