R1100GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

antti-a
Pyörä: R1100GS

Viesti Kirjoittaja antti-a »

Ei taida uusimmissakaan olla?! Olen varmaan käsittänyt väärin koko homman.

Saako tällä ajettua tankin aivan tyhjäksi?
Takissa ei hirveesti pensaa ole ja lähimmälle huoltoasemalle 7km.
Pitäisi kyllä pensa riittää jos vaan kaikki tulee tankista ulos.

Vois harmittaa jos ensimmäisellä kerralla loppuu pensa :shock:

(Täytyy tosin hakea siirtolupa tullista ennen kuin pääsee kokeilemaan.)
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Kurahousu kirjoitti:
antti-a kirjoitti:Muistan lukeneeni jostakin että GS alkup. kahvalämppärit olisi automaattiset. Koskeeko tämä vain uudempia malleja kun minulla ainakin on oma katkaisija kahvalämppäreille. Vai olisi automatic ja katkaisijasta saisi pakotettua päälle?
Automaattiset? Kyllä katkasijasta laitetaan päälle, valintana pienempi tai kovempi teho. Onko uusimmissa jotain uutta tekniikkaa?
Noin ne toimii uudemmissakin ja hyvä niin.

En tosin suuremmin ihmettelisi vaikka sellainen hienois olis jossain bemun mallissa ja tulisi pian kaikkiin malleihin. Toimivaksihan sitä ei saa, mutta se ei ole ennenkään bemaria haitannut kun se on uusia ominaisuuksia pyörään kehitellyt.
antti-a

Miten ABS valon kuuluu toimia?

Kun laittaa virrat päälle (ei käynnistetä) kuuluuko silloin vilkkua?
Ja sitten kun starttaa ei pala kumpikaan abs valo jos kaikki ok.
Jos taas jompikumpi tai molemmat palaa ei kyseisessä päässä abs toimi.

Mitä tarkoittaa kun valot vilkkuu moottorin ollessa käynnissäkin, mutta kun abs nappulaa painaa lakkaa valot vilkkumasta, mutta abs ei toimi (kaikki tämä moottorin käydessä).

(en tiedä onko pyörässäni tehty jotakin muutakin viritystä abs:iin kuin taka abs:n poisto)
antti-a

jeh löysinkin jo tietoa tästä abs valosta. Lainaus micapek sivuilta:
To disable ABS
When riding offroad on certain surfaces some riders prefer to disable ABS. To do so:
Turn ignition off.
Press and hold the ABS reset button.
Turn ignition on.
Release the ABS reset button.
Start the engine and ride off.
If the ABS lights continue flashing, ABS is disabled until the next time you switch on normally.
The brakes work normally so now it is possible to lock your wheels.
If no lights are on (and you hear that grating clunk as you move off) then ABS is still engaged - stop and try again.
Press the ABS reset button to stop the annoying flashing and leave one red light permanently on. (You have to repeat this at intervals).
ABS Reset
Another situation that owners should possibly either know how to deal with or else carry a set of printed instructions for, is ABS reset.

In certain situations e.g. after an off, the ABS needs to be reset. You can see this because the red ABS warning lights flash not together as they normally do but alternately. The brakes are unaffected.

Normally a dealer has to reset the ABS. However several owners said that the last thing they wanted after coming off was to have non-functioning ABS. The following procedure can also be used. It is useful to carry a short length of wire stripped at both ends.
Turn ignition off.
Remove pillion and rider seats.
Locate the 3 wire plug by the toolkit and remove the blue termination. (It's for diagnostics so is not connected to anything).
Insert one end of wire into the *middle* socket.
Clip the other end firmly to ground.
Turn ignition on. Note that the two ABS lights continue flashing alternately.
Hold ABS button down for 8 seconds. The bottom ABS light should stay on, the top one off.
Release the ABS button.
If the reset is successful, both ABS lights come on.
If you didn't count to 8 or your ground is not good, then the top ABS light stays off. Start again and/or try pressing the ABS button before turning ignition on.
Turn ignition off, remove wire, reconnect plug and refit blue termination.
antti-a

Sain ABS:n pelaamaan. Oli se todennäköisin vika eli akku huono.

Pyörässäni tällä hetkellä ABS vain etupyörässä, muutama ensivaikutelma abs:stä:
Soralla tuntuu toimivan hienosti, voi jarruttaa täysillä etujarrulla eikä mene lukkoon, mutta hidastuu kivasti. Huomioitavaa tosin ettei voi kaarteessa absin varaan jarruttaa. (Tämä varmaan mainitaan käyttöohjeessakin).
Ei ainakaan aluksi ole kovin luonteva yhdistelmä että vain etupyörässä absi toiminnassa. Käy nimittäin helposti niin että kun etujarrua puristaa kovaa tulee samalla vaistomaisesti painettua jarrupoljinta kovaa -> takapyörä alkaa tilanteesta riippuen pyrkiä rinnalle -> vaistomaisesti kun nostaa jalkajarrua, niin samalla tulee helpattua myös etujarrua vaikka tehokkainta tietysti olisi jarruttaa etujarrulla koko ajan täysillä.
En tiedä saisko harjoittelulla homman menemään selkärankaan??

Jäi kyllä erittäin positiivinen ensi tuntuma abs jarruista!!!
antti-a

Voisiko joku valaista ryypyn toiminnasta?
Vaikuttaa olevan kaksi asentoa joista toinen napsahtaa päältä lähes heti kun on käynnistänyt ja antanut vähän kaasua. Miten se loppu asento, kuuluisiko senkin mennä itsestään pois päältä? Olen itse kääntänyt sen pois jonkin ajan kuluttua, eikä tunnu pois päältä menevän ellei itse käännä, olettaisin että näin kuuluukin olla?!!
Aika pian saa loputkin ryypystä kääntää pois päältä.

Miten tuo ryyppyvipu ylipäätään vaikuttaa kun on ruiskuvehje? Olen kuvitellut että ruisku systeemi osaa itse säätää kylmäkäynnistyksen jne. niin kuin autoissakin.
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

antti-a kirjoitti:Voisiko joku valaista ryypyn toiminnasta?
Se ryyppyvipu ei ole varsinaisesti ryyppy vaan se vaan nostaa vähän kierroksia vetämällä kaasua.

Mulla ainakin vipu jää siihen asentoon mihin sen laittaa ja sitten se on itse laitettava pois päältä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
vkoivu

Pekkavee kirjoitti:
antti-a kirjoitti:Voisiko joku valaista ryypyn toiminnasta?
Se ryyppyvipu ei ole varsinaisesti ryyppy vaan se vaan nostaa vähän kierroksia vetämällä kaasua.

Mulla ainakin vipu jää siihen asentoon mihin sen laittaa ja sitten se on itse laitettava pois päältä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Jep. Käynnistyksen yhteydessä sinällään turha, mutta joskus sen avulla tuli käyteltyä mopoa lämpöseksi sillä aikaa kun viritteli kypärää ja hanskoja käteen.

Pikkasen viriteltynä toimii myös jonkinlaisena vakionopeudensäätimenä ja jos kaasuvaijeri katkeaa niin sen avulla voi körötellä kotiin.
antti-a

Ongelmia tuulen suhinan kanssa.
Miten saisi parhaiten ilmavirran aiheuttamaa meteliä hiljennettyä?

Hommasin uuden kypärän Schubert S1 Pro, mutta tämäkään ei poistanut melu ongelmaa. Tulpat on korvissa joka tapauksessa.
Jos nousee seisomaan ajaessa, ei suhinaa ole.
Tuulilasi sotkee ilmavirran siten että kypärän sisään kuuluu kova jyminä. Kypärän vaihto muutti tilannetta siten että nyt ääni on enemmän jyminää, kun vanhalla kypärällä se oli lähinnä suhinaa.
Äänitaso vaimeni hieman, mutta on liian häiritsevä vielä.

Onko ehdotuksia mitä kannattaisi tehdä/kokeilla?

Alkuperäinen tuulilasi on paikallaan. Ajattelin kokeilla säätää asentoa tai poistaa kokonaan ja tehdä jostain ämpäri muovista lyhyempi kokeilu malli.
Kurahousu
Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Laita lisälärpäke tai katkase 5cm pois, alkuperäsen pleksin kanssa käytin tollasta lisäpalaa

http://koti.welho.com/jsaari4/index.htm ... age49.html

kunnes sitten kerran lensin sarvien yli ja pleksi katkes sopivasti ja nyt se on sitten matalaa versiota. Matkaa tehdessä mulla on touringpleksi.
antti-a

Kurahousu kirjoitti:Laita lisälärpäke tai katkase 5cm pois, alkuperäsen pleksin kanssa käytin tollasta lisäpalaa

http://koti.welho.com/jsaari4/index.htm ... age49.html

kunnes sitten kerran lensin sarvien yli ja pleksi katkes sopivasti ja nyt se on sitten matalaa versiota. Matkaa tehdessä mulla on touringpleksi.
Onko tuo lärpäke turhatekin mallia vaiko itse tehty? Miten koet lärpäkkeen eron verrattuna ilman lärpäkettä?

Entäs tuos touring pleksi, minkä valmistajan ja minkälaiselta se tuntuu kypärässä?
Kurahousu
Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Se touring pleksi on Wunderlichin myymä, merkki taisi olla Givi, ja lisälärpäke ebaysta ostettu kopio tosta turhatekin vastaavasta.
Se lisälärpäke toimi kyllä tosi hyvin. Touring pleksi on hieman lian huteraa tekoa mielestäni, kovassa vauhdissa jopa pikkasen elää eikä myöskään suuntaa viimaa kypärän yli yhtä hyvin kun tuo lisälärpäke. Mulla on kylläkin extra korkea istuin niin kypäräkin on kyllä aika korkealla...
bemAri

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Minulla 1100 GS:ssa oli MRA vario screen, johon olin tyytyväinen.
Pleksin yläosa on siipimuttereilla, sitä voi laskea, kun ajaa metsässä ja nostaa maantieajoa varten. Suoja oli mielestäni hyvä, kohina kypärässä reilusti pienempi, kuin vakiopleksillä.

Noita MRA pleksejä myy Bikerpoint Raisiossa. Stormillakin samoja pleksejä oli, mutta hinta oli kalliimpi.
Liitteet
Pleksi.JPG
(43.15 KiB) Tiedosto ladattu 163 kertaa
siivet.JPG
(64.88 KiB) Tiedosto ladattu 187 kertaa
antti-a

Omituista vikaa. Saattaa sammua kun tulee esim risteykseen kun laittaa kytkimen pohjaa ja kierrokset tippuu tyhjäkäynnille.
Tänään ilmeni pari kertaa. Tämän jälkeen ei tahdo lähteä käymään ilman että antaa kaasua samalla. Toistaiseksi ilmennyt vain kylmänä.
Toisella kertaa kävi käynnistyksen jälkeen tosi huonosti hetken aikaa, mutta pian oli taas aivan normaali.

Huomenna lähden viikonlopunksi reissuun pyörällä, toivottavasti ei äidy homma pahaksi.

Onko ilmennyt vastaavaa?

Aikaisemminkin tehnyt jonkun kerran samaa, mutta luulin että loppui tulppien vaihdon jälkeen, vaan eipä ollut siitä kiinni.
vkoivu

antti-a kirjoitti:Omituista vikaa. Saattaa sammua kun tulee esim risteykseen kun laittaa kytkimen pohjaa ja kierrokset tippuu tyhjäkäynnille.
Tänään ilmeni pari kertaa. Tämän jälkeen ei tahdo lähteä käymään ilman että antaa kaasua samalla. Toistaiseksi ilmennyt vain kylmänä.
Toisella kertaa kävi käynnistyksen jälkeen tosi huonosti hetken aikaa, mutta pian oli taas aivan normaali.

Huomenna lähden viikonlopunksi reissuun pyörällä, toivottavasti ei äidy homma pahaksi.

Onko ilmennyt vastaavaa?

Aikaisemminkin tehnyt jonkun kerran samaa, mutta luulin että loppui tulppien vaihdon jälkeen, vaan eipä ollut siitä kiinni.
Kuulostaisi siltä että tyhjäkäynti olisi liian pienellä jos vielä nimenomaan kylmänä tuota tekee. Kokeile nyt ensalkuun kääntää sitä tyhjäkäyntiä isommalle niist tyhjäkäynninsynkkausruuveista.

Jos se lämpimänä ei sammahtele ja tyhjäkäynti ei ole turhan pienellä niin silloin riittää kun käytät sitä 'ryyppyä' pidempää päällä.
Vastaa Viestiin