MotoMasa kirjoitti:Norsu kirjoitti:
Kertokaahan te, jotka olette tuon 2-1:een muutoksen tehneet, että muuttuiko mopon käytöksessä mikään.
Tein muutoksen PCV:llä säädetylle pyörälle ja ainoa muutos minkä huomasin, oli että konetta kunnolla kierrättäessä hymy hyytyi. Liekö laihalle mennyt ja kai se 2-1 muutos hiukan ahdistaa ylärekisterissä. TuneEcu ketjussakin mainittu "Power-Tripp" kartta on vissin ihan hyvä lähtökohta pelkän putkimuunnoksen jälkeen, jos sulla on pyörä mikä hyväksyy suoraan nuo uudemmat kartat.
Edit.
MarkoV,
Ei näy nuo sinun kuvat, ainakaan mulle.
Kiitos. Tuota vähän pelkäsinkin, koska vaikuttaahan tuo muutos kokonaissavunpoiston lisäksi mahdollisesti sylinterien keskinäiseen toimintaan ( toisen mukin täytös voi eri kierrosalueilla muuttua, jota ei pysty korjaamaan millään säätömuutoksilla ). Lueskelin noita aikaisempia juttuja, mutta niissä lähinnä kokeiluja copy-pasteilla eri kartoista, jotka suunniteltu eri putkistoille ja eri nokka-akseleille, joten eipä niistä hyötyä. Vähän samanlaista vaikutusta tuolla ilmansuodatinmuutoksellakin. Airboxeilla on muutakin tekemistä, kuin toimia paperisuodatinta suojaavana muovisaavina. Näissä adventureissa on tosin niin miedot nokat, puristukset ym., että tuo airboxin merkitys ei ole niin suuri, kuin tehokkaammissa twineissä.. esim. vähänkin tiukemmissa neliventtiili-Ducateissa, joissa airboxin merkitys vs. jotkin sukat tai powerfiltterit, on helposti 10-20 heppaa.
Minulla on '08, eli vanhempi malli ja haluaisin pitää melut matalalla, eli 2-1 putkessakin pitäisi saada toimimaan jonkinlainen killeri. Luulisi, että joku olisi maailmalla tuollaisen säätänyt ja laittanut kartat jakoon.. niin pääsisi itse helpommalla..

KTM 990 Adventure, Ducati 888 SP4, Tunturi '65, Honda Monkey '76, Solifer "lava" '84