Zumo 500 virittely
Valvoja: Moderaattorit
Zumo 500 virittely
Etsiskelin tietoa Zumosta mallia 500, kun en kaipaamaani löytänyt rohkenin aloitaa uuden aiheen.
Asentelin tuossa ko laitteen pyörään ja tuli mieleeni että olispa kiva kun sais siirrettyä nuo vasemmalla olevat neljä nappulaa peukalon ulottuville stongaan, asiaa pohdin ja laskin että itse laitteen ja telineen yhdistää yhteensä 24 napaa joista virta, ääni ulos/sisään, usb, ja virtajohdossa olevat kaksi ylimääräistä karvaa sekä mahd ulkoinen antenni varaavat yhteensä 17.
Kysymys kuuluukin voisiko noita näennäisesti joutilaita seitsemää napaa käyttää laitteen ohjailuun? Hondan logolla varustetun ratkaisun olen joskus nähnyt mutta se liittyy laitteeseen virtajohdon välityksellä ja vaatinee jotain suurempaa viisautta kuin pelkän kärkitiedon namiskuukkeleilta.
T
Asentelin tuossa ko laitteen pyörään ja tuli mieleeni että olispa kiva kun sais siirrettyä nuo vasemmalla olevat neljä nappulaa peukalon ulottuville stongaan, asiaa pohdin ja laskin että itse laitteen ja telineen yhdistää yhteensä 24 napaa joista virta, ääni ulos/sisään, usb, ja virtajohdossa olevat kaksi ylimääräistä karvaa sekä mahd ulkoinen antenni varaavat yhteensä 17.
Kysymys kuuluukin voisiko noita näennäisesti joutilaita seitsemää napaa käyttää laitteen ohjailuun? Hondan logolla varustetun ratkaisun olen joskus nähnyt mutta se liittyy laitteeseen virtajohdon välityksellä ja vaatinee jotain suurempaa viisautta kuin pelkän kärkitiedon namiskuukkeleilta.
T
Re: Zumo 500 virittely
Itse itselleni vastaten totean, ettei taida maallikolta onnistua homma tuon liittimen kautta. Kokeilin kyllä enkä mutta en saanut toivottua tulosta enkä saanut onneksi mitään rikottuakaan, yllätys oli että tuo tyhmänä pitämäni teline sisältääkin piirilevyn jossa mikropiirejä ynnä muuta ”kananruokaa”.
Uusvanhan pyörän myötä on kuitenkin iskenyt kadoksissa ollut vimma rakenteluun ja aionkin ottaa siitä kaiken irti. seuraavaksi ajattelinkin avata itse laitteen ja tutkia josko noiden nappuloiden rinnalle voisi juotella toiset jotka voisi vetää tankoon. Odotan kuitenkin hetken, jos vaikka joku minua asiaa tuntevampi kertoisi, ettei se ihan noin helposti onnistu.
T
Uusvanhan pyörän myötä on kuitenkin iskenyt kadoksissa ollut vimma rakenteluun ja aionkin ottaa siitä kaiken irti. seuraavaksi ajattelinkin avata itse laitteen ja tutkia josko noiden nappuloiden rinnalle voisi juotella toiset jotka voisi vetää tankoon. Odotan kuitenkin hetken, jos vaikka joku minua asiaa tuntevampi kertoisi, ettei se ihan noin helposti onnistu.
T
Kannattaa käyttää laitetta jonkun aikaa että siihen saa tuntumaa ja ottaa rinnalle suunnitelma laitteen asentamisesta niin että noiden laitteessa olevien nappuloiden käyttäminen on mahdollista. Ei noita nappuoita omassa Zumossa tule juurikaan käytettyä ajaessa vaan useimmiten pysähtyessä, eikä niiden käyttäminen ole ajaessakaan hankallaa kun Zumo ei ole tangossa kiinni, joten koko projekti saattaa olla turha
Weteraani kurapyöräilijä
Kieltämättä tiettyä turhuuttahan projektissa on, enemmänkin tekemisen iloa. Mutta kun tuota tuntumaa on tullut haettua jo viisi vuotta ja nappuloiden sijainti on noin 15cm vasemmasta kädestä, tangossa.? Käden siirto nappuloille tuoltakin etäisyydeltä vaatii kuitenkin katsekontaktin käteen ja laitteeseen joka ainakin minulla on tällöin poissa muusta havaintokyvystä.
Tunnen myös tarvetta noille nappuloille ajossakin, mieluiten kun käytän laitetta vain soittimena ja liikkuvana karttana jota pienen näytön vuoksi joutuu välillä zuumailemaan.
T
Tunnen myös tarvetta noille nappuloille ajossakin, mieluiten kun käytän laitetta vain soittimena ja liikkuvana karttana jota pienen näytön vuoksi joutuu välillä zuumailemaan.
T
Itse miettinyt samaa (katsellut myös miten se Hondan totreurtus on tehty).
Eli virta liittrimessä Zumon telineessä on 4 pinniä
- 2kpl tarvitaan sähköille
- Ilmeisesti 2:lla muulla on toteutettu ne napit
Jos joskus innostusta riittää:
- Testaan toimiiko ns. normaali Zumon teline ja laite Hondan napeilla (vai onko laite/softa tasolla estetty)
- Jos toimii niin aletaan etsimään löytyisikö jostain muusta Garmin mallista tuo samainen liitin, (muistaakseni löytyy) ...
Eli virta liittrimessä Zumon telineessä on 4 pinniä
- 2kpl tarvitaan sähköille
- Ilmeisesti 2:lla muulla on toteutettu ne napit
Jos joskus innostusta riittää:
- Testaan toimiiko ns. normaali Zumon teline ja laite Hondan napeilla (vai onko laite/softa tasolla estetty)
- Jos toimii niin aletaan etsimään löytyisikö jostain muusta Garmin mallista tuo samainen liitin, (muistaakseni löytyy) ...
DRZ400S/VFR1200F/GB500TT
Jotenkin tuosta aloituksesta sai käsityksen että olit juurikin asentanut tuon Zumon pyörääsi.12-01 kirjoitti:Kieltämättä tiettyä turhuuttahan projektissa on, enemmänkin tekemisen iloa. Mutta kun tuota tuntumaa on tullut haettua jo viisi vuotta ja nappuloiden sijainti on noin 15cm vasemmasta kädestä, tangossa.? Käden siirto nappuloille tuoltakin etäisyydeltä vaatii kuitenkin katsekontaktin käteen ja laitteeseen joka ainakin minulla on tällöin poissa muusta havaintokyvystä.
T
No enisei Wanha ratkaisi tuon asian asentamalla Zumon siihen missä se katsekin kuuluu olla ja kun laite ei ole tangossa se pysyy paikoillaan ja nappuloiminen sekä vierittäminen onnistuu kohtuullisesti ajonkin aikana.

Weteraani kurapyöräilijä
Tulipan nyt selvitettyä tämäkin ...
Eli 3 napeista saat toimimaan (+, - ja se kaiuttimen kuva).
"Neliö" nappia et ilm. saa etänä toimimaan
Tarvitset vain pari Hondan "varaosaa"
http://www.hondaoriginalparts.com/honda ... ck_03=2836
tai
http://zsf-motorrad.de/de/Ersatzteile/X ... 40-01-NAVI
08A409H810002 HANDLEBAR CONTROLLER
08A40EWX00004 CABLE ASSY,NAVI
Lisäksi joudut tekemään itse kiinikkeeen napeille jotta saat sen pyörään kiinni = jonkin muu kuin Honda).
Ao. linkin takaa Sakasan osaajille loput ...
http://www.naviboard.de/vb/showthread.php?t=28416
PS. Ja jos joku ihmetteleen mihin noita nappeja voisi tarvita niin esim. MP3 kappaleet voipi +/- napeuilla vaihtaa ...
Harmi että tuota "neliötä" ei ilm. saa toimimaan..
Eli 3 napeista saat toimimaan (+, - ja se kaiuttimen kuva).
"Neliö" nappia et ilm. saa etänä toimimaan
Tarvitset vain pari Hondan "varaosaa"
http://www.hondaoriginalparts.com/honda ... ck_03=2836
tai
http://zsf-motorrad.de/de/Ersatzteile/X ... 40-01-NAVI
08A409H810002 HANDLEBAR CONTROLLER
08A40EWX00004 CABLE ASSY,NAVI
Lisäksi joudut tekemään itse kiinikkeeen napeille jotta saat sen pyörään kiinni = jonkin muu kuin Honda).
Ao. linkin takaa Sakasan osaajille loput ...
http://www.naviboard.de/vb/showthread.php?t=28416
PS. Ja jos joku ihmetteleen mihin noita nappeja voisi tarvita niin esim. MP3 kappaleet voipi +/- napeuilla vaihtaa ...
Harmi että tuota "neliötä" ei ilm. saa toimimaan..
DRZ400S/VFR1200F/GB500TT
hyvä kun selvitit asian. Minä kun en oikein tuohon uskonut. vaan arvelin Hondan järjestäneen asiat niin ettei yksikään nappi vahingossakaan toimi.
Itse en zumoa ole vielä paremmin tutkinut, on alkanut hiukan sen pitkäikäisyys muutenkin huolestuttamaan. se kun on alkanut sammua itsestään vähän väliä ja muutenkin eritavoin sekoillut. Kerrankin kostealla kelillä meni yhtäkkiä jonkinmoiseen diagnostiikkatilaan, ilmoitteli monta näytöllistä kaikenlaisia asioita itsestään ja joitain arvoja olisi päässyt muuttamaakin sekä ajamaan erilaisia testejä.
Mitään en tuolloin muuttanut mutta meni kyllä pitkään ennen kuin tuosta palasi ennalleen.
myöhemmin aloin kyllä miettimään miten tuon tuohon tilaan saisi uudelleen?
Kyllä tuo honda sarja helpoin ratkaisu taitaa olla ja kolmekin nappia jo käytettävyyttä parantais kummasti.
kiinnityksen voisi varmaan näihin kahvasuojallisiin laitteisiin rakentaa sormenpäiden ulottuviin, peukalonseudulla kun noita nuopukoita on jo ennestäänkin.
H
Itse en zumoa ole vielä paremmin tutkinut, on alkanut hiukan sen pitkäikäisyys muutenkin huolestuttamaan. se kun on alkanut sammua itsestään vähän väliä ja muutenkin eritavoin sekoillut. Kerrankin kostealla kelillä meni yhtäkkiä jonkinmoiseen diagnostiikkatilaan, ilmoitteli monta näytöllistä kaikenlaisia asioita itsestään ja joitain arvoja olisi päässyt muuttamaakin sekä ajamaan erilaisia testejä.
Mitään en tuolloin muuttanut mutta meni kyllä pitkään ennen kuin tuosta palasi ennalleen.
myöhemmin aloin kyllä miettimään miten tuon tuohon tilaan saisi uudelleen?
Kyllä tuo honda sarja helpoin ratkaisu taitaa olla ja kolmekin nappia jo käytettävyyttä parantais kummasti.
kiinnityksen voisi varmaan näihin kahvasuojallisiin laitteisiin rakentaa sormenpäiden ulottuviin, peukalonseudulla kun noita nuopukoita on jo ennestäänkin.
H
T[/quote]
Katseen kannalta varmasti paras tuo asennuspaikka, mutta näkeekö tuosta surkean pienestä ruudusta mitään tuolta etäisyydeltä?
Koitin tuota jokus tuolla pitää gessussa jolloin totesin että ainakin kartan zoomaus olis välttämätön ja mieluummin kurkottelematta. Tosin gessun vastaava asennuspaikka taitaa olla vielä paljon kauempana kuin kuvassa näkyvä.
H
Juu taisin vähän hämätä aloituksessa, Vanhoja mekin jo ollaan Zumo ja mä.Jotenkin tuosta aloituksesta sai käsityksen että olit juurikin asentanut tuon Zumon pyörääsi.
No enisei Wanha ratkaisi tuon asian asentamalla Zumon siihen missä se katsekin kuuluu olla ja kun laite ei ole tangossa se pysyy paikoillaan ja nappuloiminen sekä vierittäminen onnistuu kohtuullisesti ajonkin aikana.
Katseen kannalta varmasti paras tuo asennuspaikka, mutta näkeekö tuosta surkean pienestä ruudusta mitään tuolta etäisyydeltä?
Koitin tuota jokus tuolla pitää gessussa jolloin totesin että ainakin kartan zoomaus olis välttämätön ja mieluummin kurkottelematta. Tosin gessun vastaava asennuspaikka taitaa olla vielä paljon kauempana kuin kuvassa näkyvä.
H
Olit ilmeisesti ns. Diagnostiikka tilassa.
Sinne pääset kun "aloitusivulla" painat oikeata ylänurkaa (se missä näkyy kellonaika) 5 sek.
Virrat pois/takaisin pääset siitä pois koska tahansa.
Sinne pääset kun "aloitusivulla" painat oikeata ylänurkaa (se missä näkyy kellonaika) 5 sek.
Virrat pois/takaisin pääset siitä pois koska tahansa.
DRZ400S/VFR1200F/GB500TT
Ja tuo sekoilu on yhtä kuin virtojen pätkiminen, tarkista virrat ja Zumon telineen tärinän vaimennus, menee myös diagnostiikka tilaan kun räpsii virtoja päälle ja pois tiuhaan.
Weteraani kurapyöräilijä
Kiitos tiedoista. Noinhan se tosiaan tuohon tilaan menee ja sieltä palaakin. Aiemmasta tahattomasta diagnostiikka tilasta ei vain palautunut muuta kuin itsekseen ajan kanssa.
Tuo ”sekoilu” on ilmennyt jo monin eri tavoin. Saattaa tosiaan olla että jalustan/laitteen liitos on väsynyt bokserin tärinöihin, pitää koittaa tuota kiristää jotenkin. Liitin on kyllä pidetty puhtaana ja hyvässä rasvassa.
T
Tuo ”sekoilu” on ilmennyt jo monin eri tavoin. Saattaa tosiaan olla että jalustan/laitteen liitos on väsynyt bokserin tärinöihin, pitää koittaa tuota kiristää jotenkin. Liitin on kyllä pidetty puhtaana ja hyvässä rasvassa.
T
-
AriK
- Pyörä: KTM 950 adv. S
- Viesti:
Moi
Kaippa tämäkin tänne kuuluu eli Zumo:n softapuolen / muistin virittely + paljon asiaa aiheesta:
http://garminzumo.wikispaces.com/FAQ#RT ... %20related
T: Ari
Kaippa tämäkin tänne kuuluu eli Zumo:n softapuolen / muistin virittely + paljon asiaa aiheesta:
http://garminzumo.wikispaces.com/FAQ#RT ... %20related
T: Ari
Akseli Kitka
http://www.anvianet.fi/karvari/
http://www.anvianet.fi/karvari/
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Paljonko jaa Garmeet vie tota virtaa? Ma ajamassa ja tänään sit ihmettelin kun Xenon ei kolmannella testillä enää syty. Startti ei edes napsuttanu, siis akku tyjä. Piuha kii jätin ja kiksillä jouduin pistään käyntiin, mitään muuta ei mene virtalukon ohi akulle kuin Garmin, tosin Nuvi 500, ei Zumo. Onko todellista että navi kuluttais 6,5Ah akun alle kolmannevaraukseen reilussa kahdessa vuorokaudessa?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Siinä "aloitus ruudun" yläreunan inforivillä kun pitää sormea hetken, kellon ja kulkuneuvon välissä (akun varaustilan kohdalla) niin pääsee ruutuun josta löytyy noita akun ja latauksen tilaan liittyviä tietoja.
Tuo oma n500 näytti I Limitiksi 1A kun oli omalla laturillaan akussa kiinni, ja yleismittarin mukaan ~450mA ottaisi akusta virtaa taustavalo täysillä (~370mA valo pois).
Yleismallin usb-johdolla ja tupsyt adapterilla taasen I Limit 500mA, mittarin mukaan ~215mA taustavalosta riippumatta (pois ja 50%).
Laite latauksessa mutta pois päältä antoi ~215mA ja ~380mA lukemat.
Tuo oma n500 näytti I Limitiksi 1A kun oli omalla laturillaan akussa kiinni, ja yleismittarin mukaan ~450mA ottaisi akusta virtaa taustavalo täysillä (~370mA valo pois).
Yleismallin usb-johdolla ja tupsyt adapterilla taasen I Limit 500mA, mittarin mukaan ~215mA taustavalosta riippumatta (pois ja 50%).
Laite latauksessa mutta pois päältä antoi ~215mA ja ~380mA lukemat.