Yritän olla tekemättä tästä öljykeskustelua, mutta sen totean, että olen ajanut merkkiöljyillä ja olen ajanut delvacilla ja kun en ole eroja huomannut, niin en ymmärrä miksi maksaa enemmän. Ihan samalla tavalla se kytkinkin on toiminut. Jokainen saa tehdä, kuten haluaa. Päätän omalta osaltani tämän aiheen tähän.suke62 kirjoitti:Ostaa yli 10k€ pyörän ja säästää 10€ öljyssä![]()
Leikki sikseen mutten ymmärrä muutaman euron pihistelyä![]()
Delvakki on ihan hyvää öljyä, muttei sitä kai ole tehty märkälevyille
Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kokemuksia F800GS:stä
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Oli miten oli "konemiesten" öljyä en ole ostanut kun venediiseliini, autoon taas jotain muuta ko.firmanöljyä 
Syyn näette alla (öljyn vaihdan 5tkm. välein) tietenkin jos nurkassa on 200l. Delvakkitynnyri voi houkutus olla suuri.
Syyn näette alla (öljyn vaihdan 5tkm. välein) tietenkin jos nurkassa on 200l. Delvakkitynnyri voi houkutus olla suuri.
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Tais tyhjäkäyntikin ruveta pelittää, aamulla kun pesulla kävin ei oikein toiminut
Kävin sitten postista hakee paketin ja ruuvasin paikoilleen ajoin n 80km.
Kävin sitten postista hakee paketin ja ruuvasin paikoilleen ajoin n 80km.
Uraalla tuli koeponnistettua tuo 8 gs keula kunnolla. Hakkasi pohjaa koko ajan kun yritin mennä porkkanoiden perässä patikossa. Aikansa ihmettelin kunnes toinen gessumies alkoi kyselemään, että onko tuo keula alkuperäinen. Vertailtiin gessujen stefan tekemää alinta jälkeä. Ero oli pyörien välillä selkeä. Minulta puuttui vajaa sata milliä joustoa silmämääräisesti katsottuna. Ohjekirja kertoo jouston olevan edessä 230mm pyörältä. Laitoin gessun keskituelle ja tyttö aivan taakse tarakalle istumaan. Stefan ja alimman jäljen välimatka on 145mm. Joustoa puuttuu 85mm. Putket käytetty auki heinolla viime kesänä. Onko mahdollista kasata keula väärin, että joustoa jää puuttumaan?
Kyllä se menee sen 230mm. kun öljyä on oikea määrä
Liikaa öljyä ihme kun on vielä sisällä
Jos Heinolla laitettu vie sinne niiden kuuluu korjata ilmaiseksi
Liikaa öljyä ihme kun on vielä sisällä
Heinolla lupasivat ottaa keulan ensiviikolla työn alle. Selvityksen alla pätevä iskariseppä, joka vaihtaisi paremmat jouset ja öljyt putkiin kun saavat heinolla ne ensin irti?suke62 kirjoitti:Kyllä se menee sen 230mm. kun öljyä on oikea määrä![]()
Liikaa öljyä ihme kun on vielä sisällä![]()
Täällä on ilmeiseti osaamista: http://www.oitracon.fi/info_pages.php?pages_id=12. Seppä on vain jossain matkoilla.
Mitä muita vaihtoehtoja löytyy, jossa on oikeasti osaamista. Jos hankin jouset ja öljy, löytyykö foorumilaisista osaamista simmaamaan ja tekemään keulasta paremman? Saa laittaa yv:ä.
- Ilipo
- Pyörä: KTM 990 Adventure
Moro,
Gessun vakiokeulaa ei pysty simmaamaan. Öljyn/jousien vaihto onnistuu kyllä, mutta siihen minun taidot loppuu... Mun keulan teki aikanaan MP huolto Jarkko Honkanen
-Ilkka
Gessun vakiokeulaa ei pysty simmaamaan. Öljyn/jousien vaihto onnistuu kyllä, mutta siihen minun taidot loppuu... Mun keulan teki aikanaan MP huolto Jarkko Honkanen
-Ilkka
Joo näin se menee ja sit on olemassa esim. Bitubo (alkaen n.550€ ) ja Öhlins (alk.n. 1300€) uudet sisukalut näissä on sitten säädöt.
Taitaa näissäkin hinta ja laatu kulkea käsikkäin
Bitubon voisin jopa hankkia jos tietäis onko kestävä
Taitaa näissäkin hinta ja laatu kulkea käsikkäin
Vaihdan nyt vain jouset ja öljyn (7.5W). Kumpi jousi Lineaarine vai progressiivinen palvelisi paremmin tulevia tarpeita jos joskus myöhemmin innostun tekemään keulalle sihveröinnin.suke62 kirjoitti:Joo näin se menee ja sit on olemassa esim. Bitubo (alkaen n.550€ ) ja Öhlins (alk.n. 1300€) uudet sisukalut näissä on sitten säädöt.
Taitaa näissäkin hinta ja laatu kulkea käsikkäin![]()
Hyperpro ja Wilbers tarjoaa progressiivista jousi-öljy kittiä. Öhlins ja Bitubo taas lineraasisia jousia. Onko tuo lineaarinen jousi parempi säädettävään putkeen. Progressiivinen jousi taas olis kormpomissi ratkaisu kun säätöjä ei ole?
800cc. Mehän sovittiin, että käyt hakemassa minulta Superin pois...
Pääsisin aivan liian helpolla..Yamato kirjoitti:800cc. Mehän sovittiin, että käyt hakemassa minulta Superin pois...
- Ilipo
- Pyörä: KTM 990 Adventure
Näin mä olen ymmärtänyt. Mulla on noi Öhlinssin jouset shiveröidyssä keulassa. Vielä kerran pitäisi shimmata kun toi on vieläkin vähän pintakova.800cc kirjoitti:Onko tuo lineaarinen jousi parempi säädettävään putkeen. Progressiivinen jousi taas olis kormpomissi ratkaisu kun säätöjä ei ole?
-
sam1
- Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
Sattuisikos kellään olemaan ylimääräisenä etuiskarin korkkeja (tai edes yhtä?
Husqvarna 701 Enduro -16, Kovrovez 175 -61.Menneet: BMW F800 GS -08 X2, Honda CR250 -90, BMW F650GS (twin) -09, BMW F650GS (single) -04, Kawasaki VN750 -89
Nostan tämän vanhan viestin pohjille koska tuli juuri omakohtaisia kokemuksia.800cc kirjoitti:Heinolla vaihtavat vaihteistoanturin samalla kun laittavat uutta rengasta alle tuleviin surautuksiin. Osa löytyy hyllystä ja on eri varaosanumerolla kuin alkuperäinen. Neuvottelut takuusta vielä kesken.
Kiitos, Å, Per Saukko ja Ilipo vinkeistä, niistä oli ratkaiseva apu sähköhäiriöiden selvittelyssä.
t. Jari
Edit: Mystinen sammuminen tyhjäkäynniltä selvisi tänään. Sammuu tyhjäkäynniltä satunnaisesti. Sopivasti olin lähellä kun laitoin koneen lämpenemään sivujalalta. Hetken päästä alkoi kone yskimään 15s - 40s välein, katsoin vaihdenäyttöä joka vilkautti aina väillä N sijaan numero 2 ja silloin kone yskäsi ja meinasi sammua. (estää koneen startin / pyörimisen jos Sivujalka alhaalla ja vaihde valittu, mutta kytkintä ei ole vedetty) Vika nivoutuu samaan Vaihdelaatikon anturiin, joka menee vaihtoon maanantaina.
Edit2: Anturin hinta 153e sain veloituksetta, työn 43e tuli minulle maksettavaksi.
Pari päivää sitten tehtiin sopivasti 50tkm huolto Oulun EMC:llä. Olin heille maininnut vastikää ilmentyneestä ongelmasta, missä pyörä oli muutamia kertoja itsekseen sammunut ollessaan tyhjäkäynnillä sivujalan varassa. Eivät löytäneet vikaa, mutta kalibroivat tyhjäkäyntimoottorin tjsp.
Tänään aamulla alkoi gessun vaihdenäyttö sekoilla ja numeroita pyöri taulussa kuin hedelmäpeli konsanaan. Ei vaikuttanut ajoon ja jonkin matkaa ajettua (n 5km) tuntui numeroarvonta rauhoittuvan kohilleen. Käytin kuitenkin uudestaan EMC:llä ja katsoivat pikaisesti tilannetta. Mainitsin huoltoon mennessäni, että nettiä hiukan selattuani näitä vastaavia potentiometrin vikaantumisia tuli yllättävän paljon vastaan.
Tässä yhteydessä tuli esiin, että huoltomies olikin havainnut vaihdenäytön sekoilun huollon yhteydessä mutta häiriö oli poistunut koeajolla. Ei ollut siten huomannut laittaa aiheesta mainintaa raporttiin. Lukivat taas vikakoodit ja löysivätkin nyt virheilmoituksen. Tuohon liittyen ohjelmoivat uusiksi tuon asennon tunnistamisen tjsp. mutta totesivat kyllä lopuksi, että jos ei tuolla tokene ja alkaa uudestaan sekoilemaan niin kyse lienee juuri tuosta potentiometrin vikaantumisesta.
Tämä potentiometrien vikaantuminen oli heidän mielestään tosi harvinaista eivätkä ole vaihtaneet niitä kuin yhteen, kahteen pyörään ikinä
Mutta sitten se mielenkiintoinen kysymys: onko joku vaihtanut itse tuon potentiometrin ja millainen homma se on? Eli tuhraantuuko tumpelolta kauheasti aikaa ja sotkeutuuko kädet ja paikat? Vai antaako suosiolla liikkeen hoitaa. Pyörä on vm 2011 joten eipä tuossa taida mikään takuu tulla kyseeseen, liikekin antoi jo valmiiksi hinnat tulevalle työlle ja osalle. Pullakahvit tosin tarjosivat tänään huoltokäynnillä...
Tuolta Wikin puolelta vilkasin räjäytyskuvia. Nopeasti katsottuna anturi jää koneen oikealle puolelle vetopyörän eteen. Lisäksi näyttäisi että anturi on moottorin ulkopuolella koska anturin kyljessä oli tiivisteenä o-rengas.MarDu kirjoitti:
Mutta sitten se mielenkiintoinen kysymys: onko joku vaihtanut itse tuon potentiometrin ja millainen homma se on? Eli tuhraantuuko tumpelolta kauheasti aikaa ja sotkeutuuko kädet ja paikat? Vai antaako suosiolla liikkeen hoitaa. Pyörä on vm 2011 joten eipä tuossa taida mikään takuu tulla kyseeseen, liikekin antoi jo valmiiksi hinnat tulevalle työlle ja osalle. Pullakahvit tosin tarjosivat tänään huoltokäynnillä...