polvisuojat/tuet
Valvoja: Moderaattorit
- bisti
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Re: polvisuojat/tuet
Onpas kieroa: ei muka ole saatavilla podiin pelkkää yläosaa, mutta setti sisältää yksittäispakattuina sekä yläosan että alaosan

Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
-
Hookala
- Pyörä: KTM 250 SIX DAYS 2020 & 350 SX-F
Onko kenelläkään kokemuksia Mobius x8 polvituesta? Kovasti hehkutetaan mainoksissa, ja näyttää pätevältä, mutta mutta... Sen verran kallis hommata että jotain mielipiteitä kaipaisin.
Kiitos
http://www.octane.fi/p/polvituet-mobius ... ow/1138734
Kiitos
http://www.octane.fi/p/polvituet-mobius ... ow/1138734
Nanhian Tunkit Enduro Team!
Mulla meni pienten lippojen seurauksena Leattin C-frameista polvinivelen yksi teräsvaijereista poikki?!? Mitenhän tommonen poikki voi mennä, onko muiltakin mennyt? Onko kukaan törmännyt varaosiin (itse en googlettelulla löytänyt) vai pitääkö lähteä soveltamaan DIY-meininkiä?
-
jeppe56
- Pyörä: kawasaki
- Viesti:
Vaijeria ei saa pelkästään ostettua, tulee aina koko paketti vaijeri/nivel hässäkkä puolellensa. 122€ näkyy olevan ovh. kpl.maakus kirjoitti:Mulla meni pienten lippojen seurauksena Leattin C-frameista polvinivelen yksi teräsvaijereista poikki?!? Mitenhän tommonen poikki voi mennä, onko muiltakin mennyt? Onko kukaan törmännyt varaosiin (itse en googlettelulla löytänyt) vai pitääkö lähteä soveltamaan DIY-meininkiä?
( Tällä nimellä näkyy netistä tuo koko osa olevan: "Hinge assembly LEATT C-Frame Carbon"
Osanumero vasen: 4015300240
Osanumero oikea: 4015300241
Minun kautta saa myös tilattua, näky olevan maahantuojalla hyllyssä, niin toimitusaika 1-2 arkipäivää.
T: Jukka / http://www.mprengas.fi
On noita kuulemma takuuseenkin vaihdettu.. jos sellainen on vielä..
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Takuuseen vaan, kun ei nuo saa kyllä hajota. Pirun mukavat jalassa nuo, mutta ruuvit tippuu ja remmien tarrat irtoilee. Kaikki ruuvit lukitteella kiinni ja tosi tarkkana saa olla kun laittaa jalkaan.
Kura lentää...
Vähän ihmetyttää, että miksei saa vaijereita erikseen ostettua, kun nehän siinä mekanismissa oikeastaan ainoat hajoavat jutut ovat?
Kiitokset mutta en seitsemän sentin vaijerinpätkän takia laita reilua satasta, kun itse tuet maksoi jo 600 pintaan. Takuu varmaankin mennyt kun prätkämessuilta ostin 2014 :/
Kiitokset mutta en seitsemän sentin vaijerinpätkän takia laita reilua satasta, kun itse tuet maksoi jo 600 pintaan. Takuu varmaankin mennyt kun prätkämessuilta ostin 2014 :/
-
arraparra
- Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013
Eli tuon polvikupin kohdalla ei ole kyllä mikään parantunut. Itse ostin just POD K4:set, ja olihan se polvikuppi jo ekan reissun jälkeen toiselta puolelta irti, enkä ees ollu pannuttanut mihinkään?! Kuppi painetaan vaan paikoilleen, ja pienellä pykällyksellä kiinnittyy ja pysyy paikoillaan (jos pysyy). Toivottavasti tää johtui itsestäni, että en olis esim painanut kunnolla paikoilleen käyttöön ottaessani tms.maakus kirjoitti:mäkin ostin talvella podin k300:set, mutta lähetin takaisin, kun se polvisuojus oli niin kevyen tuntuinen, että jos sillä maahan koskettaa, niin a) se halkeaa tai lähtee paikaltaa ja b) on niin ohut ettei suojaa polvea. Kokeilin ihan paikaltaan tömäyttää kevyesti lattiaan, niin itselläni polveen sattui ihan selvästi - siis ihan kevyt kolaus. Lisäksi siinä muistaakseni jäi polven päälle polven ollessa koukussa iso suojaamaton alue, joka omalla tuurilla on just se mihin se kiinteä objekti sitten kolahtaa...
Nää on varmaan makuasioita. Muuten oli tosi tukevan ja hyväntuntuinen laitos.
Muuten tuntuu ihan napakalta tuo itse tukiosuus. Harmittaa vaan että tuote pilataan sitte jollakin tuollaisella ämpärimuovia muistuttavalla polvikupilla, ja voin kuvitella että kun kunnon tiltin saa polveen suoraan edestäpäin, niin silloin sattuu =( .
Ilmeisen normaalia että saa hirttää remmit kiinni lähes veren pysäyttävällä lujuudella, että pysyvät paikoillaan tuet (lähinnä valumisen suhteen)?
Itsellä ei ainakaan K300 kanssa ongelmia, "normaalin napakasti" remmit kiinni ja kyllä ne on 8 tunnin makkasurautuksetkin kestänyt huomaamatta päällä, kävelyäkin siellä seassa. Varmaan aika (kanan?)koipikohtaista. Kiristyksen teen polvet koukussa.arraparra kirjoitti:Ilmeisen normaalia että saa hirttää remmit kiinni lähes veren pysäyttävällä lujuudella, että pysyvät paikoillaan tuet (lähinnä valumisen suhteen)?
-
arraparra
- Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013
Ois ehkä parempi jos ois enempi kitkaiset sukat/aluset, mutta sekä Thorin suojien alle tarkoitettu "putkilo, että 24MX:n stay-upit sellaista kiiltävää ja liukasta kangasta, mikä ei kyllä ainakaan auta paikoillaan pysymistä.Hekeli kirjoitti:Itsellä ei ainakaan K300 kanssa ongelmia, "normaalin napakasti" remmit kiinni ja kyllä ne on 8 tunnin makkasurautuksetkin kestänyt huomaamatta päällä, kävelyäkin siellä seassa. Varmaan aika (kanan?)koipikohtaista. Kiristyksen teen polvet koukussa.arraparra kirjoitti:Ilmeisen normaalia että saa hirttää remmit kiinni lähes veren pysäyttävällä lujuudella, että pysyvät paikoillaan tuet (lähinnä valumisen suhteen)?
Näyttäis kuvassa tuo polvikupin kiinnitys tismalleen samalta K300->k4, onko kupit pysyneet paikoillaan kontatessaankin?
- tertsu
Uusien polvitukien hankinta eessä ja mobiuksen tuet on harkinnassa. Onko niistä kokemuksia kellään?
Kura lentää...
- needforspeed
- Pyörä: KTM 990 Adventure
oman jalan muotin mukaan tehdyt CTI Customit, oisko mitään? Maksaahan ne mutta taitaa kestääkin moninkertaisesti sen mitä nämä yleismallin rimpulat.tertsu kirjoitti:Uusien polvitukien hankinta eessä ja mobiuksen tuet on harkinnassa. Onko niistä kokemuksia kellään?
- tertsu
Missä noita voi teettää? Sullahan tais vakuutus maksaa nuo, mutta onko tietoa minkäverran nuo tulis maksaan?
Kura lentää...
Mulla on ihan vaan karvaiset jalat.arraparra kirjoitti:Ois ehkä parempi jos ois enempi kitkaiset sukat/aluset, mutta sekä Thorin suojien alle tarkoitettu "putkilo, että 24MX:n stay-upit sellaista kiiltävää ja liukasta kangasta, mikä ei kyllä ainakaan auta paikoillaan pysymistä.
Ei noilla hirveästi kyllä kontattua ole tullut. Kerran muistaakseni tässä vuoden aikana ihmettelin pukiessa että miksi toisessa oli irronnut. Identtiseltähän tuo näyttää, onhan siinä kuitenkin kahteen suuntaan nuo nipukat estämässä irtoamista.Näyttäis kuvassa tuo polvikupin kiinnitys tismalleen samalta K300->k4, onko kupit pysyneet paikoillaan kontatessaankin?
Hitsin kalliita kyllä nuo (hyvät) polvisuojat yleisesti ottaen on. Kun miettii että kypärät saappaat niskatuet suojapaidat yms kaikki laadukkaat on maksimissaan siellä 300-400€ luokassa niin polvisuojat alkaen 600€.. eihä nuo Podit täydelliset ole mutta ilmeisesti ilmaa hinnassa niissä on kun silloin oli 350€ tarjouksessa..
Mitäs Leattin tuille kävi?tertsu kirjoitti:Uusien polvitukien hankinta eessä ja mobiuksen tuet on harkinnassa. Onko niistä kokemuksia kellään?