Eka pyörä iso(hko)lle miehelle?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

tabbe
Pyörä: Africa Twin rd04

Re: Eka pyörä iso(hko)lle miehelle?

Viesti Kirjoittaja tabbe »

Kyllä yamaha xtz750 siinä on n.70Hp ja Africa twin n.60Hp että ei niissä-90 luvun tenereissä 60Kw ole :) .

Itellä AT ja tyytyväinen ollut myös.

Kyllähän molemmat taitavat olla varmoja pelejä ja samantapaisia.
kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

tabbe kirjoitti:Kyllä yamaha xtz750 siinä on n.70Hp ja Africa twin n.60Hp että ei niissä-90 luvun tenereissä 60Kw ole :) .

Itellä AT ja tyytyväinen ollut myös.

Kyllähän molemmat taitavat olla varmoja pelejä ja samantapaisia.
Itse ainakin kääntyisi mielummin at:n puoleen (2:kpl ollut itsellä eikä mitään haukkuttavaa) tietysti jokaisella on omat mielipiteet super teneressähän on ollut ainakin jollain noitten runkojen kestämisen kans ongelmia itse kans kuulun siihen ryhmään jolta meni takarunko rikki/poikki/hajlle http://kuvablogi.com/nayta/1432698/ tuli laitettua vähän lisää rautaa tukemaan eihän siitä nyt mikään kaunis tullut http://kuvablogi.com/nayta/1432721/ mutta hyvin ainakin kesti
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Juhana
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350

Viesti Kirjoittaja Juhana »

[quote="tabbe"]Kyllä yamaha xtz750 siinä on n.70Hp ja Africa twin n.60Hp että ei niissä-90 luvun tenereissä 60Kw ole :) .

Ei uutena mutta voi siinä käytettynä olla 64Kw :mrgreen:
Peoni
Pyörä: Kawa KLR 650 tengai/ Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja Peoni »

Vaikka kaikki täällä haukkuu KLR:ää niin itse olen pitänyt pyörästä todella paljon:

Hyvät puolet:

- iso tankki 23 L
- kevyt kuivapaino 159 kg, tankattuna 178 kg (mitattu paino, tankki ei aivan täynnä), tällä menee metsäänkin jos sinne joskus eksyisi. Yli 200 kilon kuivapainolla se ei ole enää hauskaa...
- edullinen hankkia
- Jenkeissä muodostunut kulttipyöräksi jos se nyt mikään hyvä puoli on..
- varaosia löytyy yllättävän paljon ihan suomestakin ja Jenkeistä ihan mitä vaan.
- luotettava
- vesijäähdytys

Huonot

- ehkä vähän yläpainoinen
- keula ei ole tämän päivän mittapuun mukaan kovin tukeva, mutta koska pyöräkään ei ole painava niin kyllä se itselläni on ainakin vielä kestänyt

Itse olen 187/74 joten jos olet painavampi niin pyörä tuntuu helpommalta käsitellä. Itse pidän pyörässä tärkeimpänä asiana keveyttä ja sitten tulevat toimintasäde ym. En ole vielä löytänyt samalla hinnalla pyörää jossa on vesijäähdytys, paino n.160 kg ja toimintasäde n 400 km.
Jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt...

Pete
tabbe
Pyörä: Africa Twin rd04

Viesti Kirjoittaja tabbe »

Juhana kirjoitti:
tabbe kirjoitti:Kyllä yamaha xtz750 siinä on n.70Hp ja Africa twin n.60Hp että ei niissä-90 luvun tenereissä 60Kw ole :) .

Ei uutena mutta voi siinä käytettynä olla 64Kw :mrgreen:

Joo niin voihan näissä olla käytettyinä vaikka 200hv kun laittaa busan koneen kiinni :) .
Juhana
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Kyllä luvallisesti ainakin tuo 64Kw oli ainakin tenereen maksimi,mitä laki sallii...Tosin nyt on julkaistu uusi isompi tenere,joten saiskohan tota tehoa nostaa toiset 20%?
Ohagar
Pyörä: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja Ohagar »

Itselläni oli ensimmäisenä pyöränä TransAlp (vm.2001) ja mielestäni se on hyvä valinta ensimmäiseksi pyöräksi.
Helppo huoltaa (jahka saa ensin katteet irti), varmatoiminen ja mikä tärkeintä: helppo ajaa. Ja kantaa kuormaakin kohtuullisesti.
Jos meinaa enemmän matkailla vaimokkeen kanssa tai vetää pitempää siivua yksin/kaksin, niin siihen on Africa Twin parempi vaihtoehto.
Eroja näistä kahdesta tulee mieleen näin äkkipäätä (jos unohdetaan alustat joista en ymmärrä mitään):
AT:ssa on paremmin tuulen suojassa, Alpin kate nakkeli kaiken tuulen kypärään (ainakin minulla -184cm/100kg) ja Alpin penkki työntää matkustajan kuskin niskaan.

Toisaalta se on ihan sama minkä pyörän laittaa ekaksi, väärä se on kuitenkin ja vaihtamaan joutuu. :mrgreen:
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
THä
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Viesti Kirjoittaja THä »

Putputin kirjoitti:
Propulsion kirjoitti:Mitenkäs raati suhtautuu Kawasaki KLE:hen, se jäi tuosta vaihtoehtolistastani pois vahingossa. Aika edukkaasti niitä tuntuu ainakin saavan...
"Kele" on tosiaan hieman ylärekisteripainotteinen huipputehon suhteen,mutta on mielestäni varsin hauska ajettava,kun vaihteita on kuusi,ja ei lopu kierrokset ihan heti kesken 8)
Makuasiahan tuo on,ihan mistä tykkää,mutta kannattaa varmaan kokeilla eri vaihtoehtoja,mikäli mahdollista.
KLE:n kulutus on hieman yksipyttyistä maltillisempi,ja vakuutukset olen ilokseni huomannut ihmeen pieniksi :P
Totta. Kele vaan on ahdas isommalle ihmiselle. Tosin kun tappeja vähän tiputtaa, niin polvikulma paranee paljon (itse vähän yli 180 ja laskin jalkatappeja). Vakiotakapumpussa ei myöskään kantavuus riitä yli 60 kiloisille.

Tosin tuo jousituspuoli taitaa olla ihan sama lähes kaikissa. Eli kannattaa katsella merkistä riippumatta sellainen jossa olisi tuo pamppu jo uusittu. Yksimukisista ei lie vaihtoehtoja kuin DR:t, muut pieniä. Omasta mielestä hondan nauttima arvostus ja sitä kautta hinnat ei oikein korreloi reaalimaailman kanssa, eli ylihinnoiteltuja. Eli itse ehkä kallistuisin 800 DR:ään tai supertennariin, valinta sitten yksilkön mukaan. Takaiskari olisi tosiaan iso plussa sun painolla. Tennarissa ne suutinputket...
Neljä vaihdetta riittää.
honddalla
Pyörä: varadero

Viesti Kirjoittaja honddalla »

itellä oli näin aikapoikana at ja valinta oli mun kokoselle 183/110 kg ihan sopiva joka paikan käyttöön ,tai lähinnä matkakäyttöön just tommosille 200-300 km matkoille. mut nälkä kasvaa syödessä ja vaihdoin varan 1000 ruiskun ja olin siihen enemmän kuin tyytyväinen ,vaikka mun morsian oli eri mieltä 158/63kg joka istuu kyytiläisenä silloin tällöi .at:ssä penkki sopi paremmin kyytiläiselle joka jäi kokonaan mun selän taakse et oli kunnon tuulisuoja. mut varan penkki on tehty hieman isomman ahterin omaavalle kyytiläiselle ja siinä istuu hieman ylempänä ,et hieman tuuli otta enempi matkustajan kypärään josta minä ainakin sain valituksia.
Vastaa Viestiin