Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: uusi africa twin 2014-15
Eikös tuo ole jenkkityylinen valojärjestely, että vilkut toimii jonkinlaisina parkkeina. Suomessahan tuo ei ole ollut ymmärtääkseni sallittua ainakaan tähän mennessä.
Sami
Yamaha MT09 Traceriin saa Led Plus-etuvilkut jotka on myös seisontavalot. Eli kyllä lailliset lienee.
Ei näytä olevan jammussa oranssit parkkivalot ainakaan tuossa videossa.
https://www.youtube.com/watch?v=tcJ8rI-mPk4
https://www.youtube.com/watch?v=tcJ8rI-mPk4
Sami
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Mitenkäs ne valomääräykset menikään? Eteen ei saa olla muuta kuin kirkas tai keltainen valo, sivuilla oranssi ja takana punainen. Suuntavilkut on sitten oma lukunsa mutta käsitykseni mukaan päivä/pysäköintivaloiksi niistä ei lain puitteissa ole.
Kylätason kurapyöräilijä.
- _JPA_
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Käsittääkseni siinäkin pitää ottaa alkuperäiset seisontavalot pois käytöstä.Anselmi6 kirjoitti:Yamaha MT09 Traceriin saa Led Plus-etuvilkut jotka on myös seisontavalot. Eli kyllä lailliset lienee.
- Jokke Espoosta
- Pyörä: Poljettava
Tällainen löytyi, nähdäkseni tuossa puhutaan kansankielellä parkkivaloista:
Yritin myös kaivella suoraan direktiiveistä, mutta ne viittaavat direktiivin lisämääreen salaisiin lisäpöytäkirjoihin joita ei löydy mistään ja jos löytyykin niin ne on joku skannannut paperilta niin ettei hakutoiminto toimi.
Lähde: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... ayksia.pdf4.4 Etuvalaisimet
Etuvalaisimella tarkoitetaan ajoneuvon etuosaan sijoitettua valaisinta, jolla ilmaistaan
ajoneuvon läsnäolo edestä katsottuna. Etuvalaisin on moottoripyörässä pakollinen,
mopossa vapaaehtoinen.
Etuvalaisimia tulee olla yksi tai kaksi. Valaisimen tulee sijaita ajoneuvon keskilinjalla.
Jos valaisimia on kaksi, niiden tulee sijaita symmetrisesti keskilinjaan nähden. Etuvalaisimen
tulee sijaita vähintään 350 mm ja enintään 1200 mm korkeudella maan pinnasta.
Etuvalaisimen on annettava valkoista valoa ja ne on suunnattava eteenpäin. Valaisin
saa kääntyä ohjauskulman mukana. Vihreä vilkkumaton merkkivalo on pakollinen
(mopossa vapaaehtoinen), mutta sitä ei kuitenkaan vaadita, jos kojetaulun valaistus
voidaan kytkeä päälle ainoastaan samanaikaisesti kuin etuvalaisimet. Etuvalaisimen on
näyttävä 15° ylös- ja alaspäin vaakatasosta mitattuna. Kuitenkin, jos valaisin on alle
750mm korkeudella maanpinnasta, vaakatason alapuolisen kulman tulee olla vähintään
5 astetta.
Yritin myös kaivella suoraan direktiiveistä, mutta ne viittaavat direktiivin lisämääreen salaisiin lisäpöytäkirjoihin joita ei löydy mistään ja jos löytyykin niin ne on joku skannannut paperilta niin ettei hakutoiminto toimi.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Uuden sukupolven Africa Twin on 1000-kuutioinen ja kantaa tyyppimerkkiä CRF1000. Hinnatkin tiedetään jo. ”Hinnoista neuvotellaan vielä, mutta varmaa on, että ne lähtevät alle 20 000 eurosta”, Manner sanoo.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/maaha ... a/bKMWZmfH
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/maaha ... a/bKMWZmfH
Kura lentää...
Niin. Onhan se 19 995 alle 20 000 euroa...
-
Rakennusmetsuri
- Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R
Tämä on yksi asia mitä olen vähän ihmetellyt tällä foorumilla itsekseni, eikä tämä kohdistu nyt mitenkään erityisesti juuri edelliseen kommenttiin.SamiV kirjoitti: Siitä ei kuitenkaan mihinkään päästä että helvetin painava se on, kallis kuin mikä (ainakin Suomessa kiitokset Brandin) ja ainakin minua hirvittäisi köyhänä keskituloisena viedä tuollaista 20 000 euron peliä kivikkoihin
Yritän kiteyttää ihmettelyni ytimen alle:
Moottoripyörän paino on suhteellista tai suhteetonta, jos siitä sellaista tekee.
Tottakai laite on "helvetin painava" jos sitä vertaa kivikkoajeluihin tarkoitettuihin laitteisiin.
Yhtä lailla minun mielestäni tämä on älyttömän kevyt, kun edellinen pyöräni, joka vaihtui tähän, painoi yli 300 kiloa.
Yhteistä molemmille vertauksille on se, että molemmissa verrataan eri käyttötarkoituksiin tarkoitettuja laitteita samalla punnitusasemalla.
Itse vertasin hankintaa tehdessäni pyörää lähinnä gs1200 adventureen, joka oli mielestäni olemukseltaan aavistuksen liian möhkö. Africa Twin oli puolestaan juuri sopivalla tavalla sirompi, olematta kuitenkaan liian pieni/hento omaan käyttööni - ja suhteessa massaan/kuskiin/kuormaan, jota pyörä joutuu liikuttamaan.
Käyttötarkoitusta, johon Hondan elokuussa tilasin, kuvannee parhaiten sanat maaseutumatkailu/maaseutuajelu. Maaseudusta nauttiminen.
Kivikkoihin, suon silmiin tai ryteikköihin en ajatellut laitosta ihan ensimmäisenä viedä, siihen tarkoitukseen on ihan oikeasti paljon kyvykkäämpiä laitteita markkinoilla. Ei tuhat kuutioista matka-adventurea niihin ole oikein mielekästä verrata.
Miksi verrata laitteen ominaisuuksia sellaisten pyörien ominaisuuksiin, joiden genreen se ei todellisesti käyttötarkoitukseltaan kuulu?
Yhtälailla minä voisin sanoa, että onpa paska vehje, esim. Gold Wingissä on kuitenkin radiot ja vakionopeudensäätimet, selkänojat ja laukut vakiona. Vaan jätänpä sanomatta, kun eivät ole käyttötarkoitukseltaan samaa genreä.
Itse pidän Africa Twiniä selvästi adventuretyylisenä matkapyöränä, jolla on ehkä aavistuksen paremmat edellytykset selvitä vaikeassa paikassa kuin vaikkapa Triumph Explorerilla tai isolla GS:llä.
Kivikkopyöräksi tätä ei omasta mielestäni ole pääkäyttötarkoitukseltaan rakennettu, vaan ennemminkin sorateiden ihan ok kyvykkääksi allrouder-matkaajaksi. Juuri siitä syystä valitsin tämän nimenomaisen pyörän maaseutukurvailujeni työkaluksi.
Oikaiskaa toki jos olen jossain kohdassa hakoteillä. Ei olisi ensimmäinen kerta.
Minulle ei ole isompaa merkitystä sillä, moittiiko joku kivikko-ryteikköpyörää itselleen etsivä tämän laitteen ko. tarkoitukseen aivan liian painavaksi. Jotain hilpeyttä herättävää siinä tosin on.
Omaan käyttötarkoitukseeni AT on aivan sopivan painoinen ja muotoinen.
Viimeksi muokannut Rakennusmetsuri, Ma Joulu 21, 2015 11:16 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Honda XL600R 1983
- Timo Tasakaasu
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Noista vilkuista vielä, että mulla oli joskus VFR800Fi, jostainpäin Eurooppaa Suomeen tuotu. Siinä oli ainakin kaksilankaiset polttimot sekä etu, että takavilkuissa, mutta vain toinen lanka kytketty. Itse kytkin etuvilkut takaisin palamaan. Myös CBR1000 -87 etuvilkkuihin mahtui pikkuisen viilaa näyttämällä vanhan Datsunin takavalojen muovikanta. Sellainen, mitä kierretään varttikierros ja lukittuu kolmella nastalla paikoilleen. Koskaan ei kukaan tullut valittamaan, vaikka 5W parkit paloivat etuvilkuissa. Olisin törkeästä rikkeestäni suostunut vaikka jonkunlaisen käyttömaksun maksamaankin. Peruste oli juurikin se, että luultaisiin joksikin muuksi laitteeksi. Mopossa kun ei pala ajovalon vieressä mitään. Pelkästään hyvä, että näyttää erikoiselta ja kiinnittää huomion eikä luulla tulevan 40km/h.
Tuo VFR on muuten myös sellainen malli, minkä Brandt on tajunnut olevan Suomessa arvostettu ja sillä voi rahastaa.
Sitten vähän vanhojen muistelemista. Ostin Unkarista tuliterän Black Birdin, kun Brandt ei halunnut järjestää mulle edes koeajoa Varaderosta saati hommata rekisteröimätöntä verovapaasti ulkomaille myytäväksi. Vuosi oli -99 ja Varadero aika tuore tapaus. En sitten uskaltanut ostaa sikaa säkissä ja Suomessa oli tallissa -97 XX, mikä oli silloin ainakin mieleinen. Sellaiseen sitten päädyin. Marssin unkarilaiseen kauppaan kuten kunnon unkarilainen tekee ja sanoin, että haluan yhden Black Birdin, sinisen, Kérek. Kauan kesti, mutta tuli lopulta. Maahantuoja otti pyörästä katteensa, maksoi tullin ja ajoneuvoveron ja paikallinen dealeri otti vielä katteensa kuten kuuluukin. Pyörä rekisteröitiin ja avaimet annettiin käteen rekisteriotteen kera ja minä annoin kauppiaalle rapiat 3'000 000 Forinttia eli 83000mk. SE OLISI OLLUT VEROVAPAANA VAIN MAAHANTUOJAN KATTEELLA SUOMESSA KALLIIMPI!!!
Tuo VFR on muuten myös sellainen malli, minkä Brandt on tajunnut olevan Suomessa arvostettu ja sillä voi rahastaa.
Sitten vähän vanhojen muistelemista. Ostin Unkarista tuliterän Black Birdin, kun Brandt ei halunnut järjestää mulle edes koeajoa Varaderosta saati hommata rekisteröimätöntä verovapaasti ulkomaille myytäväksi. Vuosi oli -99 ja Varadero aika tuore tapaus. En sitten uskaltanut ostaa sikaa säkissä ja Suomessa oli tallissa -97 XX, mikä oli silloin ainakin mieleinen. Sellaiseen sitten päädyin. Marssin unkarilaiseen kauppaan kuten kunnon unkarilainen tekee ja sanoin, että haluan yhden Black Birdin, sinisen, Kérek. Kauan kesti, mutta tuli lopulta. Maahantuoja otti pyörästä katteensa, maksoi tullin ja ajoneuvoveron ja paikallinen dealeri otti vielä katteensa kuten kuuluukin. Pyörä rekisteröitiin ja avaimet annettiin käteen rekisteriotteen kera ja minä annoin kauppiaalle rapiat 3'000 000 Forinttia eli 83000mk. SE OLISI OLLUT VEROVAPAANA VAIN MAAHANTUOJAN KATTEELLA SUOMESSA KALLIIMPI!!!
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Rakennusmetsurilta hyvä kannanotto joka heijastaa aika pitkälti omaa ajatusmaailmaan pyörien käyttötarkoituksista ja ominaisuuksista.
Kylätason kurapyöräilijä.
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Paska pyörä, kaatuu sillä kumminkin. Ja kuluttaa varmaan pensaa ja renkaita. Kiristyykö tässä edes pinna? Ja kallis; yli 100000 FIM. Tärkein ominaisuus on tietenkin riitävän vapaat sijoittelumahdollisuudet navikaattoreille ja riittävästi tärinäkestoisia virran ulosottoja (n. 10 kpl), liekö tässä moisia?
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Kyllä tuohon RAM mountin tankokiinnikkeitä pallolla saa nätin rivin:
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/ ... aled_2.jpg
Lisävarustelistalla on tarjolla "12V Accessory Socket" mutta epäilen että joutuu itse vähän lisähaaroittamaan.
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/ ... aled_2.jpg
Lisävarustelistalla on tarjolla "12V Accessory Socket" mutta epäilen että joutuu itse vähän lisähaaroittamaan.
- DOMI
- Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000

Kyllä vanhaa Hondamiestä ainakin himottais tutustua tuohon näkymään tarkemmin. Nyt on joutunut siirtymään soittorauta orkesteriin, sopivan Hondan mallin puuttumisen takia. Hyvin tuokin on asiansa ajanut pienien säätämisien jälkeen ja aika yhtenevältäkin näyttää monilta osin tuo "ohjaamo". Hondassa näyttäisi olevan moni parannus jo tehtaalla tehty ja joissain kohtaa ehkä vähän malliakin otettu. Kyllä tuossa kokoluokassa mielenkiintoisin pyörä on aikoihin ja ehkäpä sieltä sitten perässä seuraa joskus se pikkuveikka 450cc-700cc yksipyttyinen adventurepyörä näille pienemmille ja vaativammille kurapyörä markkinoille
-
Rakennusmetsuri
- Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R
Maahantuojan lisävarustehinnasto on julkaistu.
http://www.hondabikes.fi/content/downlo ... in_web.pdf
Hondalla lisävarusteiden hintalaput ilmeisesti sisältää asennuksen?
Pari tarraa kun ei vaan voi maksaa yli 60 euroa, eikä simppeli töpseli lähes kahdeksaakymppiä.
http://www.hondabikes.fi/content/downlo ... in_web.pdf
Hondalla lisävarusteiden hintalaput ilmeisesti sisältää asennuksen?
Pari tarraa kun ei vaan voi maksaa yli 60 euroa, eikä simppeli töpseli lähes kahdeksaakymppiä.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Honda XL600R 1983