malu kirjoitti:
Minulla on mielikuva, että voisin ajaa Africa Twin:lla, tai siis, etten kokisi olevani liian pieni sitä kuskaamaan. 1200 GSA olen kokeillut, ja se oli minun mielestä niin massiivinen kampe, etten sillä ihan heti uskaltais pehmeälle hiekalle pyyhkästä.
Minä en ole (vielä) päässyt kokeilemaan bemareita mutta eikös nykyisen 1200GSA:n paino ole varsin lähellä africa twiniä ja painopisteen voisi kuvitella olevan matalampi? Näillä matkaenduroilla ehkä suurin ongelma maastoajossa tulee siinä kun pitäisi lihasvoimin auttaa pyörää eteenpäin, siinä vaiheessa monella (kuten myös allekirjoittaneella) loppuu voimat.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, nyt puolentoista vuoden kokemuksella africa twinistä joka oli minun ensimmäinen "iso" pyöräni olen vähän sitä mieltä että se kokee pientä tehonpuutetta maantiellä mutta se tuskin tulee yllätykseksi kenellekään joka on ostamassa 230-kiloista ja 60-hevosvoimaista pyörää.
Pieni mainos, ei kannata unohtaa KLE:tä helposti käsiteltävänä, mutta silti moneen ajoon sopivana pyöränä. Tässä infoa ja aiheeseen liittyvä viestiketju.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
vkoivu kirjoitti:Noiden vanhempien isojen enduroiden kuten africa twinin ja dr800:n hintakehitys on melko huimaa. Africa twin olisi muutama vuosi sitten ollut yksi parhaista sijoituksista
Heh, mun ex. twinistä pyydetään nyt enemmän kuin mitä minä siitä maksoin 2001. (Väitän ettei siitä kyllä niin paljoa kukaan maksa, mutta ei realistinen hintatasokaan varmaan hirveän kauaksi jää.)
Hassua kun kyseessä on kuitenkin tuollainen "youngtimer", vanhemmissa klassikkopyörissä ja -autoissahan tämä ei olisi ihan niin järkytys.
Offtopic, mutta huomattavasti vielä parempi sijoitus olisi ollut jokin sopiva harrasteauto. Olen katsellut kun eräänkin mallin hintataso on lähes tuplaantunut viime elokuusta. Kuolasin sitä jo silloin, mutta en raaskinut ostaa, ja nyt en enää pysty Tietty vielä parempi, jos olisi keräillyt jotain sopivia malleja jo joskus 80-luvulla tms.
Meikäläisen ex kasitohtori olisi T.Örthenillä koeajettavana.
Ei mikään supersiisti museovehje vaan ennemminkin sorateille rakennettu vetopeli.
Monet lapinreissut ajettu eikä ole koskaan tielle jättänyt
Hintapyynnistä en tosin tiedä mitään,mutta luulisin ettei vm -93 vähemmän siisti DR ihan mahdottomia maksa.
Luotettavaa ja itsehuollettavaa tekniikkaa kumminkin
Isoista enduroista ainoa oikea ostos on KTM 640 Adventure. Tehokas kisakone ja täydellinen alusta. Voi myös ajaa matka-ajoa (jos on masokisti)
Riku
Markku Raunion itsensäkidutuskone näyttää olevan jonkinmoisessa alennusmyynnissä nettimotossa. Oli pyyntö pudonnut tonnilla yhdessä vuorokaudessa.
Ajoneuvo Id: 592264
HUH! Ostakaa nyt joku toi pois Markulta, soittelin siitä pari päivää sitten kunnes toinen vehje sattui tilalle. Ihan täysin kunnossa oleva peli pitäis olla, kannattaa huomioida jos kilsat pelottaa että vaihtokoneetkaan eivät ole hirmuisen hintaisia (eBaylla tuoreehko kone tonnin). Tota parempaa diiliä ei voi kotarista oikein tehdä.
EDIT: Olin todella, todella lähellä tuon ostamista 4500e hinnalla, joka sekin oli halpa. Nyt pärjäävät nopeat.
year1975 kirjoitti:kiitoksia näistä...ulkonäöllisesti eniten kiinnostais toi suzukin dr big...ja taasen africa twin vois olla hyvä ja järkevä vaihtoehto...ja nyt alko kiinnostaa tommonen bmw 650 Funduro ja oliskin siitä vielä kysyttävää onko toi 650 Funduro millanen pyörä? ja onko GS malli uudempi vai onko täysin eri pyörä? ja saa tietysti suositella mitä vaan..käyttötarkotus olis matkailu käyttöön ja sorateillekkin pitäis päästä...
Toisessa harrastuksessa eli sukelluksessa oon karvaasti huomannu että mikää ei ole niin kallis hankinta kuin varuste joka pitää hankkia kaksikertaa. Se ensimmäinen ja se Oikea. no kun ei paremmasta tiedä niin näyttää noi kakskertaset seuranneen tänne mopoiluun myös. Ekaks oli TA 650 jonka vilpittömästi ajattelin ajaa museoon/paalaamoon. Kunnes erehdyin tekemään koeajon 990 Adventurella, hitto mikä alusta mutta voi sitä kahvan herkkyyttä. Pirullinen kone.
Sen verran jäi vaivaamaan että aloin kattelemaan 950 kaasariadvea talvella. Nyt Neljäpäivää tienpäällä ja täytyy todeta että voiko pyörä parempi olla. Koneessa on edelleen mulle ihan liikaa nielemistä (Onneksi tuli hommattua G2 kaasukahva pehmentämään loppumatonta vääntöä) mutta alusta,, se vetää sanattomaksi. Tai sitä kuvais sanalla vakaa joka tilanteessa. TA on keinuva kiikkulauta tähän verrattuna, anteeksi TAmiehet tässä on paljon uutuuden hurmoota mukana näin ensituntumilta. Pitää oottaa kunhan saa laukut ja vaimon ritsille josko alustariemu vielä jatkuu
VesaLaun kirjoitti:HUH! Ostakaa nyt joku toi pois Markulta, soittelin siitä pari päivää sitten kunnes toinen vehje sattui tilalle. Ihan täysin kunnossa oleva peli pitäis olla, kannattaa huomioida jos kilsat pelottaa että vaihtokoneetkaan eivät ole hirmuisen hintaisia (eBaylla tuoreehko kone tonnin). Tota parempaa diiliä ei voi kotarista oikein tehdä.
EDIT: Olin todella, todella lähellä tuon ostamista 4500e hinnalla, joka sekin oli halpa. Nyt pärjäävät nopeat.
Vesa
Terve
Minäkään en tuota kommentiani millään vitsillä heittänyt. Tuo on siis täydellisen kohdallaan oleva hinta.
Tuo on just se syy miksen tuota Markun kotaria ostanut, eli ko. mopo myyty. Vasemmalle kaaduttu, yläkate mäsä ja tankissa halkeama. Muuten täysin huollettu ja koneremppa maksanut puolet myyntihinnasta... Koneelle vuoden takuu . Molemmat kotarit hinnoiteltu ihan törkeästi alle normaalin käyvän markkinahinnan.
VesaLaun kirjoitti:
Tuo on just se syy miksen tuota Markun kotaria ostanut, eli ko. mopo myyty. Vasemmalle kaaduttu, yläkate mäsä ja tankissa halkeama. Muuten täysin huollettu ja koneremppa maksanut puolet myyntihinnasta... Koneelle vuoden takuu . Molemmat kotarit hinnoiteltu ihan törkeästi alle normaalin käyvän markkinahinnan.
OK, pyöräsi varmaan on yksi esimerkkivastaus tämän topicin alkuperäiseen kysymykseen, että mikä on hyvä matkaenduro. Onnea ilmeisen hyvästä hankinnasta. Olen seuraillut ihan mielenkiinnosta noita käytettyjen markkinoita ja tulee mieleen, että alkaako markkinat pikkuhiljaa täyttyä käytystä kalustosta. Nettimotossa on paljon pyöriä, (osa aivan hyviäkin) joita on yritetty myydä jopa vuosia huonolla menestyksellä. Joku käytti täällä aikoinaan hyvää kukkamultavertausta, että kun kilometrejä tai ikää on tarpeeksi, pyörästä tulee kukkamultaa, joka ei kiinnosta ketään. Markkinataloudessa hinta on lopultakin se joka tavaran kaupitsee, tätä ei vain kaikki myyjät ymmärrä.