KTM sxc 625
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM sxc 625
On SXC harkinnassa oranssikuumetta helpottamaan. Myynnissä näyttäisi olevan -05 ja -06 -malleja. Kertokaapa viisaammat, onko niiden välillä mitään eroa?
-miikka-
-miikka-
Eipä eroja taida olla,kun teippauksissa.Tekninen puoli taitaa olla sama hyvinkin pitkälti.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Pyörä kuumetta pukkaa ja olen tullu siihen päätelmään että näin reilu 2m pitkänä pyörän väri pitää olla oranssi Eli KTM.
Olen pähkäillu eri vaihto ehtoja ja tämä 625 SXC on yks niistä.
Muutama kysymyski on ilmassa:
-Osa pyörän omistajista ajaa työmatkat pyörällä,mutta kuinka pitkää siivua pyörällä menee kivuttomasti?
-myynnissä olevissa sxc mallissa osassa on toiset jalkatapit kyytiläiselle.Miten tuon rungon kesto loppu pelissä?
onko kyyti kuinka raakaa kyytiläiselle?
Ainakin nämä näin alkuun mikkä mietityttää.
ai niin, muut meitinnässä olevat Adventure 950,lc 4 ainakin...
Olen pähkäillu eri vaihto ehtoja ja tämä 625 SXC on yks niistä.
Muutama kysymyski on ilmassa:
-Osa pyörän omistajista ajaa työmatkat pyörällä,mutta kuinka pitkää siivua pyörällä menee kivuttomasti?
-myynnissä olevissa sxc mallissa osassa on toiset jalkatapit kyytiläiselle.Miten tuon rungon kesto loppu pelissä?
onko kyyti kuinka raakaa kyytiläiselle?
Ainakin nämä näin alkuun mikkä mietityttää.
ai niin, muut meitinnässä olevat Adventure 950,lc 4 ainakin...
Kyllähän sxc:llä aika pitkiä siivuja ajelee tapauskohtaisesti tietenkin.Ainakaan mulla ei hankaluuksia ollut muutaman sadan kilsan päivävedoilla.18L bensatankki kannattaa kyl hankkia. 2-päällä matkailuun ei sxc oikein sovellu. Mun Tytär oli 7 vuotias,kun mulla oli sxc ja ton ikänen kulki mukana moitteetta. Rouvan,kun otin kyytiin,ainakaan mun alustansäätö taidoilla sxc:tä ei ajettavaksi saanut ja näin kyllä aika paljon vaivaa asian eteen.Kylmaar toi runko ny kestää mut en vaan saanu mopoa ajettavaksi vaikka mihin olis rengaspaineet ja jousituksen tällänny. Mainio vehje kyllä muuten,noin 1-päällä surautteluihin. LC8 4ever.
Any bike can be taken off road. The question is:
Täällä yksi ilmoittautuu joukkoon oranssiin. Tuli vaihdettua BMW Dakar SXC:hen, ja vaikka vielä on vähänlaisesti KTM:llä kilsoja takana, niin täytyy sanoa, että onpa pyörissä eroa. SXC on ketteryydessä ihan eri sarjaa, vaikken vielä maastossa asiaa päässykkään toteamaan.
Supermoto-vanteetkin on jo hommattu, mutta jarrulevyt ja takahamppi vielä puuttuvat. Olisiko tietoa mistä kannattaisi jarrulevyt hankkia? Kannattaisiko olla kelluva levy, vai saako niitä ees tuona 260 mm:n koossa. Ajattelin ainakin aluksi mennä etuvanteellakin SXC:n vakiokoon levyllä (260 mm), kun meno ei niin urheilullista ole ja adapterisarja maksaisi ainakin BikeWorldin mukaan n. 100€. Takarattaaksi ajattelin 38 piikkistä, joka on SMC:ssäkin vakiona. Silloin ei varmaan tarvi kaksia ketjuja (?). Renkaiksi taas tuumailin Pirellin MT 60 R/RS Corsaa, joka näyttäisi olevan sopivasti Rengas-Onlinessa tarjouksessa.
-miikka-
Supermoto-vanteetkin on jo hommattu, mutta jarrulevyt ja takahamppi vielä puuttuvat. Olisiko tietoa mistä kannattaisi jarrulevyt hankkia? Kannattaisiko olla kelluva levy, vai saako niitä ees tuona 260 mm:n koossa. Ajattelin ainakin aluksi mennä etuvanteellakin SXC:n vakiokoon levyllä (260 mm), kun meno ei niin urheilullista ole ja adapterisarja maksaisi ainakin BikeWorldin mukaan n. 100€. Takarattaaksi ajattelin 38 piikkistä, joka on SMC:ssäkin vakiona. Silloin ei varmaan tarvi kaksia ketjuja (?). Renkaiksi taas tuumailin Pirellin MT 60 R/RS Corsaa, joka näyttäisi olevan sopivasti Rengas-Onlinessa tarjouksessa.
-miikka-
Kannattaa kattoo noita Pirellin MT60 Corsia Mynetmotosta. Siellä maksaa huomattavasti vähemmän ku rengasonlinessä. Olisko takarengas ollu jonku 115€ ja eturengas 103€! Ite aattelin tilaa tuolta noi Corsat alle.
Ite asiassa juuri noin tuli eilen tehtyä ja samaan pakettiin tilasin Mynetmotosta vielä Pirelli MT21 Rallycross rupulitakapyörän, kun rahti oli sama 25 € kahdelle tai kolmelle renkaalle.Pata kirjoitti:Kannattaa kattoo noita Pirellin MT60 Corsia Mynetmotosta. Siellä maksaa huomattavasti vähemmän ku rengasonlinessä. Olisko takarengas ollu jonku 115€ ja eturengas 103€! Ite aattelin tilaa tuolta noi Corsat alle.
-
Pyry
- Pyörä: KTM X2 + Montesa
- Viesti:
Noniin, nyt vinkkejä otetaan vastaan.
Pyörä -04 vuosimallinen 625 SXC, kilometrit ~9500km ja tunnit ~220h.
Murheena on että välillä (lue harvoin) lähtee napista käyntiin. Ei jaksa pyörittää. Akkua on ladattu, kokeiltu eri akuilla, kun antaa lisävirtaa isosta akusta suoraan pyörän akkuun =ei auta asiaan. Tosin kun antaa suoraan auton akusta virtaa startille, nii johan pyörii ilosesti.
Osia uusittu mm:
-startti rele
-akulta startti releelle johto vaihdettu uuteen, paksumpaan
Johonki sähköhommaan luulen että tämäkin homma taas liittyy, mistä voisi kiikastaa? Kenelläkään muulla vastaavaa ollu?
-Pyry
Pyörä -04 vuosimallinen 625 SXC, kilometrit ~9500km ja tunnit ~220h.
Murheena on että välillä (lue harvoin) lähtee napista käyntiin. Ei jaksa pyörittää. Akkua on ladattu, kokeiltu eri akuilla, kun antaa lisävirtaa isosta akusta suoraan pyörän akkuun =ei auta asiaan. Tosin kun antaa suoraan auton akusta virtaa startille, nii johan pyörii ilosesti.
Osia uusittu mm:
-startti rele
-akulta startti releelle johto vaihdettu uuteen, paksumpaan
Johonki sähköhommaan luulen että tämäkin homma taas liittyy, mistä voisi kiikastaa? Kenelläkään muulla vastaavaa ollu?
-Pyry
KTM 990 Adv Dakar -11
KTM 350 EXC-F SD -15
KTM 350 EXC-F SD -15
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Mä mitään tiedä mutta katsoppas maadoitus että se on rungosta moottoriin kunnossa, kuulostaa siltä että hattiwatti jää jonnekkin matkalle? Anna apuvirtaa niin että plus pyörän akkuun ja maadoitus pyörän moottoriin, jos pyörii iloisesti niin maavika.
Kylätason kurapyöräilijä.
ainoa ero minkä tiedän on se, että on erivärinen jousi takana. Mutta minä en tiedä paljoaMiklu kirjoitti:On SXC harkinnassa oranssikuumetta helpottamaan. Myynnissä näyttäisi olevan -05 ja -06 -malleja. Kertokaapa viisaammat, onko niiden välillä mitään eroa?
-miikka-
Ja sitten suuri osa niistä -06:na myytävistä on -05 mallisia ylivuotisia joita tuolloin myytiin paljon Suomen kamaralle, itsekin erehdyin ja en ole katunut.
Kaippa tuo automaattinen puolipuristin toimii pyryllä?
Jos auttaa tangossa olevalla puolipuristimen kahvalla pyörittääkö sitten?
antti
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Startin hiilet kannattanee tarkistaa, adventurella oli kanssa pyöritys ongelmia viime keväänä.
Suunnilleen viimeisenä tuli tarkistettua startin hiilet, joista toinen oli jumissa...
Suunnilleen viimeisenä tuli tarkistettua startin hiilet, joista toinen oli jumissa...
Itselleni vastaten:Miklu kirjoitti:Olisiko tietoa mistä kannattaisi jarrulevyt hankkia? Kannattaisiko olla kelluva levy, vai saako niitä ees tuona 260 mm:n koossa.
EBayn kautta tuli levyt tilattua Saksanmaalta. Eteen sain 260 mm:n kelluvan ja taakse sen kiinteän 220 mm:sen. Ovat joku flame design. Hintaa tuli postikuluineen 139 egee, joka oman vertailun mukaan on kai ihan kohtuullinen. Myyjän nimi on MX-TEC ja hyvin toimi homma, kun viikossa kolahtivat omaan postilaatikkoon.
-
Pyry
- Viesti:
Kotari käy ja kukkuu. Oman järjen mukaan vikana olikin starttirele. Viime kirjoitus kun tuli kirjoitettua vähän hätäpäissään ( 5min ennen vaihdoin starttireleen ja kun ei jaksanut pyörittää, meinasin repiä pelihousut).
Pistin sitte c-tekin laturiin (olen käyttänyt aikasemminkin, suosittelen) kiinni, yön jälkee meinas hampaat tippua ilosta ku pyörä pärähti käyntiin.
Mutta jos antaa esim yön olla lämpimässä tallissa ilman laturia, niin seuraavana päivänä voi olla että "joutuu" hieman polkimella avittaan s-starttia. Vähä ku Veikkauksen/RAY:n pelejä pelais, välillä voittaa. Lämpösellä kyllä lähtee käyntiin.
Startin hiilet kerkesin kattoon ennen releen uusintaa, oli vielä reilusti jäljellä ja liikkuivat hyvin. Kukaan koskaan joutunut vaihtamaan hiiliä?
-Pyry
Pistin sitte c-tekin laturiin (olen käyttänyt aikasemminkin, suosittelen) kiinni, yön jälkee meinas hampaat tippua ilosta ku pyörä pärähti käyntiin.
Mutta jos antaa esim yön olla lämpimässä tallissa ilman laturia, niin seuraavana päivänä voi olla että "joutuu" hieman polkimella avittaan s-starttia. Vähä ku Veikkauksen/RAY:n pelejä pelais, välillä voittaa. Lämpösellä kyllä lähtee käyntiin.
Startin hiilet kerkesin kattoon ennen releen uusintaa, oli vielä reilusti jäljellä ja liikkuivat hyvin. Kukaan koskaan joutunut vaihtamaan hiiliä?
-Pyry
KTM 990 Adv Dakar -11
KTM 350 EXC-F SD -15
KTM 350 EXC-F SD -15
Kuinkas vanha akku on? Voisi kyllä kuulostaa akkuvialtakin.
Myös tuo edelläkin mainittu automaattisen puolipuristimen toiminta voisi olla. Eli jos auttaa sillä tangossa olevalla puolipuristimen kahvalla niin jaksaako sitten pyörittää? Periaatteessa pitäisi olla (ja ainakin minulla on) että kun käyttää pohjassa niin puolipuristin aktivoituu ja jaksaa startata vaikka olisi sammunut "hallitsemattomasti" ilman että automaattinen pp olisi aktivoitunut.
Minulta kyllä silti se "ääni" tuolle akulle eli wanha akku ei jaksa enää pitää riittävää varausta.
Myös tuo edelläkin mainittu automaattisen puolipuristimen toiminta voisi olla. Eli jos auttaa sillä tangossa olevalla puolipuristimen kahvalla niin jaksaako sitten pyörittää? Periaatteessa pitäisi olla (ja ainakin minulla on) että kun käyttää pohjassa niin puolipuristin aktivoituu ja jaksaa startata vaikka olisi sammunut "hallitsemattomasti" ilman että automaattinen pp olisi aktivoitunut.
Minulta kyllä silti se "ääni" tuolle akulle eli wanha akku ei jaksa enää pitää riittävää varausta.
antti
-
Pyry
- Viesti:
Akku on ostettu/laitettu kiinni 2009/2010 vuoden vaihteen aikoihi. Exiden tekele. Puolipuristinta käytän aina. Täytyy koittaa jollain toisella, varmasti ehjällä akulla, että onko vaikutusta.
KTM 990 Adv Dakar -11
KTM 350 EXC-F SD -15
KTM 350 EXC-F SD -15