Kurapyöräilyä lihasvoimin
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin
Tommosta sorastettu polkua löyty Rukalla.
https://youtu.be/1Qlp6rzYe2s
https://youtu.be/1Qlp6rzYe2s
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" 
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Homma on edennyt nyt niin että olen ilman pyörää. Konan myin kolme viikkoa sitten ja tänään lähti Farley5 Matkahuollossa kohti uusia maisemia.
Eli mikä fatbike seuraavaksi? Max. 2600e.n budjetti. Kona Won tilasin bikeshopista koeajoon. Pää on ihan tyhjä
Eli mikä fatbike seuraavaksi? Max. 2600e.n budjetti. Kona Won tilasin bikeshopista koeajoon. Pää on ihan tyhjä
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Mites olis Canyon Dude ? Olen tietty vähän jäävi suosittelemaan, kun mulla on itsellä se, mutta on hyvin toiminut ja melko kevytkin. Pienillä päivityksillä menee tuonn 11kg huitteille ja sen kyllä huomaa.
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
Aamulla lähetin sähköpostikyselyn Dudesta nettisivujen kautta mutta eivät vastaa. Yritin soittaa ruokatunnilla as.palveluun mutta puhelu katkeaa. Kokoja olen vertaillu ja paperilla näyttäisi M koko olevan minulle ok ja myös heidän laskelmien mukaan. Harmi kun eivät ota yhteyttä, menee vähän luotto tuollaseen firmaan.petev kirjoitti:Mites olis Canyon Dude ? Olen tietty vähän jäävi suosittelemaan, kun mulla on itsellä se, mutta on hyvin toiminut ja melko kevytkin. Pienillä päivityksillä menee tuonn 11kg huitteille ja sen kyllä huomaa.
Mitä kokemuksia sinulla on esim toimitusaika, huollot, varaosien saanti jne....
Farley lähti siksi että 19.5" oli liian iso vaikka kaikkien muiden mielestä sen piti olla minulle passeli. Tanko vaan oli liian kaukana vaikka vaihdoin siihen kaksi eri mittasita ja asteista stemmiä.
Tänään tuli Kona Wo koeajoon kokoa M (eilen tilasin)
Edit; Nyt tuli canyonilta vastaus. Suosittelevat Dude CF 9.0. Erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto!
Kyllä mulla on toiminut as. palvelu hyvin, kun sitä kerran tarvitsin, kaverihan asuu tuossa Turun vieressä niin vein fillarin suoraan hänelle.
Mulla on M-koko ja olen 180 ja inseamia en muista, mutta tommoselle tapille aika paljon eli kohtuu pitkät jalat. Vois mennä vielä sentin kaks pidemmälle riippuen omista mieltymyksistä.
Toi 9.0 cf on hyvä, mulla on toi 8.0, mutta päivittänyt ysiä vastaavaksi about.
Mulla on M-koko ja olen 180 ja inseamia en muista, mutta tommoselle tapille aika paljon eli kohtuu pitkät jalat. Vois mennä vielä sentin kaks pidemmälle riippuen omista mieltymyksistä.
Toi 9.0 cf on hyvä, mulla on toi 8.0, mutta päivittänyt ysiä vastaavaksi about.
Dude CF 9.0 tilattu. Lasku tuli samantien sähköpostiin. Pitää käydä maanantaina maksamassa niin alkavat pakkaamaan pyörää. Ja ajellaan nyt Wolla paripäivää.
Ilmeisesti parissa viikossa Dude pitäisi saapua koska oli "varastossa"
Ilmeisesti parissa viikossa Dude pitäisi saapua koska oli "varastossa"
Pitäis se parissa viikossa tulla, jos oli "toimitus heti". Visalla kun olis maksanut niin "voittaa" kolme päivää. Niin ja voihan sen laskun maksaa suoraa nettipankissa.
"Ongelma" on siinä että fättirahat on piilossa sellaisella tilillä jonne ei ole pankkitunnuksia.......näin estän harkitsemattomat ostoksetpetev kirjoitti:Pitäis se parissa viikossa tulla, jos oli "toimitus heti". Visalla kun olis maksanut niin "voittaa" kolme päivää. Niin ja voihan sen laskun maksaa suoraa nettipankissa.
Joten pakko odottaa pankin aukeamista maanantaihin..
TUOMMOSTA tuli kuvattua Rukalla, kun Valtavaaralta alas laskettelin. Varovasti kokeilin miltä se kisavauhti tunnostaisi.
Ei kyllä täyttä 60km tuolla vauhdilla pääsisi, ainakaan vielä.
Ei kyllä täyttä 60km tuolla vauhdilla pääsisi, ainakaan vielä.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" 
Nyt on dude maksettu. Kuulemma (sepan ansiosta) rajohojen pitäisi olla saajan tilissä 2 - 3 pvässä. Hyvä niin ettei tämä mtb tauko veny liian pitkäksi.KimmoL kirjoitti:"Ongelma" on siinä että fättirahat on piilossa sellaisella tilillä jonne ei ole pankkitunnuksia.......näin estän harkitsemattomat ostoksetpetev kirjoitti:Pitäis se parissa viikossa tulla, jos oli "toimitus heti". Visalla kun olis maksanut niin "voittaa" kolme päivää. Niin ja voihan sen laskun maksaa suoraa nettipankissa.
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk![]()
Joten pakko odottaa pankin aukeamista maanantaihin..
Niin ja Won palautin as.palautuksena. Kona oli myönteinen kokemus M kokoisena tälläselle 179/85cm kuskille. Pitempi stemmi ja penkkiä vähän taemaksi niin ok! 72,7km tuli testiajoa. Kuitenkin tuo dude oli mielessä koko ajan.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Mutkatanko tuli laitettua kiinni ja muutama lenkki ajettu. Ajoasennon muutos oli aika radikaali, tanko tulee ylös ja taakse joten joutuu hetken aikaa miettiä mihin suuntaan pitää asentoa muuttaa. Tankoa jo kääntelin että sai ranteille luonnollisemman asennon, seuraavaksi stemmiä alemmaksi ja voi olla että tarvii 10-20mm pidemmän stemmin. Muuten toi tanko on juuri sitä mitä olen kaivannut, kädet on paljon luonnollisemmassa asennossa kuin suoralla tangolla ja olkapäät kiittää eikä kädet puudu samalla tavalla kuin aiemmin. Myös silmä tykkää enemmän tosta käyrästä tangosta, sopii hyvin retkifätti lookkiin.
Nyt pitäisi lähteä etsimään halvimmat kattotelineet G7:aan, ja B-kaupasta pari fillaritelinettä niin saadaan pojan kanssa konkelit mukaan mökille.
Nyt pitäisi lähteä etsimään halvimmat kattotelineet G7:aan, ja B-kaupasta pari fillaritelinettä niin saadaan pojan kanssa konkelit mukaan mökille.
Kylätason kurapyöräilijä.
^Tilasin eilen vaimon trekkiin saman mutkatangon.
Hinta muodostuu 50% tangosta ja 50% rahdista
Hinta muodostuu 50% tangosta ja 50% rahdista
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Vaikka rahdit on isot niin ei se pahan hintainen ole, nyt kun säädöt alkaa olla kohdallaan niin hiton hyvän muotoineen tanko.
eBaystä tilasin pullotelineelle kiinnikkeen kympillä, teline pitää vielä vaihtaa muoviseen että kestää paremmin kaatumiset, alumiinista telinettä on joutunut pari kertaa oikomaan.
eBaystä tilasin pullotelineelle kiinnikkeen kympillä, teline pitää vielä vaihtaa muoviseen että kestää paremmin kaatumiset, alumiinista telinettä on joutunut pari kertaa oikomaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Nyt olisi keskiöistä kysymys. Maastopyörän Sram GXP keskiölaakeri on loppu 2500km jälkeen (keskiö 73mm BSA). Onko tilalle olemassa kestävämpää rakennetta, johon kävisi GXP-kammet? 2500 km tuntuu pieneltä, kun toisen pyörän shimanolla on ajettu 10tkm ja toimii moitteetta edelleen.