BMW:n huolto Lahden lähellä?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Å
Pyörä: Liian monta

Re: BMW:n huolto Lahden lähellä?

Viesti Kirjoittaja Å »

Olen tähän päivään mennessä nähnyt ja kokenut mitä merkki"huolto" on ja se on mulle lähinnä kirosana tai ainakin melkoinen vitsi. Kusettaakin ovat yrittäneet keksimällä vikoja, joita pitäisi korjata, mutta joita ei kuitenkaan ole muiden tutkimana parhaalla tahdollakaan voitu todentaa.

Nyt kun takuu on pyörästä vihdoinkin ohi, minun pyörään ei mikään merkkihuollonkuvatus enää koske. Tähänkin päivään mennessä olisin tehnyt itse parempaa jälkeä noiden huoltojen ja korjausten suhteen (takuukorjaukset mukaan lukien). On perin ikävää, ettei huollossa käyntiin voi luottaa ja pakko tarkistaa (ja korjailla) kaikki kiinnitykset katteet mukaan lukien. Ja luojan kiitos, että minulla on tuttavapiirissä todellinen ammattilainen, jonka ammattietiikka ei anna huonoa ja huolimatonta työtä tehdä. Ja siltikin veloittaa määräaikaishuollot vain toteutuneen mukaan eikä jonkin ekonomin laskeman maksimihuoltoajan mukaan.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Å kirjoitti:Olen tähän päivään mennessä nähnyt ja kokenut mitä merkki"huolto" on ja se on mulle lähinnä kirosana tai ainakin melkoinen vitsi. Kusettaakin ovat yrittäneet keksimällä vikoja, joita pitäisi korjata, mutta joita ei kuitenkaan ole muiden tutkimana parhaalla tahdollakaan voitu todentaa.

Nyt kun takuu on pyörästä vihdoinkin ohi, minun pyörään ei mikään merkkihuollonkuvatus enää koske. Tähänkin päivään mennessä olisin tehnyt itse parempaa jälkeä noiden huoltojen ja korjausten suhteen (takuukorjaukset mukaan lukien). On perin ikävää, ettei huollossa käyntiin voi luottaa ja pakko tarkistaa (ja korjailla) kaikki kiinnitykset katteet mukaan lukien. Ja luojan kiitos, että minulla on tuttavapiirissä todellinen ammattilainen, jonka ammattietiikka ei anna huonoa ja huolimatonta työtä tehdä. Ja siltikin veloittaa määräaikaishuollot vain toteutuneen mukaan eikä jonkin ekonomin laskeman maksimihuoltoajan mukaan.
Merkkihuoltojen ja varsinkin niiden huoltomiesten välillä on eroja. Osa varmasti pätevää porukkaa ja osa ei.
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

vkoivu kirjoitti:
Å kirjoitti:Olen tähän päivään mennessä nähnyt ja kokenut mitä merkki"huolto" on ja se on mulle lähinnä kirosana tai ainakin melkoinen vitsi. Kusettaakin ovat yrittäneet keksimällä vikoja, joita pitäisi korjata, mutta joita ei kuitenkaan ole muiden tutkimana parhaalla tahdollakaan voitu todentaa.

Merkkihuoltojen ja varsinkin niiden huoltomiesten välillä on eroja. Osa varmasti pätevää porukkaa ja osa ei.
Ehkä. En vain ole tähän päivään mennessä moista paikkaa löytänyt en autolle enkä pyörälle - ja huoltopaikkoja on ollut eri puolilla Suomea. Ja ehkä he saisivat tehtyä kunnon jälkeä, ellei heitä ylityöllistettäisi monella yhtäaikaisella huollettavalla/korjattavalla ja hommaa ei pilattaisi jo vastaanottotiskillä. Vai luulitteko tosiaan, että perushuollon 4,5 tunnin veloitus käytetään täysimääräisesti yksistään ja vain juuri sinun pyöräsi huoltamiseen...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ossy-57
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350

Viesti Kirjoittaja Ossy-57 »

Ei kai käytettyihin tunteihin perustuvaa veloitusta käytäkään enää kuin "villit" korjaamot. merkkiliike veloittaa tehtaan antamien ohjeaikojen mukaan riippumatta siitä miten kauan itse työsuoritteeseen menee aikaa. Ja usko huviksesi jos kaikki tehdään niin ei siinä liikaa sitä aikaa ole, kaikki hommat on kellotettu tehtaalla uusista vehkeistä malliin työkalut löytyy kaikki. Ja kun ainakin kotilopuolella huoltomiehen palkka on ainakin isoissa korjaamoissa urakkaperustainen niin voihan se olla että jostain luistetaan. Ei pitäisi, mutta kun se asuntovelka painaa päälle jne.... Ammattitaidon puutteesta ei välttämättä (valitettavasti?) ole kyse.
Makuasiahan se on maksaako kiinteän satasen tuntivelotuksenx 2 h, vai viisikymppiä x 4h..
Mutta ei sitä merkkiliikettä tarvitse takuuaikanakaan huoltoihin käyttää, täytyy vaan tarvittaessa pystyä todistamaan että huollot on tehtaan ohjeen mukaan tehty. Paremminkin saa tehdä.
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
Ossy-57

Tämäkin ongelma on näköjään ratkaistu: R.M.HEINO OY avaa uuden BMW- ja Honda-toimipisteen Lahden talousalueelle.
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
desmo
Pyörä: ADV

Viesti Kirjoittaja desmo »

Ossy-57 kirjoitti:Tämäkin ongelma on näköjään ratkaistu: R.M.HEINO OY avaa uuden BMW- ja Honda-toimipisteen Lahden talousalueelle.
:lol: :lol: :lol:
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Å kirjoitti:
vkoivu kirjoitti:

Ehkä. En vain ole tähän päivään mennessä moista paikkaa löytänyt en autolle enkä pyörälle - ja huoltopaikkoja on ollut eri puolilla Suomea. Ja ehkä he saisivat tehtyä kunnon jälkeä, ellei heitä ylityöllistettäisi monella yhtäaikaisella huollettavalla/korjattavalla ja hommaa ei pilattaisi jo vastaanottotiskillä. Vai luulitteko tosiaan, että perushuollon 4,5 tunnin veloitus käytetään täysimääräisesti yksistään ja vain juuri sinun pyöräsi huoltamiseen...
Mä olen pyöräni huoltanut aina itse. Kerran kun bmw-merkkinen moottoripyöräni hajosi ulkomailla toimitin pyörän läheiselle merkkikorjaamolle. Siellä kun eivät oikein saaneet vikaa kartoitettua soittelin suomalaiseen merkkiliikkeeseen, jossa neuvottiin mitä ja mistä tulee mitata ja sanoivat mikä osa siitä ei ainakaan ole mennyt vaikka bmw testeri muuta väittäisi. Niillä vinkeillä pyörä tuli kuntoon. Samaisesta liikkeestä kun olen jotain osia ostellut (muun muassa gs-bemarin perälaakerin) niin silloinkin sain vinkkejä joiden avulla vaihtotyö onnistui näppärämmin kuin miten olisin homman tehnyt bmw-huoltokirjaa lukien. Samantapaista konsultointiapua olen saanut myös eräästä toisesta kotimaisesta bmw-huollosta.

Muista kotimaisista mopojen merkkihuolloista mulla ei olekkaan kokemusta jos ei sitten lasketa paikallista Suzukihuoltoa. Siellä on tullut käytyä muutaman kerran jonkun pienehkön jutun takia. Palvelu ja asiantuntemus hämmentävän hyvää.

Siitä mulla ei tosiaan ole mitään tietoa miten hyvin rahoilleen saa vastinetta jos pyörää käyttää määräaikaishuolloissa merkki- tai muissa liikkeissä.

EDIT: autojani olen muutaman kerran käyttänyt merkkihuollossa ja niistä keikoista mulla ei ole mitään erityisen hyvää sanottavaa
Ossy-57

Mä olen tana kerran antanu oikein (merkki)liikkeen koskea mun pyörään. Vaihtoivat R100 takarenkaan sillä aikaa kun kävin kaverin kanssa kahvilla. No 1000km ja Konnevedellä kumi puhki. Pikkusen v&%#¤"#tti 27 asteen helteessä kaivaa takakumi pois ja todeta että kaksinkerroinhan se sisäkumi siellä tietysti pitää olla. Ei ole sen jälkeen merkittömät eikä merkilliset saanu mun pyörään koskea....
jmw
Pyörä: GSA -06

Viesti Kirjoittaja jmw »

Ymmärrän oikein hyvin jos ja kun ihmisillä on negatiivinen, kokemusperäinen asenne huoltoja kohtaan. Se että joku on ilmoittanut ammattimaisesti tekevänsä jotain (vaikkapa juuri huoltoja), eikä kuitenkaan hoida hommaansa ammattimaisesti, ei ole selitettävissä millään syyllä. Sellaiset ihmiset pitäisi viedä saunan taakse - olipa ala mikä tahansa.

En tiedä olenko täällä ainoa jolla ei pysy meisselit käsissä, eikä tuo räplääminen muutenkaan oikein kiinnosta ja aikaa - sitä ei varsinkaan ole, hyvä kun ehtii ajelemaan. Eli tarvin ja käytän ammattiapua melkein joka hommaan.

Se että BMW-huolto tuli takaisin Lahteen, oli todella huojentava tieto. Tykkään pyörästäni kuin hullu hillosta, mutta jos huoltopalvelut olisivat oikeesti kadonneet paikkakunnalta, niin pyörän merkki olisi vaihtunut varmasti.
Timo Kalkkila
Pyörä: KTM 1390 SAS Evo

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Kauppalehti kertoi, että RM Heino perustaa toimipisteen Lahteen tämän vuoden aikana.

Timo
Ossy-57

Timo Kalkkila kirjoitti:Kauppalehti kertoi, että RM Heino perustaa toimipisteen Lahteen tämän vuoden aikana.

Timo
löytyy myös R.M.Heinon sivuilta, hakevat jo henkilökuntaa.
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Toivottavasti löytävät asiantuntevaa ja asiallista henkilökuntaa.
Ei oo mitään mieltäylentävää lukemista keskimäärin vaikkapa TM:n mp-huoltovertailut, ei.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
kjhh
Pyörä: 1200 gs adv

Viesti Kirjoittaja kjhh »

Lahdesta Tampereelle ja siellä Mp-Kymäläinen, Kymäläisen Harri on bemarihuollon eliittiä ja hinnoittelussaan varsin kohtuullinen.
Vastaa Viestiin