X-LITE X-551 HYPER, kokemuksia kellään?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

cloud castle
Pyörä: XT1200Z Tenere, Kawa KX 250

Re: X-LITE X-551 HYPER, kokemuksia kellään?

Viesti Kirjoittaja cloud castle »

Ei mun mielestä hintaansa nähden mitenkään erikoinen kampe.
Jos aurinkolasi ominaisuudelle antaa painoarvoa niin sitten plussaa.
Tää valko-puna-sinivärinen adventure versio on kyllä hyvän
näköinen, ja sehän se onkin tärkeää.
Verrattuna AGV:n vastaavaan tuotteeseen ei mitenkään nouse
esiin mukavuudessa eikä melun suhteenkaan.
Huurtuukin helpommin, tosin fairit vielä puuttuu.

Elämäni kalleimmat aurinkolasit 8)
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Ostin äsken ton mustaoranssi adventure mallin.
http://www.brandedbiker.co.uk/X-Lite/X- ... ck-11-6888
Kokemuksia ei vielä tottakai löydy,mutta pakko se on olla äänettömämpi kun kaikki muut kypärät mikä mulla on kellarin jovaruste varastossa :)
Istuu ainakin mukavasti mun pään ympäri ja Stormissa kun kokeilin niin ainakin noi spy lasit mihiin ei ole ommeltu se texti lappunen lasien remmeihiin mahtuu väliin,visiri ei mene täysin alas,mutta siinä asennossa en sitä ikinä pidä muutenkaan niin se ei mua haittaa.
Kallein kypärä mitä olen aikaisemmin ostanut taitaa olla toi s4 nin ...... :mrgreen:
Täsä oli valmiina se kypäräpuhelin valmius vasemlla puolella,kai senkin pitää jossain vaiheessa hankkia
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

X-551 on nyt pari tonnia ollut ajossa, ja ajettu on myös erittäin pölyisissä olosuhteissa Twinirallissa. Minulle syy hankkia tällainen visiirillinen crossipotta on vuosien saatossa viimalle herkäksi käyneet silmät. En ole onnistunut löytämään sellaisia crossilaseja, joilla ei vetäisi silmiin maantievauhdeissa. Tilanne on pahin silloin, jos joutuu käyttämään neopreeni- tai windstopper-maskia. X-litellä ei ollut vedon kanssa minkäänlaisia ongelmia +500 km päivätaipaleilla. Eli siinä mielessä täytti asiansa. Jonkin verran oudoksuttaa se, ettei ole yhtä lailla ulkoilman kanssa tekemisisissä, kuten crossikypärällä, joka on leukasuojasta huolimatta avokypärä. Visiiristä näkee hyvin ulos ja huurtumista en ole saanut aikaiseksi sateellakaan kiitos pinlockin.

Pölyä tuli twinirallin kuivilla sorateillä yllättävän vähän tupaan, mutta aurinkovisiiriin näytti pöly tarttuvan jopa herkemmin kuin itse visiirin. Istuvuus on lähes yhtä hyvä kuin Shoei V-moto crossikypärässä, mutta sisustan materiaali kuumalla kelillä hiostaa enemmän. Hiukan lisää saisi olla korvan yläpuolella puristusta, muuten on minun kupolille sopiva (ja mulla on ongelmana neaderntalin kallo...)

D-lukko on loistava ja lipan saa varmasti riittävän alhaalle. Aurinkovisiirin mekanismi hiukan takerteli pölystä, mutta jää nähtäväksi kuinka paljon se löystyy. Ilmankin pärjäisi, mutta pysyypähän kaihi poissa pidempään, kun en ole tavannut pitää aurinkolaseja prätkällä ajellessa.

Ilmastointi pelaa ok, mutta etenkin visiirin yläpuolinen avattuna tuo melkoisesti lisää mekkalaa ja lisäksi toinen päälaen ilmastoinnin sisääntulon lipare irtosi. Pöly oli jumittanut nivelen ja varmaankin siksi irtosi, ja laitoin lipareen takaisin putsauksen jälkeen.

Minulla ei ole vertailukohtaa Arain Tour-X:n tai Shoein Hornettiin, mutta minusta noista kannattaa valita se mikä päähän sopii parhaiten. Kaikki ovat varmasti laadukkaita ja suojaavia.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
blueroan
Pyörä: BMW R1200GS vm -13

Viesti Kirjoittaja blueroan »

Seuraavan viestini postasin hetki sitten Orggiin ja laitanpa sen tännekin:

Minulla on nyt ollut pari kuukautta tuo X551 käytössä enkä oikein ole ollut tyytyväinen. Vanha Arai Chaser istui päähän paremmin, x551 on jotenkin löysä poskien kohdalta ja antaa kypärän heilua sivusuunnassa hieman ja taas toisaalta kiristää otsalta ja ohimoilta. Nämä varmasti liittyvät vain pääni muotoon johon tuo Arai sopi paremmin. Aurinkolipan saa tosiaan säädettyä liiankin alas jolloin jo peittää näkyvyyttä liikaa. Aurinkovisiiri on toiminut minulla hyvin, ei ongelmia huurtumisen kanssa.

En ole myöskään tyytyväinen ilmanvaihtoon. Kypärän päällä olevista tuuletusaukoista tulee ilmaa kypärään vain painaessani leuan rintaan, normaalissa ajoasennossa selkä suorana en huomaa mitään eroa, ovatko ne auki vai kiinni. Estääkö tuo aurinkolippa sitten jotenkin ilman virtaamisen noista aukoista sisään kypärään, mene ja tiedä?

Niin ja heti aluksi aurinkolippa naarmutti visiiriin pitkän naarmun, joka on suoraan näkökentässä...

Olenkin nyt etsimässä uutta kypärää tämän X-Liten tilalle...Schuberth C3 yksi vaihtoehto.
Viimeksi muokannut blueroan, To Kesä 20, 2013 12:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mek
Pyörä: R 1250 GS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Tämä menee nyt off topicin puolelle. C3 on hyvä kypärä, niille joille se sopii. Mulla on ollut C3 neljä kesää, muuta moittimista en keksi, kuin ettei siinä ole lippaa.
blueroan
Pyörä: BMW R1200GS vm -13

Viesti Kirjoittaja blueroan »

Tulipa käytyä ostoksilla. Schuberth C3 tai Pro mielessä. Ei vaan istunut mikään koko kunnolla päähän. No, hyllyssä oli vieressä Shoei Neotec, nätti keltamusta väritykseltään. Kokeilin ja sopi päähän todella hyvin joten se sitten lähti kaupasta mukaan.
mico
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black

Viesti Kirjoittaja mico »

En ole myöskään tyytyväinen ilmanvaihtoon. Kypärän päällä olevista tuuletusaukoista tulee ilmaa kypärään vain painaessani leuan rintaan, normaalissa ajoasennossa selkä suorana en huomaa mitään eroa, ovatko ne auki vai kiinni.
Tähän voi olla osasyynä myös pyörän pleksi. Tod.näk. seisaaltaan toimii ok?
tokor
Pyörä: pyörätön

Vs: X-LITE X-551 HYPER, kokemuksia kellään?

Viesti Kirjoittaja tokor »

blueroan kirjoitti:
Niin ja heti aluksi aurinkolippa naarmutti visiiriin pitkän naarmun, joka on suoraan näkökentässä...
.
Miten tuo on mahdollista, omassani on selvä väli aurinkolipan ja visiirin välissä.

Ilmakin kyllä kulkee yläventtiileistä, toki pyörän pleksi originelliä 10 senttiä matalampi jotenka rintaan pyörittää ja kypärä on jo puhtaassa ilmassa.

Istuvuus hyvä, pääthän on pitkälti erilaisia, esim. shoei ei istunut mulle.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
cloud castle
Pyörä: XT1200Z Tenere, Kawa KX 250

Viesti Kirjoittaja cloud castle »

Vetäisin sitten noin kuukauden pituisen X-Lite testin jälkeen päähäni
Entisen AGV AX-8 dual:in ja fiilis oli kyllä niinkuin olis kolmen hotelli
yöpymisen jälkeen päässyt omaan sänkyyn nukkumaan.
Myöskään tuota viimattomuutta ja vedottomuutta jota joku kehui
en voi allekirjoittaa.
Jatkanpa testiä kummallakin ja yritän etsiä X-Litestä hyviä puolia
Verrattuna AGV:hen.
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Mistähän mahtais löytää päälaen ilmastoinnin luukun? Jäi yhteen oksaan.
Stormin sivuilta en löytänyt.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
kimmokekki
Pyörä: KTM 530 exc-R

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Storm kuiten maahantuoja niin sieltä voisin kuvitella asiaa selvittäväni
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
t.t.tammi
Viesti:

Takuuseen meni läppä stormilla vaikka tunnustin sen oksaan ajaneeni. :mrgreen:
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
t.t.tammi
Viesti:

Jos tuntuu et kypärämelu on koventunut ja lähinnä vasemmalla puolella ni kannattaa tarkistaa onko ncomin läppä paikallaan...
Teemu Paimiosta
kimmokekki
Pyörä: KTM 530 exc-R

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Eikös tää oo aika selvä materiaali vika ??
Tästä se vielä tappellu tulee sanon mä !
Kuva
Kuva

Näkyy olevan vain liimalla kiinni toi aurinko visiirin käyttövipu ja nämä väritykset kun on teippiä niin näkyy repeävän !
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ei noista kuvista erota paljoa. Aihe kiinnostaa kun tuo kypärä kiinnostaa. Näkyy vaan rantu värisä. Tuohan on se mattavärillä varustettu?

Onko siis VPS käyttövipu irronnu? Vai koko kaulus missä se on kiinni niin irronnu?
Paskapuhetta, mutta uskon.
Vastaa Viestiin