Ajohousujen valinta ensi kaudeksi

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Ajohousujen lahkeen malli

Äänestys päättyi Ti Loka 21, 2008 7:24 pm

Lahkeet saappaan varren sisään
5
8%
Lahkeet saappaan varren päälle
55
92%

Ääniä yhteensä: 60

Rampe
Pyörä: Tervatien kulkijoita

Re: Ajohousujen valinta ensi kaudeksi

Viesti Kirjoittaja Rampe »

Rampe kirjoitti:Päädyin sitten ostamaan housut, joissa on minun tarvitsemat ominaisuudet.
Olipa fiksu lause, eikös sitä yleensä osteta juuri sitä mitä tarvitseekin :lol:

Paikallisesta myymälästä ostin Richa Tundra housut 70e (169e vm.-07).
Housuissa lahkeet menevät hyvin crossisaappaiden päälle ja punteissa on sisälahje "lumilukko" saappaan varren päälle.
Irroitettava kalvo löytyy, joten kesäkuumalla, jos niitä nykyisin edes tulee, saa ilmastoinnin pelaamaan. Lisäilmastointia saa avaamalla polven yläpuolella olevat pystysuuntaiset vetoketjut.
Lonkkasuojat (vaahtomuovi) löytyy ja reisien ulkosyrjällä on jonkinlaista pehmikettä tikattu. Polvisuojia ei onneksi ole, kun käytän irtopolvareita.
Irtolämpövuorta ei ole, mutta hainkin juuri hyvin ilmastoitua lämpimän kelin housua; saa nähdä tuliko sellaiset ostettua, sen kun pääsee mahdollisesti vasta ensi kesänä kokeileen.

Yhdessä asiassa jouduin joustamaan; näissä on irroitettavat lahkeet.

Kuvankin liitän, kun saan järjestelmän pelaamaan.
Tässä linkki housukuviin
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Kuva
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Toivotaan että sulla nuo pelottomat kestää. Mulla oli moiset (ei tosin vettä pitävät) ja niissä petti lahkeen alaosat saumoistaan. Koska lahkeet lyhennettiin, ei tuotevastuukaan enää niihin liittynyt ja jouduin korjaamaan itse. Lanka oli liian heikkoa, ei itse kangas. Vuosi siis 2004. Uskon ja toivon, että nykylaatu on parempaa, koska muuten ne housut oli lähes täydelliset.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Rampe
Pyörä: Tervatien kulkijoita

Viesti Kirjoittaja Rampe »

THA kirjoitti:Toivotaan että sulla nuo pelottomat kestää. Mulla oli moiset (ei tosin vettä pitävät) ja niissä petti lahkeen alaosat saumoistaan. Koska lahkeet lyhennettiin, ei tuotevastuukaan enää niihin liittynyt ja jouduin korjaamaan itse. Lanka oli liian heikkoa, ei itse kangas. Vuosi siis 2004. Uskon ja toivon, että nykylaatu on parempaa, koska muuten ne housut oli lähes täydelliset.
Joo, tuo laatu ompeleissa ei ole tähänkään asti minua vakuuttanut mp-housuissa. Olen tähän asti ajanut BF:n valmistamilla housuilla. Kangas kestää ja pitää vettä, mutta ompeleet on ajettu niin tarkalla reunoista, ettei ne mitään kestä. Sisävuori ratkennut ja vyötärösauma selän puolelta samaten. Korjautin ne ja taas on sisävuori ratkennut, mut sitä se ompelija sanoikin, ettei tod.näk. tule vuoren sauma kestään.
Sit kun ostin BF:n valmistetta (ei sitä kerrasta opi) olevan suojapaidan, niin siitä on jo kerran olkasuojakuppien ompeleet korjattu. Silloin ompelija sanoi, että on käytetty vääränlaista lankaa. Kuulemma puuvillalanka ja muovi/tekokuidut ei sovi yhteen. Ompeleet olisi pitänyt olla nailonlangalla tehty.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Kuva
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

Ostin tässä syksyllä housut jossa lahje tulee saappaan päälle. Sukat pysyvät huomattavasti kauemmin kuivina. Haukuus housut jalassa loppuu siinä vaiheessa kun pitäisi laittaa jalkaa maahan ja lahje takertuu jalkatappiin. Tarttee modata noita lahkeita vähän kapeammaksi, ei tuollaisenaan kauaa kestä, kun ekalla käyttökerralla jo repesivät hieman.

Pyörä: Dominator

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Tekeeköhän Sinisalon Enduro (?!?mallimerkinnästä en ihan varma) mitään? Tai onko kokemuksia?
petev
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Mulla on noi Endurot ja housujen kanssa oli ongelmia viimekesänä ja ne -07 mallit hajosi kaksi kertaa, kun repesivät haaroista. Molemmilla kerroilla sain uudet ja toisella kerralla -08 mallit, joista oli ne puutteet korjattu ja ne on kestäneet mainiosti tämän kesän ajot. Takin hommasin tuosta loppukesästä ja sekin tunttuu pelittävän ihan hyvin.
Hyvä puku kevään ja syksyn ajoihin, kesällä turhan kuuma tixtex kalvonsa vuoksi.
RistoH
Pyörä: Dominator

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Hyvä tietää, kiitos!
Pitääpä muistaa tarkistaa vuosimalli jos noihin kallistun.
Jokke Espoosta
Pyörä: Poljettava

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

Lainataanpas vanhaa ketjua. Pitäisi jotkut ajohousut ostaa, ja vinkit ovat tervetulleita.

Viimeiset kolme kesää olen ajanut combolla crossisaappaat + polvisuojat + suojashortsit ja päällä on ollut yleensä ihan perus tuulipuvun housut, lahje saappaanvarren sisällä.

Tuulihousuissa olen arvostanut seuraavia asioita:
-Ilmavat
-Tarvittaessa voi ottaa suojat alta pois ja käyttää ns. normaaleina housuina
-Halvat

Miinuspuolelta löytyy:
-Nuo eivät kyllä suojaa pätkääkään hankaukselta
-Kuluvat puhki hinkkauksesta tankkiin yms

Hakusessa olisi nyt jotkut vähän oikeammat ajohousut. Ajo on soratierallia ja luultavasti tulevaisuudessa enemmän myös pienimuotoista reissua koti- ja naapurimaissa. Mieluummin oikeastaan ilmava ilman kalvoa kuin hiostava ja vedenpitävä.

Koska olen köyhä mutta säästäväinen, hinta saisi olla reilusti alle satasen. Motonet myy tällaista, jotka taidan käydä illemmalla tsekkaamassa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830687/ ... t-musta-36

Edit: Ostin nuo Shift Recon -pöksyt Motonetistä edulliseen 65 euron hintaan. Vaikuttaa oikein lupaavalta. Jotkut olivat netissä marisseet että koot ja mitoitus ovat omituisia, mutta ehkä olen sitten itsekin omituisen muotoinen kun minulle nuo istuvat erinomaisesti. Vyötärö on sopiva, polvissa on tilaa polvisuojille ja lahje menee mukavasti saappaanvarren päälle. Kaksi isoa reisitaskua joissa melkein kokopitkä tarranauha, eli todennäköisesti noissa pysyy omaisuus mukana. Lahkeen suu on aika leveä eikä siinä ole kiristystä, eli saappaan varren päällä jää vähän löysäksi, mutta toisaalta tuon voi tunkea hyvin myös saappaanvarren sisään kun lahkeessa ei ole mitään solkia tms. Veikkaan, että tuli tehtyä ihan hyvä hankinta.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Vastaa Viestiin