Jokaisen kurapyöräilijän pitäis käydä ajamassa ainakin yksi endurokisan huoltokeikka, siinä oppii ainakin seuraamaan miten EI ohiteta.
kivet tuulilasissa
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: kivet tuulilasissa
Tää on ikuinen ongelma mm. Päitsillä. Aina on mukana käytöstapoja opettelevia kuskeja ja maaliin tullessa huonossa hapessa olevia huoltoautoja.
Jokaisen kurapyöräilijän pitäis käydä ajamassa ainakin yksi endurokisan huoltokeikka, siinä oppii ainakin seuraamaan miten EI ohiteta.
- timpuktu
- Pyörä: Elefant 750
Ainakin mulla on auton keulassa ja lasissa, samoin pyörän keulassa jälkiä jotka voisi milloin vain väittää ohituksessa tulleesta kivestä tulleen.
...eihän sitä tarvitsisi kuin mennä soratielle ajelemaan hiukka alinopeutta ja oottamaan että joku ohittaa...
...eihän sitä tarvitsisi kuin mennä soratielle ajelemaan hiukka alinopeutta ja oottamaan että joku ohittaa...
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
Myös kohtaamistilanteissa, ainakin joidenkin autoilijoiden ois syytä hieman miettiä nopeuttaan. Pari kertaa oon saanu mopoillessa pimppisbemarista sellasen kivisuihkun päin naamaa, että on tehny mieli kääntyä perään ja vejellä korville. Eikä se autoillessakaan tunnu kovin hyvältä kun kylessä käy rapina tuollasen torven tullessa vastaan
Pitäs olla älliä sen verran, että hidastetaan hiukan kun kohdataan vastaantulija soratiellä.
Pitäs olla älliä sen verran, että hidastetaan hiukan kun kohdataan vastaantulija soratiellä.
Vastaantulija kyllä hidastaa, kun ajaa keskellä tietä tai sen kaistaa.
Näin se menee. Vaimo ajoi Lappeenrantaa töihin pari vuotta sitten, kun 6-tiellä oli iso remontti menossa. Maansiirrossa olleesta kuorma-autosta putosi melkein pään kokoinen kivi tielle. Se mahtui jonossa ajaneiden muiden autojen pohjan alta, mutta ei Audin A3:n. Seuraus: Puskurin helma poikki, lommoja pohjassa ja yksi turvatyyny laukesi! Sen verran kiukutti, että kävin läpi soittokierroksen tielaitos-työmaalla urakoivan firman työmaapäällikkö-poliisi- vakuutusyhtiö.Jarmo H kirjoitti: Olin muutama vuosi sitten vastaavanlaisessa tilanteessa. Tein itse vahinkilmoituksen poliisin kehotuksesta koska vakuutukset kuulemma ovat tällaisia tapauksia varten. Ilmoituksessa kerroin, että minun on mahdoton tietää onko esitetyt vauriot tulleet minun kivistä tai jostakin muusta. Vakuutus ei korvannut ja asia meni valituksen jälkeen vakuutusoikeuteen joka vahvisti päätöksen. Tekemällä vahinkoilmoituksen siirsin "riidan" vakuutusyhtiön ja ko. henkilön välille em. seurauksin.
Työmaapäällikkö olisi halunnut nähtäväksi pudonneen kiven ja kuorma-auton tiedot. No mistäs niitä, kivi oli lentänyt metsään, auto mennyt menojaan. Poliisi kysyi heti, onko vakuutusta, jonka piikkiin laittaa, sanoi vielä, ettei noilta firmoilta koskaan saa korvauksia millään konstilla. Vakuutus sitten maksoi puolentoista tonnin remontin.
Eli vähissä ovat kolhuja saaneen ajoneuvon omistajan konstit todistaa, että just tuo ajoneuvo aiheutti nuo vauriot. Kun vielä otetaan huomioon, että keulaan syntyneet vauriot ovat saattaneet aiheutua liian lähellä ajamisen seurauksena, niin enpä löisi vetoa korvauksen saamisen puolesta.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- MarkusH
- Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N
Isä ajeli ykköstietä helsinkiin kun edessä ajaneen sora-auton takalaita avautui hieman varistaen puolisen kuutiota soraa auton päälle (eteen). Kiveniskuja tuli reilusti ja tuulilasi hajosi parista kohtaa. Kuorma-autoilija maksoi tuulilasin lopulta.
Uraa uurtava motoristi
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
tuossa ei ole mitään epäselvää,kuormasta ei saa pudota mitään;poliisi antaa vielä sakotkin,jos tulee paikalle...