FinMoto kirjoitti:Tikkaoja kirjoitti:Mulla on ollut kesän käytössä Clenin 2400 malli. Tehoa tarpeeksi, riittävän pitkä KUMIletku, letkukela, metallipumppu ja hintaa saman verran pykälää pienemmillä muovipumppuisilla Kärchereillä. Rotosuutin ja tavallinen säädettävä (piste<->viuhka ja paine) vakiona. Ainoa heikko kohta joka on tullut vastaan, on koneen korkeus: letkukela on ylhäällä ja kun letku on pitkänä, koneen nykäisee helposti kumoon. Tämänkin pystyy kiertämään, jos kiinnittää paineletkun suoraan koneen alaosassa olevaan pumpun liittimeen kelan sijasta.
-petteri
Moro,
eikö se malli eli tuo korkea malli pidä laittaa aina vaakatasoon käytettäessä ?
Mulla on kolmatta vuotta Clen 2400 -painepesuri, se on aina ollut pystyssä kun se asuu kaivon päällä olevassa kopissa vesiautomaatin kanssa, ei mahdu muuhun asentoon. Se on vähän niinkuin kiinteästi asennettu ja aina käyttövalmiina, letku tulee kopin alanurkasta ulos ja kahva roikkuu kopin ulkoseinässä. Näin sen takia, että sitä tulisi käytettyä kun on jotain pestävää, yleensä itse pesutapahtuma on aika lyhyt, jäisi varmaan aika usein pesemättä jos pitäisi ensin raahata pesuri paikalle, vetää vesiletku ja sähköpiuha... ja vielä kerätä kaikki pesun jälkeen.
Siitä mitä painepesurilla sitten pestään, on mielipiteitä yhtä paljon kuin esim. moottoriöljystä, ketjujen rasvauksesta, jne. Meillä sillä on pesty mattoja, betonimyllyä, kukkalaatikoita, kissan kusilaatikkoa, kottikärryä, yms. Autot ja mopot pestään käsipelillä harjaten, painepesuri on ihan turhake näiden pesussa, harjaus ja reilu vesimäärä puutarhaletkusta pesee paremmin.
Takuuasiat Clenillä hoituu hyvin, painepesurin ainoa vika on ollut kahvan kulmaputki joka halkesi, riitti yksi soitto Clenille ja seuraavana päivänä oli koko uusi kahva postilaatikossa. Clenin imurista kärähti moottori autoa imuroidessa, uusi moottori vaihtui odottaessa kun kävi korjaamolla, otti 15 minuuttia eikä kyselty edes takuukuittia. Off topic, mutta imurillakin on kiinteä paikka autotallin oven pielessä, letkua 12 metriä, yltää joka paikkaan ja saman verran ovesta ulos ja käynnistyy kaukosäätimellä. Tuleepahan autoakin siivottua useammin, kun käyttö on tehty helpoksi.