apua valintaan, 4000€ yleispyörä

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Re: apua valintaan, 4000€ yleispyörä

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

125 hinnoissa samoja havaintoja, varsinkin jos ne on entisiä katupyöriä missä hinnat on järjettömän korkeita ja syynä on niiden kysyntä teinien keskuudessa. Punakilpiset ex enskapenat näyttää olevan järkevimmissä hinnoissa ja pari pyörää on tällä hetkellä tarkkailussa, molemmista saa 1-2 vuoden päästä melko varmaan omansa pois.

Mä luulen että tässä taas käydään henkien taistoa ittensä kanssa samalla tavalla kun joskus aikoinaan ampumaurheilun puolella kun käytiin läpi vaikka mitä kaliibereja vuosien aikana, ja lopulta se kaikista paras oli toistuvasti monien suosittelema 308. Pitää varoa ettei tässä tule käymään samalla tavalla, tällä kertaa pitäisi valinta osua kerralla kohdalleen :lol:

Ensi viikko lomaa ja pitää käydä katsomassa ja mahdollisesti koeajamassa muutamia vaihtoehtoja, jospa se siitä alkaisi hahmottumaan. Se mikä on varmaa että pyörä pitää olla kevyt ja pitkillä joustoilla sekä mahdollisimman lompakkoystävällinen pitkällä tähtäimellä. Taitaa olla aika mahdoton yhtälö joten jonkinlaiseen kompromissiin on tyydyttävä, EXC400 on kieltämättä kyllä houkutteleva, samoin toisessa keskustelussa käyty FE390 ja molemmat on aika tarkkaan budjetin sisäpuolella.
Kylätason kurapyöräilijä.
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Jos Koheltaja kymenlaakson suuntaan lähdet mopoja tutkailemaan, niin
tuota mun 450 vinokoneista pääsee ajamaan ihan sen luonnollisessa ympäristössä :P
Braa-aab!
Koheltaja

No perskeles, vähän siinä suunnalla tuli juuri käytyä kattelemassa FE390:stä joka ei kyllä säväyttänyt, myyjäkään ei ollut oikein kauppamiehiä. Pidetään tarjous korvan takana jos vaikka pyörän kanssa eksyisi sille suunnalle :wink:
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

No en mäkään ole kauppamiehiä, eli en myy sulle tota
mun pyörää :P Mutta kunnollisen koe-ajon järjestän kyllä ja olishan se ihan mielenkiintoista
testata myös sun 690:stä. Tuosta Tillolan ratojen vierestä menee myös ihan ok sorarännejä :lol:
Braa-aab!
Koheltaja

Missä vuosimalleissa on EXC400 moottorissa ja vaihteistossa eri öljyt?

280SXF bigbore koeajettu ja kyllä hymyilytti, oli hyvin pitkälti juuri sitä mitä ollaan etsimässä :)
mattipoeka
Pyörä: 690 Enduro R/FE-350

Viesti Kirjoittaja mattipoeka »

Kyllä tuo oma 250-2T ihan hauskalta oli vielä tuossa pihassa ajella, mutta pitempää matkaa tuskin sillä uskaltaa lähteä ajamaan. Tai mistä minä tiedän, mopo pojatkin ajelee nuilla 2T pyörillä ihan vimmatusti :D

Moto vanteet tuohon alkanu innostaan parin videon jälkeen..

https://www.youtube.com/watch?v=npCVi4k5iGQ

https://www.youtube.com/watch?v=scmBXvPhVW0

Ja näemmä ihan 250-2T ajetaan kisapätkääkin :D

http://youtu.be/JySWVjxvyIM?t=5m50s
--------
Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008