AFRICA TWIN
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- mti
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Re: AFRICA TWIN
Olettekos kuinka vaihdelleet noita imukauloja?eli alkavatko fuskaamaan kuinka yleisesti? Tutkailin, että ehjiltä ja hyviltä näyttää mutta kovin ovat kovan oloiset eikä sylinterin puoleiset kiristyspannat kiristä juurikaan (pannat pyörivät käsin liikutellessa) vaikka näyttävät olevan kireimmilleen ruuvattu. Eivät vuoda, mutta ajattelin että äkkiähän nuo kyllä vaihtaisi tuoreempiin...
Eli luultavasti juuri virtarajoitettu, kun mulla tarvikepumpulla näyttää reilu 12 Vdc tyhjäkäynnillä ja yli 13 Vdc, kun sammuttaa valot.jarzki kirjoitti:alennettu jännite tuolta releeltä tulee, startatessa alle 3v,käynnissä alle 7v.
Kyllä noihin imukurkkuja joutuu vaihtaan. Nykyiseen mopoon vaihdoin viime kesänä, kun kurkun ympäristö näytti kosteelta ja keräs pölyä. Ei sitä vielä käynnissä huomannut, eikä kaasareiden synkkauksessa.
Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
- mti
Kannattako hommata nuo imukaulat hondan tiskiltä vai esim. csmnl:tä? n. 50€/kpl
Hondan tiskiltä saa ainakin nopeemmin.
Happi
Happi
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
- Viesti:
Itse tilasin nuo kurkut ebay.de:stä. Hintaa noin 25 euroa pari sisältäen postit. Hakusanaksi africa twin ansaugstutzen
Ensimerkiksi tuossa olis yhdeltä myyjältä: http://www.ebay.de/itm/Vergaser-Ansaugs ... 19f6934dd8
Mulla ei nuo kurkut valskanneet, mutta ne olivat painuneet hiukkasen kasaan, joten uusilla kauloilla oli helpompi laittaa ilmanpuhdistinkotelo paikoilleen ja tiiviisti kaasuttimiin.
Ensimerkiksi tuossa olis yhdeltä myyjältä: http://www.ebay.de/itm/Vergaser-Ansaugs ... 19f6934dd8
Mulla ei nuo kurkut valskanneet, mutta ne olivat painuneet hiukkasen kasaan, joten uusilla kauloilla oli helpompi laittaa ilmanpuhdistinkotelo paikoilleen ja tiiviisti kaasuttimiin.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
-
jamba
- Pyörä: Frigerio F7 250, AfricaTwin 97
Mä oon uudet imukurkut aina käsitelly silikonirasvalla. Kelkoissa ainakin tuntuu kestävän paremmin.
Lähetetty minun GT-S7710 laitteesta Tapatalkilla
- mti
Mullakin imukaulat hiukan kutistuneet. Täytynee tänään laittaa tilaukseen imukaulat, uimurin neulat ja kohokammion tiivisteet. Aamusta pistin latingissa olevan akun ja lähtihän se tulille ja iloisesti käy. Oikean puoleisen kaasarin kohokammion kannen välistä tihkuu hiukan bensaa, joten tiivisteet uusiki ja samalla kerralla uudet neulat ja imukaulat vaihtoon 
- mti
Tuun Jamppa käymään kunhan saan projektin valmiiksi ja käyn testilenkillä emännän kotopuolessa siellä suunnillajamba kirjoitti:Mä oon uudet imukurkut aina käsitelly silikonirasvalla. Kelkoissa ainakin tuntuu kestävän paremmin.
-
janne.k
- Pyörä: XR400, XRV750
Alkuperäisessä pumpussa paineen tekee jousi, sähkö vain kiristää jousen takaisin. Ei siis pitäisi olla suoralla sähköllä kuin korkeintaan nopeampi.
- Jokke Espoosta
- Pyörä: Poljettava
Lähtihän se vielä tulillekin talven jälkeen mutta yskii toiseen kaasariin. Etenkin kun pitää kierroksia jossain suurin piirtein kolmessa neljässä tonnissa tyhjäkäynnillä niin satunnaisesti yskäisee niin että selvä ääni kuuluu ja kun ilmanotto on irti, niin kaasarin kurkusta näkyy pölähdys/tuprahdus. Tyhjäkäynnillä ja isommilla kierroksilla tuntuis kehräävän kuin kissa.
Venttiilinvälykset on säädetty, bensa on talven jerrykannussa kevyesti lämmitetyssä vajassa seissyttä. Kaasaria ei ole putsattu muutamaan vuoteen, mutta säätöjen luulisi sinänsä olevan suurin piirtein oikeat kun suuttimet yms on aikanaan säädätetty liikkeessä dynolla tuolle putkelle ja ilmanoton modauksille. Ryypyn vaijerit vaihdoin ja olettaisin että ryyppy menee kyllä kiinni. Tulpat on juuri vaihdettu.
Taidan käytellä tuossa pihalla vielä jonkun aikaa ja katsoa jos tuo olisi vain talviseisonnan jälkeistä totuttelua. Jos ei kaasarien synkkauksen ja tankillisen ajon jälkeen ole tuosta tavasta päässyt niin täytynee ryhtyä toimenpiteisiin. Onko ehdotuksia mistä vikaa pitäisi lähteä hakemaan jos ei tokene? Tuo kai lienee merkki siitä että imupuolelle pääsee palopainetta, mikä kai voisi johtua esim. liian laihasta eli hitaasti palavasta seoksesta tai epäonnistuneesta sytytyksestä.
edit: kaasareiden synkkaus näytti olevan kunnossa, joten taidan pistää vehkeen kasaan ja katsoa jos se siitä lähtisi uuden bensan ja ajon myötä toimimaan paremmin.
Venttiilinvälykset on säädetty, bensa on talven jerrykannussa kevyesti lämmitetyssä vajassa seissyttä. Kaasaria ei ole putsattu muutamaan vuoteen, mutta säätöjen luulisi sinänsä olevan suurin piirtein oikeat kun suuttimet yms on aikanaan säädätetty liikkeessä dynolla tuolle putkelle ja ilmanoton modauksille. Ryypyn vaijerit vaihdoin ja olettaisin että ryyppy menee kyllä kiinni. Tulpat on juuri vaihdettu.
Taidan käytellä tuossa pihalla vielä jonkun aikaa ja katsoa jos tuo olisi vain talviseisonnan jälkeistä totuttelua. Jos ei kaasarien synkkauksen ja tankillisen ajon jälkeen ole tuosta tavasta päässyt niin täytynee ryhtyä toimenpiteisiin. Onko ehdotuksia mistä vikaa pitäisi lähteä hakemaan jos ei tokene? Tuo kai lienee merkki siitä että imupuolelle pääsee palopainetta, mikä kai voisi johtua esim. liian laihasta eli hitaasti palavasta seoksesta tai epäonnistuneesta sytytyksestä.
edit: kaasareiden synkkaus näytti olevan kunnossa, joten taidan pistää vehkeen kasaan ja katsoa jos se siitä lähtisi uuden bensan ja ajon myötä toimimaan paremmin.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
- mti
AT- miehiltä ja -naisilta kokemuspohjaisia ehdotuksia hyvistä moottoröljyistä kovaan käyttöön ns. kisakäyttöön.
Delvac MX, kaikkien öljyjen äiti. Näin se vain on.mti kirjoitti:AT- miehiltä ja -naisilta kokemuspohjaisia ehdotuksia hyvistä moottoröljyistä kovaan käyttöön ns. kisakäyttöön.
treriksrøysare
- JTapani
- Pyörä: Africa Twin
Ja jos MX:t vaihtaa vielä 5tkm välein, niin ainakin normihommiin jees.
Siitä en ole vielä empiiristä dataa nähnyt/kuullut, miten kytkin toimii Delvacilla, jos on tehoja nostettu alkuperäisestä ja niitä myös käytetään kisa-asenteella.
Tosin nythän siihen olisi mahdollisuus
Siitä en ole vielä empiiristä dataa nähnyt/kuullut, miten kytkin toimii Delvacilla, jos on tehoja nostettu alkuperäisestä ja niitä myös käytetään kisa-asenteella.
Tosin nythän siihen olisi mahdollisuus
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-
- mti
Delvaciin olen itse luottanut aiemmissa tömäreissä soratieajossa, mutta ihan rallitouhuihin varsinkaan kuumiin olosuhteisiin en äkkiseltään ehkä laittaisi...Kampi kirjoitti:Delvac MX, kaikkien öljyjen äiti. Näin se vain on.mti kirjoitti:AT- miehiltä ja -naisilta kokemuspohjaisia ehdotuksia hyvistä moottoröljyistä kovaan käyttöön ns. kisakäyttöön.