Näyttäis briteissä saavan uuden tällaisen 9000eurolla ja täällä 13-14000euroo
Triumph Tiger 800 offroad
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Kylläpä on komian näköinen peli tämä Triumph Tiger 800XC ehkä joutuu jokupäivä tällaisn laittamaan
.
, on se kiva asua Suomessa kun kaikesta saa maksaa niin paljon ...
-
Kapakala
- Pyörä: Pyörätön... =(
Tulipa käytyä tänään MP11 messuilla Tigeria XC:tä kuolaamassa. Jos rahaa olisi, niin olisin varmaan tilannut itsellenikin. Ajoasento tuntui hyvältä ja tuota 8 Gessua kun on tullu kuolattua, niin onneksi tuli vaihtoehto. Ja kyllä tuo Tigeri vaikuttaa huomattavsti mielenkiintoisemmalta. Tämä on sellanen must koeajopyörä. Koskahan näitä rupeaa saamaan käytetttynä vähän edullisemmin?
Elä Enenmmän!
Mulle tuli aika hölmö olo tuosta pyörästä. Siinä oli aika paljon sellaisia kohtia, että on pakko käydä ajamassa normiajokamat päällä. Alkoi hieman arveluttaa, millaiseksi ajoasento menee polvisuojat ja krossikengät jalassa. Ja muutama toteutus jäi arveluttamaan. Tietäkäytöön tuo pyörä on varmasti hyvä.
En ole millään tavalla merkkiuskollinen ja kasigessutopikissa olen tuonut esille sattuneet tapahtumat, mutta messututustumisen perusteella katosi viimeinenkin vaihtoajatus - ei ole mitään syytä vaihtaa kasigessua tohon ja valitsisin edelleenkin kasigessun näistä kahdesta. Tehoa en kaipaa enempää kuin kasigessussa on.
En ole millään tavalla merkkiuskollinen ja kasigessutopikissa olen tuonut esille sattuneet tapahtumat, mutta messututustumisen perusteella katosi viimeinenkin vaihtoajatus - ei ole mitään syytä vaihtaa kasigessua tohon ja valitsisin edelleenkin kasigessun näistä kahdesta. Tehoa en kaipaa enempää kuin kasigessussa on.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Eiks tämän uutukaisen keula ole mitenkään säädettävä vai kiusaako ikänäkö jo tässäkin asiassa.Koitin syynäillä,et mihis noi säätöruuvit on piilotettu vaan en löytäny. Kylmaar tota Trumpan keulaa ny joteski voi säädääd? Vai?
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Kyllä muistelen noiden kotimaan lehtien jutuista että se keula on säätämättä hyvä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Mitä toteutuksia tarkoitit? Ovatko ko. kohdat tuunattavissa kuntoon?Å kirjoitti:Mulle tuli aika hölmö olo tuosta pyörästä. Siinä oli aika paljon sellaisia kohtia, että on pakko käydä ajamassa normiajokamat päällä. Alkoi hieman arveluttaa, millaiseksi ajoasento menee polvisuojat ja krossikengät jalassa. Ja muutama toteutus jäi arveluttamaan. Tietäkäytöön tuo pyörä on varmasti hyvä.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Where ever you go, there you are !
Ihan komea pyörä livenä. Moottorin etupuoli on kasi-Gessuun verrattuna aika sekavan oloinen, kasi-Gessussa ei ole renkaasta lentävien kivien tiellä kuin öljynsuodatin, tässä on letkua, putkea ja anturia joka lähtöön, koko lohkon etuosa täynnä, kaikki renkaasta lentävän ravan ja kivien osumalinjalla. Etuvilkut lähtevät maata kiertävälle radalle ensimmäisessä kaadossa, vaikka tosi joustavan varren päässä ovatkin... paikaltaan kaadon voisivat kestää.Å kirjoitti:Mulle tuli aika hölmö olo tuosta pyörästä. Siinä oli aika paljon sellaisia kohtia, että on pakko käydä ajamassa normiajokamat päällä. Alkoi hieman arveluttaa, millaiseksi ajoasento menee polvisuojat ja krossikengät jalassa. Ja muutama toteutus jäi arveluttamaan. Tietäkäytöön tuo pyörä on varmasti hyvä.
Ajoasento oli pitkällekin kuskille aika hyvän oloinen, istualtaan ja tapeilta, aika lähellä kasi-Gessua.
No ei kai nyt tällaisilla herrasmies pyörillä mennä kaatuilemaan
, jos meinaa könytä niin ostaa sit halvan enskan niin ei pienet kolhut haittaa.
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Minä olen hieman miettivästi katsellut noita takajalkatappeja. Ne ovat melko ulkona ja ottavat ensimmäisenä maahan pyörän kaatuessa. Tällöin voima välittyy suoraan kiinteään takarunkoon. Toivottavasti takarunko on tarpeeksi vahva jotta se kestää moisen tilanteen.
[quote="Peltsi"]Kyllä muistelen noiden kotimaan lehtien jutuista että se keula on säätämättä hyvä.[/quote]
Täh.
Täh.
Any bike can be taken off road. The question is:
Eipä tuota kovin tarkoin silmin tullut katsottua. Oli jo hiukan väsähtänyt olo väsähtäneiden messujen vuoksi, kun tota mentiin katsomaan.Lakupilotti kirjoitti:Mitä toteutuksia tarkoitit? Ovatko ko. kohdat tuunattavissa kuntoon?Å kirjoitti:Mulle tuli aika hölmö olo tuosta pyörästä. Siinä oli aika paljon sellaisia kohtia, että on pakko käydä ajamassa normiajokamat päällä. Alkoi hieman arveluttaa, millaiseksi ajoasento menee polvisuojat ja krossikengät jalassa. Ja muutama toteutus jäi arveluttamaan. Tietäkäytöön tuo pyörä on varmasti hyvä.
Noiden muutamien osalta haluan "vahvistaa" aavistukseni ajamalla, ennen kuin enemmälti huutelen - toivottavasti aivoitukseni ovat vääriä. Ne saattavat tosin olla ongelmallisia vain paksujen kenkien ja jämäkämpien polvisuojien kanssa.
Kyllä kait kaiken voi tuunata kuntoon. Mulla vaan pisti silmään mm.: Etulokarin mataluus, kytkinvaijerin sijoitus koneen kyljessä, etuvilkkujen sijoitus, seisontajalan johto-liitin -hässäkkä linkun vieressä (risujen ja keppien armoilla), kytkinvivussa ei etäisyyssäätöä.
Ja se kiinni hitsattu takarunko hitsattuine takajalkatapien runkoineen. Kasigessussakin takajalkatapien rungot on hitsattu takarunkoon, mutta se on sentään vaihdettavissa. Okei, ehkä marginaalinen asia, mutta itse olen kellistänyt kasigessun jo n kertaa, joten tuollaiset vaan pistää silmään. Kuten se kytkinvaijerin reitityskin.
Etuvilkut ovat kyllä joustavasti kiinnitetty, mutta eivät pääse kääntymään kovinkaan paljon taaksepäin, kun ottavat katteeseen.
Jos ajaa vähäkään haastavampaa (eli vähäkään vaativampaa kuin silosempaa metsäautotietä), niin jämäkkä pohjapanssari on pakko hankkia. Se katti on vaan tautisen herkässä paikassa! Ja voihan se vekotin karata ojan puolelle paremmallakin uralla.
Miten tää oikein menee...
Niin että ei ois säätöjä keulasa ollenkaan. Siis valmiiksi hyvä.hatussa vika kirjoitti:Täh.Peltsi kirjoitti:Kyllä muistelen noiden kotimaan lehtien jutuista että se keula on säätämättä hyvä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Tässä on Triumphin viralliselta sivulta faktaa tuosta keulasta ja perästä.
Front Suspension. Showa 45mm upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 220mm travel.
Rear Suspension. Showa Monoshock with adjustable preload and rebound damping 215mm rear wheel travel
Samat säädöt on minullakin Tikrussani.
Front Suspension. Showa 45mm upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 220mm travel.
Rear Suspension. Showa Monoshock with adjustable preload and rebound damping 215mm rear wheel travel
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Just tuossa lukasin MP-Maailman koeajon 800:sta ja sen jutun mukaan etupäässä ei säätöjä ole. Enpä tiedä sitten..Rapakko kirjoitti:Tässä on Triumphin viralliselta sivulta faktaa tuosta keulasta ja perästä.
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Just tuossa lukaasin Triumphin virallisilta sivulta, että siinä on säätö. http://www.triumph.co.uk/finland/9178_9180.aspx 
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?