Garmin Zumo

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Ola
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A

Viesti Kirjoittaja Ola »

Niin no...postikulujen kanssa tuosta tulee 757€ ja risat päälle. Suomesta 550:stä saa 799€:oon, joten ei tuo erotus nyt niin paljoa ole. Lisäksi liikkuu huhua, että 550:stä olisi tulossa Erätukkuun 789€:n hintaan. 500 Deluxeahan saa jo Erätukusta tällä hetkellä 639€:oon.

Itse pulitin omasta 550:stä 806€.
Sergei

Viesti Kirjoittaja Sergei »

Itse ostin Zumoni, 550 27.1.2007 Suomesta hintaan 768€ postikuluineen.
Sain kylläkin hieman alennusta.
-Sergei-
-Sergei-
ankara
Pyörä: Swedukotari&LadyDomina

Viesti Kirjoittaja ankara »

Ola kirjoitti:Niin no...postikulujen kanssa tuosta tulee 757€ ja risat päälle. Suomesta 550:stä saa 799€:oon, joten ei tuo erotus nyt niin paljoa ole.
Niinpä joo...puusilmäilin :roll: hinnan "kotimaiselta" puolelta ja muutin euroiksi. Euroopan myyntipuolen sivulla hinta olikin sitten kovempi. Nyt ei harmitakaan se oma ostos niin paljon, jää kuitenkin alle 750 kuluineen.
Good idea
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Good idea »

Erätukku mainostaa sivuillaan näyttävästi Zumo 500 hintaan 639 €
Tilasin netissä eilen ja maksun jälkeen kone ilmoitteli virhettä joten soitin firmaan varmistaakseni. Lupasivat selvitellä ja tänään soittelivatkin että tilaus ok mutta sellainen pikkujuttu olis ettei heillä edes ole varastossaan ensimmäistäkään laitetta, tulee ehkä parin viikon päästä... sanottiin muttei takeita annettu.
Olisivat palauttaneet rahat kyllä samantien mutta otin tuumaustauon.

Näkyy se sama mainos jäkittävän edelleen sivulla.. toimitus 2-4 arkipäivää
2old
Pyörä: KTM 990 Adv

Viesti Kirjoittaja 2old »

....Moi ellei tarvitse GPS autossa riittää 500nen Zumo . 512kb SD kortille mahtuu Eurooppa jonka voi tietokoneelta ladata....Hyvä verme on ja hienosti istuu TA:han!
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Jos hommaa ameriikasta zumo viisviiskymppisen, niin saako siihen mistään euroopan tai eres Suamen karttoja? Olen näissä navikointiasioissa vielä täysi geeteekarttalainen.

Minkä kokoinen muisti siinä on? Garminin specseissä ei puhuta gigoista mitään. Ainakaan noin ensisilmäyksellä en moista tietoa löytänyt.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
jarik
Pyörä: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jarik »

Löytyyhän siihen erikseen City Navigator Europe NT-kartat, joissa on Suomi + muu Eurooppa + osa Itä-Euroopasta. CNE NT-paketin hinta on vajaat 300 € erikseen ostettuna. Jos et niitä jenkkikarttoja tarvitse, kannattaa vehje ostaa paikasta, josta mukaan tulee Eurooppa-kartat.

Täältä löytyy tarkempaa testiä laitteesta:

http://gpsinformation.org/zumo/zumo.html

Tuon mukaan 550:ssa on muistia 1.2 GB ja sitä voi laajentaa SD-kortilla.
ankara

ankara kirjoitti:
Ola kirjoitti:Niin no...postikulujen kanssa tuosta tulee 757€ ja risat päälle. Suomesta 550:stä saa 799€:oon, joten ei tuo erotus nyt niin paljoa ole.
Niinpä joo...puusilmäilin :roll: hinnan "kotimaiselta" puolelta ja muutin euroiksi. Euroopan myyntipuolen sivulla hinta olikin sitten kovempi. Nyt ei harmitakaan se oma ostos niin paljon, jää kuitenkin alle 750 kuluineen.
Nyt se hinta jonka kanssa aikaisemmin sähläsin on alennettu EU-kaupan puolellekin eli postikuluineen nyt 727 € ja risat päälle.

http://www.blokesstuff.eu/Product.aspx? ... uctID=1361
pate56
Pyörä: R1100GS

Kartat

Viesti Kirjoittaja pate56 »

Välitetään myös tänne. Garministit, käykää saitilla www.smellybiker.com ja liittykää niin saatte elinikäisen oikeuden ladata alas maailman kattavia karttoja (gabbernautin mukaan hinta oli $36,70?). :roll:

Nimim. Kateellinen tompan omistaja
gabbernaut
Viesti:

Re: Kartat

Viesti Kirjoittaja gabbernaut »

pate56 kirjoitti:Välitetään myös tänne. Garministit, käykää saitilla www.smellybiker.com ja liittykää niin saatte elinikäisen oikeuden ladata alas maailman kattavia karttoja (gabbernautin mukaan hinta oli $36,50?). :roll:

Nimim. Kateellinen tompan omistaja
25GBP = 36,77Euroa :wink:

-mika-
pate56

Euro

Sorry, luin huolimattomasti viestin! :lol: Meni taalat ja eurot sekaisin. Eläköön se pieni ero.
pate56

Smelly

Pieni lisäys edelliseen juttuun, eli Smellybikerin "supportin" alla on linkki foorumiin johon voi rekisteröityä ilman että maksaa em. summan. Sieltä pitäisi löytyä vastaukset melkein joka kysymykseen koskien karttamatskua ja navigaattoreita. :wink:
bemAri

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Käyttökokemusta Zumosta on minulle ehtinyt muutaman tuhannen kilometrin verran kertyä. Lähes pelkästään positiivisia kokemuksia, laite toimii luotettavasti, reitinvalinnat on järkeviä, eikä montaa kertaa ole käynyt niin että itse olisin valinnut toisen reitin, kuin Zumo.
Via Balticalla ohjeet tuli ihan oikein, vaikkei koko alue olekaan "detailed" aluetta. Tychy Brno moottoritie puuttui Zumosta, mutta se olikin osittain vielä rakenteilla.
Negatiivista on oikeastaan vain alkuperäinen asennusteline, joka GS:ään on vähän pitkän varren päässä. Ekalla asennuksella GSA:n ylemmässä pleksin tuessa Zumo tärisi tyhjäkäynnillä melkoisesti ja siirsin kiinnityksen alempaan tukirautaan. Nyt se on tukevampi, mutta ei ihan värinätön vieläkään. Pyörästähän tuo paikka riippuu, ohjaustanko olisi tärinättömämpi paikka, mutta näkyvyys olisi huonompi. Joihinkin muihin pyöriin tuo ram-kiinnitys sopii sellaisenaankin varmaan hyvin.
Mutta tehtävänsä Zumo täyttää hyvin, ohjeet tulevat juuri oikein, oletpa sitten kotikadulla, tai Wienin keskustassa ja kypärään tuleva puhe on selvää suomenkieltä. Bluetooth yhteydet kännykän ja Zumon, kuten myös Zumon ja kypärän välillä muodostuvat automaattisesti aina kun virran kytkee, eikä yhteys katkea kovemmassakaan nopeudessa.
Arcane

Viesti Kirjoittaja Arcane »

ankara kirjoitti:Nyt se hinta jonka kanssa aikaisemmin sähläsin on alennettu EU-kaupan puolellekin eli postikuluineen nyt 727 € ja risat päälle.
Kiitokset linkistä. Helppo ja ongelmaton nettikauppa. Tuli tilattua.
ankara

Arcane kirjoitti:
ankara kirjoitti:Nyt se hinta jonka kanssa aikaisemmin sähläsin on alennettu EU-kaupan puolellekin eli postikuluineen nyt 727 € ja risat päälle.
Kiitokset linkistä. Helppo ja ongelmaton nettikauppa. Tuli tilattua.
Loppujen lopuksi minulle tuli 550 juuri tuolta, helposti ja ilman ongelmia kuten sanoitkin. Aikanaan laitoin tilauksen sisään perjantaina ja torstaina DHL toi kotiovelle eli suht nopea toimituskin. Nyt on tullut pääsiäisen pyhät ihmeteltyä laitetta ja ladattua päivityksiä karttoihin ja softaan. Koeajot on takana vasta kotilolla mutta hyvältä näyttää :D
Vastaa Viestiin