Ilmoitin pyörästäsi kaverille.mikaki kirjoitti:Minulla on nyt myynnissä KLX650C, joten on helppo heittää tähän puolueeton arvio [MAINOS] pyörästä.
Tässä plussat ja miinukset:
+luotettava
+erinomainen moottori; vääntöä riittää pikku kierroksilta alkaen ja eikä tärise juuri lainkaan.
+vesijäähdytys
+sähköstartti
+painavahko ~170kg toiminta kunnossa
-kapea penkki pitkillä matkoilla
-syö takarengasta..
-jakopäänketjun aut.kiristin ei jaksa tehdä työtä. Tyyppivika, joten 6000-9000 km:n välein täytyy tehdä kiristys manuaalisesti (työtä 30min -helppoa).
Varatankille menee n 210 km:n kohdalla, jonka jälkeen ajelee vielä 40-50 km. Suorituskyky: 1-100km/h 4,8-5,2 sek (tommoisia arvoja testeistä) ja huippunopeus 160km/h. Satasen vauhdissa konee pyörii 4000rpm/min. KLX:n kannattaa ehdottomasti laittaa tehoputki, ottaa ilmanputsarin snorkkeli pois ja vaihtaa ainakin tyhjäkäyntisuutin, jonka jälkeen moottori hengittää kunnolla ja sen kyllä huomaa.
Ja sitten asiaan. Mielestäni mainitsemasi pyörät ovat omine ominaisuuksineen hyviä valintoja, kunhan ovat kunnossa ja alla on kunnon rupulikumet. XR on kestävän pyörän maineessa ja siitäkin löytyy useampaa versiota.
Foorumin Tavaratorista varmaan löytyy sopiva
T Mika
Räppäilypyöräsuosituksia (matkalehmäsuosituksia)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- mti
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Osta moposkootteri? Kun on sulla vaatimukset.mti kirjoitti:No tää topicci taitaa mennä enemmän taisteluksi siitä mikä on matkalehmä ja mikä oikea räppäilypyörä sanan varsinaisessa merkityksessä, kuin siihen mihin tarkoitin eli suosittelemaan topicin alussa mainitsemia pyöriä ja vertailemaan niiden keskinäistä paremmuutta "räppäilyyn" tai miksi sen nyt luokitteleekaan jos haluaa keulitella, ajaa metsässä, hiekkatiellä jne.. Tässä nyt ei yksinkertaisesti haeta mitään kisapeliä tai sen veroista. Ite olen ollut ainakin "matkalehmääni" tyytyväinen niin montulla, metsässä kuin tielläkin pienien modifiointien jälkeen jotka eivät kustantaneet yhtä känniviikonloppua enempää. Ei ole kisa pyörä enkä sellaista halunnutkaan vaan pyörä jolla voi tarpeentullen vähän leikkiäkin. Itsellä on ollut crossipyöriä, joten tiedän että turha näitä on verrata kisapeleihin jotka on tehty metsää ja monttua varten.
Suutinsarja, välitysten muuttaminen ja avarampi vaimennin ei varmasti tee näistä Japaninp*****ta sen huonompia kestävyydeltään kuin vakiona.![]()
Eli asiaan...vertailua/kehuja LC4, XR650, XR600, DR650SE, KLX650, TT-R600, XR400, DR350
Veijo pärjää sillä, mikset sinä.
Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Alussa mainituista pyöristä TT-R 600 ja XR 600 ovat omaa luokkaansa:mti kirjoitti:ELI sanotaan nyt että ne pyörävaihtoehdot löytyy lähinnä tuolta topicin alusta. Eli ei ole tarkoitus hommata 100%:sta räppäilypyörää eikä matkalehmää vaan kevyt tömäri jolla onnistuu metsässä rypeminen, hauskanpito ja tarvittaessa pidempikin siirtyminen.
- niissä on säädettävä jousitus pitkillä joustovaroilla
- kummassakaan ei ole akkua eikä sähköstarttia
- ne ovat keveähköjä
- molemmista saa rakentamalla haluamansa
- molemmissa on vakiona pienehkö tankki, Acerbikselta löytyy suurempia
- aikoinaan olivat suosittuja aloituspohjia aavikkoralleihin
PS. Minulla on TT-R ja olen kovasti tyytyväinen
Matkaakin on ajettu, tosin vain 500 km päivässä ja ja hyvin meni.
Miten olisi joku 90 luvun puolivälin valkokilpinen 2T peli, väliltä 93-99. Ei niin kalliita ja samat ominaisuudet kuin uudemmissa. Eipä ole pal kehitystä tapahtunut esim. -93 hussesta uusimpiin. Uudemmat näyttää olevan specsien perusteella jopa vajaa 10kg painavempia! Alustakin on täysin säädetettävä Showa USD / Öhlins. Husqvarna on vissiin ainoita.. japseilla ei ole katulaillisia 2T kisaenduroita tolta aikakaudelta. Jos siis budjetti ~3000e, jos se ylettää 4500, niin sittenhän on valikoimaa vaikka kuinka paljon. Hyvää voi tosin olla vaikea löytää..
Ainut vaan, että osia voi ehkä olla vaikeampi löytää. Meinaan esim. kampuran- , KK- , sähkö- ja vaihteiston osia. Muut osathan saa "aftermarket" palikoina tai teetettyä, esim. männät, sylinteripinnotus, iskari huollot, paisari, ym.
Vähän liikaa vaatimuksia yhdelle pyörälle, mutta jos skutassa on tarkoitus ajaa, niin ottaisin mahdollisimman kevyen. Räppäilypyörä on mun käsityksen mukaan just mahdollisiman kevyt ja tehokas, millä ei ole tarkoitus harrastaa IB-toimintaa.
Ainut vaan, että osia voi ehkä olla vaikeampi löytää. Meinaan esim. kampuran- , KK- , sähkö- ja vaihteiston osia. Muut osathan saa "aftermarket" palikoina tai teetettyä, esim. männät, sylinteripinnotus, iskari huollot, paisari, ym.
Vähän liikaa vaatimuksia yhdelle pyörälle, mutta jos skutassa on tarkoitus ajaa, niin ottaisin mahdollisimman kevyen. Räppäilypyörä on mun käsityksen mukaan just mahdollisiman kevyt ja tehokas, millä ei ole tarkoitus harrastaa IB-toimintaa.
Viimeksi muokannut njaa, La Loka 06, 2007 10:12 pm. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
- mti
Kiitos asiallisesta suosituksesta. Nää muut alkaa olla suomi24 tyyliin kumpi oli ennen? muna vai kana?Tase kirjoitti:Alussa mainituista pyöristä TT-R 600 ja XR 600 ovat omaa luokkaansa:mti kirjoitti:ELI sanotaan nyt että ne pyörävaihtoehdot löytyy lähinnä tuolta topicin alusta. Eli ei ole tarkoitus hommata 100%:sta räppäilypyörää eikä matkalehmää vaan kevyt tömäri jolla onnistuu metsässä rypeminen, hauskanpito ja tarvittaessa pidempikin siirtyminen.
- ne ovat keveähköjä
PS. Minulla on TT-R ja olen kovasti tyytyväinen![]()
Viimeksi muokannut mti, La Loka 06, 2007 10:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- mti
Tallissa on jo kaksi moposkootteria. Et tartteis ku toinen ois joutavana? Yks volvokin ois joutavana.. Jos omaa lukutaidon niin tiettävästi tuolla alussa lukeeettä kaverini on etsimässä pyörää, enkä minä.RTJ kirjoitti:Osta moposkootteri? Kun on sulla vaatimukset.mti kirjoitti:No tää topicci taitaa mennä enemmän taisteluksi siitä mikä on matkalehmä ja mikä oikea räppäilypyörä sanan varsinaisessa merkityksessä, kuin siihen mihin tarkoitin eli suosittelemaan topicin alussa mainitsemia pyöriä ja vertailemaan niiden keskinäistä paremmuutta "räppäilyyn" tai miksi sen nyt luokitteleekaan jos haluaa keulitella, ajaa metsässä, hiekkatiellä jne.. Tässä nyt ei yksinkertaisesti haeta mitään kisapeliä tai sen veroista. Ite olen ollut ainakin "matkalehmääni" tyytyväinen niin montulla, metsässä kuin tielläkin pienien modifiointien jälkeen jotka eivät kustantaneet yhtä känniviikonloppua enempää. Ei ole kisa pyörä enkä sellaista halunnutkaan vaan pyörä jolla voi tarpeentullen vähän leikkiäkin. Itsellä on ollut crossipyöriä, joten tiedän että turha näitä on verrata kisapeleihin jotka on tehty metsää ja monttua varten.
Suutinsarja, välitysten muuttaminen ja avarampi vaimennin ei varmasti tee näistä Japaninp*****ta sen huonompia kestävyydeltään kuin vakiona.![]()
Eli asiaan...vertailua/kehuja LC4, XR650, XR600, DR650SE, KLX650, TT-R600, XR400, DR350
Veijo pärjää sillä, mikset sinä.
Riku
Ei ollenkaan millään pahalla, tuli siis TT-R:ää viime kesänä kokeiltua ja se ei ollut kovinkaan hyvä. DR-Z:aan verrattuna siis.Tase kirjoitti:Alussa mainituista pyöristä TT-R 600 ja XR 600 ovat omaa luokkaansa:mti kirjoitti:ELI sanotaan nyt että ne pyörävaihtoehdot löytyy lähinnä tuolta topicin alusta. Eli ei ole tarkoitus hommata 100%:sta räppäilypyörää eikä matkalehmää vaan kevyt tömäri jolla onnistuu metsässä rypeminen, hauskanpito ja tarvittaessa pidempikin siirtyminen.
- ne ovat keveähköjä
En mä ainakaan huomannut mitään alavääntöä siinä koneessa(tämän takia aiemmat ehdotukseni threadin aloittajan toimesta "hylättiin"), eikä sitä kyllä dertsissäkään ole. Paperilla painoeroa ei ole nimeksikään mutta ajaessa se kyllä tuntui, nimenomaan drz:n hyväksi.
Mut kovaa sillä kyllä pääsi, en sitä kiellä. Ja se koeajamani vehjas oli vissiin melkolailla vakio, vertailupohjana toiminut dr-z ei.
Mut ei huonot vaihtoehdot ollenkaan muuten. Itse valitsisin sen johon saa helpommalla vaihdettua suoravetoisen kaasarin (en tiedä onko se jopa XR:ssä vakiona, ja pelkään että TT-R:ssä on se ihme kaksikurkkuinen keksintö - sen perusteella XR)
Viime kesänä kaverini jolla oli DR650 kokeili dertsiä ja kehui antavansa tasoitusta aika tavalla.
Jos jaksaa tuontiruljanssiin ryhtyä niin väittäisin että käytetty drz-s sopii budjettiin, ja 10 euron virityksillä siitä saa jo ihan ok vehkeen. Tosin se ei ole ilmajäähy kuten toivomus oli. (Miks muuten niin?)
Niin ja kun sillä jo se AT on niin miksi sen edes tarvis olla "AT ilman katteita" sen räppäilypyörän? DR350 tai XR400 edelleen mun "kaikki kriteerit täyttävät ehdokkaat", jos saa joustaa kriteereistä niin DR-Z.
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Niin ja minä tarkoitin, että hienompaa pyörää "räppäilyyn" ei varmaan ole keksittykään kuin iso Husaberg. Noista muista voi melkoisella varmuudella sanoa, että ainakaan aloittelijan käsissä niissä ei ole mitään kivaa. Mitä kestävyyteen tulee, sehän on jo - ainakin epävirallisesti - myönnetty, että teho/paino ja kestävyys ovat toisilleen käänteisiä tekijöitä. Tietääkseni noilla isoilla 'Bergeillä on ajettu > 350 h ilman remppaa, joten ei se nyt ihan pommari ole ja epäilenpä, että kaikissa "hauskoissa" räppäilypyörissä tulee se huolto viimeistään samoihin aikoihin vastaan.mti kirjoitti:No tää topicci taitaa mennä enemmän taisteluksi siitä mikä on matkalehmä ja mikä oikea räppäilypyörä sanan varsinaisessa merkityksessä, kuin siihen mihin tarkoitin eli suosittelemaan topicin alussa mainitsemia pyöriä ja vertailemaan niiden keskinäistä paremmuutta "räppäilyyn" tai miksi sen nyt luokitteleekaan jos haluaa keulitella, ajaa metsässä, hiekkatiellä jne.. Tässä nyt ei yksinkertaisesti haeta mitään kisapeliä tai sen veroista. Ite olen ollut ainakin "matkalehmääni" tyytyväinen niin montulla, metsässä kuin tielläkin pienien modifiointien jälkeen jotka eivät kustantaneet yhtä känniviikonloppua enempää. Ei ole kisa pyörä enkä sellaista halunnutkaan vaan pyörä jolla voi tarpeentullen vähän leikkiäkin. Itsellä on ollut crossipyöriä, joten tiedän että turha näitä on verrata kisapeleihin jotka on tehty metsää ja monttua varten.
- mikaki
- Pyörä: ktm690-xr650l-klx650c-nx250
Kiitos markkinointituesta! Tässä vähän myyntimateriaalia, kun montulla kuvailtiin mopoja: http://www.ccr.fi/mk/kuvat/klx.wmv (7mb).mti kirjoitti:Ilmoitin pyörästäsi kaverille.
Täällähän on ollut varsin antoisaa keskustelua ja aika yllättäviä ehdotuksia
T Mika
- mti
En tiedä mikä DR kaverillasi on, mutta 650SE on tekniikkaa lukunottamatta (joitain pieniä muutoksia) ihan eri peli kuin muut DR:t. Kevyempi, sirompi ja muutenkinenempi mettäpyörämäinen. Itse ajattelin alunperin nykyistä mopoa hankkiessani vaihtoehdoksi DR-Z, mutta hankintahinta ja ilmajäähdytteisyys sekä moottorin vanha- ja luotettava konstruktio puhui SE:n puolesta.Itsellä myös hankintalistalla suoravetokaasari. Kiitos ehdotuksesta.karmolis kirjoitti:Ei ollenkaan millään pahalla, tuli siis TT-R:ää viime kesänä kokeiltua ja se ei ollut kovinkaan hyvä. DR-Z:aan verrattuna siis.Tase kirjoitti:Alussa mainituista pyöristä TT-R 600 ja XR 600 ovat omaa luokkaansa:mti kirjoitti:ELI sanotaan nyt että ne pyörävaihtoehdot löytyy lähinnä tuolta topicin alusta. Eli ei ole tarkoitus hommata 100%:sta räppäilypyörää eikä matkalehmää vaan kevyt tömäri jolla onnistuu metsässä rypeminen, hauskanpito ja tarvittaessa pidempikin siirtyminen.
- ne ovat keveähköjä
En mä ainakaan huomannut mitään alavääntöä siinä koneessa(tämän takia aiemmat ehdotukseni threadin aloittajan toimesta "hylättiin"), eikä sitä kyllä dertsissäkään ole. Paperilla painoeroa ei ole nimeksikään mutta ajaessa se kyllä tuntui, nimenomaan drz:n hyväksi.
Mut kovaa sillä kyllä pääsi, en sitä kiellä. Ja se koeajamani vehjas oli vissiin melkolailla vakio, vertailupohjana toiminut dr-z ei.
Mut ei huonot vaihtoehdot ollenkaan muuten. Itse valitsisin sen johon saa helpommalla vaihdettua suoravetoisen kaasarin (en tiedä onko se jopa XR:ssä vakiona, ja pelkään että TT-R:ssä on se ihme kaksikurkkuinen keksintö - sen perusteella XR)
Viime kesänä kaverini jolla oli DR650 kokeili dertsiä ja kehui antavansa tasoitusta aika tavalla.
Jos jaksaa tuontiruljanssiin ryhtyä niin väittäisin että käytetty drz-s sopii budjettiin, ja 10 euron virityksillä siitä saa jo ihan ok vehkeen. Tosin se ei ole ilmajäähy kuten toivomus oli. (Miks muuten niin?)
Niin ja kun sillä jo se AT on niin miksi sen edes tarvis olla "AT ilman katteita" sen räppäilypyörän? DR350 tai XR400 edelleen mun "kaikki kriteerit täyttävät ehdokkaat", jos saa joustaa kriteereistä niin DR-Z.
Torilla kaupan XR600, taisin tästä jo pikaviestiäkin sulle laittaa. Paino on otteessa merkitty jotain 140kg, oikeaa painoa en ole mitannut. Helkatan hauska peli, ja kuten mainittu jousitus on hyvä. Etupää sama kuin honda cr500 crossissa. Tankki saisi olla isompi jos pidempää reissua tekee, eBayssä on käytettyjä acerbiksen tankkeja välillä sopuhintaan.
- mti
Juu viesti tuli. Kiitos! Ilmoittelen kaverille vaihtoehdosta.Juice kirjoitti:Torilla kaupan XR600, taisin tästä jo pikaviestiäkin sulle laittaa. Paino on otteessa merkitty jotain 140kg, oikeaa painoa en ole mitannut. Helkatan hauska peli, ja kuten mainittu jousitus on hyvä. Etupää sama kuin honda cr500 crossissa. Tankki saisi olla isompi jos pidempää reissua tekee, eBayssä on käytettyjä acerbiksen tankkeja välillä sopuhintaan.
Sillä oli juurikin SE. Ei oo enää, enkä itse sillä tainnut koskaan pahemmin ajaa.mti kirjoitti:
En tiedä mikä DR kaverillasi on, mutta 650SE on tekniikkaa lukunottamatta (joitain pieniä muutoksia) ihan eri peli kuin muut DR:t. Kevyempi, sirompi ja muutenkinenempi mettäpyörämäinen. Itse ajattelin alunperin nykyistä mopoa hankkiessani vaihtoehdoksi DR-Z, mutta hankintahinta ja ilmajäähdytteisyys sekä moottorin vanha- ja luotettava konstruktio puhui SE:n puolesta.Itsellä myös hankintalistalla suoravetokaasari. Kiitos ehdotuksesta.
- mti
Kaverini teki päätöksen ja aikoo hankkia pelin, jolla pääsee miltei maastossa kuin maastossa, kelillä kuin kelillä, keulii varmoasti joka vaihteella, vaimokin mahtuu kyytiin tarvittaessa,polttoaine on halpaa ja huoltokustannukset kohuulliset. Suomenhevosta parempaa räppäilypeliä ei varmaan olekkaan suomen oloihin ja maastoihin.