Sent from my iPad using Tapatalk
jammu TT-R 600
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
jammu TT-R 600
Mä olen tuon laittanut vaimentamattoman takanavan piikkiin, kaasarin säädötkään ei kyllä omassa ole vielä ihan kohdillaan 
-
kurahaara
- Pyörä: Yamaha TT600R
Re: jammu TT-R 600
Säädä kaasarin kiihdytyspumpun ajoitusta ja soppamäärää. Omassa säätö on siten, että spruuttaus ei varmasti osu luistiin eikä aloita liian pienellä kahvan käännöllä. Spruuttauksen kesto on alle 1 sek.Purtsi kirjoitti:...Kaasareina on Mikunin suoravetokaasarit...
Valitettavasti tarkempaa säätöohjetta ei ole ole antaa, perstuntumalla omakin on säädetty. Lähtötilanne oli suuritepiirtein kuvaamasi tilanne.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Teetin tollaset laukkuraudat pyörään. Hienosti pysyi tavarat kyydissä viikon lapin reissulla. Sivujalan hitsaus runkoon väsähti kesken reissun ja jalka taipuu käsin vääntämällä. Rautoihin tuli kiinni myös 2x2 l kanisterit

-
joniluukas
- Pyörä: Yamaha TT600R
Hei! Tuli tuossa kytkinlevyjä ja jousia vaihdettaessa ilmeisesti kirittyä yhtä jousta liikaa. Lohkes se kierreosa mihin jousi kiritään kytkinkoriin... Elikkäs oisko jollain teistä kyseistä osaa ylimääräisenä?
Eipä löydy mutta katselin huvikseni räjäytyskuvia ja vaikuttaisi että sama osa kaikissa moottorivariaatioissa eli myös XT600 mallit, varaosakoodi: 2JN163710000 boss clutchjoniluukas kirjoitti:Hei! Tuli tuossa kytkinlevyjä ja jousia vaihdettaessa ilmeisesti kirittyä yhtä jousta liikaa. Lohkes se kierreosa mihin jousi kiritään kytkinkoriin... Elikkäs oisko jollain teistä kyseistä osaa ylimääräisenä?
Kannattanee purkaamoilta kysellä, xt600 lienee löytyy helpommin purettuna Suomesta kuin TT-R600.
Tuolta katselin räjäytyskuvat ja varaosakoodit: https://www.motorcyclespareparts.eu/
Etsin itse aiemmin seuraavaa tietoa enkä löytänyt joten länttään sen nyt tähän josko auttaisi jotakuta tulevaisuudessa:
Ensiökaasarin (vasemmanpuoleisen) neulaa pystyy säätämään kaasuttimen ollessa paikalla
Vaatii kyllä hermoja ja sorminäppäryyttä mutta lähtee irti seuraavalla tavalla: kaasuttimen kansi irti -> avaa 2 ruuvia jotka pitävät luistin kiinni vipumekanismissa -> ongi ruuvit jollain pois -> luisti lähtee ylös nostamalla.
Kasaaminen ja ruuvien osuminen luistiin on sitten toinen tarina, mutta onnistuneesti vältin itse tänään kaasareiden irroittamisen.
Ensiökaasarin (vasemmanpuoleisen) neulaa pystyy säätämään kaasuttimen ollessa paikalla
Vaatii kyllä hermoja ja sorminäppäryyttä mutta lähtee irti seuraavalla tavalla: kaasuttimen kansi irti -> avaa 2 ruuvia jotka pitävät luistin kiinni vipumekanismissa -> ongi ruuvit jollain pois -> luisti lähtee ylös nostamalla.
Kasaaminen ja ruuvien osuminen luistiin on sitten toinen tarina, mutta onnistuneesti vältin itse tänään kaasareiden irroittamisen.
-
pauli
- Pyörä: Transalp xl 600v
Tuli hommattua tämmönen 2005 tt 600re aj. 7200tkm .Ajettu aika harvakseltaan. Käy todella siististi , mutta kytkin on todella jäykkä! Vaijerin ehdin tarkistaa joka on ihan vireessä mutta kytkin todella jäykkä painaa! Mikähän siellä mättää? En ole ehtinyt vielä purkaa sitä!
Viimeksi muokannut pauli, Pe Loka 02, 2015 3:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- DOMI
- Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Noissa Yammuissa kytkin on kyllä aika jäykkä normaalistikin. Tsekkaa kuitenkin, ettei kuori ole litistynyt tai kierrä yhtään ylimääräistä mutkaa. Jos jouset vielä vaihdettu joskus jäykempiin, niin on kyllä aika jäykkää sorttia ja vaijeri kannattaa pitää hyvässä voitelussa.pauli kirjoitti:Tuli hommattua tämmönen 2005 tt 600re aj. 7200tkm . Käy todella siististi , mutta kytkin on todella jäykkä! Vaijerin ehdin tarkistaa joka on ihan vireessä mutta kytkin todella jäykkä painaa! Mikähän siellä mättää? En ole ehtinyt vielä purkaa sitä!
Samoilla linjoilla. Jäykkä on mutta kahella sormella pitäs helposti pystyä käyttämään jäykemmilläkin jousilla. Tsekkaa tosiaan ettei vaijeri ole mutkalla tai vaikka litistyksissä tankin välissä.
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
-
pauli
Vaijerin otin irti ja se liikku aivan vapaasta ja myös liikutti kytkinvipua herkästi, mut kun löysät oli otettu pois niin ei kyllä 2 sormella pysty painamaan vipua pohjaan vaan siihen tarvitaan 6 sormea! 
Sit kyllä epäilen että jousia on joko jäykistetty jollain prikkavirityksellä tai jotain muuta fuulaa on. Kyllä mä pystyn jäykemmillä tarvikejousilla ja tuoreilla levyillä käyttämään tarvittaessa 1 sormella kytkintä 
-
pauli
Kyllä te asiaa puhuitte! Otin vaijerin kunnolla irti ja voitelin ja katoin että mutkia ei tullut niin kyllä se herkemmäksi tuli. Ja viela mikä teki tästä niin raskaan oli että kytkinkahvan pää oli poikki. Se vaan ku näissä uudemmissa toi kytkin on niin kevyt! Kiitos vastauksista!
Entäpä mistä kannattaisi tota isompaa tankkia 20L kysellä?
Entäpä mistä kannattaisi tota isompaa tankkia 20L kysellä?
-
Syke
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Ja jos koko kytkinkahvapakettia saa siirrettyä "sisäänpäin" tangossa, niin saa lisää vipuvartta.
Braa-aab!
Mahtavat käytetyt olla kiven alla Suomessa, niinkuin uudetkin. Ebay? Uutta tuntuu löytyvän vähän useanmasta nettikaupasta, esim. Off-the-road.de, googlaamalla tuntuu löytyvän paremmin tt600r mallilla kuin tt600re.
-
pauli
Uutena tt 600re käyttäjänä haluaisin vähän piristää tätä vakio versiota putken vaihdolla ja ilmeisesti ilmaputsarin avarrusta ja suuttimien vaihtoa! Mikä pönttö näistä viri malleista ois kuitenkin suht hiljanen? Mitä suosittelette? Ja vielä mitä öljyä kannattaa laatikossa käyttää, lähinnä kytkintä ajatellen?