Siis hirviä tiellä, vai ne innokkaina toikkaroivat metsästäjät?inventaattori kirjoitti:Huomenna alkaa hirvijahti, joten paikoitellen saattaa olla normaalia enemmän eläimellistä menoa.
Eläimellistä menoa!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Loukkaantuneen hirvieläimen lopettaminen
Pahasti loukkaantuneen, kärsivän hirvieläimen saa lopettaa, jos on "välineet ja taitoa". Mitähän sitten tarkoittaakin..?
Re: Loukkaantuneen hirvieläimen lopettaminen
lähinnä ase ja tietää oikean lopetus paikan mihin ampua ( ei esim keskelle persettä) käytännössä kannattaa jättää tekemättä ellei ole varma mitä tekee.vmi kirjoitti:Pahasti loukkaantuneen, kärsivän hirvieläimen saa lopettaa, jos on "välineet ja taitoa". Mitähän sitten tarkoittaakin..?
- MTRO
- Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI
Löyhästi asiaan liittyen: velipoika ajoi viime viikolla hirvikolarin ja soitti poliisit paikalle. Poliisit siinä vähän aikaa kuikuilivat tilannetta ja penkalla makaavaa hirveä. Vähän ajan päästä toinen poliisi kävi hirveä vähän potkimassa ja totesi, että kai se kuollut on
Ei ammuttu tms. No okei, ehkä asiaan vaikutti se, että hirvi osui 460 volvon keulaan (ei se henkilöauto). Hassulta silti tuntuu mutta enhän mä mitään metsästyksestä tiedäkään. Kai se sitten olisi siinä heilunut jos se hengissä olisi.
Ei ammuttu tms. No okei, ehkä asiaan vaikutti se, että hirvi osui 460 volvon keulaan (ei se henkilöauto). Hassulta silti tuntuu mutta enhän mä mitään metsästyksestä tiedäkään. Kai se sitten olisi siinä heilunut jos se hengissä olisi.
Pasi kirjoitti: Käytännössä joutunee soittamaan konstat paikalle.
Näin on,Pasi kirjoitti: Käytännössä joutunee soittamaan konstat paikalle.
Vaikka sattuisi pitkä puukko mukana, ei ole kauhean suositeltavaa mennä pistämään peuraa, hirveä tai karhua, jos sattuvat vaan olemaan taju pois. Suuttuvat vaan siitä.
Hyvähän ne polliisit olla paikalla niin saa kaskostakin rahat helpommin pois.
Riku
tarkoitin juuri tätä että kytät paikalle, ne soittaa paikalliseen rhy:n toiminnan ohjaajalle ( joka saapuu paikalle/ tai soittaa lähimmälle hirvimiehelle) tai sitten poliisit soittavat suoraan alueen hirviporukan päällikölle.Pasi kirjoitti:Meinaako veljet että parempi jättää vain kitumaan? No, harvalla on mopolla liikkuessa mukana mitään sellaista jolla sais hirveltä hengen poies.
Käytännössä joutunee soittamaan konstat paikalle.
näin sen kuuluisi mennä
ja ne hirvimiehet on yleensä aika nopeasti paikalla, viimmeksi olin muutamassa minuutissa paikalla ja peura hengettömänä, ja pistettynä.
( tähän asiaan on jo jonkin aikaa haikailtu muutoksia, poliisit haluaisivat ns pestä kätensä hommasta)
Paikallislehdessä oli tänään uutinen, että sudet olivat tappaneet hirven Nousiaisten Saksalassa. Paikalla oli nähty kolme sutta, kaksi täysikasvuista ja pentu. Tuo Saksala on turkulaisten hyvin tunteman Raasin laidalla ja itsekin ajelen siellä usein. Viimeksi lauantaina olin kymmenen maissa illalla testailemassa valoja Raasissa, Saksalantienkin ajoin läpi. Eipä näkynyt susia silloin, kettuja, hirviä ja peuroja näkyy useastikin.
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Parisen vuotta sitten ajelin syksyllä iltapimiällä vesisateessa Isojoen takametsillä ollen hiukan eksyksissä. Mopon valokeilassa kauempana näkyi kaksi eläintä, joita luulin ensin koiriksi, mutta ennenkuin ne pötkivät pakoon ärjyvää twiniä, tunnistin ne varmuudella susiksi. Olin ihan tyytyväinen, etten ollut kävellen matkassa.
Make & Laku
Make & Laku
siinä isojoki-karijoki-kristiinan linjallahan ne on suht hyvin koiria syöny ja kristiinan puolella lampahia, itte oon polokupyörän päältä nähäny karhun likeltä, ja toisen samana päivänä auton kyytistä.... karijoen ja teuvan rajan tuntumas.Lakupilotti kirjoitti:Parisen vuotta sitten ajelin syksyllä iltapimiällä vesisateessa Isojoen takametsillä ollen hiukan eksyksissä. Mopon valokeilassa kauempana näkyi kaksi eläintä, joita luulin ensin koiriksi, mutta ennenkuin ne pötkivät pakoon ärjyvää twiniä, tunnistin ne varmuudella susiksi. Olin ihan tyytyväinen, etten ollut kävellen matkassa.
Make & Laku
että kyllä niitä petoja siinä voi päästä hyvinki näkemähän.
mä kun luulin että siä näkis ennemmin vanhoja haahkoja ja munahaukkoja.Ylimatti kirjoitti:Just samoja näkee joskus keskellä Helsinkiäkin - vaikka kävellen olisi liikenteessä!markusm kirjoitti:viikonlopun ajoissa näin kaks kotkaa, pyy lenti melekeen naamahan satasesta, ja sitte näin mettoo poikauksen ja teeriä.
- MarkusH
- Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N
Re: Eläimellistä menoa!
Tultiin isän ja sedän kanssa kahdella prätkällä tänään Turun suunnalta Aurajoen keskiviikon mp-kokoontumisesta Vanhaa kuninkaantietä Paimiosta Saloon päin. Siinä Hajalan paikkeilla joku custom-kusti oli pysähtynyt tien varteen ja tuli keskelle tietä seisomaan ja viittoi meidät pysähtymään. Kertoi kaverinsa ajaneen peurakolarin ja pyysi ajamaan varovasti. Reilun sadan metrin päässä tiellä oli vajaan kymmenen hengen porukka ja heidän keskellään kolaroinut motoristi.
Avokypärä näytti kaverilla olevan ja nenästä ja suusta valui verta jonkin verran. Kolari oli sattunut ilmeisesti juuri ennen saapumistamme, sillä paikalla ei ollut vielä minkäänlaista ensiapua. Tiedä sitten miten kaverin kävi, yhdessä kappaleessa hän oli ainakin. Pyörää ei näkynyt missään, eikä myöskään peuraa...
Mites onko kurapyöräilijöille käynyt paljon peurakolareja? Itse olen nähnyt silloin tällöin peuroja, mutta varsinaisia läheltä-piti -tilanteita ei ole onnekseni sattunut. Jäi vaan mietityttämään, jos jossain keskellä metsää peuraan törmäisi vaikka talvella ja jäisi tajuttomana makaamaan tien poskeen ilman apua, niin eipä se kovin innostavalta kuullosta.
Avokypärä näytti kaverilla olevan ja nenästä ja suusta valui verta jonkin verran. Kolari oli sattunut ilmeisesti juuri ennen saapumistamme, sillä paikalla ei ollut vielä minkäänlaista ensiapua. Tiedä sitten miten kaverin kävi, yhdessä kappaleessa hän oli ainakin. Pyörää ei näkynyt missään, eikä myöskään peuraa...
Mites onko kurapyöräilijöille käynyt paljon peurakolareja? Itse olen nähnyt silloin tällöin peuroja, mutta varsinaisia läheltä-piti -tilanteita ei ole onnekseni sattunut. Jäi vaan mietityttämään, jos jossain keskellä metsää peuraan törmäisi vaikka talvella ja jäisi tajuttomana makaamaan tien poskeen ilman apua, niin eipä se kovin innostavalta kuullosta.
Viimeksi muokannut MarkusH, Pe Syys 11, 2009 5:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uraa uurtava motoristi