Niillä ohjeilla ajoin oman sisään ja ei ainakaan mitään valittamista ole 10tkm jälkeenkään. Kannattaa tosin muistaa että se vaihdelaatikko mun käsittääkseni pitää kans ajaa sisään. (Vai pitääkö?)Rapakko kirjoitti:Taidampa käyttää tuota linkitettyä ohjetta sisäänajaessani uutta tennariani. Eli, kun haen pyörän liikkeestä, niin sieltä on matkaa kotia, noin 150km jonka aikana rasitan moottoria kiihdytyksillä ja moottorijarrutuksilla, eli vaihtelevilla nopeuksilla. Kotia päästyäni vaihdan suodattimet ja öljyt, jonka jälkeen peli on periaatteessa sisäänajettu ja voin sillä huoletta päästellä huoltokirjan mukaiseen ensihuoltoon asti, jonka teetän ihan takuun vuoksi.
Yamaha XT660Z Tenere 2008
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Luulis, että vaihdelaatikon rattaatkin ajautuu sisään paremmin, kun kiihdyttelee ja moottorijarruttelee koko vaihderepurtuaarin läpi useampaan otteeseen tuon 150km matkalla. Luulis tämän sisäänajotavan olevan parempi vaihdelaatikollekkin, kuin että päästelee 1000km:iä päivässä, jolloin suurimman osan ajasta on vain pari suurimpaa pykälääkarmolis kirjoitti:Niillä ohjeilla ajoin oman sisään ja ei ainakaan mitään valittamista ole 10tkm jälkeenkään. Kannattaa tosin muistaa että se vaihdelaatikko mun käsittääkseni pitää kans ajaa sisään. (Vai pitääkö?)Rapakko kirjoitti:Taidampa käyttää tuota linkitettyä ohjetta sisäänajaessani uutta tennariani. Eli, kun haen pyörän liikkeestä, niin sieltä on matkaa kotia, noin 150km jonka aikana rasitan moottoria kiihdytyksillä ja moottorijarrutuksilla, eli vaihtelevilla nopeuksilla. Kotia päästyäni vaihdan suodattimet ja öljyt, jonka jälkeen peli on periaatteessa sisäänajettu ja voin sillä huoletta päästellä huoltokirjan mukaiseen ensihuoltoon asti, jonka teetän ihan takuun vuoksi.
silimässä.
Olipa hyvä, että otin tämän sisäänajopuuhan asiaksi, koska muuten olisin varmasti ajanut moottorin sisään manuskan mukaan. Mielestäni tämä annettu ohje on ihan järkeenkäypä, kun sitä vähän sulattelee.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
- Rapakko
Enpä hoksannut kysyä tuota asiaa. Epäilen, että ensimmäiset istumiset saa suorittaa vasta Helsingin moottoripyöränäyttelyssä.Kratti kirjoitti:Satuitko kysymään onko pyörää nähtävillä? Olisi mukava ainakin koeistua ennen kauppojen hieromista.Rapakko kirjoitti:Soittelin eileen maahantuojalle noista lisävarustehinnoista ja tulevat kuulema vasta vuodenvaihteessa.
- Rapakko
Olen ollut Yamahan maahantuojan kanssa sähköpostiyhteydessä, jossa he muunmuuassa totes, että 2kpl Teneretä on myyty ja ne saadaan Toukokuun alkuun toimitettua, eivätkä pysty enempää toimittamaankaan (eivät tienneet minkä värisinä saavat) ja sen jälkeen he saavat toimitettua 2kpl per kuukausi (väreistä ei tietoa). Yhteensä 8kpl saavat ensi vuodeksi, vaikka haluaisivat huomattavasti enemmän. Kortilla tuntuu teneret olevan, mutta vahvistivat, että minä olen yksi niistä, joka saa pyörän Toukokuussa ja toinen taitaakin olla täälä nimimerkkillä Varadero kirjoittava (minun ajatus). Yrittävät saada teneren helsingin pyöränäyttelyyn hypisteltäväksi.
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Mitäs jos se onkin sinun Tenere siellä pyöränäyttelyssä hypisteltävänä? Haittaako jos muutama tuhat ihmistä on käynyt sen päällä istumassa?Rapakko kirjoitti:...vahvistivat, että minä olen yksi niistä, joka saa pyörän Toukokuussa ja toinen taitaakin olla täälä nimimerkkillä Varadero kirjoittava (minun ajatus). Yrittävät saada teneren helsingin pyöränäyttelyyn hypisteltäväksi.
PS. Älä menetä yöuniasi, kyllä niillä varmaan on esittelykäyttöön eri pyörät...
- Rapakko
Tase kirjoitti:Mitäs jos se onkin sinun Tenere siellä pyöränäyttelyssä hypisteltävänä? Haittaako jos muutama tuhat ihmistä on käynyt sen päällä istumassa?Rapakko kirjoitti:...vahvistivat, että minä olen yksi niistä, joka saa pyörän Toukokuussa ja toinen taitaakin olla täälä nimimerkkillä Varadero kirjoittava (minun ajatus). Yrittävät saada teneren helsingin pyöränäyttelyyn hypisteltäväksi.
PS. Älä menetä yöuniasi, kyllä niillä varmaan on esittelykäyttöön eri pyörät...
Onneksi heillä kuitenkin on eri pyörät, jotka kiertää näyttelyissä.
jussimh kirjoitti:laitoin sähköposti tenereestä kuopion yamaha centteriin ja aikaisintaan lupailivat sitä elo-syyskuulle.. joten minun osalta yamaha haaveet kaatui pitkään toimitus aikaan tältä vuodelta.
Voisikohan tuo EE-Speedin Esko auttaa, siellä Tennari on ainakin listoilla. Vaihdokkeja eivät tosin ota.
http://www.ee-speed.com/index.php?navi= ... sec=yamaha
Tenere -08, vääntö
tere
57.5 Nm (5.87 kg-m) @ 5,500 rpm.
Konekeskon informaatiota.
terv
ptr
57.5 Nm (5.87 kg-m) @ 5,500 rpm.
terv
ptr
- Rapakko
Re: Tenere -08, vääntö
Tässä taas messuilta otettu kuva tekninistä tiedoista.ptr kirjoitti:tere
57.5 Nm (5.87 kg-m) @ 5,500 rpm.![]()
terv
ptr
- Liitteet
-
- IMG_2211.jpg
- Teneren tekniset tiedot.
- (130.8 KiB) Tiedosto ladattu 318 kertaa
- Rapakko
Näin varmaan on, mutta kyllä uudessa Biken lehdessäkin näin väitetään.Pasi kirjoitti:Taisi kauppias sitten harrastaa "markkinointiviestintää".Rapakko kirjoitti: Kauppias tiesi, että teneren koneesta on kiristetty ulos enemmän polleja, kuin aiemmista koneista.
- Rapakko
Osaako joku arvata, onko tämä tennarin takaiskari ihan peruskamaa, vai jotain muuta.
- Liitteet
-
- IMG_2118.jpg
- Tennarin takaiskari.
- (110 KiB) Tiedosto ladattu 321 kertaa