250cc nelarit
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Kalpa
- Pyörä: Husaberg FE 390
Re: 250cc nelarit
250cc 4t on sitte paljon tarkempia huollosta ja moottoripommin mahdollisuus on suurempi. Pikkukone kun joutuu tekemään paljon enemmän töitä ja isommilla kierroksilla.
450cc laitteissa on eroja kestävyydessä riippuen merkistä ja vuosimallista. Tosin aika kapeahan se rekisteröintikelpoinen valikoima on.
450cc laitteissa on eroja kestävyydessä riippuen merkistä ja vuosimallista. Tosin aika kapeahan se rekisteröintikelpoinen valikoima on.
"ajaa niin ettei satu mitään"
no jooh... onko tuo yamaha wr250r pyörä sitten minkälainen? Ei taida olla ihan "kilpapyörä"? Huoltovälitkin taitaa olla huomattavasti pidemmät?
yamaha wr250r tuli sitten ostettua, toivottavasti ei tehot lopu kesken pikkunelarista
kunnon enskavanteet voisi ostaa sitten myös tähän. Huolloistakin sanottiin että eka huolto olisi 1000km ja toinen 10 000. Voiko kyseinen pyörä tosiaan olla näin huoltovapaa..
Kureistakin sanottiin että tehoa ja vääntöä tulee jo huomattavasti lisää pelkällä äänenvaimentimen vaihdolla. Mutta kuulemieni mukaan myös ilmanputsarikotelossa piileskelisi vielä jonkinmoinen kuri? Onko tietoa? En voi tarkistaa asiaa kun pyörä tulee pihaan vasta ensi viikolla.
Kureistakin sanottiin että tehoa ja vääntöä tulee jo huomattavasti lisää pelkällä äänenvaimentimen vaihdolla. Mutta kuulemieni mukaan myös ilmanputsarikotelossa piileskelisi vielä jonkinmoinen kuri? Onko tietoa? En voi tarkistaa asiaa kun pyörä tulee pihaan vasta ensi viikolla.
Onnea uuden pyörän johdosta! On varmasti hauska päristin ja järkevin näistä 250cc:sta (melkein tein kaupat uudesta exc 250 f:stä ja tulin järkiini..).
5tkm välein kannattaa ainakin öljyt vaihtaa.
5tkm välein kannattaa ainakin öljyt vaihtaa.
-
Lare
- Pyörä: Triumph tiger 800xcx
En usko, että tehot loppuu kesken. Itse vaihdoin alkuperäisen putken tilalle leon vincen x3 putken, mutta en ole oikein päässyt/kerennyt testaamaan putkea.
Täällähän on paljon juttua kyseisestä pyörästä: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=329337
Ja tosiaan öljyt kannattaa vaihtaa kerran kaks huollon välissä.
Täällähän on paljon juttua kyseisestä pyörästä: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=329337
Ja tosiaan öljyt kannattaa vaihtaa kerran kaks huollon välissä.
Kiitos, kiitos!
Ja näistä nelareista kun ei ole pahemmin itselläni kokemusta (edellinen 2t) niin pitääkö näitä jotenkin sisäänajaa? Vai voinko jo heti alussa heittää toisen sliparin pyörään kiinni?
Ja näistä nelareista kun ei ole pahemmin itselläni kokemusta (edellinen 2t) niin pitääkö näitä jotenkin sisäänajaa? Vai voinko jo heti alussa heittää toisen sliparin pyörään kiinni?
Ei tartte ja voit.
-
Lare
No tuota sisään ajosta on sellainen ohje käsikirjassa, että 1000km kolmannes kaasulla ja sit 600km puol kaasulla ja siinä se sit oli.
Älä mene sinne minne elämä sinua vie.
Vie sinä elämä sinne minne olet itse menossa.
Vie sinä elämä sinne minne olet itse menossa.
Joo, niin siinä varmaan lukee. Uskokoon ken tahtoo.Lare kirjoitti:No tuota sisään ajosta on sellainen ohje käsikirjassa, että 1000km kolmannes kaasulla ja sit 600km puol kaasulla ja siinä se sit oli.
Se on varmaankin amerikkalaisten pyöränomistajien sisäänajamiseksi...Pasi kirjoitti:Joo, niin siinä varmaan lukee. Uskokoon ken tahtoo.Lare kirjoitti:No tuota sisään ajosta on sellainen ohje käsikirjassa, että 1000km kolmannes kaasulla ja sit 600km puol kaasulla ja siinä se sit oli.
Tässä kuristuksien poistoja jo miettiessä osaatko Lare sanoa kannattaako sitten pyörää käydä säätämässä penkissä jos vaihdan toisen sliparin pyörään ja ilmanputsarikoteloon teen toisen reiän, jotta ilmaa tulisi paremmin sisään? Kun eikö ilmanputsari aikalailla tukkinut myös tehoja? Näin taisin lukea.
ja ihan tyhmä kun olen vielä nelareitten osalta, niin olenko ymmärtänyt senkin oikein, ettei mitään osia tarvii vaihdella/lisäillä kun laitan toisen sliparin vakio sliparin tilalle?
-
Lare
Kuulemma ei tarvii konetta säädellä (kysyin myyjältä/huollosta).
Ylimääräisiä osia ei tarvii vaihtaa.
Sisäänajosta vielä sen verran, että minä olen sitä mieltä, että ensimmäinen tonni kannattaa ajaa rauhallisemmin, koska koneen/laatikon sisällä on hiovat öljyt, mutta kolmannes kaasulla ajo kyllä on liiottelua.
Ensi öljyjä ei kannata vaihtaa liian aikaisin pois.
Ylimääräisiä osia ei tarvii vaihtaa.
Sisäänajosta vielä sen verran, että minä olen sitä mieltä, että ensimmäinen tonni kannattaa ajaa rauhallisemmin, koska koneen/laatikon sisällä on hiovat öljyt, mutta kolmannes kaasulla ajo kyllä on liiottelua.
Ensi öljyjä ei kannata vaihtaa liian aikaisin pois.
Onko tosi vai myytti?Lare kirjoitti:...koska koneen/laatikon sisällä on hiovat öljyt...
Tehtaan manuaalien kanssa kilpaileva teoria löytyy mm. täältä.
-
Lare
Tosi on tai sitten konekesko (maahantuoja) on mua huijannut.
On melko "juoksevaa" nestettä ensi öljyt.
On melko "juoksevaa" nestettä ensi öljyt.
Tässä kun olen miettinyt kuinka saada tuon yamaha wr250r nyt tehopainosuhteeltaan alle 0,16kw/kg niin onkohan mahdollista tukkia puolittain ilmanputsari ja saada jo tolla keinolla tehoja pois? Kun luin, että ilmanputsari kuristaisi myös konetta. En tietenkään tota kuristusta jättäisi paikoilleen kuin penkityksen ja katsastuksen ajaksi