Se on vaan tuo Hornetin aukko sen verran auttamattoman pieni oikeaan crossikypärään verrattuna
Shoei Hornet DS
Valvoja: Moderaattorit
- HessuL
- Pyörä: R 80 GS, Tuareg
Re: Shoei Hornet DS
Päädyin lopulta hen.koht. ratkaisuun kun en soivia laseja tuon kanssa talvikeliin löytänyt; tilasin saksanmaalta kokonaan toisen kypärän talvihommia varten. Hintaa HJC:n crossipotalle 79 egeä (OVH 269!), eli about saman verran mitä olisivat uudet lasit kustantaneet. Nyt ei tarvitse arvuutella että sopiiko lasit naamaan (nykyiset sopii) tai mahtuvatko ne kunnolla kypärään.
Se on vaan tuo Hornetin aukko sen verran auttamattoman pieni oikeaan crossikypärään verrattuna
Jääköön kesäkäyttöön visiirin kera ja hätätapauksessa lasienkin kanssa kelille, missä ei pienet ilmavuodot aiheuta silmien ja otsan jäätymistä.
Sora/lumipyöräilijä
"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."
"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."
- Kanttura
- Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
Bongasin paikallisessa mp-liikkeessä vihdoin sopivan kokoiset crossilasit Hornet-kypärääni (kokoa S). Lasit on Smithin Sonic -kelkkailulasit "nuorisokokoisena" (youth, >6 years old
@ 25€ ), joten ne sujahtavat mainiosti kypärään ja äkkiseltään näkökenttä oli kuitenkin varsin laaja ja riittävä ainakin meikäläiselle. Hinta ei hirvittänyt, joten otin kokeiltavaksi. Meteli oli kyllä melkoinen, kun on aiemmin tottunut ajelemaan viisiri kiinni/lähes kiinni, mutta pääasia, että löyty vaihtoehto hikikarkeloihin ja talvirälläykseen. Eli pienipäisten kannattaa ehkä vilkaista myös nuorisolle tarkoitettuja ajolaseja, jos ei muuten tahdo löytyä sopivia
Tämmöset: http://www.opticsplanet.com/smith-optic ... ggles.html
Itse kypärään oon ollu erittäin tyytyväinen, (oletettu) turvallisuus, loistavat tuuletukset, pinlock ja silmälasivalmius ovat isoja plussia. Ja ite oon tykänny tosta 'light smoke' -visiiristä aurinkoisimpina aikoina, koska silloin arskat voi jättää useammin taskuun. Mainittakoon, että yöaikaan tuo em. visiiri ei oo ihan parhaimmillaan
Tämmöset: http://www.opticsplanet.com/smith-optic ... ggles.html
Itse kypärään oon ollu erittäin tyytyväinen, (oletettu) turvallisuus, loistavat tuuletukset, pinlock ja silmälasivalmius ovat isoja plussia. Ja ite oon tykänny tosta 'light smoke' -visiiristä aurinkoisimpina aikoina, koska silloin arskat voi jättää useammin taskuun. Mainittakoon, että yöaikaan tuo em. visiiri ei oo ihan parhaimmillaan
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
- kenobiitti
- Pyörä: XT660RR
Päivitystä tähän.kenobiitti kirjoitti: Mulla on toi pinlock kalvo alkanut irvistään alareunasta eikä asetu enää millään tarpeeksi lähelle visiiriä, eli ilmatiiviisti.
Ostin talvella uuden visiirin ja pinlock kalvon saksalaisesta suurkaupasta.
Tänään niitä ruuvailin paikalleen ja hämmästys oli suuri jos ei jumalaton kun paketista paljastui totaalisesti erilainen pinlock kuin mitä tamperelaisesta suurmyymälästä mukaan annettiin kypärää ostaessa.
Alkuperäinen oli siis jotakuinkin tämän mallinen:

Yo. on siis se mikä ei asetu tiiviisti, ei millään. Tällä kärvistelin vuosia.
Uusi, saksalaisilta tilattu on tällainen:

Kuvastakin jo näkyy, että se ainakin näyttää asettuvan paremmin visiirin muotoihin.
Vielä en testannut ajossa, mutta huomenna kokeilen ja odotukset on korkealla, jos jo viimeinkin voisi ajaa niin, että näkeekin jotain visiiri alhaalla.
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Mistä tilasit?kenobiitti kirjoitti: Uusi, saksalaisilta tilattu on tällainen:
Kuraköröttelijä
- kenobiitti
Louis.de, mutta ilo on ennenaikaista. n. 95 euroa tais maksaa yhteensä toimituskuluineen uusi visiiri ja pinlock. juu, 94.85 euroa kun ollaan tarkkoja.pkilpo kirjoitti: Mistä tilasit?
Tänään olin ajelulla ja samaa vikaa tässäkin on, alareuna ammottaa auki ja vesihöyry tiivistyy mukavasti sinne visiirin ja pinlockin väliin.
Aika hermoja raastavaa oli tämänkin kanssa.
Koitan vielä vähän kääntää sitä pinlockia ylöspäin jos vaikka tiivistyisi tai sitten on pakko alkaa keksimään jotain silikonipatenttia.
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
Mulla on ollu nyt pari kautta toi DS tolla ekan kuvan pinlockilla ja ei huurtumisongelmaa, katoppas että se pinlock asettuu oikeaan asentoon, on aika tarkka, ja sit kirraa niillä niiteillä se tiukaks. Ne niitit on epäkeskoja, mulla ainakin toimii.
- kenobiitti
Joo, kyllä se alkuunsa toimi, mutta sitten jossain vaiheessa alkaa irvistään.Gessumies kirjoitti:Mulla on ollu nyt pari kautta toi DS tolla ekan kuvan pinlockilla ja ei huurtumisongelmaa, katoppas että se pinlock asettuu oikeaan asentoon, on aika tarkka, ja sit kirraa niillä niiteillä se tiukaks. Ne niitit on epäkeskoja, mulla ainakin toimii.
Asettelin ton uuden nyt uudestaan niin ylös kuin sain ja nappulat väännettynä kireempään asentoon.
Ainakin vielä tunnin päästä asennuksesta on silmämääräisesti tarkasteltuna tiivis. Katotaan mitä sitten kun pääsee taas ajeleen.
Alkuperäinen ei asettunut tiiviiksi ekan kesän jälkeen enää millään uusinta-asetusyrityksillä.
Seuraavaksi alan katselemaan oikeaa crossipottaa jos löytyis semmonen missä isollekin naamalle on tilaa laittaa vielä lasitkin.
Shoein kanssa ei laseja oikein voi käyttää kun tulee niin alas kypärän yläosa, ettei vaan jää yhtään tilaa lasien reunalle.
Mulla kyllä tuli tollasella pinlockilla kaupasta pari vuotta sitte. Pelittänyt hyvin...kenobiitti kirjoitti:Päivitystä tähän.kenobiitti kirjoitti: Mulla on toi pinlock kalvo alkanut irvistään alareunasta eikä asetu enää millään tarpeeksi lähelle visiiriä, eli ilmatiiviisti.
Ostin talvella uuden visiirin ja pinlock kalvon saksalaisesta suurkaupasta.
Tänään niitä ruuvailin paikalleen ja hämmästys oli suuri jos ei jumalaton kun paketista paljastui totaalisesti erilainen pinlock kuin mitä tamperelaisesta suurmyymälästä mukaan annettiin kypärää ostaessa.
Alkuperäinen oli siis jotakuinkin tämän mallinen:
Yo. on siis se mikä ei asetu tiiviisti, ei millään. Tällä kärvistelin vuosia.
Uusi, saksalaisilta tilattu on tällainen:
Kuvastakin jo näkyy, että se ainakin näyttää asettuvan paremmin visiirin muotoihin.
Vielä en testannut ajossa, mutta huomenna kokeilen ja odotukset on korkealla, jos jo viimeinkin voisi ajaa niin, että näkeekin jotain visiiri alhaalla.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- Kanttura
+1 edelliseen.
Rider on the storm
Minulla myös, tosin aattelin ottaa koko pinlokin poies, näkökenttää kaventamasta.
- Gössi -
- kenobiitti
No nyt.
Edellisten temppujen jälkeen.
Pinlockin uudelleenasennus mahdollisimman ylös ja nappuloiden kääntö kapeammalle
näyttää, että viimein on päästy parempaan kuin alkuperäisellä setillä.
Pysyi tiiviinä eikä visiirin ja pinlockin väliin mennyt kosteutta.
Tosin kosteutta tiivistyi enemmän ja vähemmän sisäpinnalle, joka välillä haittasi menoa hieman.
Happi tossa Hornetissa loppuu enemmän ponnistelua vaativassa paikassa.
Crossipotta vois olla metsäreiteille tarpeen ja tämä paremmille teille.
Homma jatkuu.....
Pinlockin uudelleenasennus mahdollisimman ylös ja nappuloiden kääntö kapeammalle
näyttää, että viimein on päästy parempaan kuin alkuperäisellä setillä.
Pysyi tiiviinä eikä visiirin ja pinlockin väliin mennyt kosteutta.
Tosin kosteutta tiivistyi enemmän ja vähemmän sisäpinnalle, joka välillä haittasi menoa hieman.
Happi tossa Hornetissa loppuu enemmän ponnistelua vaativassa paikassa.
Homma jatkuu.....
- Kanttura
Ookko huomannu, että sen leukaperien tuulisuojan saapi helposti poies? Se on ihan kätevä poistaa, jos on reippaampaa jumppaa ohjelmassa ja Hornetti päässä.kenobiitti kirjoitti: Happi tossa Hornetissa loppuu enemmän ponnistelua vaativassa paikassa.
Rider on the storm
- kenobiitti
No en varsinaisesti.Kanttura kirjoitti:Ookko huomannu, että sen leukaperien tuulisuojan saapi helposti poies? Se on ihan kätevä poistaa, jos on reippaampaa jumppaa ohjelmassa ja Hornetti päässä.
Jos meinaat sitä mikä on leuan edessä, en ole kokeillut, mutta seuraavaksi kokeilen sitäkin.
Sitä leuan alle laitettavaa tuulisuojaa mulla ei ikinä ole paikallaan ollutkaan.
- kenobiitti
Nyt on ym. tavalla asennetulla ajeltu jonkin aikaa ja kyllä, nyt on pysynyt uudenmallinen pinlock paikoillaan.kenobiitti kirjoitti:No nyt.
.....
Pahimmissa paikoissa tuppaa sitten huurtumaan pinlockin sisäpuolelta, mutta vielä ei irvistä niin, että völiin menisi todella haitallisesti sitä huurua.
Selkeäasti parempi kuin alkuperäinen malli.