timo kirjoitti:On ihan pakko kysyä, ootko koskaan käyttänyt kilpaoloissa kehitettyä ruuvisäätöä jota käytännössä ei voi käyttää väärin ja joka ei ruostu koska alumiinia jossa rasvattu teräsruuvi?
Niihin verrattuna epäkesko muistuttaa meitä menneistä PappaTunsa-ajoista.
En tiedä missä oloissa kehiteyyä ruuvisäätöä olen käyttänyt, mutta kaikista on pääsääntöisesti mennyt jenka, vaikkei alumiinia olisikaan. Toistuvaan käyttöön tarkoitetut, alumiinissa olevat jengat ilman helicoilia on yhtä kuin sileä reikä (ainakin ennen pitkään). Toki, jos jenga on hyvin tervattu, niin se pidentää sen ikää, mutta epäkeskoa ei tartte rasvata tai tervata. PappaTun
tsa kuulostaa hyvältä. Jopa Helkama Raisu käytti epäkeskoa. Kun taas vaikkapa Jawassa oli joku sixdayssissä kehitetty ruuvi. Mutta siinä oli renkaatkin 16 tuumaa ja vanteet lähes samaa kokoa. Olen maailman tappiin henkilökohtaisesti sitä mieltä, että ruuvikiristyksessä on liikaa liikkuvia osia.
Akilleus kirjoitti:Herrantähe!!! Millai sää ole päätynyt nykyisii mopoihis ( ääfrika tvini ja Harley Parkinson) jos Sulla on tommoset vaatimukset mopolt
Kyl mää niimpalikauheest ihmettele
Terv. Tapsa
Olenksmää sillai sanont jossai koht et mää ajasisisisi jollai niiko ideaali mopol tai sillai? Semmottiis moppoo ei ol viäl keksittykkää ko tos speksasi, nii et täyty tyyty niihi mit saatavil o ko ei jaksa alet iha alustakkaa moppoo ruvet kasaa.
_JPA_ kirjoitti:Asiaan!
Niinpä. Ajattelin vaan kun matkaendurofoorumilla ollaan että josko tästä kotarista sellaiseksi (enduroksi, ei foorumiksi) sellaisenaan omaan makuuni on. Niinpä listasin omia, omiin kokemuksiini perustuvia toiveita, joita hyvältä matkaendurolta kaipaisin. Nuo isommat kooteeämmät ainakin alkaa sellaista lähennellä, vaikka ei varsinaisia kokemuksia moisesta olekaan. Kun on muutaman 10 tuhatta km ajanut kesää talvea, niin ehkä sitten alkaa muodostumaan käsitys siitä, mitä mopolta toivoo tai ei toivo.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)