Varmasti nuo huipputekniset argumentit ovat kaikki ihan faktatietoa, mutta faktaa on myös se, että mulla on hyvän matkaa yli 100 000 km ajettu GSXF ja yli puolet siitä matkasta koneessa on voitelusta huolehtinut.....jep, Delvac MX. Kaikki on toiminut moitteetta tuolla öljyllä ja vieläpä edulliseen hintaan.
Delvac MX 15W-40 hinnat?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
ekes
- Pyörä: Desert Express
Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?
Juu, tuo alkuperäinen kysymys oli tosiaankin vain Delvacin hintaa koskeva. Mutta kyllä tuon öljyn mainitseminen herättää aina niin mielenkiintoisen ja ah, niin tunnepitoisen keskustelun
Varmasti nuo huipputekniset argumentit ovat kaikki ihan faktatietoa, mutta faktaa on myös se, että mulla on hyvän matkaa yli 100 000 km ajettu GSXF ja yli puolet siitä matkasta koneessa on voitelusta huolehtinut.....jep, Delvac MX. Kaikki on toiminut moitteetta tuolla öljyllä ja vieläpä edulliseen hintaan.
-
Korruptio
- Pyörä: KTM Adventure 990
No niin, alankin syömään heti omia sanojani. Öljynvaihto lähestyy uhkaavasti (No eikä lähesty mutta edessä on sen verran pitkä reissu että ei noilla rasvoilla enää ilkeä lähteä.) joten kävin piruuttani katselemassa öljyvalikoimia ja ostin esteripohjaista tavaraa. Motul 5100 15W50, täysin tuntematon rasva minulle joten katsotaan kestävätkö edessä olevan vajaan 5000km reissun kuosissaan vai pitääkö ruveta kesken kaiken vaihtamaan.
--Sent from my computer using a keyboard
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Mistä sen tietää onko se rasva kasassa?Korruptio kirjoitti: Motul 5100 15W50, täysin tuntematon rasva minulle joten katsotaan kestävätkö edessä olevan vajaan 5000km reissun kuosissaan vai pitääkö ruveta kesken kaiken vaihtamaan.
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
teboilin superpyöräliemistä sen ties kun vaihteet takkusi(eikä kestäny kun korkeintaan tonnin).ei irrota eikä mee päälle saati vapaalle. Motulin lientä en oo saanu vielä samaan kuntoon,itseasiassa kakkonen kyllä taannoin irrotti liiankin hyvin mutta enpä viitti siitä syyttää öljyä.
-
Korruptio
- Pyörä: KTM Adventure 990
Kuolleen hevosen pieksämistä tämä taitaa jo olla mutta kerrotaan nyt kun kerran uhosin; n. 4300km estereillä takana ja Motulin litku (Tai laatikko tai kytkin, Mr. Murphy sanoo että aina ja kaikki.) on finaalissa, voiteluaine sippasi itse asiassa jo pari tonnia sitten vaikka öljy näyttää edelleen terveen väriseltä eikä haise tautiseen nokkaan kärähtäneeltä. Vaihteet alkavat takkuamaan kun kone kuumenee. Jännittävää muuten on että märmätit antautuivat kerrasta kuumennuttuaan yhden kerran vähän enemmän, jäätiin pitkän ajopäivän jälkeen tolkuttomiin ruuhkiin juntturaan ja laukkujen kanssa ei mahtunut splittaamaan niin ei auttanut kuin jonottaa. Välillä piti pysähtyä kadun varteen katselemaan sitä touhua ja jäähdyttelemään vehkeitä - kaverin wanha DR800 kävi aika saatanan kuumana ja savutti tunteella moottorin päältä paskoja pois mutta ei sentään leikannut kiinni. Tuohon litrahintaan oikein asiakseen Moottoripyöriin Suunnitellulta Öljyltä odottaisin edes vähän parempaa kestävyyttä. Jos vaihtoväli on sama jollain bulkkidiisselirasvalla ja Oikealla Moottoripyöräöljyllä niin en oikein edelleenkään tiedä että kannattaako maksaa extraa siitä pyörän kuvasta purkin kyljessä?
Kerrottakoon että öljyt toimivat eleettä siihen lämpeämiseen saakka, mitä nyt kytkin tuntui olevan huonompi irroittamaan kylmänä, eli siis rengas pyöri aika saakelin rivakasti jos vaihde oli silmässä siitä huolimatta vaikka kytkin oli pohjassa. Luulin ensin että tämä oli uudesta kytkimen työsylinteristä johtuva juttu mutta mittailin uuden ja vanhan osan ja totesin ettei niissä ole mitään eroa eikä ilmaakaan järjestelmässä pitäisi olla joten joko kytkin kailahti hajalle keskiseisontatuella öljyjä vaihtaessa tai sitten nuo öljyt vaan tykkää tunkea ja uida joka paikkaan kun ovat niin 'liukasliikkeisiä' ja aiheuttavat sen kytkimen tarttumisen. Empä tiedä. Mutta nyt on kivempi näprätä kun ei ole enää kiire.
Kerrottakoon että öljyt toimivat eleettä siihen lämpeämiseen saakka, mitä nyt kytkin tuntui olevan huonompi irroittamaan kylmänä, eli siis rengas pyöri aika saakelin rivakasti jos vaihde oli silmässä siitä huolimatta vaikka kytkin oli pohjassa. Luulin ensin että tämä oli uudesta kytkimen työsylinteristä johtuva juttu mutta mittailin uuden ja vanhan osan ja totesin ettei niissä ole mitään eroa eikä ilmaakaan järjestelmässä pitäisi olla joten joko kytkin kailahti hajalle keskiseisontatuella öljyjä vaihtaessa tai sitten nuo öljyt vaan tykkää tunkea ja uida joka paikkaan kun ovat niin 'liukasliikkeisiä' ja aiheuttavat sen kytkimen tarttumisen. Empä tiedä. Mutta nyt on kivempi näprätä kun ei ole enää kiire.
--Sent from my computer using a keyboard
-
JooMies
- Pyörä: HP2
- Viesti:
Koneet pitäsi purkaa ennen ja jälkeen testin ja tutkia kulumia, jotta voitelevuudesta saisi täyden kuvan.Korruptio kirjoitti:Onhan noita öljyanalyyseja tekeviä yrityksiä Suomessakin vaikka millä mitalla. Eihän siihen tarvitse kuin hintatiedostelut / sponssin kinuamista firmoilta ja pari tunnollista kuskia joilla on suurin piirtein saman verran ajetut ja samanlaiset pyörät ja jotka suostuvat ottamaan näytteet ohjeistetulla tavalla vaikka 2 kertaa vaihtovälillä ja lähettämään näytteen eteenpäin ilman mitään kikkailuja tai puolueellisuutta. Sieltähän sitä faktaa alkaa tulemaan.
JooMies
Niinpä...
Niinpä...
-
Syke
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Erikoista. Teboilin superpyöräliemi toimi 650Dr:ssä ja nyt tuossa nykyisessä Kottaraisessa oikein hyvin.ceevu kirjoitti:teboilin superpyöräliemistä sen ties kun vaihteet takkusi(eikä kestäny kun korkeintaan tonnin).ei irrota eikä mee päälle saati vapaalle. Motulin lientä en oo saanu vielä samaan kuntoon,itseasiassa kakkonen kyllä taannoin irrotti liiankin hyvin mutta enpä viitti siitä syyttää öljyä.
Braa-aab!
-
Kumipuhki
- Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09
Nyt täytyy avautua sen verran että minulla 3kpl kallionporausvaunuja mitkä huutaa täysillä aamusta iltaan kesän pahimmillakin helteillä ja kyllä paras öljy on delvac. Ehkä tämä shell rotella on hyvä uusi haastaja, olihan siinä jossain mallissa jaso. ym . luokat. Mutta en siltikään käytä omassa pyörässä delvakkeja..
Viimeksi muokannut Kumipuhki, Ke Syys 14, 2011 10:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
-
Syke
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Tota Rotellaa muistaakseni Rekluse suosittelee käytettävän, korjatkaaKumipuhki kirjoitti:Nyt täytyy avautua sen verran että minulla 3kpl kallionporausvaunuja mitkä huutaa täysillä aamusta iltaan kesän pahimmillakin helteillä ja kyllä paras öljy on delvac. Ehkä tämä shell rotella on hyvä uusi haastaja, olihan siinä jossain mallissa jaso. ym . luokat. Mutta en siltikään käytä omassa pyörässä delvakkeja..
Siis mulla kuluu vuodessa yli 500litraa pelkkää delvakkia + siihen muut hydrauliikka ym muut päälle niin ei jotenkaan jaksa homostella näistä öljy+polttoaine kuluista. anteeksi
Reklusen omistajat, jos muistin väärin.
Braa-aab!
-
Kumipuhki
- Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09
saako tota muute suomestaSyke kirjoitti:Kumipuhki kirjoitti:Nyt täytyy avautua sen verran että minulla 3kpl kallionporausvaunuja mitkä huutaa täysillä aamusta iltaan kesän pahimmillakin helteillä ja kyllä paras öljy on delvac. Ehkä tämä shell rotella on hyvä uusi haastaja, olihan siinä jossain mallissa jaso. ym . luokat. Mutta en siltikään käytä omassa pyörässä delvakkeja..
Tota Rotellaa muistaakseni Rekluse suosittelee käytettävän, korjatkaa
Viimeksi muokannut Kumipuhki, Ke Syys 14, 2011 10:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
- Sottapytty
- Pyörä: BMW G650XChallenge
Kyllä vaan suosittelee, eikä käsittääkseni saa suomesta.Syke kirjoitti: Tota Rotellaa muistaakseni Rekluse suosittelee käytettävän, korjatkaa
"Rekluse recommends Shell Rotella T, which is an oil designed for diesel engines."
Ps. 4l. Delvac MX, maksoi jotain 20-30€
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
No niin Delvac uskovaisille ilouutisia...
Tammer-Dieselissä Lakalaivassa MX15W-40 maksaa tarjouksessa 69 euroo/20 litraa..lienee hinta aika lailla kohdallaan, täytyy hakee sitä traktoreita varten..
Ei DR konekaan siitä varmaan rikki mene, mutta todella hyvin on pelannut täyssynteettisellä Motul 7100:lla ja varsinkin vaihteet pelaa erityisen hyvin kun sitä oon käyttäny, eikä syö yhtään.
Sylinterin alatiiviste tihkuu öljyä vähän enemmän kuin kuin 15W-50:llä mutta tuossa yksilössä on vielä surkea alkuperänen paperinen tiiviste, pitäisi kumminkin vaihtaa päivitettyyn metalliseen...
Tammer-Dieselissä Lakalaivassa MX15W-40 maksaa tarjouksessa 69 euroo/20 litraa..lienee hinta aika lailla kohdallaan, täytyy hakee sitä traktoreita varten..
Ei DR konekaan siitä varmaan rikki mene, mutta todella hyvin on pelannut täyssynteettisellä Motul 7100:lla ja varsinkin vaihteet pelaa erityisen hyvin kun sitä oon käyttäny, eikä syö yhtään.
Sylinterin alatiiviste tihkuu öljyä vähän enemmän kuin kuin 15W-50:llä mutta tuossa yksilössä on vielä surkea alkuperänen paperinen tiiviste, pitäisi kumminkin vaihtaa päivitettyyn metalliseen...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Nostetaas hyvää vääntöä ylös!
Ajaako kuramopoilijat vielä Delvacilla täällä? Omassa 530:ssä oon käyttänyt laatikossa alusta saakka ja mainiosti on pelannut. Moottorin puolelle en ole vielä kaatanut, kun sinne on muuta öljyä vielä moneksi kerraksi jäljellä. Aika näyttää kaatuuko Delvacia sinnekkin, kun aika koittaa.
Ajaako kuramopoilijat vielä Delvacilla täällä? Omassa 530:ssä oon käyttänyt laatikossa alusta saakka ja mainiosti on pelannut. Moottorin puolelle en ole vielä kaatanut, kun sinne on muuta öljyä vielä moneksi kerraksi jäljellä. Aika näyttää kaatuuko Delvacia sinnekkin, kun aika koittaa.
- kimbyyri
- Pyörä: 1200gs lc
Iso gessu. Pelkkää mx:ää n 30 tkm. (kuivakytkin) Edellinen zx12r n 25 tkm. Kawassa seisonnan jälkeen ei samalla sekunnilla toiminut kytkin, levyt ilmeisesti "liimautu" toisiinsa hetkellisesti. 20l purkki agrimarket lahti 78€ tänä keväänä.
ktv org
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Minä lopetin Delvacin käytön gessussa, kun olin huomaavinani pientä kalinaa venttiileistä kun koneen ajoi kuumaksi jossain pikkutiellä möyriessä.
Ajattelin että kuumapäätä pitää kasvattaa ja nyt käytän Motonetin Motox 20W-50 Super mineraalia, sekin on aika edullista 16€/5l.
Yhden 10tkm vaihtovälin olen tuolla ajanut ja nyt laitoin uudestaan.
Mielestäni siinä ei tuommoista naputusta enää esiinny, olen nyt tuon öljyn "uskovainen".
Ajattelin että kuumapäätä pitää kasvattaa ja nyt käytän Motonetin Motox 20W-50 Super mineraalia, sekin on aika edullista 16€/5l.
Yhden 10tkm vaihtovälin olen tuolla ajanut ja nyt laitoin uudestaan.
Mielestäni siinä ei tuommoista naputusta enää esiinny, olen nyt tuon öljyn "uskovainen".
Kuraköröttelijä