Mitä työkaluja kannatte mukana & muita valittuja kysymyk

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JTapani
Pyörä: Africa Twin

Re: Mitä työkaluja kannatte mukana & muita valittuja kysymyk

Viesti Kirjoittaja JTapani »

moro

Itse en enää pihasta lähde ilman kännykkälaturia ja kännykkää.

Kännykän olen pitänyt toki aina matkassa, mutta noviisina katkes ketjut kerran korpeen. Noviisi kun olin, niin se varaliitin puuttu ja kännykän akku piippas heti ekan puhelun ekalla minuutilla...

Kävi satumainen tuuri, ja sattu toinen motoristi paikalle. Lähimpään kylään kaks päällä ja sattu paikalliselta konekorjaamolta löytymään teollisuuden kuljetinketjun liitin, jossa jako passas.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Itsellä Nokian 5230 ja normityökalut,mitkä pyörään kuuluu lisättynä paikkaussatsilla,vaijerikorjaussatsilla ja jollain leatherman tai gerber tai vastaava,monitoimityökalulla.Tärkein on siripiri,eli hedelmäsokeritabletit,nopeasit saatavaa energiaa.Kerran veti olon aika heikoksi ja ilman niitä olis ollut vaikea tulla ihmisten ilmoille.Ehkä joku juotava,jos kuuma,helle on. :shock:
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

kurapyörä kirjoitti:Pitäisi ostaa joku Leatherman työkalu mutta kun ei tiedä mikä olisi hyvä näissä mopo homissa niin kaipaisi nyt vähän apua :shock:
Leatherman Waven nähny antautuvan joten ostin Victorinox Swistool X:n. Silllä on pelastettu ihan aika monta tilannetta. Pitkä takuu antaa pientä luottoa et vehje ehkä kestäiskin jotain käyttöä. Painava mut eipä notku niinkuin Leatrhermanit. Suosittelen.
make
Pyörä: R100GS,SXF250

Viesti Kirjoittaja make »

Minulla on reissuilla mukana R100GS-PD,mitä ne sellaiset työkalut on? :evil:
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

Aiheeseen liittyvä advriderin threadi "mitä työkaluja mukana" http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=262998

Tuolta voi saada hyviä ideoita.

Itse olen pärjännyt aika pitkälle seuraavalla:
-rengasrauta
-yhdistetty lusikkarauta+27mm avain (kun on BMW:hen vaihtanut KTM:n akselimutterit) Motion Pro T6 Combo Lever http://www.motionpro.com/motorcycle/partno/08-0288
-perus leatherman
-paikkarasia jossa kaikkea tuplasti
-sähköteippi+rautalankaa+vaijerinkorjaussarja+sokeripalat+johdonpätkiä+sulakesatsi pikku pussissa
-8/10mm kiintolenkkiavain
-Cruztools Outback'r M14 http://www.cruztools.com/products/multitools.html

Nuo onnistuu vielä ujuttamaan bemarin satulan alle olemattomaan tilaan, jossa on orkkis fillarinpumpulle syvennys. Näin kulkevat mukana aina ilman erillistä pakkaamista.

Etsinnässä on vielä 4" jakoavain jossa olisi noin 20mm aukeavat leuat, kuvittelen semmoisen olevan olemassa mutten löydä mistään, tuolla saisi ainakin 17mm mutterit auki ilman että tarvitsisi 6" jakoavaimen painosta kärsiä.
SP41B
Pyörä: Rossipyörä

Viesti Kirjoittaja SP41B »

JTapani kirjoitti:...noviisina katkes ketjut kerran korpeen. Noviisi kun olin, niin se varaliitin puuttu...
Itte kanniskelin jokusen vuoden mukana varaketjulukkoa tyytyväisenä. Onneksi en tarvinnut ikinä, huomasin kerran meinaan pikkuinventaariossa, että oli prkl niitattava lukko!!!
My way is not the highway...
gixxerman

gixxerman kirjoitti:Itsellä Nokian 5230 ja normityökalut,mitkä pyörään kuuluu lisättynä paikkaussatsilla,vaijerikorjaussatsilla ja jollain leatherman tai gerber tai vastaava,monitoimityökalulla.Tärkein on siripiri,eli hedelmäsokeritabletit,nopeasit saatavaa energiaa.Kerran veti olon aika heikoksi ja ilman niitä olis ollut vaikea tulla ihmisten ilmoille.Ehkä joku juotava,jos kuuma,helle on. :shock:
Lisätään itsetehty 10mm hylsyavain.Hondasta ei saa työkaluja ilman sitä esiin,säilytän niitä penkin alla ja se ei irtoa ilman :lol:
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
TeemuV
Pyörä: XRV 750

Viesti Kirjoittaja TeemuV »

an13 kirjoitti: Etsinnässä on vielä 4" jakoavain jossa olisi noin 20mm aukeavat leuat
Würthiltä löytyy 4 tuumainen joka aukeaa 32 mm.
Niamola
Pyörä: 890 Adventure R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Yksi parhaista reissukavereista työkaluissa on apua tarjoavien jäsenien lista. On kevyt ja meitä on jokapuolella.

Itse en tosin ole vielä tarvinnut, mutta kaksi kertaa on talliani sen avulla lainattu.
gixxerman

Joo,ilman muuta aina apua tarjotaan,jos pystytään. 8)
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Niamola kirjoitti:Yksi parhaista reissukavereista työkaluissa on apua tarjoavien jäsenien lista. On kevyt ja meitä on jokapuolella.

Itse en tosin ole vielä tarvinnut, mutta kaksi kertaa on talliani sen avulla lainattu.
Toi oli mainio idea :P :P :P
Pitää varmaan printata se lista minullekin mukaan.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin