BMW 800GS + Dakar ja muuta

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

vkoivu kirjoitti: Jos me täällä kerrotaan sulle se fakta niin ei siitä pidä itkuraivareita ottaa.
Tässä se mun itkuraivari , jotta tiedätte, kuinka kuumana kävin :!: Vaimo kuvas salaa... Oli siinä tunteet pinnassa, kaveri vieressä ei uskaltanut sanoo mitään kun mä vähän päästelin!

Lieneekö raivoominen auttanut, mutta nythän tänne on jo haluamiani kommentteja tullut. Mä kun oon vihree noiden vekottimien kanssa, niin kaikki asiallinen tietoa on tervetullutta.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Å kirjoitti:
vkoivu kirjoitti: Jos me täällä kerrotaan sulle se fakta niin ei siitä pidä itkuraivareita ottaa.
Tässä se mun itkuraivari , jotta tiedätte, kuinka kuumana kävin :!: Vaimo kuvas salaa... Oli siinä tunteet pinnassa, kaveri vieressä ei uskaltanut sanoo mitään kun mä vähän päästelin!

Lieneekö raivoominen auttanut, mutta nythän tänne on jo haluamiani kommentteja tullut. Mä kun oon vihree noiden vekottimien kanssa, niin kaikki asiallinen tietoa on tervetullutta.
Juu kyllä tosta videosta osaa vanhemmat olla ylpeitä. Joku naisääni siinä vähän äännähtelee sivussa, liekö ylpeä äiti.

Mutta hyvä jos olet nyt saanut enemmän mieleisiäsi kommentteja. Ehkä tossa sun viestin sanamuodossa tai jossain oli jotain sellaista mikä sai vähän lämpenemään. Näille foorumeille kun jokainen kirjoittelee omaksi huvikseen ja tällä foorumilla usein jopa toista auttaakseen niin silloin ei pitäisi liikaa vaatia vastauksilta. Jos ei saa mieleisiä vastauksia tai foorumille kirjottavien taso ei miellytä niin silloin olisi kai korrektimpaa kysyä ehkä lisäselvitystä tai esittää eriävä mielipide eikä uhitella siirtymään jollekin toiselle foorumille. Ikäänkuin olisi maksava asiakas joka kilpailuttaisi esim mopokorjaamoja. Täällä kun kukaan ei ole palvelemassa ketään vaan auttamassa sen mukaan miten viitsii.

Uuden bemun solveltuvuuksista erilaisiin käyttötarkoituksiin joudumme kaiketi varmaankin ootella sinne koeajoon asti saadaksemme mitää todellista faktaa. Meitä mopoilijoitakin kun on niin moneksi, että joku mopo mikä jonkun mielestä soveltuu nurkkamopoiluun on toisen mielestä loistava laite maailmanympärysmatkalle ja jonkun mielestä taasen 'oikeat' touring mopot eivät sovellu kuin snägärillä elvistelyyn.

Mutta jos sulla on jotain kysyttävää, niin kysele. Kyllä me pojjat vastataan. :wink:
Rapakko
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Saksan Touratechin toimitusjohtaja ja perustaja on testannut uutta GS800:sta 4 viikkoa Afrikassa ja heillä on jo laaja lisävarustevalikoima pyörään varastossa valmiina, kun ensimmäiset pyörät luovutetaan asiakkaille. Tämä on mielestäni hieno homma, että varusteita on heti saatavalla niitä tarvitseville, eikä tarvi odotella kuukausikaupalla. Helmikuussa 2008 ilmestyvässä luettelossa kaikki nämä lisävarusteet on jo esillä.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Mikkora

Viesti Kirjoittaja Mikkora »

Luin tämän ketjun aamulla, asia ei oikeastaan sytyttänyt lainkaan silloin.

Olen ollut tässä välillä ajelemassa suurinpiirtein 3 tuntia. Kävin tutkimassa teitä, ja katselemassa kun huimapäät ajeli kevyemmillä menopeleillä spoorissa. Siinä samalla näin aika komeat lipatkin, kun nuo hurjat koitti päästä kalliota ylös. Niin paljon tuli höyryä kypärästä että varmasti oli kivaa. Kuitenkaan itse en koe spoorissa täysillä ajoa kovin suureksi unelmaksi, en kyllä ole koskaan koittanut. Ajelen mielummin niillä santateillä, spoorien vieressä, nautiskellen, hiljaa ja rauhallisesti.

Nyt tullaan siihen että onko F800gs sopiva peli. Kysymys kuuluu mihin? En ole vielä koskaan ajanut pyörää jolla ei olisi ollut mukava ajaa. Toisilla ajetaan erillaisia matkoja kuin toisilla.
Tänään kun ole ajanut soramontulla, kärrypolkuja sekä junaradan varren huoltotietä. Ja tehnyt 100 miljoonaa uukkaria. Tuntuu että jokainen gramma jonka pyörä olisi kevyempi siitä olisi valmis maksamaan. Eli tänään minä kaipaisin vaikka sellaista 450 kuutiosta menopeliä.
Kuitenkin nyt kotiin tultuani syön pitsaa juon olutta, ja fiilistelen Norjan kartan kanssa. Tuntuu että 1200gsa olisi mahtava laite, vääntöä ja vakautta pitkälle matkalle. Jos tarkoitus on olla 2-4 viikkoa matkalla, luulen että oma 650gs on liian pieni, ja kevyt.

Minä en usko että voisin valita koskaan moottoripyörää esitteen numeroiden perusteella. Ehkä sillä tavalla että tietäisin vanhan mallin, jonka muutoksia voisi arvioida. Mutta luulen että valtaosa meistä ei ole löytänyt sitä parasta pyörää. Kuitenkin kaikilla on oma pyörä jolla koitetaan tulla toimeen ja sitä yritetään parantaa vaihtamalla ja lisäämällä osia.

Suosittelen että menet moottoripyörä messuilla istumaan kaikkien vähänkään kiinnostavien mopojen päälle ja fiilistelet sitten missä tulee oikea tunne. Kun olet sillä kesän ajellut tiedät onko se oikea.

Itselläni on toinen moottoripyörä, edellinen oli 600 Hornet. Tähän päädyin silloin koska se oli paras jota pääsin koeajamaan. Kuitenkin kesän ajo kokemus osoitti että Hornet ei ollut minun juttuni. Nyt toinen pyörä, ja tätä en aiokkaan vaihtaa yhden kesän jäljeen.

En ole koskaan ostanut autoa speksien mukaan, ja moottoripyörä on autoa enemmän tunne vehje. Ainakin itselläni. En usko että löydät pyörääsi esitteestä, saati netistä. Osta mikä tahansa prätkä. Ajetun kesän jälkeen tiedät mihin suuntaan haluat harrastusta muuttaa.

Toivottavasti tämä rohkaisee pyörähankinnassa.
Mikko
TJA
Pyörä: cana spyder rss

Viesti Kirjoittaja TJA »

Moro

Mustakeltainen BMW 800gs tilattu :D Turhatekillä nyt jo kattava valikoima kyseiseen pyörään.

http://www.touratech.com/shops/001/inde ... 548245ac74
Kratti
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Kratti »

Itse valitsin väriksi tumman. Pari viikkoa on tilaus ollut jo sisällä. Kyllä tuohonkin jo muiltakin valmistajilta varusteita saa. En tiedä onko hinnat virallisia vai arvauksia, mutta itse tilasin samassa paketissa sw-motechin laukkutelineet ja alumiinilaukut, vaikka sw-motechin sivuilla ei taideta koko pyörää edes mainita. Nyt vain pitää odotella, että tänne eteläänkin tulisi talvi ja menisi ohi.
Kurahousu
Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Kaveri sano pistäväs zegat heti tilaukseen... On tilannu gessusta musta-keltasen version ja takkikin on kuulemma musta-kelta -väreissä. Uus väreihin sopiva kypäräkin tilauksessa, saa nähdä mimmone ilmestys tulee keväällä vastaan :shock: Oikeesi olen vaan kateellisuudesta keltanen...
Timo Kalkkila
Pyörä: KTM 1390 SAS Evo

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Onko muuten kenelläkään ajatusta siitä, mitä seuraavalla värkillä säädetään:
http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 3fecb27c5c

Missään spekseissä ei ole mainittu, että tuossa olisi mitään etupään säätöjä.

Timo (mu-ke tilattu)
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

TJA kirjoitti:Moro

Mustakeltainen BMW 800gs tilattu :D Turhatekillä nyt jo kattava valikoima kyseiseen pyörään.

Terve

Mistäs tilasit eli missä noita on vielä jäljellä. Jyväskylästä on loppu.

Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Happi
Pyörä: 690ER, 800XCA

Viesti Kirjoittaja Happi »

Treelta vaihtotarjousta odotetaan. Siellä mietitään vielä välirahaa.

Happi

Tosin, ei mulle, vaan kaverille.
jyrki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Happi kirjoitti:Treelta vaihtotarjousta odotetaan. Siellä mietitään vielä välirahaa.
Hetken jo luulin että olit tullut järkiisi...
Happi pienellä kirjoitti: Tosin, ei mulle, vaan kaverille.
... mutta otin puusilmät käteen ja katsoin.
Huono tie, parempi mieli.
Jarkko
Pyörä: Bmw
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Happi kirjoitti:Treelta vaihtotarjousta odotetaan. Siellä mietitään vielä välirahaa.
Luulin jo, että olet menettänyt järkesi.
Happi kirjoitti:
"Tosin, ei mulle, vaan kaverille."
Huh,,,,,onneksi et :twisted: Kiitos Jyrki :wink:
-jarkko-
Kuvat
Timo Kalkkila
Pyörä: KTM 1390 SAS Evo

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Jos kestät ylisanoilla ryyditetyn katsauksen bemarin 2008 mallistoon, niin se löytyy täältä
http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/bikes/ ... nload.html

Ei tuolla tähän foorumiin liittyen löydy juuri muuta kiinnostavaa kuin G450X teho- ja painotiedot. Ja mainita, että lisävarusteista tulee löytymään isompi tankki.

Timo
TJA
Pyörä: cana spyder rss

Viesti Kirjoittaja TJA »

RTJ kirjoitti:
TJA kirjoitti:Moro

Terve

Mistäs tilasit eli missä noita on vielä jäljellä. Jyväskylästä on loppu.

Riku

Terve

Turusta motomarketista.G650x bmw meni vaihdossa.Vaihtotarjous kannattaa ottaa jokaisesta bmw liikkeestä.Hintahaitari todella suuri parhaimman ja huonoimman tarjouksen ero 2200 euroa :D
Å
Pyörä: Liian monta

Mitä F800GS muistuttaa

Viesti Kirjoittaja Å »

Pitkään pohdin, mikä tossa bemun naamassa on niin tuttua. Viimein se kolahti. Yhdennäköisyys on hämmästyttävä :shock: . Jos saan kaupan tehtyä, tiedän, mikä on lempinimi. Ja toi kuva pitää saada etulippaan 8)

Purdy the Dirdy Birdy
Kuva

F800GS the Dirdy Bimmer
Kuva Kuva

Lieneekö muotojen suunnittelija Dirdy Birdy -fani :D

Tässä Purdystä video, jos ette oo nähny. Aina se vaan jaksaa naurattaa...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Vastaa Viestiin