srbg kirjoitti:Onkos kellään kokemusta tällaisesta mikunin? vacuumi-bensapumpusta?
Mulla kun on tuossa supermopossa vielä orkkis-pumppu ja parempi se kai olis ajoissa vaihtaa.. Tuota vacuumia sais kanadasta hintaan 63€+postit ja tullit, eli kyllä se alle satkuun varmaan jäis, mut tuossa raid-pumpussa olis sopivat letkutkin valmiina.
Vai pitäskö vaan suosiolla facet ja petrolking laittaa?
On kokemusta, mutta eri mopossa ja toimihan se. Facetin jos keksit hankkia niin mieluummin se malli, joka sulkee polttoainelinjan virtojen ollessa poissa päältä.
Linkki ei toimi, viimeinen l-kirjain puuttuu (korjasin yllä olevaan lainaukseen).
srbg kirjoitti:Onkos kellään kokemusta tällaisesta mikunin? vacuumi-bensapumpusta?
Mulla kun on tuossa supermopossa vielä orkkis-pumppu ja parempi se kai olis ajoissa vaihtaa.. Tuota vacuumia sais kanadasta hintaan 63€+postit ja tullit, eli kyllä se alle satkuun varmaan jäis, mut tuossa raid-pumpussa olis sopivat letkutkin valmiina.
Vai pitäskö vaan suosiolla facet ja petrolking laittaa?
On kokemusta, mutta eri mopossa ja toimihan se. Facetin jos keksit hankkia niin mieluummin se malli, joka sulkee polttoainelinjan virtojen ollessa poissa päältä.
Linkki ei toimi, viimeinen l-kirjain puuttuu (korjasin yllä olevaan lainaukseen).
Kiitti korjauksesta. Eli ihan toimiva olis tuo systeemi siis.
Paljonkos se facet ja petrolking kustantaa suurinpiirtein? Ja millä koodilla oleva facetti on hyvä? Varmaan tässä ketjussakin asia on kerrottu 150kertaa, mut kun tuo haku on aika pers***tä ja laiskottaa.
srbg kirjoitti:haku on aika pers***tä ja laiskottaa.
No onhan se lankkaa. Haku muuten toimii kun kirjottaa kuukleen "site:www.matkandurot.net facet"
Facet 40171 oli näemmä se parempi malli. Aika liki 100€ menee/riittää pumppuun ja säätimeen.
Itellä on kälynen 40105 ja ärsyttää, kun taempi kaasutin tulvii toisinaan seistessään ja jos lepuuttaa mopoa kyljellään niin bensat valuu kentälle kaasuttimien ylivuotopilleistä.
Juuh sittenpä taitaapi olla sama tilailla tuo alipaine-pumppu kun ei paljon kalliimmaksi tule ja saa asennettua parempaan paikkaan ja parempaan suojaan vedeltä ja kuralta.
viewtopic.php?f=5&p=138066
Tuommoisen siihen teidän kylältä lähteneeseen Suupperiin laitoin.
Ja tuossa hienosäädöt: viewtopic.php?f=5&t=9027&start=1275
Toimi hyvin sen aikaa mitä minulla oli. Seuraava omistaja nostikin sitten bensanpaineen 3.5:een kiloon.
Ööö..onkos tuo nyt ihan samaa pumputin kuin tuo mitä raiddesigns myy? Ainaskin kovasti samannäköinen.
Tarvitsiko sitä primeria ikinä käyttää ja toimiko bensatankinkorkki-paineensäädin pitkässä juoksussa?
http://www.moto-seinajoki.fi/moottorike ... 4_441.html
Näyttää samalta tuo pumppu ja tuottokin on hehtaarilla. Primeriä olen käyttänyt varmaan pari kertaa, kun pyörä ehti makaamaan kyljellään pidempään kuljettajan tajuttomuudesta tai lentomatkan pituudesta johtuen.
Koska kaikki lukemani tarinat kertovat, ettei kalvopumppu vaadi paineensäädintä, niin kannattanee kokeilla ensin ilman, sehan saattoi olla yksilöllinen ominaisuus minun pyörässä. Sen kyllä huomaa jos sitä tarvitsee.
Luotettavuusongelmia en osaa odottaa tuolta paineensäätöratkaisulta, niin kauan kun letkut pysyvät ehjänä ja maan vetovoima suurinpiirtein nykyisellään. Tankinkorkki ei liity asiaan muuten kuin että se sattuu olemaan tankin korkein kohta. Pieni nysväyshomma on tosin tehdä siihen korkkiin se paluukanava, mutta taisi se Leathermanilla syntyä. Tankin huohotus pitää säilyä ennallaan.
outo sivujuonne tohon mekaaniseen pumppuun on että ducatin monsterissa käytetään 65l/h mallia. Mutta hintaa on prosenteissa paljon enemmän,euroissa ei niinkään.(siis mikunina,ducatin osana varmaan saa pistää nollan perään)Mikunin pumppuja on muutama jotka käynee,tosta http://www.mikuni.com/fs-carburetor.html
hmrman kirjoitti:Laita Sami kuvia näytille kun pumpun asennus etenee...sama muutos menossa täällä myös.
Juu yritän laittaa kun projektin kimppuun pääsen. Vielä ei ole pumppua kuulunut ja taidan ajoittaa sen vaihdon tuohon seuraavaan venansäätöhuoltoon.
Että jos pääset homman kimppuun ennen minua, niin dokumentoi huolellisesti valokuvilla koko homma..
Jaaha, jokakeväinen ilo, superin käynnistäminen talviunilta, alkoi jo tutulla vain toisella pytyllä käymisellä. Takasylinterin tulppa on (taas) musta, joten josko se olisi (taas) pimeenä. Pitänee ostaa noita repullinen...