KTM 950 SuperEnduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Omakinen kirjoitti:Nyt on kyllä korotettava tuota ohjaustankoa, on niin tuskaista tapeilta ajaa.

Miten olette tankoa korottaneet. Ihan virallisilla korotuspaloilla vai jollain prikkavirityksillä? Onko suosituksia kuinka homma hoidetaan SEssä luotettavasti, hyvin ja halvalla? Vai onko oikeat korotuspalat ainut järkevä vaihtoehto?

Eihän ne kamalia maksa, mutta ajattelin jos homma hoituu ihan yhtä hyvin prikkavirityksillä, niin mitäpä niitä paloja hankkimaan.

Ja vielä noiden lämppärielementtien asennuksesta, mitä liimaa olette käyttäneet elementtien ja kahvojen liimaamiseen?
Tämä on hyvä korotusversio, tosin ei ihan halvin :wink:
Mä taisin laittaa ne valmiit elementit ihan vaan niiden omalla liimalla, hyvin ovat pysyneet. Tupet taisin liimata ihan hetipiti- eli syanakrylaattiliimalla.

Kipa
Liitteet
sen ohjaamo.JPG
(952.45 KiB) Tiedosto ladattu 207 kertaa
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Omakinen kirjoitti:Miten olette tankoa korottaneet. Ihan virallisilla korotuspaloilla vai jollain prikkavirityksillä?
Ennen kuin laitoin ohjausiskarin, korotin KTM:n omilla 18mm paloilla. Kun tuohon uuteen yläkolmioon ei käy KTM:n palat niin laitoin Sommerilta tangon alle tulevat tilaukseen. Eikös tuolla jossain toisessa threadissa juuri esitelty jotain prikkaviritystä joka ei ollut pelannut?

Yritin mittailla tuota Scottsin yläkolmiota alkuperäiseen verrattuna ja parin eri puolihuolimattoman mittaustavan mukaan sain joko 0mm tai 5mm eroa, dunno, ehkä mittasin väärin...
Omakinen kirjoitti:Ja vielä noiden lämppärielementtien asennuksesta, mitä liimaa olette käyttäneet elementtien ja kahvojen liimaamiseen?
Jotkut sinne haluaa liimoja laittaa, itse en laittanut. Enkä laittanut edellisen pyörän tapauksessakaan. Ainoastaan siis elementtien oma liimapinta pitää elementit paikallaan ja tupet on vaan tuupattu paineilman kanssa päälle ilman mitään kiinnitystä. Kerran revin jopa yhden elementin irti ja laitoin takaisin laittamatta mitään lisäliimaa. Hyvin on aina pysyneet, ei pyöri tupit käsissä tms.
Hannu
Omakinen
Pyörä: KTM 950 SE

Viesti Kirjoittaja Omakinen »

Kipa kirjoitti:Tämä on hyvä korotusversio, tosin ei ihan halvin
Niimpä niin... on vaan tuo SE syönyt tuota leivän kulmaa jo sen verta, että sais hetken pärjäillä omillaan :lol:
Hannu kirjoitti:Hyvin on aina pysyneet, ei pyöri tupit käsissä tms.
Kokeilempa siis ensin ihan omilla eritteillään.

Jos nyt joku on kuitenkin keksinyt jonkun puoli-ilmaisen korotus virityksen joka toimii, voisi antaa vinkkiä. Tai jos haluaa lähettää mulle rahaa tai tavaraa ihan muuten vaan (kiitos Kipalle :D ) sekin on sallittua, no joo :)
Omakinen

Tekikö Kipa muuten tuo Scotts ihmeitä vai lovesiko vaan lompakkoa?
Tape
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Tape »

Mä luulen, että kannattaa kokeilla ekaksi vaikka niillä prikoilla ja kääntämällä siitä oikeanpuoleisesta kahvakumista enemmän hankalissa paikoissa :lol: Ei vaan, ei siitä itselekkään haittaa ois, jos sitä tankoa pikkusen nostais. Kahvaakaan en tahdo uskaltaa kääntää.

Ihan eri aiheeseen. Tuli laitettua tänään ekaa kertaa kiinni tuo orkkis tankkilaukku http://www.ktm-versand.de/product_info. ... -SM-R.html

Ei ole oikein niin ajoystävällisen oloinen, kuin aiemmassa 640 Adventuressa ollut orkkislaukku. Jotenkin työntyy liian taakse, tai siis kun sen pitöis olla eteenpäin viistossa, se on suoraan kiinnikkeeseen nähden pystyssa, jolloin tankkiin kiinnitettynä kallistuu liikaa kuskia päin. Nooh, hyvin se kuitenkin istuu muuten tankkiin kiinni. En tiedä, millainen se Touratechin isompi tankkilaukku on. Hinta olis ollu sama.
Kipa

Omakinen kirjoitti:Tekikö Kipa muuten tuo Scotts ihmeitä vai lovesiko vaan lompakkoa?
En ole päässyt edes vielä testaamaan siellä, missä eniten on tarvetta eli pehmeässä hiekassa. Mutta pelkästään jo talviajon perusteella olen tyytyväinen.

Kipa
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Omakinen kirjoitti:Nyt on kyllä korotettava tuota ohjaustankoa, on niin tuskaista tapeilta ajaa.
Onko tää korotusjuttu nyt muotia vai mitä?
Pikkaisen nykäisin tankoa pystympään ja tuli hyvä. Tosin mulla on kyllä yläraajoissa enempi mittaa kuin hihoissa.

Kuinka paljon olet ajanut mopollasi? Muutaman renkaallisen jälkeen yleensä pikkuvaivat ei haittaa, ellei ne o todellisia.

Kun olin ajamatta jonkun aikaa, tuntui ensin että pitäis vähän LASKEA tuota tankoa ja satulaa korottaa. Tankillisen jälkeen siihen tottui kuten märkiin saappaisiin.
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Pyhänseutuna ajelin seisaaltaan sikäli paljon että perse tuli kipiäksi.
Samalla mietin, että oiskohan tämä _kovassa_ vauhdissa ajaminen helpompaa jos tanko ois vähän ylempänä...
En saanu mielessäni oikein hyvää vastausta aikaseksi.

Hommaa helpotti kovasti ku opettelin seisomaan päkiöillä ja samalla
puristamaan pyörää nilkoilla. Sillon ei tartte roikkua tangossa niin voimalla.

Huonommassa paikassahan pitää hiukka roikuskella taaempana, sillon ei
tunnu tanko vähällä kummalla liika korkealta.

Niin ja mie oon 195cm...
Omakinen

Varmasti tottumis kysymys. Tuntuu vain, että on jotenkin niin "naamallaan" tuossa koko ajan. Perse pystyssä ja tangon yli meinaa het "kaatua" :? Niskat nurin kun eteen päin yrittää mulkoilla.

Ajaa kun ei yhtään osaa niin se tuntuis vaan huomattavasti luonnollisemmalta saada tankoa ylös.

Minussa on sellainen pieni suunnitteluvirhe tullut, että on kintut suhteessa käsiin vähän pitemmät.
Kipa

timo kirjoitti:Onko tää korotusjuttu nyt muotia vai mitä?
Ehdottomasti juuri nyt. Lumet lähti, joten renttaalit pois roikkumasta, jopa minä nostin pari senttiä (kääntämällä).

Kipa
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Kipa kirjoitti: jopa minä nostin pari senttiä (kääntämällä).

Kipa
En usko.. taidat puhua housuistas....
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Tuo on kyllä todettava, että kaikista tähän mennessä omistamistani pyöristä olen välittömästi ostopäivänä kääntänyt tankoa reippahasti eteenpäin.
Tehassääjöt on näiltäkin osin mulle sopimattomat.
Muuten mie en sitten pyörää osaakaan säätää!
Kipa

timo kirjoitti:
Kipa kirjoitti: jopa minä nostin pari senttiä (kääntämällä).

Kipa
En usko.. taidat puhua housuistas....
Mulla sentään on vielä housut, Harri haluaa ajaa loppukesän hameessa. Se on perunu Raiso-retken.... Vai nyysitkö sä Harrilta nenäkepin koneesta?

Kipa
Omakinen

Jospa nyt sitten uskoisi viisaampia, kääntäs vähän tankoa eteen ja opettelis ajamaan. Kattoo sitten vielä onko tarvetta.

Tuo scottsi kyllä houkuttelis. Maksaa vaan niin :twisted:

Kysellään nyt vielä kun kyselyikä tuntuu olevan, ADV-S keskitukihan kävi suoraan superiin. Mistä olette niitä hankkineet ja paljonko mokoma tuli kustantamaan?
MTRO
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI

Viesti Kirjoittaja MTRO »

Omakinen kirjoitti: Kysellään nyt vielä kun kyselyikä tuntuu olevan, ADV-S keskitukihan kävi suoraan superiin. Mistä olette niitä hankkineet ja paljonko mokoma tuli kustantamaan?
Racing bikelta itse hommasin. Listahinta taisi olla jossain 160+ euroa paikkeilla.
Vastaa Viestiin