Mitä työkaluja kannatte mukana & muita valittuja kysymyk
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- JTapani
- Pyörä: Africa Twin
Re: Mitä työkaluja kannatte mukana & muita valittuja kysymyk
moro
Itse en enää pihasta lähde ilman kännykkälaturia ja kännykkää.
Kännykän olen pitänyt toki aina matkassa, mutta noviisina katkes ketjut kerran korpeen. Noviisi kun olin, niin se varaliitin puuttu ja kännykän akku piippas heti ekan puhelun ekalla minuutilla...
Kävi satumainen tuuri, ja sattu toinen motoristi paikalle. Lähimpään kylään kaks päällä ja sattu paikalliselta konekorjaamolta löytymään teollisuuden kuljetinketjun liitin, jossa jako passas.
Itse en enää pihasta lähde ilman kännykkälaturia ja kännykkää.
Kännykän olen pitänyt toki aina matkassa, mutta noviisina katkes ketjut kerran korpeen. Noviisi kun olin, niin se varaliitin puuttu ja kännykän akku piippas heti ekan puhelun ekalla minuutilla...
Kävi satumainen tuuri, ja sattu toinen motoristi paikalle. Lähimpään kylään kaks päällä ja sattu paikalliselta konekorjaamolta löytymään teollisuuden kuljetinketjun liitin, jossa jako passas.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Itsellä Nokian 5230 ja normityökalut,mitkä pyörään kuuluu lisättynä paikkaussatsilla,vaijerikorjaussatsilla ja jollain leatherman tai gerber tai vastaava,monitoimityökalulla.Tärkein on siripiri,eli hedelmäsokeritabletit,nopeasit saatavaa energiaa.Kerran veti olon aika heikoksi ja ilman niitä olis ollut vaikea tulla ihmisten ilmoille.Ehkä joku juotava,jos kuuma,helle on. 
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Leatherman Waven nähny antautuvan joten ostin Victorinox Swistool X:n. Silllä on pelastettu ihan aika monta tilannetta. Pitkä takuu antaa pientä luottoa et vehje ehkä kestäiskin jotain käyttöä. Painava mut eipä notku niinkuin Leatrhermanit. Suosittelen.kurapyörä kirjoitti:Pitäisi ostaa joku Leatherman työkalu mutta kun ei tiedä mikä olisi hyvä näissä mopo homissa niin kaipaisi nyt vähän apua
Minulla on reissuilla mukana R100GS-PD,mitä ne sellaiset työkalut on? 
Aiheeseen liittyvä advriderin threadi "mitä työkaluja mukana" http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=262998
Tuolta voi saada hyviä ideoita.
Itse olen pärjännyt aika pitkälle seuraavalla:
-rengasrauta
-yhdistetty lusikkarauta+27mm avain (kun on BMW:hen vaihtanut KTM:n akselimutterit) Motion Pro T6 Combo Lever http://www.motionpro.com/motorcycle/partno/08-0288
-perus leatherman
-paikkarasia jossa kaikkea tuplasti
-sähköteippi+rautalankaa+vaijerinkorjaussarja+sokeripalat+johdonpätkiä+sulakesatsi pikku pussissa
-8/10mm kiintolenkkiavain
-Cruztools Outback'r M14 http://www.cruztools.com/products/multitools.html
Nuo onnistuu vielä ujuttamaan bemarin satulan alle olemattomaan tilaan, jossa on orkkis fillarinpumpulle syvennys. Näin kulkevat mukana aina ilman erillistä pakkaamista.
Etsinnässä on vielä 4" jakoavain jossa olisi noin 20mm aukeavat leuat, kuvittelen semmoisen olevan olemassa mutten löydä mistään, tuolla saisi ainakin 17mm mutterit auki ilman että tarvitsisi 6" jakoavaimen painosta kärsiä.
Tuolta voi saada hyviä ideoita.
Itse olen pärjännyt aika pitkälle seuraavalla:
-rengasrauta
-yhdistetty lusikkarauta+27mm avain (kun on BMW:hen vaihtanut KTM:n akselimutterit) Motion Pro T6 Combo Lever http://www.motionpro.com/motorcycle/partno/08-0288
-perus leatherman
-paikkarasia jossa kaikkea tuplasti
-sähköteippi+rautalankaa+vaijerinkorjaussarja+sokeripalat+johdonpätkiä+sulakesatsi pikku pussissa
-8/10mm kiintolenkkiavain
-Cruztools Outback'r M14 http://www.cruztools.com/products/multitools.html
Nuo onnistuu vielä ujuttamaan bemarin satulan alle olemattomaan tilaan, jossa on orkkis fillarinpumpulle syvennys. Näin kulkevat mukana aina ilman erillistä pakkaamista.
Etsinnässä on vielä 4" jakoavain jossa olisi noin 20mm aukeavat leuat, kuvittelen semmoisen olevan olemassa mutten löydä mistään, tuolla saisi ainakin 17mm mutterit auki ilman että tarvitsisi 6" jakoavaimen painosta kärsiä.
Itte kanniskelin jokusen vuoden mukana varaketjulukkoa tyytyväisenä. Onneksi en tarvinnut ikinä, huomasin kerran meinaan pikkuinventaariossa, että oli prkl niitattava lukko!!!JTapani kirjoitti:...noviisina katkes ketjut kerran korpeen. Noviisi kun olin, niin se varaliitin puuttu...
My way is not the highway...
- gixxerman
Lisätään itsetehty 10mm hylsyavain.Hondasta ei saa työkaluja ilman sitä esiin,säilytän niitä penkin alla ja se ei irtoa ilmangixxerman kirjoitti:Itsellä Nokian 5230 ja normityökalut,mitkä pyörään kuuluu lisättynä paikkaussatsilla,vaijerikorjaussatsilla ja jollain leatherman tai gerber tai vastaava,monitoimityökalulla.Tärkein on siripiri,eli hedelmäsokeritabletit,nopeasit saatavaa energiaa.Kerran veti olon aika heikoksi ja ilman niitä olis ollut vaikea tulla ihmisten ilmoille.Ehkä joku juotava,jos kuuma,helle on.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Würthiltä löytyy 4 tuumainen joka aukeaa 32 mm.an13 kirjoitti: Etsinnässä on vielä 4" jakoavain jossa olisi noin 20mm aukeavat leuat
-
Niamola
- Pyörä: 890 Adventure R
- Viesti:
Yksi parhaista reissukavereista työkaluissa on apua tarjoavien jäsenien lista. On kevyt ja meitä on jokapuolella.
Itse en tosin ole vielä tarvinnut, mutta kaksi kertaa on talliani sen avulla lainattu.
Itse en tosin ole vielä tarvinnut, mutta kaksi kertaa on talliani sen avulla lainattu.
- gixxerman
Joo,ilman muuta aina apua tarjotaan,jos pystytään. 
Toi oli mainio ideaNiamola kirjoitti:Yksi parhaista reissukavereista työkaluissa on apua tarjoavien jäsenien lista. On kevyt ja meitä on jokapuolella.
Pitää varmaan printata se lista minullekin mukaan.
Pekka