vakuutusmarinaa

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JJ
Pyörä: BMW R1200 GSA

Re: vakuutusmarinaa

Viesti Kirjoittaja JJ »

meikä kirjoitti:Miten nuo liikennevakuutuksen bonukset voi heitellä kun senhän pitäisi olla lakisääteinen?
.
Vakuutus on lakisääteinen, mutta bonusjärjestelmä ei ole.
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
mico
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black

Viesti Kirjoittaja mico »

JJ kirjoitti:
meikä kirjoitti:Miten nuo liikennevakuutuksen bonukset voi heitellä kun senhän pitäisi olla lakisääteinen?
.
Vakuutus on lakisääteinen, mutta bonusjärjestelmä ei ole.
On siitä asetus, mutta yhtiöt soveltavat erilailla. http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20020512
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

mico kirjoitti:Kysyin, jotta voisi hiukan verrata 990 Adv vakuutukseen... Liikenne 280 + täyskasko 260 (molemmat 70%).
Kokeilkaa tuolta laskea vakuutuslaskun hintaa; https://www.popvakuutus.fi/
Täll'ä laskurilla antoi muuten hinnaksi 1006 € :mrgreen:
Mulla SE:ssä liikenne parisataa ja täyskasko saman verran, täydet bonarit. Sahuri kysyi samasta yhtiöstä omaansa ja olisi saanut kans tonnilla vakuutuksen. :) Kuulemma muuttuisi mullekin jos joskus erehtyisin pyörää vaihtamaan. Ja Lynxissä liikenne + osakasko noin 280 euroa, kuluneena "talvena" euro/kilometri ja nekin Ylläksellä. :lol:
- taas kahden mopon taktiikalla -
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Tampereenkiäliset uutiset tämänki niputti yhteen lauseeseen: "Yks jätkä tualta Epilästä joutu eilem myymääm moottoripyäränsä, että sai maksettua ne sev vakuutusmaksut."
- taas kahden mopon taktiikalla -
Inline
Pyörä: Triumph Bonneville

Viesti Kirjoittaja Inline »

Nyt tarttii vähän avautua vaikkei tapana ookkaan.

Hei. IF kansiossasi on uusi lasku 1000.90e. Laskun eräpäivä on 21.07.2014.
Mulla on IF:in vuodenaikahinnoiteltu vakuutus, en halunnu seisonta-ajallista koska haluan, ja aion yrittää ajaa ympäri vuoden.
Suora lainaus IF:in sivuilta:

"Ifin vuodenaikahinnoitellun vakuutuksen hinta vaihtelee eri kuukausina painottuen niihin kuukausiin, jolloin moottoripyörät ovat eniten liikenteessä. Vakuutusmaksu laskutetaan kuitenkin tasaisesti ympäri vuoden.

- Asiakkaamme ovat toivoneet, että laskutus tapahtuisi tasaisesti, jolloin kesällä rahaa jäisi enemmän loma-ajasta nauttimiseen. Kuuntelimme asiakkaitamme ja päätimme toteuttaa heidän toiveensa, Pöyhönen kertoo."

21.7 on eräpäivä tosiaan, maksettavaa prätkän osalta 908,53€, prätkän koko vuoden vakuutukset 965,53€.
Talvelle, 21.1 eräpäivä, jää siis prätkän osalta maksettavaa 55,11€ :twisted: :twisted:
Mun laskut tulee 2 erässä, mutta mun mielestä joku mättää kun 94% prätkän vakuutuksesta lankee nyt maksettavaks,
kun vakuutusta ottaessakin mulle mainostettiin tota että jakautuu tasasesti.....
( Hurjat vakuutusmaksut selittyy nuorella iällä + ei o etukäteen bonuksia muuta kun liikenteen lähtöbonus 20%)

Onneks laskutus tapahtuu tasaisesti niin kesälle jää enemmän rahaa käyttöön :twisted:
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

No ei nuori ikäkään tuollaista vakuutus summaa kyllä selitä.
Täyskasko? 650cc Kawan matkaenduro?
Braa-aab!
Inline

Syke kirjoitti:No ei nuori ikäkään tuollaista vakuutus summaa kyllä selitä.
Täyskasko? 650cc Kawan matkaenduro?
Liikenne + osakasko
dq
Pyörä: Monkey 125, TDM 900, XR250

Viesti Kirjoittaja dq »

Joo aika hurjan kuulonen, ootko kysyny hintaa muista yhtiöistä? Lasku neljään erään ni menee jo aika paljon tasaisemmin.
Inline

Joo, en ehtiny edioita edellistä viestiä.

Totta on että saisin muualta prätkän vakuutuksen halvemmalla, mutta oon pari kertaa laskeskellu
kun laskee mun 2 autoa, pyörän ja kotivakuutuksen niin kokonaishinnaltaan vakuutusyhtiöt
tulee aika liki toisiaan, ja IF oli tässä keskikastia.

MUTTA en jaksa alkaa räknäämään joka saakelin rompetta ja vakuutusta siihen yhtiöön joka on se halvin sille yksittäiselle laitteelle.

Mutta jutun pointti ei ollutkaan siinä hinnassa vaan paskapuheessa tuosta vakuutusmaksujen tasaisemmin jakaantumisesta.
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Kannattais jaksaa... mulla on kaikki muut vakuutukset IF:ssä aivan kohtuu hintaan, mutta pyörän vakuutus sielä on aivan järjettömän hintainen. Saa hyvän minuuttipalkan kun vaihtaa pyörälle vakuutuksen toiseen yhtiöön.
Kura lentää...
Inline

tertsu kirjoitti:Kannattais jaksaa... mulla on kaikki muut vakuutukset IF:ssä aivan kohtuu hintaan, mutta pyörän vakuutus sielä on aivan järjettömän hintainen. Saa hyvän minuuttipalkan kun vaihtaa pyörälle vakuutuksen toiseen yhtiöön.
Persaukisten hommaa..

E: Sori melko karkeahko vastaus, mutta en kaivannut jeesustelua vakuutusmaksuista. Kovempiin minuuttipalkkoihin
pääsee mm. tupakkimies lopettamalla tupakoinninkin, tai jättämällä ostamatta sen jonkun kivan jutun
päivittäin / jonku isomman millä oikeesti ei tee mitään.

Muutenkin mulla on toiminut IF:in kanssa korvausasiat ne pari kertaa kun tarvinnut, kuin vettä vaan,
tehny ilmotuksen asiasta eikä ollu mitään äpyttämistä, miksi siis vaihtaisin toiseen?
Halusin vain tuota ilmi epäkohdan IF:in markkoinoinnissa kyseistä vakuutustyyppiä kohden.
Jokainen varmasti osaa itse päättää mistä kannattaa ne pari euroa säästää tai olla säästämättä.
Kylänmies
Pyörä: polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Kylänmies »

Inline kirjoitti: Muutenkin mulla on toiminut IF:in kanssa korvausasiat ne pari kertaa kun tarvinnut, kuin vettä vaan,
tehny ilmotuksen asiasta eikä ollu mitään äpyttämistä, miksi siis vaihtaisin toiseen?
Jos kerran ei ole ongelmaa maksaa enemmän kuin muualla, niin mikäs siinä. Toisesta yhtiöstä saisit varmaankin täyskaskon tuohon samaan rahaan. Mitä jos ne toiset firmat toimivat vähintään yhtä hyvin kuin if?
Inline

Kylänmies kirjoitti:
Inline kirjoitti: Muutenkin mulla on toiminut IF:in kanssa korvausasiat ne pari kertaa kun tarvinnut, kuin vettä vaan,
Jos kerran ei ole ongelmaa maksaa enemmän kuin muualla, niin mikäs siinä. Toisesta yhtiöstä saisit varmaankin täyskaskon tuohon samaan rahaan. Mitä jos ne toiset firmat toimivat vähintään yhtä hyvin kuin if?
Tätä keskustelua lienee turha jatkaa. Pitäköön kukin vakuutuksensa missä haluaa ja mihin on tyytyväinen.
Kylänmies
Pyörä: polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Kylänmies »

Inline kirjoitti: Tätä keskustelua lienee turha jatkaa. Pitäköön kukin vakuutuksensa missä haluaa ja mihin on tyytyväinen.
Itsehän kysyit miksi vaihtaisit toiseen. Se on jokaisen oma asia miten toimii, mutta onhan tuo nyt vähintään erikoista, että tiedostaen maksaa hurjia summia vaikka muualta saisi edullisemmin ilman oikeastaan mitään vaivaa.
Marko P
Pyörä: SE, 500exc

Viesti Kirjoittaja Marko P »

Minua pännii asioida näitten pankki/vakuutus/sijoitus koijareiden kanssa, joten olen delegoinut asioiden kilpailutuksen vaimolle. Nykyisen mennään OP:lla. Superin osakasko ilman bonuksia oli jotakin päälle 600e. 20% sai alennusta kyselemättä.
Vastaa Viestiin