Uraa 2009 partio 5
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- daddy0
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Viesti:
Uraa 2009 partio 5
Meikäläiseltä löytyy Garmin GPS mallia Oregon 400t ja siinä on nyt sisällä ne Pasilta saadut reitit (katso linkki). Paikallistuntemusta ei ole laisinkaan, joten uusien reittien tekeminen on aikamoista arpapeliä. Onkos jollain meidän partiossa enemmän kokemusta noista alueista. Ilmeisesti yksi päivä tosiaan menee mukavasti ampuma-alueella möyriessä, mutta muiden päivien osalta pitäisi varmaan jotain keksiä.
Ideoita, tuntemusta, vapaaehtoisia reitittäjiä tms?
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 90#p125490
Ideoita, tuntemusta, vapaaehtoisia reitittäjiä tms?
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 90#p125490
- Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Re: Uraa 2009 partio 5
Mulla on samat reitit OziCE:lle ja pyörässä on "Hakkis". Tein pari vaihtoehtoista lenkkiä ampuma-alueelle ja pari pientä saunalenkkiä majoituspaikan lähettyville. Paikallistuntemusta kun ei ole niin en arvaa summamutikassa lähteä reittejä tekemään. Pitää vielä tarkistaa nuo tankkauspaikat jotta ei tuu menoveden kanssa ongelmia. Meikäläisen "kameli" menee n. 350km tankillisella....
Koska tuun Knifin kanssa autolla niin mukana on jonnin verran työkaluja, varaosia sekä mm. 18" ja 21" varakumit (päälliset + sisuskumit).
T: Matti
Koska tuun Knifin kanssa autolla niin mukana on jonnin verran työkaluja, varaosia sekä mm. 18" ja 21" varakumit (päälliset + sisuskumit).
T: Matti
-
JarnoP
- Pyörä: Dominaattori- 97 & GSXR W1100 -97
Viime vuoden reissun perusteella jonkinlainen tuntuma paikkoihin on. Käytiin mm. Vuotoksella ajamassa siellä oletetun tekoaltaan seudulla. Kymmeniä kilometrejä pitkä hiekkatie, joka tuli Pelkosenniemelle. Kemijärveltä Pyhätunturille menee myös metsäautoteitä yms. Mulla ei vaan oo navigaattoria, jossa reitit olisi tallessa. Mutta suunnitellaan paikanpäällä lisää. Tosiaan tuolla Rovajärven alueella ei kannata koko reissua viettää. Lähiympäristössä riittää kyllä tutkimista aivan varmasti.
Tankata kannattaa aina, kun mahdollista. Pitää katsoa porukalla paikan päällä, että reissussa on mukana tarpeelliset vehkeet rengashommiin, jos reissun päällä niitä tulee vastaan.
Ne Mainarin saunalenkit on muuten osa semmosia, että ilman mopoakin voi olla vaikea mennä:)
Tankata kannattaa aina, kun mahdollista. Pitää katsoa porukalla paikan päällä, että reissussa on mukana tarpeelliset vehkeet rengashommiin, jos reissun päällä niitä tulee vastaan.
Ne Mainarin saunalenkit on muuten osa semmosia, että ilman mopoakin voi olla vaikea mennä:)
"Jape"
Sen verran huutelen tähän vieraan partion ketjuun, että ei reittien teko sen kummempaa paikallistuntemusta vaadi. Retkikartasta ja kansalaisen karttapaikasta saa mielestäni riittävän avun reittien suunnitteluun. Minä pyrin keksimään aina joitain uusiakin reittejä partiollemme ajettavaksi ja kun paikallistuntemusta ei ole, niin kartan perusteella vaan!
Minua kiinnostaa kovasti, mistä kautta Pyhälle pääsee Kemijärveltä metsäautoteitä myöten? En nimittäin ole löytänyt yhtään muuta ylityspaikkaa Javarusjoelle kuin 5-tien sillan Kaakkurivaaran kohdalla. En ole löytänyt Pyhälle muuta reittiä kuin kiertää Vuostimon kautta tai sitten luoteesta 4-tiellä olevan Torvisen kylän kohdalta menevän tien kautta. Pyhätunturin kansallispuisto ylettää aina Yli-Luostolle asti joten ampuma-alueelta ei käsittääkseni suoraan Pyhälle pääse vaikka joitain karttaan merkittyjä uria onkin, sillä ne menevät kansallispuiston läpi eikä siellä ymmärtääkseni saa ajaa.
Minua kiinnostaa kovasti, mistä kautta Pyhälle pääsee Kemijärveltä metsäautoteitä myöten? En nimittäin ole löytänyt yhtään muuta ylityspaikkaa Javarusjoelle kuin 5-tien sillan Kaakkurivaaran kohdalla. En ole löytänyt Pyhälle muuta reittiä kuin kiertää Vuostimon kautta tai sitten luoteesta 4-tiellä olevan Torvisen kylän kohdalta menevän tien kautta. Pyhätunturin kansallispuisto ylettää aina Yli-Luostolle asti joten ampuma-alueelta ei käsittääkseni suoraan Pyhälle pääse vaikka joitain karttaan merkittyjä uria onkin, sillä ne menevät kansallispuiston läpi eikä siellä ymmärtääkseni saa ajaa.
Ekakertalainen tuolla reissulla ja ei paikallistuntemusta muuta kuin Rovajärven saint kesäleiriltä -95
. Hakkis löytyy. Mun Bemulla menee se 300 km lisävaratankilla - vois ottaa lisätankkia vielä mukaan.
Sama tilanne täällä, menee sen 300km ja vara tankki jakkaralle.VirDual kirjoitti:Mun Bemulla menee se 300 km lisävaratankilla - vois ottaa lisätankkia vielä mukaan.
Garmin Zumo 550 (alkuperäiset kartat) löytyy, ja varmaan tulossa topo kartat
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Samaa mieltä tuosta paikallistuntemuksen tarpeesta, kartoista saa aivan riittävästi tietoa reitintekoon. Eka URAAlla käytiin Pyhällä Pelkosenniemen kautta ja assua on pakko ajaa jonkun matkaa, ei sinne muuten pääse. Pelkosenniemelle pääsee mukavasti mettäteitä pitkin 5-tien itäpuolelta ja siellä on aika makeitakin pätkiäkin...Ande749 kirjoitti:Sen verran huutelen tähän vieraan partion ketjuun, että ei reittien teko sen kummempaa paikallistuntemusta vaadi. Retkikartasta ja kansalaisen karttapaikasta saa mielestäni riittävän avun reittien suunnitteluun. Minä pyrin keksimään aina joitain uusiakin reittejä partiollemme ajettavaksi ja kun paikallistuntemusta ei ole, niin kartan perusteella vaan!
Kura lentää...
Tein yhden uuden reittivaihtoehdon.... "Kääntöpisteenä" Savukoski. Pituutta reitillä on rapiat 350km. Menovettä saa matkan varrella Kemijärveltä ja Savukoskelta.
Reitti kuvana liitteessä...
- Matti
Reitti kuvana liitteessä...
- Matti
- Liitteet
-
- Reitti_Savukoski_351km_MV.rar
- (1.98 MiB) Tiedosto ladattu 226 kertaa
- daddy0
- Viesti:
Minä ja markus_a ollaan pelipaikoilla keskiviikkoiltaan mennessä. Mikäs on muiden suunnitelma läsnäolon osalta?
Meillä matka alkaa tiistaiaamuna ja ajetaan niin pitkälle kuin sielu sietää pyörät kärryssä. Ehkä ajetaan jossain muuallakin vielä ennen Raajärvelle saapumista, mutta ei sitä koskaan tiedä.
Meillä matka alkaa tiistaiaamuna ja ajetaan niin pitkälle kuin sielu sietää pyörät kärryssä. Ehkä ajetaan jossain muuallakin vielä ennen Raajärvelle saapumista, mutta ei sitä koskaan tiedä.
Knifin kanssa on suunnitelmissa olla perillä keskiviikkoiltana.daddy0 kirjoitti:Minä ja markus_a ollaan pelipaikoilla keskiviikkoiltaan mennessä. Mikäs on muiden suunnitelma läsnäolon osalta?
-
JarnoP
- Pyörä: Dominaattori- 97 & GSXR W1100 -97
Mä olin jo yhden yön Raajärvellä, Ma-Ti yön. Jätin pyörän ja kärryn Mainariin ja siirryin kaverin mökille Lemmenjoen tuntumaan kyläileen. Tänään illalla on tarkoitus ilmaantua takaisin pelipaikoille virtaa täynnä.
"Jape"
- daddy0
- Viesti:
Kotona ollaan pitkän ajomatkan jälkeen ja nyt on kiitoksen paikka. Kivaa oli ja seura oli hyvää, toivottavasti myös teillä muilla. Laitan vielä kuvat ja videot jakoon kunhan kerkiän.
Vielä kun tuo TTR:n saisi taas käymään kunnolla, niin oltaisiin voiton puolella.
Vielä kun tuo TTR:n saisi taas käymään kunnolla, niin oltaisiin voiton puolella.
Paikallisten mäkäröiden, itikoiden ja paarmojen lisäksi taisi meikäläistä puraista pahasti myös URAA-kärpänen... Oli todella nautittavat kolme ajopäivää erinomaisissa maastoissa ja mukavassa seurassa.
Kiitokset koko partiolle ja tässä samalla myös järjestäjille.
Ensi vuonna uudestaan jos vaan henki pihisee...
- Matti
Kiitokset koko partiolle ja tässä samalla myös järjestäjille.
Ensi vuonna uudestaan jos vaan henki pihisee...
- Matti
Kiitokset täältäkin partiolle ja myös järjestäjille! Aivan mahtava reissu kaikinpuolin.
Yritetään päästä mukaan uudestaan ensi vuonna.