Mapsource
Valvoja: Moderaattorit
Mapsource
Tervehdys, kysymykseen voi olla vastaus helppo, mutta miten saa Garminin Mapsource:ssa katselukulman vaihdettua suoraan ylhäältäpäin. Nyt se ikäänkuin vinossa, Zumossa saa sen vaihdettua takaviistosta suoraan ylös. Ahdistaa moinen takaviisto kuvakulma kartoissa...
- DOMI
- Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Re: Mapsource
Kokeilehan uutta Garminin sivuilta ilmaiseksi ladattavaa Base Camp karttaohjelmaa, siinä on katselukulma säädettävissä ja viereen saa suoraan ylhäältä olevan karttakuvan näkymään rinnalla.Metsuari kirjoitti:Tervehdys, kysymykseen voi olla vastaus helppo, mutta miten saa Garminin Mapsource:ssa katselukulman vaihdettua suoraan ylhäältäpäin. Nyt se ikäänkuin vinossa, Zumossa saa sen vaihdettua takaviistosta suoraan ylös. Ahdistaa moinen takaviisto kuvakulma kartoissa...
Kaikki mapsorsan reittipisteet, reitit ja jäljet ja avatut kartat siirtyvät suoraan siihen.
Testailen tätä vielä itsekin, mutta vaikuttaa lupaavalta ja on ilmainen.
Lupaavalta tosiaan vaikuttaa tuo uusi Base Camp. Ainakin Mac-puolella toimii sujuvammin kuin vanha Road Trip ja uusia, käteviä ominaisuuksia on tullut mukavasti. Näytölle saa esimerkiksi rinnakkain Base Camp-ohjelmaruudun ja Google Earthin, joissa molemmissa muodostettu reitti näkyy. Onkos joku jo tutkinut, onnistuuko reitin tekeminen Googlella ja siirtäminen Garminiin miten kivuttomasti?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Googlella voi tehdä reitin, tallentaa omiin karttoihin ja muuntaa sen sitten jäljeksi tuolla ja sitten siirtää Garminiin Garmin/GPX/ -hakemistoon. Toimii, vaikka Linux-käyttöjärjestelmällä.
Tyre on myös näppärä kun se käyttää Google.maps:iä pohjana, helppo tehdä reitti ja voi ajaa joko suoraan laitteeseen tai vaan tallentaa ja siirtää myöhemmin laitteeseen. Sopii vielä suoraan Garminiin sekä TomTom masiinoihin.
löytyy tuolta http://www.janboersma.nl/gett/index.php
löytyy tuolta http://www.janboersma.nl/gett/index.php
Itse itselleni vastaten: Ctrl+Alt+A, niin pääsee säätämään. Oheet Garmin Support:ista.Metsuari kirjoitti:Tervehdys, kysymykseen voi olla vastaus helppo, mutta miten saa Garminin Mapsource:ssa katselukulman vaihdettua suoraan ylhäältäpäin. Nyt se ikäänkuin vinossa, Zumossa saa sen vaihdettua takaviistosta suoraan ylös. Ahdistaa moinen takaviisto kuvakulma kartoissa...
Jess! Vihdoinkin kartta näyttää järjelliseltä! Suomi näyttää taas perinteiseltä projektiokulmalla 63deg!Metsuari kirjoitti:Itse itselleni vastaten: Ctrl+Alt+A, niin pääsee säätämään. Oheet Garmin Support:ista.Metsuari kirjoitti:Tervehdys, kysymykseen voi olla vastaus helppo, mutta miten saa Garminin Mapsource:ssa katselukulman vaihdettua suoraan ylhäältäpäin. Nyt se ikäänkuin vinossa, Zumossa saa sen vaihdettua takaviistosta suoraan ylös. Ahdistaa moinen takaviisto kuvakulma kartoissa...
--
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
ex: Harley- Davidson Night Rod Special '08
ex: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird '00
--
A - D - DK - EST - F - FIN - IT - LT - LV - PL - SK - SLO - S - RU
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
--
Eipä tunnu toimivan, mitähän minä teen väärin?Metsuari kirjoitti:Itse itselleni vastaten: Ctrl+Alt+A, niin pääsee säätämään. Oheet Garmin Support:ista.Metsuari kirjoitti:Tervehdys, kysymykseen voi olla vastaus helppo, mutta miten saa Garminin Mapsource:ssa katselukulman vaihdettua suoraan ylhäältäpäin. Nyt se ikäänkuin vinossa, Zumossa saa sen vaihdettua takaviistosta suoraan ylös. Ahdistaa moinen takaviisto kuvakulma kartoissa...
Pitäisikö tuo säätö tapahtua hiiren rullalla tms. vai tuleeko ruutuun uusi ikkuna tai jotain?
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Ruutuun tulee ikkuna. Mapsource pitää sitten käynnistää uudelleen, että asetus tulee voimaan.
Onkohan sinulla vanha versio?
Kun latasin 6.16.3 version, niin SuomiPro rupesi näkymään oikein. CNE vasta tuon asetuksen muuttamisella.
Kiitokset vaan Metsuarille neuvosta.
Onkohan sinulla vanha versio?
Kun latasin 6.16.3 version, niin SuomiPro rupesi näkymään oikein. CNE vasta tuon asetuksen muuttamisella.
Kiitokset vaan Metsuarille neuvosta.
- juhan
- Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Mulla on versio 6.16.3 ja siinä tulee tuon liitteen mukainen säätöikkuna kun pitää ALT pohjassa CTRL pohjassa ja napsauttaa A:ta.
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Juuri tuosta valintaikkunasta projektiokulmaa isommaksi. Jos ei tunnu auttavan niin paina MapSource automaagiseksi, sulje, käynnistä uudelleen ja sama homma uudestaan mutta anna uusi kulma. Jostain syystä jouduin itse jumppaamaan näin. Joku 63 astetta näytti mun silmillä hyvältä.
--
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
--
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
--
Kiitos neuvoista!
Tuo päivityksen asentaminen korjasi vinon katselukulman, eikä minun tarvinut sitä itse tuosta säätöikkunasta enää säätää.
Tuo päivityksen asentaminen korjasi vinon katselukulman, eikä minun tarvinut sitä itse tuosta säätöikkunasta enää säätää.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
- Rampas
- Pyörä: KTM 500 EXC Six Days
Saako BaseCampiin siirrettyä GPS:stä Topo karttaa ?
Monella foorumilla väitetään että ei ja moni on näköjään ostellut kartat SD-kortilla, joten kartan käyttö lienee PC:llä mahdoton tehtävä...
Monella foorumilla väitetään että ei ja moni on näköjään ostellut kartat SD-kortilla, joten kartan käyttö lienee PC:llä mahdoton tehtävä...
A KTM might not be your first motorcycle, but it will be your last. When you've tried the rest, buy the best KTM.
Siis meinaatko että valmiin .img:n saisi purettua takaisinpäin MapSourceen? En ole kokeillut mutta Receive from Device screenissä on se täppä "Maps"....Rampas kirjoitti:Saako BaseCampiin siirrettyä GPS:stä Topo karttaa ?
--
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
--
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
--
- Ranezki
- Pyörä: 500EXC, 990ADV
Saa img-tiedostonkin purettua ja sitäkautta mukslattua mapsorsaan.. Vaatii kyllä kikkailua ja muutaman pienen apuohjelman... Ja laillisuudesta en tiedä..