XT 660 R/X rakentelu

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

-zimi-
Pyörä: eBike

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja -zimi- »

Kävin eilen koeajamassa paikallisessa liikkeessä käytettyä XT660X:ää. Muuten pyörä tuntui hyvältä, mutta tehoa puuttui.

Kävin tuon jälkeen kokeilemassa KTM 690 SMC:tä ja siinä oli juuri se Jammusta puuttuva teho. Ajattelinkin mielessäni, että kun saisi tuon KTM:n koneen muuten minulle sopivalle tuntuneeseen Yamahaan.

Kysynkin siis teiltä kenen XT:ssä on esim. sliparit/kokoputkisto + PowerCommander, että saako niillä XT:hen sen pienen lisäpotkun, jotta esim. keula nousee kaasulla?

T: Wannabe XT-kuski
Taajuus-
Pyörä: XT660X

Viesti Kirjoittaja Taajuus- »

Tuskin. Leot, ilmanotto ja fuelmod minulla, eikä kyllä kaasusta keuli.
Yamaha XT660X -07 - Your bike can go fast, my bike can go anywhere...
LeoVince X3 / DNA Stage1 & Stage2 / Kev Fuel Mod
jalu78
Pyörä: SM950R

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

Kyllä keulii!
-Make-
Pyörä: Maastopyörä

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Ykkösellä nousee kaasulla ja kakkosella keventäen. Tuo ohjurimuovi oli tuosta tainu lähteä vetämään multa ja oli sulanut myös tosta kirkkaana näkyvän vesiputken kohdalta. Nyt vaijeri menee kirkkaan putken yläkautta sieltä välistä ja mahtuu nyt liikkumaan paljon paremmin...myös korotetun tangon kanssa. Paksuilla mustilla nippusiteillä kiinni sopivista kohti, niin kestää ehjänä. Pitää ottaa kuva joku päivä.
57pannu
Pyörä: CR500,WLA42,FLH57, FLHST,YZ,TR, EXC, HVA

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Itellä on 2011 xt r malli, PC, O2- eliminator, slipon, 2-1, DNA, ilmanottoputki pois, dynossa nyt 52 hv/ 63 Nm, kun alunperin on 47 hv / 61 Nm. Kyllä se keulii. On muuten tulossa myyntiin ihan näinä päivinä :-), niin ja Germany alulaukut, ihan vaan jos kiinnostaa...

-h
Ehyttä ei kannata korjata
Taajuus-

No mä en vaan osaa :D Kyllä tuolla kaverit keulii ja on sanoneet että helposti. Mutta pelkästään kaasua avaamalla en ole saanut nousemaan, ihan siihen hilkulle kyllä etupää kevenee.
ejj
Pyörä: Yamaha XT660

Viesti Kirjoittaja ejj »

Mulla on XTR 2007 ja se keulii sekä R ja X vanteilla.
Tässä muutokset:
Kev fuel mod (säädetty -20C), DNA 1&2 suodattimet, 4x25mm reikää ilmanputsarissa + snorkel poistettu (modausten hinta ~100€).

Ykkösellä keulii pelkällä kaasulla. Jos ajaa tyhjäkäynnillä ja vääntää kaasua niin saa menemään vaikka ympäri. Kakkosella keventää tai eturengas käy vain vähän ilmassa...
Taajuus-

...Tulipa muuten mieleen kun noista Heidenausta (K73) ja liukkaudesta on ollut jubailua täälläkin...

Minullakin alkukaudesta tuntui vähän epävarmalta ajo ja pyörä yliherkältä kääntymään. Pistin osaamattomuuteni piikkiin :lol: Vaan kun tuonne juhannuksen sorasurautuksiin laskettiin paineita renkaista, hoksasin että huollon jäljiltä lähes 2.5bar edessä ja takana. Soralle 1.6 ja sitten taas kaupunkiajoon palautuessa nostin vain 2.0. Aivan eri renkaat ajella, pitää tiessä kuin tauti ja mutkissa paljon rauhallisempi ja tarkempi. "Levottomuus" katosi.

Jotta elkää Heidenaulle erehtykö ainakaan mitään silloin tällöin näkyviä suosituksia 2.3-2.5bar pumppaamaan.

Nimim. "Voisihan niitä rengaspaineita joskus itekkin tarkistella" :oops:
velijussi

Viesti Kirjoittaja velijussi »

DNA stage 1 ja Kev fuel mod riittivät minulla siihen, että ykkösellä lähtee keula ilmaan, tämä siis vielä silloinkin kun elonpainoa oli yli 90 kiloa. Ei tuossa toki eteenpäin saa nojata, mutta ihan suorassa istumalla kevenee eturengas jopa vahingossa. Itse asiassa niin tuon huomasinkin, lähdin motarin rampilta liikenteeseen ja ilmettelin että mitä se eturengas tuolla taivaalla seilaa. Kakkosella ei minulla keuli DNA 1+2:llakaan vaikka vähän yrittäisi keventääkin. Kytkimellä toki saa keulan kuin keulan ilmaan, mutta siitähän tässä ei ollutkaan kyse.

Sivulaukkuja olen etsinyt, mahtaisiko jollain olla hyvää käsitystä mikä olisi järkevänhintainen ratkaisu -06 XTX:ään. Ilmeisesti jossain vaiheessa kiinnityspisteiden sijainti on muuttunut, joten ihan uudet raudat eivät käy. Laukut tietysti käy kaikkiin rautoihin kunhan adapterit ovat oikeat.
Taajuus-

velijussi kirjoitti: Sivulaukkuja olen etsinyt, mahtaisiko jollain olla hyvää käsitystä mikä olisi järkevänhintainen ratkaisu -06 XTX:ään.
Samaa olen selvitellyt viime kesästä asti, mutta juuri sitä järkevänhintaista ratkaisua ei näemmä ole vielä keksittykään...
Taajuus-

Kaaleppi kirjoitti:
Taajuus- kirjoitti:
Kaaleppi kirjoitti:Iltaa. Onko kukaan vaihtanut kapeampaa tankoa XT:n? Eli anha olkapäävamma vaatii sen vaihtamaan kapeampaan. Siis vinkkejä ja kokemuksia asiasta otetaan vastaan.
Auttaisiko kaventamisen sijaan korottaminen? Korotuspaloja löytyy aina 50mm asti Ebaysta...
Tilasin louisilta 30 mm korotussarjan jonka näppäsin juuri paikoilleen. Vaikuttaisi että korotus 30 mm ja samalla tanko taaemmas 20 mm tekee jo paljon. Kiitos taajuus vinkistä. Testaamaan ei nyt kehtaa lähteä, täällä on vain 29 astetta lämmintä.
Mites, ylsikö kaikki piuhat ja vaijerit huoletta vai pitikö kikkailla?

Harkitsen tota samaa settiä itselleni ja katselin että aika kitsaasti on varaa piuhoissa...
-Make-
Pyörä: Maastopyörä

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Nyt on ensimmäinen kunnollinen testilenkki vedetty hiekkateillä ja maastossa (400km). Sellainen homma että pyörä menis muuten, mutta putket olis pakko saada vedettyä yläkautta ja keulalle pitäs tehdä oikeasti jotain jos mieli ajaa oikeasti pahemmissa paikoissa. Vaihtoiko hönö keulan omaansa??

Voihan se olla että mun pyörä pitäis olla kuitenkin joku enemmän maastoon jo tehtaalla suunniteltu, kun en malta kuitenkaan ajella pelkillä sorateillä.
Kaaleppi
Pyörä: XT 660 X

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi »

[quote Auttaisiko kaventamisen sijaan korottaminen? Korotuspaloja löytyy aina 50mm asti Ebaysta...[/quote]

Tilasin louisilta 30 mm korotussarjan jonka näppäsin juuri paikoilleen. Vaikuttaisi että korotus 30 mm ja samalla tanko taaemmas 20 mm tekee jo paljon. Kiitos taajuus vinkistä. Testaamaan ei nyt kehtaa lähteä, täällä on vain 29 astetta lämmintä.[/quote]

Mites, ylsikö kaikki piuhat ja vaijerit huoletta vai pitikö kikkailla?

Harkitsen tota samaa settiä itselleni ja katselin että aika kitsaasti on varaa piuhoissa...[/quote]

Tuolla sarjalla vaijerit ja piuhat riittivät justiinsa. Yhden nippusiteen mursin ettei johtopaketti ole liian tiukalla, öljyn mittatikun luona kulkeva johtohässäkkä on myös vähän tiukalla kun tankoa käännetään kunnolla vasemmalle mutta ei haittaa käytännössä mitään. Suosittelen todellakin korotuspaloja mutta jos ovat tuota korkeammat niin kannattaa varautua johto- ja vaijerisysteemin uudelleen suunnitteluun. Onko porukat muuten laittaneet millaisia tankkilaukkuja Yamahaan? Ihan kaikki kai tuohon ei sovi kun ne muovikuoret ovat ympärillä. Kai jotain alkuperäisiä on mutta ovat kalliita...
Taajuus-

^Oolrait, tuolla tiedolla varustettuna täytynee pistää tilaukseen tai kipaista se Stormin vastaava. Veikkaan että minullakin se jatkuva ajoasennon hakeminen (suoremmalla kestopäällysteellä, soralla ei kerkee ajoasentoa ihmettelee) johtuu siitä että tanko on liian kaukana ja matalalla mun käsille.

Lankomiesten WR450 ja 690 Enduro R selässä istahtaessa heti kiinnitti huomiota miten paljon korkeammalla ja lähempänä tanko on, luontevassa istuma-asennossa.
Kaaleppi
Pyörä: XT 660 X

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi »

[quote=Lankomiesten WR450 ja 690 Enduro R selässä istahtaessa heti kiinnitti huomiota miten paljon korkeammalla ja lähempänä tanko on, luontevassa istuma-asennossa.[/quote]

Niimpä. Parasta noissa korotuspaloissa on se että kädet tulevat rennommin taaemmas ja ainakin minä voin ajaa lyhyenä ihmisenä paremmin selkä suorassa. Olimme pyörillä toissa viikon lapissa ja emäntä tuumasi että ennen ajoin selkä S-kirjaimen muotoisena kierossa :lol:
Vastaa Viestiin