Taas on omaa mopoa ropailtu ja kokemuksia, sekä kommenttia mitä muistaakseni joku on kysynyt aikaisemmin...
Mopoon laitettu nyt loobmanin ketjurasvain, hyvin pikaisella kokemuksella tuntuu toimivan hyvin. Tällä hetkellä asennuksessa on pieni bugi, mutka letkussa alhaalta ylöspäin mutta korjaan sen kun ehdin. Ketju näyttää paljon puhtaammalta kun sitä moottoriöljyllä rasvaa kun vertaa perinteiseen ketjurasvaan. Ja helppo tuo on ainakin käyttää ;o) Mielestäni hyvä hankinta.
Etupäähän laitettiin Wilbersin progressiiviset jouset ja täytyy sanoa että ero entiseen on merkittävä. Kovin paljoa en ole vielä ehtinyt ajaa mutta sanoisin että on paljon parempi, vakioilla oli ihan liian löysä (kenties jouset oli jo väsyneetkin, en tiedä niiden laadusta). Tuntuu että keula saattoi noustakin pikkuisen verrattuna entiseen, tämä tosin täyttä mutua... Samalla kun vaihdettin stefat ja pölysuojat laitettiin ebaystä hankitut haitarikumit putkia suojaamaan, mielestäni ihan hyvän näköiset kun ne alkuperäiset muovit mahtuu siihen päälle ihan hyvin. Toivon haitarikumien auttavan siihen ettei jompi kumpi putki vuoda öljyä joka kesä...
Naapurin isäntä suositteli kokeilemaan sitä tälläkin palstalla jossain keskustelussa mainittua Shellin 99-oktaavista polttoainetta, kertoi oman moponsa käyvän paremmin ja moottorista kuuluvan vähemmän "ylimääräisiä" ääniä... Vajaat kaksi tankillista sitä kokeilleena olen varovasti samaa mieltä. Mitään tehonlisäystä tms en huomaa mutta EHKÄ vähän vähempi kuuluu kaikenlaista ääntä moottorista. Siis ehkä, niin vähän olen sillä ajanut ja tämä on ihan oma arvio. Kenties vaikutus on kuin lumelääkkeellä, mutta ajattelin ajaa tuolla jatkossakin kun kerran ainakin henkisesti hyvältä tuntuu...
Ai niin, tankkilaukuista on muistaakseni joku kysellyt. Tilasin muistaakseni (en ole varma) xt660.de kautta oman laukkuni joku vuosi sitten.
http://www.off-the-road.de/XT-660/Lugga ... 0-R-X.html
Taitaa olla ihan pikkusen eri näköinen kuvissa nyt kuin mikä minulla on mutta aika saman näkönen kuitenkin. Kiinnitetään vetoketjulla tankissa olevaan alustaan (alusta on siis tankin päällä kiinnitettynä runkoon) eli on helppo irroittaa ja kiinnittää. Olen ollut hyvin tyytyväinen.
Yksi asia mikä pitäisi ennen talvea selvittää on se että minkähän kokoinen vastus pitäisi laittaa kahvalämppäreihin "lo-puolelle", siitä kun on vastus irronnut ja pudonnut... Olisko kellään heittää ajatusta miten tuon voisi ratkaista? Mitataanko molempien kahvojen lämppäreiden vastus yhteensä, ja laitetaan samankokoinen vastus lo-puolelle (onko silloin lämppäreiden teho puolet hi-asennosta) vai kuinka... Saattaa olla juurikin tämä malli:
http://www.allright.eu/products/index.php?tuote=CUN-001
Kyseessä kahvojen alle laitettavat kalvot, ei kokonaiset lämpökahvat. Kiitos vinkeistä ;o)