Motorradfahrerin testikuski oli 185 cm pitkä.ArtsiT kirjoitti:Tuo pyörässä ollut pleksi on varmaan hyvä jos kuski on hieman lyhyempi. Itsellä on pituutta 187 cm ja hieman kun kyyristyi niin silloin oli ihan ok.
Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kokemuksia F800GS:stä
-
tand
- Pyörä: Yamaha Tenere Extreme Honda TLR200
Moi
Mun pyörään pistin Wunderlich ERGO Screen 420 mm.
On ihan hyvä, korkeampikin löytyy mutta voi silloin polulla osua yllättäen kypärään.
Kaverilla oli turhatekin mutta kokeiltuaan minun pyörää hän totesi tämän paljon paremmaksi. Ohjaa ilmavirran melkein kypärän yli.
Takaiskarista vuoti öljyä kun toin pyörän kotiin auton peräkärryllä ja olin hihnoilla kiristänyt takapäätä kireäksi. Ei iskari pitänyt öljyä sisällä
Öhlinsiäkö vai WP.eetä siinäpä kysymys.
Terv
Mun pyörään pistin Wunderlich ERGO Screen 420 mm.
On ihan hyvä, korkeampikin löytyy mutta voi silloin polulla osua yllättäen kypärään.
Kaverilla oli turhatekin mutta kokeiltuaan minun pyörää hän totesi tämän paljon paremmaksi. Ohjaa ilmavirran melkein kypärän yli.
Takaiskarista vuoti öljyä kun toin pyörän kotiin auton peräkärryllä ja olin hihnoilla kiristänyt takapäätä kireäksi. Ei iskari pitänyt öljyä sisällä
Terv
T-and
Hyvää noissa kummassakin on se että niitä kumpaakin pystyy huoltamaan (koska sellaista iskaria ei ole keksittykkän joka ilman huoltoa pärjäisi), toisin kuin vakiota Sachia. Muuten sitten poikkeavat ominaisuuksiltaan, kuin myös hinnaltaan aika paljon toisistaan. Öhlinsiä saa lähes joka putiikista, WP:n saanti on hieman kiven alla koska tehdaskaan ei osaa antaa sille tällä hetkellä valmistusaikaa. Mutta kyllä sitäkin saa toki ulkomailta tilaamalla..tand kirjoitti:Takaiskarista vuoti öljyä kun toin pyörän kotiin auton peräkärryllä ja olin hihnoilla kiristänyt takapäätä kireäksi. Ei iskari pitänyt öljyä sisällä![]()
Terv
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Andersille vinkkinä, että Hollannissa tekevät hyvinkin laadukkaita HyperPro-iskareita myös. Tarvittaessa täysin säädettäviä, Ö ja WP tasoa.tand kirjoitti: Takaiskarista vuoti öljyä kun toin pyörän kotiin auton peräkärryllä ja olin hihnoilla kiristänyt takapäätä kireäksi. Ei iskari pitänyt öljyä sisällä![]()
Terv
Oitracon on Suomessa edustaja.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Tätä itsekin hieman funtsin, mutta ei taida kukaan huoltaa näitä Suomessa?MarkkuHoo kirjoitti:Andersille vinkkinä, että Hollannissa tekevät hyvinkin laadukkaita HyperPro-iskareita myös. Tarvittaessa täysin säädettäviä, Ö ja WP tasoa.
Oitracon on Suomessa edustaja.
Ja onkohan Oitraconkaan enää edustaja kun niiden sivuilla ei ole kuin jotain Wilbersin kuvia ja Hyperpron sivuillakin sanotaan Suomen kohdalla jotta "etsitään edustajaa"..?
Ö:ltähän ei valitettavasti kasisatkuun saa täysin säädettävää iskaria (toisin kuin esim. WP:ltä ja Hyperprolta), ainoastaan tuollaisen lisäsäiliöttömän version reboundin säädöillä kuten vakiokin on..
Onko kellään kokemuksia hyvistä kahvasuojista/rystereistä? Bilteman hyvät/halvat eivät oikein helpolla istu tohon, vaatisi mun mielestä hiukan liikaa sovittelua ja mielellään vielä sorvinkin, joten jätin väliin.
Saako näitä Suomesta vai onko tilaustavaraa jostain?
Entäpä Stormin tangon korotussarja joka samalla siirtää sitä hiukan taaksepäin, onko toimiva systeemi?
Saako näitä Suomesta vai onko tilaustavaraa jostain?
Entäpä Stormin tangon korotussarja joka samalla siirtää sitä hiukan taaksepäin, onko toimiva systeemi?
Kysy tuolta http://www.dymatech.fi/brps.htm voiko tehdä mitään?tand kirjoitti:Moi
Takaiskarista vuoti öljyä kun toin pyörän kotiin auton peräkärryllä ja olin hihnoilla kiristänyt takapäätä kireäksi. Ei iskari pitänyt öljyä sisällä![]()
Terv
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
-
tand
- Pyörä: Yamaha Tenere Extreme Honda TLR200
Moi
Kiitos iskari vihjeistä.
Tänään kun pikkasen koeistuin pyörää niin kyllä se keinutuolista menee sillä on ne öljyt tullut ulos.
Saksan e.bayssa näyttäis olevan yks (ehkä) ehjä että saa nähdä saanko sen ostettua.
terv.
Kiitos iskari vihjeistä.
Tänään kun pikkasen koeistuin pyörää niin kyllä se keinutuolista menee sillä on ne öljyt tullut ulos.
Saksan e.bayssa näyttäis olevan yks (ehkä) ehjä että saa nähdä saanko sen ostettua.
terv.
T-and
-
rajamti
- Pyörä: 1190 ADV R
Ikävän näköinen kaatuminen sattunut Jenkki pyöräilijälle.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=667236 ( 1. sivulta löytyy video )
Ketjussa tultu johtopäätökseen että etulokasuojan ja renkaan väliin joutui kivi tms.
Tämä rikkoi ensin etulokasuojan, sen jälkeen renkaan ylitse kulkeva jarruletku tarttui nappularenkaaseen kiinni lukiten etupyörän.
Alkuperäinen jarruletkun vienti renkaan yli jossain määrin vaarallinen nappularenkaan kanssa ?

Renkaassa näkyy jälki jarruletkusta ?

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=667236 ( 1. sivulta löytyy video )
Ketjussa tultu johtopäätökseen että etulokasuojan ja renkaan väliin joutui kivi tms.
Tämä rikkoi ensin etulokasuojan, sen jälkeen renkaan ylitse kulkeva jarruletku tarttui nappularenkaaseen kiinni lukiten etupyörän.
Alkuperäinen jarruletkun vienti renkaan yli jossain määrin vaarallinen nappularenkaan kanssa ?

Renkaassa näkyy jälki jarruletkusta ?

Luin tuon tarinan jonkin aikaa sitten ja sen myötä on tuo lokasuoja-/jarruletkuprojekti pyörinyt mielessä. Lähes perfektionistina en ole pystynyt vielä aloittamaan, koska en ole löytänyt riittävän hyvää ratkaisua jarruletkujen ohjaukseen. Joitain virityksiä ovat maailmalla kehitelleet, mutta ne eivät ole minun ajatusmaailmaa tyydyttäneet.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Ostaa vaikka samanlaisen clampin kuin vakiona on oikeassa ylemmässä liukuputkessa ja laittaa sen vasempaan putkeen, jonka jälkeen sitten vetää letkut samalla tyylillä esimerkiksi kuin 990 advessa. Vanhemmissa 950 adveissa oli ihan samalla tavalla tuon etulokarin yli tuo yhdysletku kuin 800GS:ssa, mutta myöhemmin kotari muutti tuon letkutuksen siten ettei uudemmissa mene enää letkua lokarin ylitse.Å kirjoitti:Luin tuon tarinan jonkin aikaa sitten ja sen myötä on tuo lokasuoja-/jarruletkuprojekti pyörinyt mielessä. Lähes perfektionistina en ole pystynyt vielä aloittamaan, koska en ole löytänyt riittävän hyvää ratkaisua jarruletkujen ohjaukseen. Joitain virityksiä ovat maailmalla kehitelleet, mutta ne eivät ole minun ajatusmaailmaa tyydyttäneet.
Tosin ei tuokaan minusta vielä mikään autuaaksi tekevä muutos ole, aika lenkuralla/valtoimenaan siinäkin nuo letkut vielä on vaikka ei enää lokarin ylitse menekään. Täytyy varmaan tehdä joku tämän tyylinen konversio itse (vaikka ylälokariin en kyllä itse vaihda):
http://www.advrider.com/forums/attachme ... 1298942301
Ollut tämä jo puolitoista vuotta mielessä, mutta kummasti siihen tuli vauhtia kun tuon videon katsoin tässä muutama viikko sitten.
Tämäpä siinä ratkaisussa nimenomaan tökkii eli mielummin katselis jotain enskoijen ja krossien tyypistä ratkaisua sovellettuna kaksipuoleisesti. Ja ylälokariin ei vaihda minäkään. Alalokarissa ei ole mitään vikaa (päinvastoin), kunhan saa nuo jarruletkut järkeväksi.-W- kirjoitti: ... jonka jälkeen sitten vetää letkut samalla tyylillä esimerkiksi kuin 990 advessa.
Tosin ei tuokaan minusta vielä mikään autuaaksi tekevä muutos ole, aika lenkuralla/valtoimenaan siinäkin nuo letkut vielä on vaikka ei enää lokarin ylitse menekään.
No, mä odottelen sinun ratkaisua ja apinoin sen sitten siitä. Sitähän ei tarvitse kauan odottaa, kun teet sen kuitenkin ensi yönnä
Miten tää oikein menee...
-
markusj
- Pyörä: 640 A r
Ei vastaus onkelmaan, mutta kuis toi pysähtyis yhdellä levyllä.? Näyttäisi hilut olevan vähintään se:n veroiset tai paremmat.
-markus-
-
GSR600
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
markusj kirjoitti:Ei vastaus onkelmaan, mutta kuis toi pysähtyis yhdellä levyllä.? Näyttäisi hilut olevan vähintään se:n veroiset tai paremmat.
F650 GS 2-syl. malli on kyllä yhdellä etulevyllä varustettu ja pysähtyy sillä mainiosti.
Mutta jos tosta F 800 GS mallista "pudottaa" toisen levyn pois pelistä niin lopputulos
ei varmaankaan ole silti ihan sama .
Varmaan toppaisi tarpeeks ainakin hiekkapohjaisilla alustoilla. Itse asiassa nuo jarrut on turhankin tehokkaat omaan makuun muualla kuin asvaltilla. Velipuoli 650GS:ä on vain yksi levy ja kai se assullakin pysähtyy..markusj kirjoitti:Ei vastaus onkelmaan, mutta kuis toi pysähtyis yhdellä levyllä.? Näyttäisi hilut olevan vähintään se:n veroiset tai paremmat.
Itse kun välillä tulee heitettyä reippaampaa rundia kuormankin kanssa asvalttisyheröissä niin niihin en sitten taas ottaisi kyllä vain yhtä noista etulevyistä - pitäisi olla isompi etulevy jos vain yhden laittaisi..
Edit. Joku olikin jo nopeampi