androzic rautalankaohje

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

androzic rautalankaohje

Viesti Kirjoittaja ceevu »

kuvittelisin että tällasia on ollu mutta ei taas löydy. Miten saa kkp kartat ja androzicin ymmärtämään toisiaan? img to ozf ei löydä kkp karttoja,jostain sain ladattua ozf2 karttoja mutta nekään ei aukee.pitääkö ne kalibroida vai mikä mättää?laatu oli kyllä ozitrialissa sen verran karkee että ei kelpaa tähän käyttöön mutta kai niilläkin periaate selviäis.
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Re: androzic rautalankaohje

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

BAD NEWS: current version of Img2Ozf generates ozfx3 maps in new format, they won't open in Androzic. Please use older versions of Img2Ozf, last known good version is 3.03.
Kuten tuolla:
http://www.androidzoom.com/android_appl ... _lzil.html
on kerrottu.

Tuo on kai ensimmäinen asia kun alkaa androzicille karttoja vääntämään. Jos valmiita karttoja löytää, niin silloinkin pitää tietää, että ne on tehty korkeintaan tuolla 3.03 versiolla.

Joskus takkusin saman asian kanssa kun olin asentanut uudemman karttakääntäjän. Enkä saanut hommaa toimimaan enää, vaikka asensin takaisin tuon 3.03 version. En tiedä jääko tietokoneeseen uudemmasta jotain jäljelle, jota ei korvata vanhemman version tiedostoilla tai jollain rekistereillä. Voi olla että mulla oli jotäin muutakin syynä karttojen toimimattomuuteen, enkä ole jaksanut asialla vaivata itseäni sen kummemmin kun olen pitäytynyt Mapperossa sittemmin.

Androzic:
http://code.google.com/p/androzic/
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
mansikka
Pyörä: africa twin

Viesti Kirjoittaja mansikka »

Moro!

En tiedä miten tuttu Ozi sinulle on, mutta periaatteenahan on että tarvitset jokaista karttaa kohden kaksi tiedostoa (.map kalibrointitiedosto ja esim .png kuvatiedosto).

Androzic ei syö normaaleita kuvatiedostoja ozin tapaan, joten tiedostot pitää muuntaa ozfx3 tai ozf2 muotoon ozin Img2Ozf ohjelmalla (kehitetty ozice:lle). Sitten vaan heität molemmat tiedostot androzic:n maps kansioon, jolloin pitäs alkaa toimimaan.

Uudempaan Img2Ozf ohjelmaan on tehty muutos siten että sillä tehdyt kartat ei toimi androssa. Viimeisin toimivia karttoja tehnyt versio on Img2Ozf 3.03.

Joten älä lataa Img2Ozf:a ozin sivuilta vaan etsi kuukkelilla 3.03 tai vanhemman version asennuspaketti. (Pitäisi löytyä helposti, mut jos ei, niin laita yv)
ceevu

sain foorumin kautta valmiit kartat,joten kiitos niistä :P
täytyy joskus koittaa toimiiko vanhemmalla versiolla vai käykö kuten mopopoitsulle että format c: jos haluat palata vanhaan kun kerran oot uuden asentanu...(no kyllähän ne merkinnät rekisteristä muutenkin pitäs lähtee kun tarpeeks takkuaa...)
mopopoitsu

Ajattelin tässä talvi-iltojen ratoksi palata taas vanhaan aiheeseen.
Eli mikä mättää kun 3.03 Img2Ozf:llä kääntää kartat ja puhelimen Androzic ruikuttaa sen jälkeen että:

Map index error
P3_ozf.map: Bad map header: /mnt/sdcard/Androzic/maps/P3_ozf.map

Tuo P3 on karttatiedostolle antamani nimi (karttalehden mukaan)

Jossain vaiheessa tietsikassa on ollut asennettuna uudempi versio tuosta Img2Ozf:stä.
Sille on kyllä tehty uninstalli.

Ehdotuksia/veikkauksia/varmoja vihjeitä...?
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
auram
Pyörä: Cagiva GC 900ie

Viesti Kirjoittaja auram »

Onko joku saanut toimimaan map mergellä yhdistettyjä karttoja andozicssä, itse olen koittanut yhdistää karttapaikan karttoja mutta androzic ei suostu avaamaan niitä.
GT125 -71 / MBX125 -84 / GPZ500 -92 / XL500R -84 / XT660R -04 / CBR1100XX -02 / KLE500 -02
ceevu

eikö ole löytyny toimivaa konstia img2ozf palauttamiseen vanhaan versioon? samassa veneessä mopopoitsun kanssa tällä hetkellä kun piti koittaa ozice:tä photonaviin ja se taas ei toiminu vanhalla...
mopopoitsu

Mulla takkuaminen johtui jostain oudosti käyttäytyvästä muistikortista. Olikohan se joku map-tiedosto, joka oli muistikortille siirrettynä tyhjä. Asia korjaantui kortin vaihdolla.

Tuosta img2ozf 3.03 taitaa kuuklettamalla loytyä asiasta kertovia sivustoja useita, esim;
http://www.mapsdigital.com/ozice_img2Ozf.php
tai
http://balloon.hu/new/?p=343

Kun tämä ketju on kerran androzic rautalankaohje, niin vääntäkäähän lankaa; saako androziciin poi-tiedostoja millään?
mopopoitsu

Mystinen Androzic ongelma jälleen:
Androzic ja fetchmapillä tehdyt kartat toimivat nyt siin hyvin tuossa mun Motorolan Defy puhelimessa.
Sain kuitenkin kasiini Samsung Galaxy 2:n niin siinä karttoja ei saa auki. Tulee "kartannimi.png: Unsupported map image format"
Androzic versio samsungissa on 1.6
Motorolassa käyttämäni versio on ?? tarkistetaan illalla.

Onko uusimpaan Androzic versioon tullu jotain uusia "fiitsöreitä"?
Vaai missä taas on vika. :evil:
Miccos
Pyörä: KTM 690 Enduro

Viesti Kirjoittaja Miccos »

Testailin eilen MapTo:a, Fetchmappia ja Androizicia ja ainakin mä jouduin convertoimaan .png päätteisen tiedoston .ozfx3:ksi. Ja sitten vielä lisähuomiona se että kääntäjä ei saa olla liian uusi jotta kartta toimii Androizicissä, viimeinen toimiva versio on 3.03. Löytyy googlella.
mopopoitsu

Omaa sähläystä jalleen, homma toimii taas.

Mutta seuraava ongelma (haaste):
Kuinka Androzicissä saa waypointin iconin saa vaihdettua? Oletuksena näkyy vaan keltainen neliö?
mopopoitsu

Ja vastataan (taas) itselle:
Eli, tuolta löytyy ohje tuohon waypointtien kuvien muutteluun.:
http://code.google.com/p/androzic/wiki/MarkerIcons
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Laitetaan nyt nämäkin tänne, omat aikaansaannokset noista vapautuneista kartoista, ozille/androzicille...
Miccos
Pyörä: KTM 690 Enduro

Viesti Kirjoittaja Miccos »

Onkos kukaan onnistunut saamaan Basecampilla tehtyjä gpx reittejä toimimaan tässä andozicissa?
Erinäisten foorumien ja androzicin omien tietojen mukaan niiden pitäisi toimia suoraan, mutta joku tökkii ainakin omassa kokeilussa..

Toinen ihmetyttävä on se kun tekee androzicilla itsellään uutta reittiä ja olevinaan sen saa tallennettua, mutta kun softan avaa uudelleen ei äsken tehtyä reittiä ole missään?

Edittiä: Molemmat ongelmat ratkenneet, vika löytyi penkin ja näppiksen välistä...
gpx reitit piti laittaa oikeaan hakemistoon ja jokaista käyttökertaa ladata sieltä käyttöön
reitin tallennus pitää tehdä manuaalisesti
sim
Pyörä: Tenere 709WR/XRV750

Viesti Kirjoittaja sim »

Jarnolle kiitos ja anteeksi
Vastaa Viestiin