[/quote]
Kävin tänään sovittamassa Oxtar Infinityt. Olivat tosi mukavat jalkaan, mutta kaipaisin vähän enemmän suojaa. Onkohan Trans Openissa paremmat suojat, paksumpi nahka? Suomessa kun ei taida saappaita olla nähtävänä / myynnissä missään. [/quote]
Noissa Daytonan virsuissa ainakin nilkan ja pohkeen suojaus on kohdallaan, ja koko varren etuosahan avautuu tuplavetskarin ansiosta.
Neljän vuoden käytön aikana mitään murhetta ei ole ollut, nahka ei ole kesinyt rasvaa pintaan vaan ja ajoon.
Joskus takavuosina Luhta/Rukka toi Daytonaa maahan, mutta tämän päivän tilannetta en mene vannomaan.
Varmasti harkinnan arvoiset saappaat.
av2 kirjoitti:..Oxtar TCX PRO II kengät tuntuivat hyviltä jalassa. Normaali koko on 42, mutta Oxtarin sisäkengän kanssa oli 43 just passeli. Hinta oli kyllä ikävän korkea(ovh379e).
Minä ostin Oxtarin TCX Comp:it, tuosta Pro II:sta se pykälää edullisempi, sisäkengätön malli. Suitzaman:illa oli/on niitä 199 eurolla, muuten. Varsinaista ajo/sadekokemusta ei ole vielä metriäkään, mutta kenkä sopii hyvin meikäläisen varsin suomistandardi-tanakkajalkaan, ja koko konstruktio saranoitune nilkkatukineen vaikuttaa tukevalta.
Oxtarin edelleen vielä pykälää huokeampi enduromalli oli vertailussa todella paljon löysempi nilkasta.
Tuli sitten meikäläisellekin nuo sisäsukattomat Compit, kun aloin pelkäämään kesän helteitä ajatellen, jotta nuo olisi viileemmät. Hinta ei yhtä hyvä! 210e tingittynä.
No johan on! Tuli sitten kumminkin jalkaan oxtar proII 43, kun compeista löytyikin valmistusvirhe, ja vastaavaa ei vaihdossa löytynyt.
Nyt myynnissä!viewtopic.php?t=6552
Viimeksi muokannut av2, Su Heinä 08, 2007 5:24 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Se Suitsait firma näkyy kauppaavan vielä syyspoistohintaan Oxtarin TCX Comppeja. Onko ne hintansa väärtejä vai kuukenkiä? Kerran nivel löytyy niin kai se käpäläkin sitten nilkasta taipuu. Mutta tunnistaako noilla yhtään vähää vaihdekeppiä vai pitääkö poljeskella kuin kirkon kanttori?? Mikä lie sopiva koko jos normitöppönen pitää olla 44 - 44½??
EHi kirjoitti:Se Suitsait firma näkyy kauppaavan vielä syyspoistohintaan Oxtarin TCX Comppeja. Onko ne hintansa väärtejä vai kuukenkiä? Kerran nivel löytyy niin kai se käpäläkin sitten nilkasta taipuu. Mutta tunnistaako noilla yhtään vähää vaihdekeppiä vai pitääkö poljeskella kuin kirkon kanttori?? Mikä lie sopiva koko jos normitöppönen pitää olla 44 - 44½??
Ihan hyvä on tunto polkusimille itellä noi `talvi mallit`eli sisäkengällä, niiden on oltava numeroo isommat,
Kaverilla on ilman sisäkenkiä niin tais aikahyvin pitää koko paikkansa..
Ja ajossa vesisateessa ei kastu mutta jos seisoskelee kengät suon sisässä rittävän kauan niin alkaa vettyä
Normi töppönen mulla 42, tai nykyään kaikenlaisia tossuja kun on niin 41-43½. Mutta ensin ostin compit kokoa 42, mutta kun kotona kokeeksi pidin niitä niin noin 40min ja veri ei enään ihan kunnolla kiertänyt. Vaihtoon meni muutenkin kun oli valmistusvirhe. Kokoa 43 proII taas just passelit. Ohuella sukalla kummatkin. Liikkeessä aiemmin kun testasin comppeja 43 koolla, niin tuntui kantapäässä löysältä. Mutta kannattaa testata polvisuojien kanssa, itse en alussa tajunnut...
Toi kokonumerointi on aika arpomista,ite testailin MP-messuilla crossisaappaita ja havaittin että vaikka esim.Sidiä ja Oxtaria kokeili samannumeroista niin jalkaan sopivuus ja istuvuus oli ihan erilainen.
Mulla on ns.normaali kengänkoko 44,siis Sievin Solideissa ja kumppareissa,mutta esim Sidi crossfire koko 46 ei istunu kinttuun kunnolla,Oxtarin TCX Pro2 kokoa 47 oli passeli,semmoset tuli sitte ostettua.
Oxtar Compit ja A-Stars Vectorit on poistunu '07 valikoimista,ainaki näin kertoivat messuilla,viimevuotista varastoa varmaan joillain kauppiailla on,korjatkaa jos olen väärässä,mikä on hyvinkin mahdollista.
Pitää vielä kehua näitä POLO:n saapikaita, kun on hiukan kokemusta pakkasilla ajelustakin. Hyvin toimii pakkasessakin eikä jäykisty, kuin joku mikälie kokeilukenkä joka mulla oli käytössä. Eikä oo varpaat palellu, vaikka hiukan pitempiäkin lenkkejä on tullut heitettyä. Ja vettä ei oo suklille tullu vielä kertaakaan, vaikka on tuossa hiukan suojakelejäkin ollut.
Onnistunut ostos ja kohtuuhintaan, jos vertaa kotimaiseen tarjontaan.
JuhaV kirjoitti:
Oxtar Compit ja A-Stars Vectorit on poistunu '07 valikoimista,ainaki näin kertoivat messuilla,viimevuotista varastoa varmaan joillain kauppiailla on,korjatkaa jos olen väärässä,mikä on hyvinkin mahdollista.
Oxtarin Comp on poistunut -07 valikoimista, näin minulle vahvistettiin liikkeestä alkutalvesta - varastoista myydään loppuun mitä on. Itelle tilasin ennen joulua Suitzamanilta, siellä oli hajakokoja liuta silloin. Koko 44 tuntui sopivan mun noin 42½ jalkaan OK.
Sidit tuli hankittua ja eipä eilenkään tunnin lenkillä perus sukalla palentanut sorkkia vaikka pakkasta -13 astetta.
Lesti on kohtuu leveä ja muut monot ei oikein soveltuneet mitä nyt tuli testattua (Dainese Alpinestar ja muutama muukin) ja ihan kivasti se nivel toimii eli ei ole uutenakaan älyttömän jäykkä, Mitä veden pitävyyteen tulee niin sehän ei ole mutta ainakin on pitänyt veden ulkopuolella jos jäällä surauttelee ja lammikoita sattuu olemaan varmaan syy siihen on toi muovin määrä kengässä mutta varmaan kastuu jos suohon upottaa ne
JAMPPERI kirjoitti:Sidit tuli hankittua ja eipä eilenkään tunnin lenkillä perus sukalla palentanut sorkkia vaikka pakkasta -13 astetta.
Lesti on kohtuu leveä ja muut monot ei oikein soveltuneet mitä nyt tuli testattua (Dainese Alpinestar ja muutama muukin) ja ihan kivasti se nivel toimii eli ei ole uutenakaan älyttömän jäykkä, Mitä veden pitävyyteen tulee niin sehän ei ole mutta ainakin on pitänyt veden ulkopuolella jos jäällä surauttelee ja lammikoita sattuu olemaan varmaan syy siihen on toi muovin määrä kengässä mutta varmaan kastuu jos suohon upottaa ne
Mites toi Sidin kokopolitiikka...mulla on 43:nen jalka, minkäkokoinen Sidi ois sopiva? Sais mahtua paksumman urheilusukan kans jalkaan..
Ostin siis ne sidin crossfiret ja normaalisti esim. sievin kenkä on 43 mutta tosta otin 45 mutta olin kahden vaiheella ottaako 44 vai 45 käpäläni on ns. leveää lestiä joten päädyin 45.een kun toi muovi ei oikein anna periksi.
Olen ollut muutaman ajokerran jälkeen todella tyytyväinen, 20 asteen pakkasella ei palenna sievin gt sukan kanssa yhtään ja se nivel toimii loistavasti = vaihteet löytyy ihan kivasti ja niissähän on myös vaihdettava pohja ja alkuperäinen pohja on melko sileä joka on ihan hyvä ainakin minun surautteluihin
Ainut miinus on hinta mutta köyhän ei kannata ostaa halpaa
Miki kirjoitti:Mites toi Sidin kokopolitiikka...mulla on 43:nen jalka, minkäkokoinen Sidi ois sopiva? Sais mahtua paksumman urheilusukan kans jalkaan..
Hommaa Miki ne OXTAR PRO II:set. Suosittelen!
Onhan tuo sisäkenkä tietenkin meleko lämmin helteellä, mutta ei haittaa kun suojaa niin hyvin. Sisäkengän ansiosta mukavan pehmeä, eikä semmonen kova koppura.
Ainoa mikä harmittaa on se kun en tajunnut(raskinut) ostaa tommosia sisäkengällisä huippumalleja aikaisemmin.
Kituutin monta vuotta huonoilla saappailla.
Miki kirjoitti:Mites toi Sidin kokopolitiikka...mulla on 43:nen jalka, minkäkokoinen Sidi ois sopiva? Sais mahtua paksumman urheilusukan kans jalkaan..
Hommaa Miki ne OXTAR PRO II:set. Suosittelen!
Onhan tuo sisäkenkä tietenkin meleko lämmin helteellä, mutta ei haittaa kun suojaa niin hyvin. Sisäkengän ansiosta mukavan pehmeä, eikä semmonen kova koppura.
Ainoa mikä harmittaa on se kun en tajunnut(raskinut) ostaa tommosia sisäkengällisä huippumalleja aikaisemmin.
Kituutin monta vuotta huonoilla saappailla.
Jaa...no, jos vakaasti oot sitä mieltä täytyykö näissäkin ottaa se normi yhtänumeroa suurempi koko kuin tanssausklopo?
MCscatterilla oli tarjouksessa 339,- tollaset...onko parempia tarjouksia tiedossa?