selailin tuossa clas ohlsonin kuvasto ja siellä oli alumiiniset cd/valokuvalaukut, isompien laukkujen koko on 430x320x160
jotka sopisi hyvin vaikka pieniksi sivulaukuiksi
kulmavahvisteet ja kaksi lukkoa/ laukku + kantokahva
ja hintaa kokonaiset 39,50 kpl
Siihen vaan kiinnikkeitä kiinnittelemään
jussimh kirjoitti:selailin tuossa clas ohlsonin kuvasto ja siellä oli alumiiniset cd/valokuvalaukut, isompien laukkujen koko on 430x320x160
jotka sopisi hyvin vaikka pieniksi sivulaukuiksi
kulmavahvisteet ja kaksi lukkoa/ laukku + kantokahva
ja hintaa kokonaiset 39,50 kpl
Siihen vaan kiinnikkeitä kiinnittelemään
Yleenstä tollasten laukkujen materiaalipaksuus on niin mitätön, ettei niistä saisi edes tekemällä mopoilukäyttöön soveltuvia sivulaukkuja.
AKM kirjoitti:Itsellä kun ei taito / mielenkiinto riitä omaan tekeleeseen ja silti pitäisi puoli ilmaiseksi päästä niin olen mietiskellyt kuvan mukaisia boxeja.
14.5" x 19" x 8" antaa reilut 30l tilavuutta. Materiaali ihan aitoa ruostuvaa, eli ei varmasti ota nokkiinsa pikku tönäisyistä. Pärjää alu boxeille reilusti myös painossa, eli noin 2 x painavempi.
Saapas nähdä onko allekirjoittaneella ensi kesänä pirun häjyyn näköiset sivulaukut vaiko military tyyliset savustuspöntöt. Kukkaro noissa ei paljoa kevene tuli kumpi tahansa.
-AKM-
Painoa noilla tosiaan voi olla, mutta muuten näyttäisi hyvältä. Mitat kuulostavat hyviltä ja kannen lukitusmekanisminkin luulisi olevan kunnollinen.
selo kirjoitti:Sivulaukut siis voivat hyvin olla sellaiset enemmän aikuisten sivulaukut, jotka kestää oikeasti matkailua.
Koska BMW:n laukut ovat saaneet osakseen aikalailla kritiikkiä niin pyytäisin vielä suosituksia muista laukuista vai pitääköhän alkaa rakentamaan itse?
Epäilisin kuitenkin olevan niin, että suurimmalla osalla meistä on nuo parjatut muovilaukut matkailukäytössä (mikä on matkailua...?) enkä tiedä onko niiden kestävyys erityinen ongelma. Bemarin lisävarusteet kai yleensä ottaen ovat jokseenkin sopivia ja toimiviakin, tosin yleensä kalliita, joten hinta/laatusuhteesta löytyy eri mielipiteitä kuten edellä ilmenee.
Näistä levitettävistä laukuista minulla ei ole muuta kokemusta kuin messuilla hypistely, mutta itselläni on 1150 GS:ssä BMW:n laukut ja olen ollut niihin tyytyväinen (pienestä koosta huolimatta).
Itsellä oli ison bemarin levitettävät laukut ja toimi mainiosti mutta muutama huomio;
-Pienemmässä asennossa käytin niitä ainoastaan varastossa säilytettäessä.
-Pakoputken puoleinen laukku oli ihan naurettavan pieni jopa isossa asennossa
-Sulkeutuminen täyteen pakattuna hieman huonoa koska ei ollut salpaa jolla vetää kansi kiinni vaan se piti painaa kiinni jolloin lukitusvivut eivät saattaneet naksahtaakaan kunnolla ja laukku poksahti auki. Konstiksi auttoi kun sulki kannen kämmenpohjalla tönäisemällä. Laukun kahva tuli ajon ajaksi varmistamaan kiinnipysymisen joten nou hätä.
-Laukkuraudat huomaamattomat
-Toisaalta röykkysillä teillä hutjusi laukut ylös alas melko paljon.
-Mahdoton ottaa tavaroita niin että laukut on kiinni pyörässä.
Leveys tuntui melkoiselta varsinkin ruuhkissa pujotellessa. Pelottavaa ajaa autojen välistä kun tanko ja pytyt mahtuu mut ei ole varma jääkö laukuista kiinni. Ongelma joka ilmenee vain ruuhkissa pujotellessa.
Kenellä on päältä täytettävät laukut niin pakkaatteko kamat heittelemällä ne vain sisään vai onko apuna esim. kaksi sisäkassia. Itse mietin että teen puolikkaan laukun kokoisen avonaisen kassin johon tavarat voi pakata. Alle siis esim. telttaa, työkaluja ja muuta painavaa ja painetta kestävää tavaraa ja päälle nostetaan tämä kassi jonne sitten loput rojut. Idea se että kun tarvii ottaa jotain alakerroksesta nostaa vain yläkassin tavaroineen ulos ja tavarat löytyy.
Jos ajelee paljon täristävillä teillä niin silloin muovipussit hinkkaantuvat puhki ja lopulta kaikki tavarat on yhtenä pallona.
Mulla on ylhäältä avattavien laukkujen kanssa käytössä sisälaukut, jotka ovat korkeudeltaan luokkaan 5-10cm matalammat mitä sivulaukut. Toisen laukun pohjalla mulla on sitten sellanen muovinen kioskin karkkipurkkia muistuttaava loota mihin sopii työkaluja yms tavaraa mitä ei välttämättä halua vaatteiden kanssa pitää samassa tilassa. Samalla tapaa sisälaukun alle saa näppärästi pakattua sisärengasta yms.
Ne sisälaukut on sivuilta avattavat eli sieltä sisälaukusta pääsee ottamaan tavaraa ilman, että sisälaukkua tarvitsee nostaa sivulaukusta pois.
Myin juuri mun vanhat givi monolock 34E+28E+28E laukut. Ainoastaan painepesurilla pestessä pyörää ja laukkuja laukkujen ollessa kiinni pääsi ainakin yhteen sivulaukkuun vettä, mutta muuten en kyllä ainakaan muista ongelmia olleen. Oli niissä ainakin kuminen tiiviste. Tilalle tuli taakse kappa40l joka pitää vaikka paineella pesisi, ja sivuille alumiinia.
Myin juuri mun vanhat givi monolock 34E+28E+28E laukut. Ainoastaan painepesurilla pestessä pyörää ja laukkuja laukkujen ollessa kiinni pääsi ainakin yhteen sivulaukkuun vettä, mutta muuten en kyllä ainakaan muista ongelmia olleen. Oli niissä ainakin kuminen tiiviste. Tilalle tuli taakse kappa40l joka pitää vaikka paineella pesisi, ja sivuille alumiinia.
Monolock E30:sta tiiviste puuttuu, joten taitaa jäädä kauppaan...
no minunkin sivulaukku projekti eteni taas hiukan kun, väsäilin toisen laukun "lähes" valmiiksi.
kaikki kiinnitys osat tietysti puuttuu vielä , mutta ne värkkäilen sitten jos laitan nuo pyörääni
jussimh kirjoitti:no minunkin sivulaukku projekti eteni taas hiukan kun, väsäilin toisen laukun "lähes" valmiiksi.
Kannattanee siitä evoluution kakkosmallista jättää ainakin noi sarannat pois. Tollasella kansimekanismilla vesitiityiden saavuttaminen lienee hieman haastavaa ja toisaalta tosi kovassa käytössä saranat joutuu koville.
Kannattanee siitä evoluution kakkosmallista jättää ainakin noi sarannat pois. Tollasella kansimekanismilla vesitiityiden saavuttaminen lienee hieman haastavaa
tiivisteeksi ajatteli laittaa tuohon etolasta löytyvää ns. reunakumitiivisteen
joka kieräää laukun yläreunoja pitkin jota vasten kansi sitten suljetaan.
ja tuskin noiden "hirmujen" kanssa normaalia soratietä huonomalle väylälle kannattaisi mennä. On ne niin valtavat.
Mutta laittaa nuo vaikka varaston nurkkaan, niin saahan tuonne vaikka "kemikaaleja" pois lasten ulottuvilta lukkojen taakse...
Kannattaa katella Saksan Ebyastä noita laukkuja, mulle tuli kaksi uutta Kappa K40 laukkua kotiin kannettuna alle kahteensataan. SW-motecin laukkuraudat, peräteline ja kaatumaraudat tuli pelkkien laukkurautojen hinnalla kotiin.
kasipallo kirjoitti:Kannattaa katella Saksan Ebyastä noita laukkuja, mulle tuli kaksi uutta Kappa K40 laukkua kotiin kannettuna alle kahteensataan. SW-motecin laukkuraudat, peräteline ja kaatumaraudat tuli pelkkien laukkurautojen hinnalla kotiin.
Sieltä löytyy kyllä välillä hyvää tavaraa sopuhintaan.
Jos halpoja muovilaukkuja haluaa niin lousilta saa niitä 44 litrasia kapan laukun näkösiä 79e/kpl.