KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

eero1989
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Itse yrittäisin erottaa kuoren ja "vaimennustilan" ihan sen lämpeemis ongelman takia..
mulla tosin on edelleen FMF powercore joka pitää kovaa meteliä ..
on suht kevyt ja ei lämpee ihan ainakaan niin paljon.
Seuraavaksi voisi kokeilla jos jaksaa alkaa kikkailemaan FMF Titaani töttöröä..
JMN
Pyörä: 250 Rally
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JMN »

Viileämpää torvea tässä vaan haenkin, Isot pojat on kertonu, että tuo vakiopönttö polttaa kassit ja kamat kun tulee niin kuumaksi. Tossa ois hyvä askarteluprojekti kevättä odotellessa.

Asiaan liittyen:
Tilasin tuon 2014 mallin paripäivää sitten ja nyt tuntuu olevan vähän mystistä toi karttojen latauspuoli. 14 mallissa on ilmeisesti ECU erilainen ja en nyt sitte tiedä itä se tarkoittaa jos pitäisi saada jonain päivänä Acra vakion tilalle. Olen muutenkin ihan pihalla vielä noista karttahommista. Foorumeilla tuntuu mielipiteet vaihtelevan pitääkö kartta ylipäätään vaihtaa jos vaihtaa pelkän sliparin.
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kartta kannattaa vaihtaa jos slipari vaihtuu, vakiokartta on jo laihan sorttinen ja laihtuu lisää kun peräreikä alkaa hengittämään paremmin. Jos oikein toimivan pyörän haluaa niin hengitys molemmista päistä kuntoon ja Evo-1 kartta sisälle, sen jälkeen vasta moottori alkaa toimimaan kuten kuuluu. Eiköhän -14 malliin tule kartat jossain vaiheessa huollossa asennettavaksi, kuten on edellisiinkin malleihin tullut.

Periaatteessa jos joku jolla on Tune-Ecu pääsee törkkäämään piuhat kiinni pyörään ja imaistua softat koneelle niin pääsee vertaamaan paljonko, ja mitä eroja kartoissa on 12-13 malleihin verrattuna.
Kylätason kurapyöräilijä.
JMN
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JMN »

Netti kertoo että tune ecua ei saa kiinni 14 pyörään. En tiedä mitä tarkoittaa käytännössä ja miksi tarkalleen ei.

Edit
Ilmeisesti 14 mallissa on 1 ecu aikaisemman kahden sijasta. Nyt ymmärrän asiasta vieläkin vähemmän jos mahdollista.
Koheltaja

Oookkei, joko ne nyt sitten on kryptanneet siihen sellaisen softan ettei niitä enään pääse kuka tahansa kopeloiman, aivan kuten valtaosalla? Käytännössä tarkoittaa sitä että jatkossa voi ainoa vaihtoehto olla PowerCommander millä saa seokset haltuun, tai sitten huollossa uusien karttojen lataaminen.

Paskempi homma jos näin on, aiempien mallien arvostus nousee tässä suhteessa. Jos noi mun aiemmat spekulaatiot pitää paikkansa niin -013 on aikansa viimeinen mohikaani 8)
ttv
Pyörä: 300EXC

Viesti Kirjoittaja ttv »

-14-malliin taisi tulla sama Keihinin ECU mikä on Tiger Explorerissa ja uusimmassa 690 Dukessa. "Tamper proof" on päivän sana, noihin ei pääse kiinni kuin virallisilla värkeillä.
JMN
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JMN »

Rally raidin FB sivuilta löytyi tuoretta tietoa 2014 mallin muutoksista.

1.A different silencer mounting, but it would be possible to revert back to the old twin bolt type, so that earlier aftermarket silencers could be used.
2.An extra front pipe mounting bracket attached to the Lower Tank Mount.
3.Removal of SAS Valve, and change of side for crankcase rebreather, to allow room for ABS pump on right side, behind radiator.
4.New airbox, but same filter as previous.
5.Single ECU, but same plug to connect to external laptop for mapping changes.
6.New fuel connector before injector, with filter built in, much easier to access than before.
7.Slight change in left frame tubing to clear new, larger throttle body.
8.New front brake lever & master cylinder.
9.Floating rear disc.
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

TuneEcuhan ei ole tukenut tuota 690 Duke 12/13 mallia, joka on se sama kone kuin uudessa -14 mallin Endurossa. ECUn liitin on ulkoisesti sama, mutta ei keskustele TuneEcun kanssa enää. Jostain googletin tietoja, jossa asia oli varmistettu TuneEcun kehittäjiltä, eivät tienneet onko ja milloin tulossakaan tuohon uuteen ECUun värkkejä heiltä.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
eero1989

tarvii varmaan vaihtaa uuteen,, ettei tartte kokoajan ropata,, voi välillä ajaakkin :lol:
bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

Viesti Kirjoittaja bisti »

Onko kukaan tehnyt itse syylärinsuojia? Mitä näitä katselee esim. rally raidin suojaa niin ei luulisi olevan mikään amerikantemppu väkästellä tuollaista itse, jos vain olisi välineet (joita ei itsellä kyllä ole). Siinäpä olisi jollekin tienaamismahdollisuus, kun alkaisi tehdä näitä ja pohjapanssareita ja ja ja mitä näitä nyt onkaan itse. Kysyntää varmaan ainakin muutamille kappaleille olisi.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
eero1989

Jos nyt ajattelen esim noita omia powerparts suojia, kuinka hyvät, sopivat ja nopeet asentaa..
sitten aattelee että kuinka kauan niitä olis viilannu ja temunnu niitten kanssa..
päivässä ei onnaa mun nyrkkipaja olosuhteissa..
ja 150€ vai mitä nuo nyt makso.. saa kiinapoika hoitaa viilailut noihin ajovehkeisiin.. tietty jotain pientä voi tehdä ( :roll: panssariin jo materiaalit hankittu :mrgreen: )
Koheltaja

Kyllä saa olla kysyntää enemmän kun muutama kappale ennen kun kannattaa alkaa tekemään. Päivä-pari menee helposti suunnitellessa/protoa tehdessä ennen kun tuotantomalli on valmis. Toisaalta, jos jollain on välineet ja tekee ensin itelleen niin silloin saattaa tulla jokunen ylimääräinen kappale. Helpommalla ja varmemmalla pääsee kun tilaa kamat RR:ltä, tuskin kukaan tollasta nippua tekee montaa kymppiä halvemmalla :wink:

Samaa settiä olen katellut, kuten eturattaan suojaa ja muutamaa nippeliä mutta toistaiseksi mennään ilman niitä. Lähtis loputkin lumet veke ja suolat pois teiltä niin saisi mopon liikenteeseen :P
eero1989

Tykkään että powerparts suojat oli siistimmät työjäljeltään.. mulla siis vaan syylärin suojat..
bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

Viesti Kirjoittaja bisti »

Pakko oli käydä vähä mopoa ropailemassa, ajatuksena oli puhdistaa keulaputket mutta kun en prkl vieläkään saanut niitä pölysuojia irti. Sanokaas (tai piirtäkää) nyt tyhmälle että mikä osa ja mistä kohtaa ja mihin suuntaan noista on tarkoitus lähteä irti?
Kuva
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Koheltaja

Mä en ole pölysuojia irroitellut vaan työntänyt ohuen nippusiteen liukuputken ja pölysuojan väliin ja pyöräyttänyt sillä kertyneen lian pois pöläristä. Keulan huollon yhteydessä kun olen stefat ja pölärin tarkastanut niin ei sinne nipparilla putsatessa mitää jää. Jos nipparilla putsaaminen epäilyttää niin hommaan on olemassa oma oranssi työkalu :wink: http://shop.ktm.com/fi_en/powerparts/to ... -tool.html
Vastaa Viestiin