Kai sä pyydät takaisin maksamasi hinnan? Saat ihan luvalla antaa itsellesi takaisin esim. rommipullon...Totti kirjoitti:Eipä ollut säädin rikki. Tee se itse sähkömies oli kasannut uuden hienon liittimen huonosti ja ei virta kulkenut kuten olisi pitänyt. Kaverin kanssa mittailtiin ja nyt toimii taas!
AFRICA TWIN
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Re: AFRICA TWIN
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- Totti
- Pyörä: Tenere 700
- Viesti:
Mulla on alumiinilevyn palanen säätimen takana antamassa lisäjäähdytystä.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Minä pistin nippusiteellä omaan exääni 40mm piirisarjatuulettimen jostain PC-miljoonalaatikosta puhaltamaan näön vuoksi säätimeen.
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Johtojen tinaaminen yhteen on tosiaan toimiva konsti, joka ei jätä pulaan taipaleella. Säätimen krivat kannattaa pitää puhtaana.an13 kirjoitti:Minä pistin nippusiteellä omaan exääni 40mm piirisarjatuulettimen jostain PC-miljoonalaatikosta puhaltamaan näön vuoksi säätimeen.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Where ever you go, there you are !
Itse olen aina ennen pidempiä reissuja availlut noita sähköliittymiä, puhdistanut ne jollain hyllystä löytyvillä puhdistus spraylla ja paineilmalla hiekoista ym ja sen jälkeen suoja-aineet/spräyt ja rasvat suojaamaan vedeltä ym.
Täällä alkoi loppukesästä säätimen suunnalta haista sähköltä, joten otin ja yritin purkaa liittimen. Käsiin mureni, kun sai suojateipin pois; melkoisen palanutta mössöä. Pientä guuglettelua ja ruåttalaisesta autotarvikeryhmittymästä pöly- ja vesitiiviit liittimet, ilta näpertelyä (kun ne piuhat ei liian pitkiä ole alunperinkään) ja siitäkin suurin osa kumien kanssa tuherteluun
lopputuloksena siisti liitos ja tiivis. Sähkö kulkee ja ei juurikaan säädin lämpene.
Ajokausi 2013 pulkassa, joten pääsi huoltohommiin. Onko kenelläkään tietoa ketjun alemman laahaimen alkuperäissyvyydestä ? Tönäri näytti noin reilua neljää milliä keskeltä palaa mitattuna eli ohjekirjan mukaan pitäisi vaihtaa, mutta onko oikeasti syytä vaihtoon ? Ehkä tuokin kestäisi pitempään sillä manuaalin ketjunkireydellä ?
Entä oletteko ylälaahainta vaihtaneet ennenkuin metalli alkaa näkyä ?
Bensapumpusta löytyi lähes loppuun palaneet kärjet, joten kesällä hankitut kärjet + diodi täytyy vaihtaa. Kilometrejä takana vasta 35tkm, joten kokeillaan nyt sitten diodilla. Pukki toi kahvalämppärit, joten jos ei etelän talvi pian talveksi muutu, niin kauden 2014 avaaminen pian lähellä.
Ajokausi 2013 pulkassa, joten pääsi huoltohommiin. Onko kenelläkään tietoa ketjun alemman laahaimen alkuperäissyvyydestä ? Tönäri näytti noin reilua neljää milliä keskeltä palaa mitattuna eli ohjekirjan mukaan pitäisi vaihtaa, mutta onko oikeasti syytä vaihtoon ? Ehkä tuokin kestäisi pitempään sillä manuaalin ketjunkireydellä ?
Bensapumpusta löytyi lähes loppuun palaneet kärjet, joten kesällä hankitut kärjet + diodi täytyy vaihtaa. Kilometrejä takana vasta 35tkm, joten kokeillaan nyt sitten diodilla. Pukki toi kahvalämppärit, joten jos ei etelän talvi pian talveksi muutu, niin kauden 2014 avaaminen pian lähellä.
- Totti
- Pyörä: Tenere 700
- Viesti:
Itse olen huomannut että jos valot eivät ole päällä niin säädin ottaa lämpöä reilusti.HPP kirjoitti:Sähkö kulkee ja ei juurikaan säädin lämpene.
Muistelen että ketjut menevät kovin tiukalle jos noudattaa onnellisen omistajan käsikirjan ohjetta. Ja liian kireät ketjut tekevät hallaa ketjulle sekä hammasrattaille ja kenties myöskin vetoakselille.HPP kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa ketjun alemman laahaimen alkuperäissyvyydestä ? Tönäri näytti noin reilua neljää milliä keskeltä palaa mitattuna eli ohjekirjan mukaan pitäisi vaihtaa, mutta onko oikeasti syytä vaihtoon ? Ehkä tuokin kestäisi pitempään sillä manuaalin ketjunkireydellä ?![]()
Että mielummin vähän liian löysällä kuin että liian tiukalla.
Vaihdoin molemmat laahaimet jossain 50 - 60tkm:n kohdalla. Ja aivan turhaan, uusiin verrattuna kuluminen oli hyvinkin marginaalista. Valitettavasti ei tullut mittailtua mitä ne oli uutena.
Äkkiä on kärjet menny. Itse vaihdoin jossain 50tkm:n kohdalla ja olivat vielä kohtuu kunnossa. Taitaa suurin kuluminen tulla siinä vaiheessa kun bensa loppuu ja pumppu haukkaa ilmaa.HPP kirjoitti:Bensapumpusta löytyi lähes loppuun palaneet kärjet, joten kesällä hankitut kärjet + diodi täytyy vaihtaa. Kilometrejä takana vasta 35tkm, joten kokeillaan nyt sitten diodilla.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
-
GSlpr
- Pyörä: 8gs, f650gsd, yz450, s2r, beta, cbr...
Onko kellään tietoa, löytyykö motonetistä, biltemasta tai jostain päin kaakkoa rd03 sopivaa jarrukahvaa?
- Jokke Espoosta
- Pyörä: Poljettava
Sen tuulettimen johdot oli muuten antautuneet kun käytin viimeksi satulaa irti, eivät ilmeisesti kestäneet tärinää. Voisi vetää uusiksi tässä talvipuhteina.an13 kirjoitti:Minä pistin nippusiteellä omaan exääni 40mm piirisarjatuulettimen jostain PC-miljoonalaatikosta puhaltamaan näön vuoksi säätimeen.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-
Tohtori Routa
- Pyörä: KTM 990 Adventure S
Laitetaas tämä viesti tänne osioon, minne yritinkin, mutta pieleen meni.
Morjesta kaikille.
Siirryin muutama päivä sitten Busan kuljettajasta Africa Twinin kuljettajaksi.
Oma pyörä on vm.2000 ja kilsoja takana n.52 tuhatta.
Pyörä kaikinpuolin siistissä kunnossa ja perushuollot tehty hyvin.
Rupesin innokkaana miehenä vaihtamaan sytkätulppia ja törmäsin ongelmaan josta tälläkin foorumilla on vellonut keskustelu, eli tulpan avain kyseiseen härveliin. Sitä ei luonnollisesti ollut pyörän mukana, muut kalut kyllä löytyi pyörän työkalupussista mutta luonnollisesti juuri tulppa-avain uupuu.
Kysymykseni kuuluu seuraavasti...> Ei kellään nyt sattuisi olemaan ylimääräistä avainta?
Yritin kaikenmaailman tulppa-avaimilla mitä tallista löytyy, mutta ei sinne venakopan reikään niitä saanu millään ujutettua.
Olisin erittäin kiitollinen jos jollain löytyisi kyseinen avain, ja olisin valmis jopa suorittamaan rahallisen korvauksen kyseistä ihmelaitteesta.
Vai onko ainut vaihtoehto ruveta tuunaamaan itse jostain 18mm tulppa-avaimesta rälläköi/hitsaa/vala uusi periaatteella sopiva kalikka?
Kiitos etukäteen vastaustulvasta!
Morjesta kaikille.
Siirryin muutama päivä sitten Busan kuljettajasta Africa Twinin kuljettajaksi.
Oma pyörä on vm.2000 ja kilsoja takana n.52 tuhatta.
Pyörä kaikinpuolin siistissä kunnossa ja perushuollot tehty hyvin.
Rupesin innokkaana miehenä vaihtamaan sytkätulppia ja törmäsin ongelmaan josta tälläkin foorumilla on vellonut keskustelu, eli tulpan avain kyseiseen härveliin. Sitä ei luonnollisesti ollut pyörän mukana, muut kalut kyllä löytyi pyörän työkalupussista mutta luonnollisesti juuri tulppa-avain uupuu.
Kysymykseni kuuluu seuraavasti...> Ei kellään nyt sattuisi olemaan ylimääräistä avainta?
Yritin kaikenmaailman tulppa-avaimilla mitä tallista löytyy, mutta ei sinne venakopan reikään niitä saanu millään ujutettua.
Olisin erittäin kiitollinen jos jollain löytyisi kyseinen avain, ja olisin valmis jopa suorittamaan rahallisen korvauksen kyseistä ihmelaitteesta.
Vai onko ainut vaihtoehto ruveta tuunaamaan itse jostain 18mm tulppa-avaimesta rälläköi/hitsaa/vala uusi periaatteella sopiva kalikka?
-
sim
- Pyörä: Tenere 709WR/XRV750
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... 6-kyz-700/Tohtori Routa kirjoitti:Laitetaas tämä viesti tänne osioon, minne yritinkin, mutta pieleen meni.
Morjesta kaikille.
näyttää olevan sopiva http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... in#p106464 (AT ja tulppa-avain) topikin mukaan.
Varaudu samalla vaihtamaan jäähytys nesteet, koska ainakaan minä en oikein keksinyt miten etupytyn etummaisen tulpan saisi vaihettua ilman jäähyttimen irroitusta (samalla vaivalla saa puhistettua nekin ) . Ja niitä tulppia pitäisi olla kaiken kaikkiaan neljä ettei käy niinkuin tutun tutulle että kuulemma ajeli pari vuotta ja sitten löysi kaksi tulppaa lisää
-
Tohtori Routa
- Pyörä: KTM 990 Adventure S
Jep
Tietenkään sitä ei ollut varastossa Stormilla, mutta ilmoittavat kunhan tulee
Löysin itsekkin 2 tulppaa per sylinteri, no pitää yrittää keksiä joku ratkaisu ongelmaan, tiedä sitten milloin tuonne Stormille niitä avaimia tulee...
Tietenkään sitä ei ollut varastossa Stormilla, mutta ilmoittavat kunhan tulee
Löysin itsekkin 2 tulppaa per sylinteri, no pitää yrittää keksiä joku ratkaisu ongelmaan, tiedä sitten milloin tuonne Stormille niitä avaimia tulee...
- api
- Pyörä: Honda Africa Twin 750
- Viesti:
Hondan merkkihuollossa vaihtoivat viimeksi 4 tulppaa, niistä 3
oli samaa lämpöarvoa ja yksi vähän kovempaan ajoon. Tällä kertaa vaihdoin tulpat itse. Hondan omalla tulppa-avaimella helppo homma. Ilmeisesti edellisessä merkkihuollon tekemässä venttiilien säädössä, olivat kiristäneet venttiilikopan ruuvit hieman liian tiukalle
Kun laitoin koppaa kiinni, toinen kiinnityspultti venyi poikki ja pää jäi nokkapukkiin
Pultti piti vääntää 10 Nm tiukkuuteen, mutta se napsahti katki jo kun momenttiavain näytti 6 Nm. No, onneksi se pultin pää lähti sieltä pois melko helposti. Etuiskareihin, joissa on Wirthin progressiiviset jouset, laitoin 10W öljyt. Nyt rupesi mietityttämään, että olisiko pitänyt laittaa jäykemmät 15 W, jotta iskunvaimennus todella vaimentaisi jotain. 15W öljyjä ei vaan löydy joka hyllystä.
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
Stormilla näitä putkiavaimia on ollut kahta eri mallia ja näistä muistaakseni pidempi oli sopiva avaamaan AT:n syvempääkin tulppaa.
Etuvasen vaihtui minun mielestä melko helposti löysäämällä sen kohdalla olevaa jäähdytyskennoa ja sitä sivuun työntämällä. Oli siis ihan letkujen varassa. Kannattaa puhaltaa paineilmalla ensin tyhjäksi nuo syvemmät reijät, vaikka kumisuojukset onkin, sinne kertyy kaikenlaista.
Minulla on noi ricorit etupumpuissa ja valvolinen 10W öljyt. Itse vaihdan 5W öljyihin koska tuntuu enemmänkin liian jäykiltä kuin pehmeiltä. Olen ymmärtänyt että ricorit aiheuttavat nimenomaan niiamisestoa ja öljy taas enemmän äkkilyönnin läpimenoa (ja ricorin suositus on nimenomaan löysempi öljy kuin jäykempi). Ajatuksena kuitenkin että mitä jäykempi öljy sitä hitaammin iskari muuttaa pituutta kun pattia tulee.
Etuvasen vaihtui minun mielestä melko helposti löysäämällä sen kohdalla olevaa jäähdytyskennoa ja sitä sivuun työntämällä. Oli siis ihan letkujen varassa. Kannattaa puhaltaa paineilmalla ensin tyhjäksi nuo syvemmät reijät, vaikka kumisuojukset onkin, sinne kertyy kaikenlaista.
Minulla on noi ricorit etupumpuissa ja valvolinen 10W öljyt. Itse vaihdan 5W öljyihin koska tuntuu enemmänkin liian jäykiltä kuin pehmeiltä. Olen ymmärtänyt että ricorit aiheuttavat nimenomaan niiamisestoa ja öljy taas enemmän äkkilyönnin läpimenoa (ja ricorin suositus on nimenomaan löysempi öljy kuin jäykempi). Ajatuksena kuitenkin että mitä jäykempi öljy sitä hitaammin iskari muuttaa pituutta kun pattia tulee.
Русский военный корабль, иди на хуй
-
janne.k
- Pyörä: XR400, XRV750
Kyllä se aukeaa tällä paremmin kuin tuolla 16mm versiolla, ja näkyy olevan hyllyssäkin:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... nc-plated/
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... nc-plated/