Crossi/Tour-X kypärä

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Hannu kirjoitti:
Ande749 kirjoitti:Kyllä tuon hintaluokan visiiri pitäisi kestää talouspaperilla kuivaaminen. Siis puhtaaksi pestyn visiirin.
Hm, märällä talouspaperilla mä sen aina skrabaan puhtaaksi ja kuivaan toisella enkä ole huomannut että se mitenkään häiritsevästi olisi naarmuuntunut...
Jep, +80000km ja vielä näkee visiiristä ihan hyvin läpi.
Eikä ole pahemmin varottu millä pyyhitään.

Naarmuja on, molemmin puolin, mutta mitään häiritsevää harmaantumista ei ole havaittavissa.

Varmaan olisi ihan sumea ja kelvoton jos olisi uusi ajamaton verrokiksi... :roll:

Olikos tuossa visiirissä sellainen suojakalvo uutena... :? :D :D :D
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Jarno kirjoitti:
Hannu kirjoitti:
Ande749 kirjoitti:Kyllä tuon hintaluokan visiiri pitäisi kestää talouspaperilla kuivaaminen. Siis puhtaaksi pestyn visiirin.
Hm, märällä talouspaperilla mä sen aina skrabaan puhtaaksi ja kuivaan toisella enkä ole huomannut että se mitenkään häiritsevästi olisi naarmuuntunut...
Jep, +80000km ja vielä näkee visiiristä ihan hyvin läpi.
Eikä ole pahemmin varottu millä pyyhitään.

Naarmuja on, molemmin puolin, mutta mitään häiritsevää harmaantumista ei ole havaittavissa.

Varmaan olisi ihan sumea ja kelvoton jos olisi uusi ajamaton verrokiksi... :roll:

Olikos tuossa visiirissä sellainen suojakalvo uutena... :? :D :D :D
Minulla on verrokkina se viisi vuotta vanha Shoein visiiri, joka on parempi kuin tuo jo täyden kaksi kuukautta vanha Arain. Isot yksittäiset naarmut eivät mielestäni ole niin paha asia kuin hiuksenhienot tiheät naarmut, jotka tekevät visiiristä samean.

Pahoin pelkään, että ei siinä enempiä suojakalvoja ole, yhden olen ottanut pois...
juha
Pyörä: Suzuki DL650

Viesti Kirjoittaja juha »

jees meni visiiri harmaaksi kun lapissa pyyhkäsin puhtaaksi tommosella auton ikkunanpesusienellä huoltoaseman pesupaikalla. Oli varmaan 100% etanolia se pesuneste (kesälläkin :P) siel ja poltti muovin. Kyllä tosta läpi näkee mutta vähän häiritsee..
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

35kkm ja ei valittamista näkyvyydessä.

Mitä lie ollu Juhalla pesuvedessä jos meni sillä pilalle :shock: Tuskin ainakaan etanolia koska ainakin 96,5% etanoli pysyy kiltisi muovipullossa. Itseasiassa.. nyt kun muistelen niin nimenomaan tuulilasinpesunesteestä aikanaan yläasteen sähköopin tunnilla varoteltiin ettei sillä pidä puhdistaa kasettidekin äänipäätä koska se syövyttää muovia.
Gigant
Pyörä: KTM 250 SX-F

Viesti Kirjoittaja Gigant »

Uusi Tour-X 3 näkyy saapuvan kauppoihin. Toivottavasti tiettyjä asioita on parannettu. Ainakin noi muutokset kuulostavat luupaavilta...

http://www.arai.brandt.fi/mallisto.php?luokka=1&id=41
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Nyt on reilu vuosi kerätty kokemuksia tosta Bemun enskapotasta.
Ei ole mielestäni hinta/laatusuhde kohdallaan.
Suht äänekäs,pehmusteet lössähtää nopeasti,huurtuu ihan v*tusti,
yms.yms.
Onneksi sen sai sentään puoleen hintaan :)
juha
Pyörä: Suzuki DL650

Viesti Kirjoittaja juha »

JSL kirjoitti:35kkm ja ei valittamista näkyvyydessä.

Mitä lie ollu Juhalla pesuvedessä jos meni sillä pilalle :shock: Tuskin ainakaan etanolia koska ainakin 96,5% etanoli pysyy kiltisi muovipullossa. Itseasiassa.. nyt kun muistelen niin nimenomaan tuulilasinpesunesteestä aikanaan yläasteen sähköopin tunnilla varoteltiin ettei sillä pidä puhdistaa kasettidekin äänipäätä koska se syövyttää muovia.
Joo semmonen tasasen harmaa kalvo siihen ilmestyi ja en muuta syytä keksi... sen yhen huoltiksen pesuvesi oli hajun perusteella wahvaa ja siellä varmaan paloi.. no täytyy ostaa uusi plexi tai crossilasit, sillä siitä pääsee.
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Tulipa tänään hommattu Arai Tour-x 3. Normaalisti olen käyttänyt L koon kypärää, mutta tuosta piti ottaa M. 50 km kokemuksella vaikutti hyvältä, eikä visiiri huurtunut yhtään +1 asteen lämmössä, vaikka kaikki tuuletusräppänät oli kiinnni. Pinlock kalvo tulee vakiona mukaan. Kallishan tuo on ja ei tunnu ulkomailtakaan löytyvän merkittävästi halvemmalla, ainakaan kun laskee paikalliselta kauppiaalta saadun 20% alennuksen.
Kura lentää...
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

tertsu kirjoitti:Tulipa tänään hommattu Arai Tour-x 3. Normaalisti olen käyttänyt L koon kypärää, mutta tuosta piti ottaa M. 50 km kokemuksella vaikutti hyvältä, eikä visiiri huurtunut yhtään +1 asteen lämmössä, vaikka kaikki tuuletusräppänät oli kiinnni. Pinlock kalvo tulee vakiona mukaan. Kallishan tuo on ja ei tunnu ulkomailtakaan löytyvän merkittävästi halvemmalla, ainakaan kun laskee paikalliselta kauppiaalta saadun 20% alennuksen.
Mä hommasin muutama viikko sitten tour x3:n syksyllä vakuutusyhtiön lunastaman, paljon käytetyn tour x:n ykkösversion tilalle. Mä maksoin kypärästä 329£ ja siihen päälle olisi tullu 24 punnan postikulut. Kun tilattiin samalla pari kypärää niin kulut laskivat jonkin verran. Maksettavaa jäi siis jonkin verran alle 400e. Halvempiakin paikkoja netistä löytyy, mutta monet niistä ei suostu lähettämään suomeen tai sopivia kokoja ei löydy tai joku muu mättää.

Eipä tuo tullut siis hirmuisesti suomivaihtoehtoa halvemmaksi, mutta ei se vaivakaan ollut juuri sen suurempi kuin suomesta ostaminenkaan ja toisaalta suomeen tuotavien värivalikoima on todella suppea, jos sillä seikalla on mitään väliä.
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Saako tuohon TourX2:een muuten pinlockia ?
Mulla tuollainen versio ja jo pelkästä ajatuksesta se huurtuu... (vaikka kaikki räppänät auki).
reiniday
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja reiniday »

Tampereen Yamaha Centerissä lupasivat laittaa mun vanhaan TX:ään tuon pinlockin n.25e:lla.
vkoivu

Marko Hemmilä kirjoitti:Saako tuohon TourX2:een muuten pinlockia ?
Mulla tuollainen versio ja jo pelkästä ajatuksesta se huurtuu... (vaikka kaikki räppänät auki).
Luulen tuon uuden tourx:n visiirin olevan muuten sama kuin vanhempien, sillä erotuksella että uudessa on ne pinlockin nupit. Kaveri osti vanhaa tour äksään sen arain oman pinlockin ja kiinnityssatsin jolla pinlock pitäisi kiinnittyä vanhaan visiirin.

Mä en vanhaan tour äksään kaivannut pinlockia ja voi hyvinkin olla, etten tuohon uuteenkaan tule sitä ikinä paikalleen laittamaan.
av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

Jostain luin että tuossa Tour-x 3 mallissa olisi isompi naama-aukko kuin vanhassa jotta ajolasit mahtuu paremmin. Visiiristä en tiedä onko myös isompi.
XRV-97
vkoivu

av2 kirjoitti:Jostain luin että tuossa Tour-x 3 mallissa olisi isompi naama-aukko kuin vanhassa jotta ajolasit mahtuu paremmin. Visiiristä en tiedä onko myös isompi.
Voi olla mahdollista, en ole niin paljoa perehtynyt. Selvin ulkoinen ero edeltäjiin verrattuna on erilainen lippa.
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Myyjä ainakin kehui, että uutta TourX:ää on muutettu jotenkin paremmin ajolasien kanssa sopivaksi. Olisko sitten isompi naama-aukko? Siinä oli myös jotkut onnettomuustilanteessa pikairroitettavat poskipalat, jolloin kypärän saa helposti pois päästä.
Kura lentää...
Vastaa Viestiin