Painepesuri

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

FinMoto

Re:

Viesti Kirjoittaja FinMoto »

Tikkaoja kirjoitti:Mulla on ollut kesän käytössä Clenin 2400 malli. Tehoa tarpeeksi, riittävän pitkä KUMIletku, letkukela, metallipumppu ja hintaa saman verran pykälää pienemmillä muovipumppuisilla Kärchereillä. Rotosuutin ja tavallinen säädettävä (piste<->viuhka ja paine) vakiona. Ainoa heikko kohta joka on tullut vastaan, on koneen korkeus: letkukela on ylhäällä ja kun letku on pitkänä, koneen nykäisee helposti kumoon. Tämänkin pystyy kiertämään, jos kiinnittää paineletkun suoraan koneen alaosassa olevaan pumpun liittimeen kelan sijasta.

-petteri
Moro,
eikö se malli eli tuo korkea malli pidä laittaa aina vaakatasoon käytettäessä ?

Mulla on vastaava malli Säästökuopasta, vähä yli satasen viime kesänä ostettu ja toimii eikä ole ärsyttäviä ulokkeita jotka potkasee vahingossa poikki kuten monessa halpiksessa...

Hirveesti ei tuu mopoa paineella pestyä, vaimo pesee kyllä mut monesti kesällä kun tuun ajamasta... :lol:
TeemuV
Pyörä: XRV 750

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja TeemuV »

FinMoto kirjoitti:
Tikkaoja kirjoitti:Mulla on ollut kesän käytössä Clenin 2400 malli. Tehoa tarpeeksi, riittävän pitkä KUMIletku, letkukela, metallipumppu ja hintaa saman verran pykälää pienemmillä muovipumppuisilla Kärchereillä. Rotosuutin ja tavallinen säädettävä (piste<->viuhka ja paine) vakiona. Ainoa heikko kohta joka on tullut vastaan, on koneen korkeus: letkukela on ylhäällä ja kun letku on pitkänä, koneen nykäisee helposti kumoon. Tämänkin pystyy kiertämään, jos kiinnittää paineletkun suoraan koneen alaosassa olevaan pumpun liittimeen kelan sijasta.

-petteri
Moro,
eikö se malli eli tuo korkea malli pidä laittaa aina vaakatasoon käytettäessä ?
Mulla on kolmatta vuotta Clen 2400 -painepesuri, se on aina ollut pystyssä kun se asuu kaivon päällä olevassa kopissa vesiautomaatin kanssa, ei mahdu muuhun asentoon. Se on vähän niinkuin kiinteästi asennettu ja aina käyttövalmiina, letku tulee kopin alanurkasta ulos ja kahva roikkuu kopin ulkoseinässä. Näin sen takia, että sitä tulisi käytettyä kun on jotain pestävää, yleensä itse pesutapahtuma on aika lyhyt, jäisi varmaan aika usein pesemättä jos pitäisi ensin raahata pesuri paikalle, vetää vesiletku ja sähköpiuha... ja vielä kerätä kaikki pesun jälkeen.
Siitä mitä painepesurilla sitten pestään, on mielipiteitä yhtä paljon kuin esim. moottoriöljystä, ketjujen rasvauksesta, jne. Meillä sillä on pesty mattoja, betonimyllyä, kukkalaatikoita, kissan kusilaatikkoa, kottikärryä, yms. Autot ja mopot pestään käsipelillä harjaten, painepesuri on ihan turhake näiden pesussa, harjaus ja reilu vesimäärä puutarhaletkusta pesee paremmin.

Takuuasiat Clenillä hoituu hyvin, painepesurin ainoa vika on ollut kahvan kulmaputki joka halkesi, riitti yksi soitto Clenille ja seuraavana päivänä oli koko uusi kahva postilaatikossa. Clenin imurista kärähti moottori autoa imuroidessa, uusi moottori vaihtui odottaessa kun kävi korjaamolla, otti 15 minuuttia eikä kyselty edes takuukuittia. Off topic, mutta imurillakin on kiinteä paikka autotallin oven pielessä, letkua 12 metriä, yltää joka paikkaan ja saman verran ovesta ulos ja käynnistyy kaukosäätimellä. Tuleepahan autoakin siivottua useammin, kun käyttö on tehty helpoksi.
Tikkaoja
Pyörä: Canyon ja Cube

Re: Painepesuri

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Nykyän olen itse käyttänyt tota niin, että letku lähteen kelalta alakautta taaksepäin. Ei ole enää laatuillut kun letku lähtee koneen puolesta välistä eikä ylhäältä.

Koneen käytettävyyskin parani huomattavasti tänä keväänä, kun olin onnellisesti unohtanut sen kylmään talliin talveksi. Pesukahvasta oli putki halki. Takuu kun ei enää ollut voimassa, niin hain kaupasta uudemman mallisen metallisen pesukahvan. Liittimet eivät olleet yhteensopivat vanhan kanssa. Tästä kuitenkin selvisi vierailulla hydrauliikkaliikeessä jossa puristivat letkuun uudet liitokset. Lisäksi kahvan ja letkun väliin asennettiin vielä pyörivä liitin. Enää ei ole letku solmussa ja kierteellä.

-petteri
takakura
Pyörä: 690 Rally

Viesti Kirjoittaja takakura »

takakura kirjoitti:Kärheri K3.97 vikalistaa.....
Mikä kumma on tuollaiset pallit kasvattanut tuonne tapinjuureen?
Kuva
Kyllä kannatti laittaa sähköpostia kärcherille. Pyysivät lähettämään kuvassa näkyvän osan postissa heille ja niin myös tein.
Paluupostissa tuli uusi osa ilmaiseksi. Kiitokset kärcherin miehille Klaukkalaan.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Hei, en ole lukenut ketjua läpi ja saattaa olla kaikille ihan selvää mutta seuraava asia tuli ainakin minulle uutena tietona tässä taannoin: Painepesurissa ei tule käyttää mitään muuta kuin painepesuun tarkoitettua pesuainetta mikäli pesuaineen annostelu tapahtuu pumpun kautta/läpi. Syy tähän on se, että normi pesuaineet sisältävät hartseja tms. mömmöjä jotka palavat pesurin pumpussa kiinni pintoihin ja aiheuttavat pumppuvaurion. Jos pesurissa on ejektori-periaatteella toimiva pesuaineen annostelu niin sitten voi suihkutella mitä haluaa! (näin esim. jos pesuaine pullo on suihkuputken päässä)
antti
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

[quote="AnttiL"]Hei, en ole lukenut ketjua läpi ja saattaa olla kaikille ihan selvää mutta seuraava asia tuli ainakin minulle uutena tietona tässä taannoin: Painepesurissa ei tule käyttää mitään muuta kuin painepesuun tarkoitettua pesuainetta mikäli pesuaineen annostelu tapahtuu pumpun kautta/läpi. Syy tähän on se, että normi pesuaineet sisältävät hartseja tms. mömmöjä jotka palavat pesurin pumpussa kiinni pintoihin ja aiheuttavat pumppuvaurion. Jos pesurissa on ejektori-periaatteella toimiva pesuaineen annostelu niin sitten voi suihkutella mitä haluaa! (näin esim. jos pesuaine pullo on suihkuputken päässä)[/quote]

Totta on.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
ramirin
Pyörä: Ready To Push

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Onkos Kymppi:ä vielä markkinoilla? Oli aikoinaan kova kone ku piti traktoriinki laittaa käsijarru ettei mee edellä :mrgreen:

Ite oon halpiksis huomannu pahimmaksi viaksi muovin ja metallin yhdistelyt liittimissä, aina rikki jos jäätyy / pulttu hipaisee ohi kulkiessa.. Pitäis joku kuran kaavin kyllä taas hankkia, kai sitä mainoksien uhrina tuon 99e kärsserin joutuu hakeen..

Ja yleisesti pesutuloksesta, nii eikös tuo laite oo tarkotettu enimmän kuran poistoon (traktoreista ym. luonnon mullistimista, katoilta, terasseilta, pihoilta) eikä niinkään auton kiillotukseen..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
bemppu
Pyörä: BMW 650 DAKAR

Viesti Kirjoittaja bemppu »

HD sarjan KÄRCHER, eikä mitään kotitalousvipua niin ei tule ongelmia!
RiiMi

[quote="bemppu"]HD sarjan KÄRCHER, eikä mitään kotitalousvipua niin ei tule ongelmia![/quote]

Asiaa !
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Niin ja sit käy niinkuin meikäläiselle. Pesin katteista itikanraatoja ja yks sitkeä yksilö ei lähtenyt irti sitten millään. Aina kun pesusuihku osui siihen muutti se kuviota niin että siitä tiesi että roska on vielä paikoillaan. Vasta kun "roskan" koko alkoi kasvaa piti sammuuttaa korkeapainepesuri ja todeta että niin vain on katteista lähtenyt maalit kävelemään.

En oikein ymmärrä miks painepesuri on muka niin kätevä. Siinä vaiheessa kun paine oikeesti käy irrottamaan ketjurasvoja takahaarukasta on paine jo niin kova että pienikin hipaisu laakereiden suuntaan tekee niistä entiset. Reilulla vedellä ja oikeilla pesuaineilla lähtee pyörä puhtaaksi paljon rennommin.

Itse laitan semmoseen 8 litran puutarhan sumuttelulaitteeseen Wurthin pinelineä kolme desiä ja päälle ehkä 5 litraa vettä. Tällä sumutellaan pyörää ilman mitään esipesuja. Kuiva lika imee pesuaineen itseensä ja alkaa samantien hajoomaan. Noin 10 minuutin odottelun jälkeen letkulla vettä perään ja usein ei mitään harjoja tämän lisäksi tarvita.
mek
Pyörä: R 1250 GS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Yksi ääni Bilteman moottoripyörän pesuaineelle. Halpaa (n. 5 EUR litran purkki) ja tehokkasta. Kuivan (ja kylmän) pyörän päälle suihkutetaan ainetta, annetaan vaikuttaa muutama minuutti ja huuhdellaan pois. Normaali pistoolisuuttimella varustetun puutarhaletkun paine irroittaa tuon käsittelyn jälkeen kaikki rasvat takahaarukasta ja vanteestakin, helpommasta liasta puhumattakaan.
RiiMi

[quote="TTA"]Niin ja sit käy niinkuin meikäläiselle. Pesin katteista itikanraatoja ja yks sitkeä yksilö ei lähtenyt irti sitten millään. Aina kun pesusuihku osui siihen muutti se kuviota niin että siitä tiesi että roska on vielä paikoillaan. Vasta kun "roskan" koko alkoi kasvaa piti sammuuttaa korkeapainepesuri ja todeta että niin vain on katteista lähtenyt maalit kävelemään.

En oikein ymmärrä miks painepesuri on muka niin kätevä. Siinä vaiheessa kun paine oikeesti käy irrottamaan ketjurasvoja takahaarukasta on paine jo niin kova että pienikin hipaisu laakereiden suuntaan tekee niistä entiset. Reilulla vedellä ja oikeilla pesuaineilla lähtee pyörä puhtaaksi paljon rennommin.

Itse laitan semmoseen 8 litran puutarhan sumuttelulaitteeseen Wurthin pinelineä kolme desiä ja päälle ehkä 5 litraa vettä. Tällä sumutellaan pyörää ilman mitään esipesuja. Kuiva lika imee pesuaineen itseensä ja alkaa samantien hajoomaan. Noin 10 minuutin odottelun jälkeen letkulla vettä perään ja usein ei mitään harjoja tämän lisäksi tarvita.[/quote]

Hei sää olet kyl nyt kokonaan erehtynyt tai liikaa kattonu occ:ta,kato siellä käytetään
vesileikkuria metallin leikkaamiseesn ei valmistuvien Hd luomusten pesuun.
taatusti lähtee maalit ym. halvimmillakin pesureilla,jos painesuuttimeen vaan saa
säädettyä piste suihkun ja oikein kaivaa läheltä kaiken maailman kärpäsenraatoja.Jos painesuuttimen vesisuihkun profiilin
pitää leveähkönä eikä vie vesisumua sentin päähän pestävästä kohteesta ja maalit
irtoaa niin ei ole muuten maali häävisti kiinni.
Ja sitten vielä kaivelee tällä tuomiopäivän pistesuihkulla ketjut,stefat ja niiden ympäristön ja
sähkölaitteet niin pesutulos on varmasti YLLÄTTÄVÄ.
Kaikenkaikkiaan niinkun olen jo aiemminkin sanonut painepesuri on varmasti hyvä renki
moponpesussa,kun ny vähän kattoo miten ja mihin sitä vettä pesukohteessaan laskee.
Vielä tosta Pinelinestä vähän. Hyvä aine mutta Bio sol merkkinen aine on samaa scheisseä,
vaan eri purkissa ja varmaan puolet halvempaa,kun pineline.
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

Pesuaineeksi emulsioperiaatteella toimiva Micropolaric tai saman raaempi versio Microtrail. Lähtee öljypaskat hyvin pois, aivan kuningas ainetta. Microtrailista lantraamalla saa litrahinnaksi ~1e ja ei ole ihan heti tuon voittanutta. Noiden myymiä tuotteita: http://www.s-taroil.fi mutta jälleenmyyjien löytyminen kuluttajakaupassa on välillä hankalaa. Itse tilasin parinsadan litran satsin kerralla suoraan tehtaalta porukassa.

Pesuriksi suosittelen vaikka Kränzle 1150T:tä, ebaysta saa ~500 eurolla. 60 asteen lämpöä kestää, 600l/h, messinkipumppu ja 15m letkua kelalla ja rotojetti. Siihen kaveriksi ~40e kulmasuutin niin saa pestyä autonkin pohjan.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

hatussa vika kirjoitti:Kaikenkaikkiaan niinkun olen jo aiemminkin sanonut painepesuri on varmasti hyvä renki
moponpesussa,kun ny vähän kattoo miten ja mihin sitä vettä pesukohteessaan laskee.
Vielä tosta Pinelinestä vähän. Hyvä aine mutta Bio sol merkkinen aine on samaa scheisseä,
vaan eri purkissa ja varmaan puolet halvempaa,kun pineline.
Tuossa jo kaikkia aineita mainostettiinkin. Pineline maksaa 15 euroa 5 lirtran kanisteri. Kovin vahvaa siitä ei tarvi tehdä - vaikka itse aina liioittelenkin. Mistä tuota Bio Solia saa?

Ja se on totta että laskin semmosella kakspistesuihkulla (kaksi suihkupäätä ristiin) ja varmaan 3 sentin päästä. En sitä kiistäkään. Ei vaan tajunnu veden voimaa kun tuollanen kaksipistesuihku ei tunnu pesurin kahvassa kovana paineena (ei työnnä vastaan).

Itsellä ei pesuria ole juuri nyt kotona enkä ole keksinyt sille mitään käyttöä kun mopo lähtee puhtaaksi ihan puutarhaletkun paineellakin. Sitä vain juuri ihmettelen että mitä lisäarvoa kova vedenpaine tuo?
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Prismassa oli (aikaisemmin ei ole ollut, Rovaniemellä) Kärcherin tarvikkeita oikein kasapäin, tuli sijoitettua sydäntä raastavat vajaa 100€ paineletkun 10m jatkokappaleeseen. Nyt voi hyvin asentaa pesurin "kiinteästi" varastoon kun on yhteensä 20m paineletkua, riittää minun tapauksessa fiksusti pesupaikalle.

Nyt vielä pitäisi keksiä toimiva letkua kiertämätön tapa sitä varastoida.

Niin ja pesurikin piti uusia, nilfisk kew merkkinen värkki rupesi koirimaan, pistooli hajosi eli laskee jatkuvasti läpi vähän. Rovaniemenstä ei löytynyt varaosia ja kun ei se muutenkaan ole ollut mikään mieltä ylentävä kokemus niin tuli hankittua 6 sarjan kärcher, eli juurikin kallis muttei kuitenkaan "kunnollinen" :evil: . Alu pumppu, ei siis messinkinen jne...

Noita Kränslejä katselin ja kuolasin mutta käyttö sen verran pientä että tyydyin edullisempaan, myös Kärcherin hd mallit sai jäädä hllyyn samasta syystä. Se mikä harmittaa on se, että (muilla kuin Kränslellä) pieniä ja laadukkaita ei ole sjuurikaan saatavana, tehot riittäisivät minulle kaikkein pienimmissäkin, ne vain ovat näissä kuluttaja malleissa sitten aina muovipumpulla jne...
antti
Vastaa Viestiin