Ostin yli vuosi sitten vm.2000 TTR:än. Ostamisen jälkeen tuli tehtyä kansiremppa jonka jälkeen 5000 km on ollut huoletonta ajelua. Automaattisen puolipuristimen vaijeri oli ostettaessa poikki muutin toimimaan sen kahvalla. Tällä foorumilla on kylläkin nuita ikäviä tapauksia näille 600cc jammujen koneista. Olen enimmäkseen ajellut sorateitä siihen tosi mukava hyvä alusta ei tarvii väistellä monttuja. Kyllähän tuolla kaupungissakin ajelee tosin siitä voidaan olla montaa eri mieltä onko kiksi käynnisteinen vehe hyvä kauppakassiks. No eipä tuo ole mielestäni kauppakassi muutenkaanTauno Palo kirjoitti:Morjens!
Olen ekaa kunnon pyörää hankkimassa ja TT-R vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta.. Onko järkevää hankkia TT-R:ää, jos ajaminen on lähinnä katukikkailua ja aina välillä myös polkujen kiertelyä? Onko pyörässä jotain heikkoa kohtaa mikä kuluu katuajossa erityisesti? Onko ylipäätään mitään heikkoa? Entäpä minkälaisia vakuutusmaksuja pyörissänne on, ilman bonuksia kiitos?Opiskelijan budjetti on tietysti pirun tiukka, joten joutuu paljon punnitsemaan eri vaihtoehtoja. Tiedän, että katupyörät on sitten erikseen, mutta joku noissa enduroissa vaan viehättää.
kertokaa kannattaako unohtaa koko pyörä vaiko ehkä jopa hankkia moinen kikotin.
Kiitti jo etukäteen!
jammu TT-R 600
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: jammu TT-R 600
Kyllä Jammun kone kestää (kaiken saa rikki huonolla pidolla) JOS tarkastaa tasapainovipan ja vetorattaan (kampuralla) kiilat ja uran.
Mulla oli noin 7 tuhatta km ajettu, kun avasin kytkinposken ja laitoin kiilat kunnolla (oli jo väljät) ja ennenkaikkea vedin kaikki oikeaan momenttiin!!!
Italian Siankarlo on unohtanu kiriä kasatessaan, tämä siis noissa BELGARDAN tuotteissa.
Katuajossa vaimentamaton takanapa on vähä nylpyttäjä, mutta kestää kyllä.
Orggikset rattaanpultit on aika meltoja, ite vaihdoin kaikki kun ei niitä saanu enää kireälle.
Kannattaa hommata suosiolla toiset (SUMO) vanteet ja säästää alkuperäisiä enskailuun.
Englannin EBAY:ssa on myynnissä KLIKS edulliset UUDET vanteet. Tekee posteineen Suomeen 380£, eli jotain 430€.
Mulla on TT-R:ssä 304€ vuosi 25% bonuksilla (kysyit ilman, mutta en jaksa ettiä papereita). Pohjolassa siis.
Henkilökohtainen mielipide on että ei kannata unohtaa, on mulla jo useampi Jammu ollut, eikä suuria murheita (tosin eka oli jo 120 - 130 tkm ajettu) mulla.
Janne
EDITTIÄ: Nuo vanteet näyttääkin olevan enskavanteet 21" ja 18"
Mutta näyttää tuo kyseinen firma sumojakin myyvän, kun niiden nettisivua selaat.
Mulla oli noin 7 tuhatta km ajettu, kun avasin kytkinposken ja laitoin kiilat kunnolla (oli jo väljät) ja ennenkaikkea vedin kaikki oikeaan momenttiin!!!
Italian Siankarlo on unohtanu kiriä kasatessaan, tämä siis noissa BELGARDAN tuotteissa.
Katuajossa vaimentamaton takanapa on vähä nylpyttäjä, mutta kestää kyllä.
Orggikset rattaanpultit on aika meltoja, ite vaihdoin kaikki kun ei niitä saanu enää kireälle.
Kannattaa hommata suosiolla toiset (SUMO) vanteet ja säästää alkuperäisiä enskailuun.
Englannin EBAY:ssa on myynnissä KLIKS edulliset UUDET vanteet. Tekee posteineen Suomeen 380£, eli jotain 430€.
Mulla on TT-R:ssä 304€ vuosi 25% bonuksilla (kysyit ilman, mutta en jaksa ettiä papereita). Pohjolassa siis.
Henkilökohtainen mielipide on että ei kannata unohtaa, on mulla jo useampi Jammu ollut, eikä suuria murheita (tosin eka oli jo 120 - 130 tkm ajettu) mulla.
Janne
EDITTIÄ: Nuo vanteet näyttääkin olevan enskavanteet 21" ja 18"
Mutta näyttää tuo kyseinen firma sumojakin myyvän, kun niiden nettisivua selaat.
Ajattelin vaihtaa öljyt TTR:rästä ja samalla vois ottaa tuon kytkinposken irti ja kahtoo onko kaikki siellä kireellä kuhan saan uuden tiivisteen nykyinen taitaa vuotaa öljyä. Mitäs muuta kannattaa sieltä tarkastaa ja kiinnittää huomiota? Lieköhän italian jepeiltä jäänny laittamata kanteen yksi keinuvivun akselissa oleva osa joka estää keinuvivun liikkumasta sivuttais suunnasta? Ei se sieltä pääse mitenkään pois lähtemään. Keinuvipu oli hakannu venttiiliin kuopan. Kuului nakutusta selvästi kannesta ja siinä venttiilissä oli tosi iso välys. No se kansi tuli sillon viime kesänä vietyä pajalle jossa laittovat koko kannen kuntoon ja avarruttivat sen.
Eihän siellä hirveesti muuta tarkastettavaa ole, mutta jos siltä tuntuu (paljonkos ajettu - tarviiko?) niin öljypumpun saa auki tsekkausta varten siltä puolen kun ottaa muovisen käyttörattaan eka veks. Sihtiä ei nää kytkimen puolelta.
Kytkinkorin ripoihin tulee ajallaan kulumaa ja sit saattaa takerrella, mutta sen näät jo ulkoa levittämättä koko kytkintä.
Kato irrottaessasi koppaa puolipuristimen vaijerin kunto alapäästä ja rasvaa se (mulla meni poikki kun oli rutikuiva).
Säätökin on hyvä tarkistaa, eli 0,5 mm välystä YKK:ssa.
Vanhassa XT:ssä oli kulumaa kiksin akselissa, tossa sulla tuskin vielä.
Onpa saattanut Luigi Kravatto maanantaiaamun vinetoissaan unohtaakin shimmit.
Hyvä kun ei pahemmin mennyt. Vanhemmissa Jaappaniassa kasatuissa oli kyllä vähemmän tämmöisiä "hölmöjä" vikoja. ON eroa pastan- ja sushinsyöjän työmoraalissa/taidoissa!!!
Kytkinkorin ripoihin tulee ajallaan kulumaa ja sit saattaa takerrella, mutta sen näät jo ulkoa levittämättä koko kytkintä.
Kato irrottaessasi koppaa puolipuristimen vaijerin kunto alapäästä ja rasvaa se (mulla meni poikki kun oli rutikuiva).
Säätökin on hyvä tarkistaa, eli 0,5 mm välystä YKK:ssa.
Vanhassa XT:ssä oli kulumaa kiksin akselissa, tossa sulla tuskin vielä.
Onpa saattanut Luigi Kravatto maanantaiaamun vinetoissaan unohtaakin shimmit.
Hyvä kun ei pahemmin mennyt. Vanhemmissa Jaappaniassa kasatuissa oli kyllä vähemmän tämmöisiä "hölmöjä" vikoja. ON eroa pastan- ja sushinsyöjän työmoraalissa/taidoissa!!!
15 000 km vähä yli tuossa mulla on mittarissa tuskin kait siellä mitään isompaa kulumaa on. Niin ja tuskin tuota kantta on ennen auottu ja kukaan niin tumpelo ollu että on ottana sen shimmin pois ja unohtana laittaa sen takasin. Automaattisen puolipuristimen vaijeri oli jo katki mullakin ostettaessa tuli laitettua vaijeri ohjaustangolle ja asennettua puolipuristin kahva.
-
Tauno Palo
- Pyörä: '08 te 610
Kiitos vastauksista! Täytyy siis pitää tämä pyörä mielessä!
Olisko tosta puolipuristin kahvasta mitään oikeeta hyötyä? Jos tekisin saman homman omaani kunhan saan muuten kasaan.
Minulle kerrottiin että puolipuristin kahva käytössä olisi parempi käynnistää ainakin vanhassa tohtorissa oli kuulemma automaattinen puolipuristin vaan sotkena käynnistämistä. En ole polkenut TTR:rää käyntiin kertaakaan että olisi automaattinen toiminnassa joten en osaa sanoa minkälainen TTR on polkea. Varmaan JPS osaa kertoa kokemuksia automaattisesta puolipuristimesta.
Mulla ainakin tuossa omassa TT:ssä tuo ns"automaattinen" jossa haetaan kohta ja polkaistaan toimi hyvin. Käsivivulla saisi kai sitten polkaista mistä asennosta vaan kun vaan muistaa sitten painaa tuon vivun pohjaan 
Etsin itsekin sen puristuskohdan ja sitten painan vivusta ja poljen hitaasti niin kauan kuin kuuluu naksahdus sitten annan polkimen nousta ylös sen jälkeen painan vähä alas kun rupee vähä jäykemmältä tuntumaan sitten polkasen reippaasti. Nuilla mikuneilla pitää ainakin lämpimänä lisätä tyhjäkäyntiä että lähtee käyntiin. Joskus kylmänäkin. Tuli iridium tulppakin laitettua mutta ei se paljoo auttanut. No eipähän kukaan muu kuin minä osaa polkee sitä käyntiin. 
Siis kun tuo automaattinen pp toimii, niin voi polkaista melkein paljain jaloin, mutta koetappa ilman!
Ei helkkarissa mitn kahvoja, mää ainakaan osaa semmosia käyttää.
Mulla ainakin kokolailla laakin peli kun hakee pikkusen tahtia kohdilleen ja riuska potku - nimenomaan automaattisen kanssa!!
Ei helkkarissa mitn kahvoja, mää ainakaan osaa semmosia käyttää.
Mulla ainakin kokolailla laakin peli kun hakee pikkusen tahtia kohdilleen ja riuska potku - nimenomaan automaattisen kanssa!!
-
kurahaara
- Pyörä: Yamaha TT600R
TT-R 600 välitykset
Aivan, vakiona on "aavikkovälitykset". Ostin kesäkuun alussa -01 mallisen TT-R:n, missä ratastus oli 16/52. Mielestäni pitkä edelleen ja tilasin O-T-R:stä 14-piikkisen eteen. Nyt tuli mielestäni hyvä, kun voi helpommin ajaa 2:lla. Toisekseen ei tällaisen pyörän tartte liikkua 140 km/h. Tiuhempi välitys tietenkin vei huippuja, mutta tuli kertaluokkaa paremmaksi ajaa spooreissa ja patikossa.AnttiL kirjoitti:Juu, vakiovälitykset ovat piiiiiitkät aivan möyrintään mutta jos pysyttelee pois upotuspaikoista ja aivan trial tyyppisestä maastosta niin niilläkin pärjää...
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Tulipahan tossa aukastua ilmansuodatin kotelo ja liimailtua se sialla kasaan, oli penteleen gummi tiivari osittain karannut ja muutenkin irvisteli koko kotelo kun ruuvit niin kaukana toisistaan..
Joku tällä foorumilla voivotteli huohottamista? (siis tt-r:rän) onko jo ratkennu syy? vai onko ihan normaalia huohotusta.. Onko näissä mitään öljy sihtiä huohotuksessa kun en omastani löytänyt. Jonkun verran huohottaa öljyä suodatin koteloon tämäkin. mutta alkanut niin yht äkkiä että epäilen castrolin gps öljyä syylliseks. täytyy siirtyä takasin halpoihin osasynteetisiin..
Joku tällä foorumilla voivotteli huohottamista? (siis tt-r:rän) onko jo ratkennu syy? vai onko ihan normaalia huohotusta.. Onko näissä mitään öljy sihtiä huohotuksessa kun en omastani löytänyt. Jonkun verran huohottaa öljyä suodatin koteloon tämäkin. mutta alkanut niin yht äkkiä että epäilen castrolin gps öljyä syylliseks. täytyy siirtyä takasin halpoihin osasynteetisiin..
- daddy0
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Viesti:
Minähän se huohotusta valittelin ja en löytänyt koneesta purkamisen yhteydessä enkä edes räjäytyskuvasta mitään sihtiä. Ratkaisin ongelman tulppaamalla ilmaboksin normaalin liitoskohdan ja vaihtamalla huohotusletkun pidempään, jonka reititin öljysäiliön vierestä penkin alle ja snorkkelista sisään. Letkun päähän laitoin tarkoitukseen suunnitellun K&N suodattimen (Kedolta löytyy), jonka kiinnitin siinä olevalla ruuvilla ilmaboksin sisälle. Reitti on nyt sen verran pidempi ja käy korkeammalla, ettei yhtään öljyä päätynyt ilmaboksiin muutaman sadan kilometrin aikana edes kovassa ajossa. Ei ollut iso homma ja vaati vissiin kolmenkympin investoinnin.
Samaten muuten minä tiivistelin ilmaboksin uudestaan viime talven aikana, kun vuoti kuin seula.
Samaten muuten minä tiivistelin ilmaboksin uudestaan viime talven aikana, kun vuoti kuin seula.
Miten se moottorin mekaaninen ääni oli kun mutterit oli löysällä niin kuuluko kokoajan vai pelkästään kylmästä koneesta?
Oma alkanu pitää jotain ihme rominaa kylmänä.
Oma alkanu pitää jotain ihme rominaa kylmänä.