KTM 950 superenduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

MTRO
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI

Viesti Kirjoittaja MTRO »

Minulla on Wingsit vaihdettu ja olen käyttänyt pidemmillä reissuilla Ixs:n satulan yli meneviä kangaslaukkuja.Sivumuovit olen teipannut,ettei tule naarmuja :o

[/img]
Liitteet
laukut.jpg
(109 KiB) Tiedosto ladattu 241 kertaa
Viimeksi muokannut MTRO, La Helmi 16, 2008 11:52 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Mites tommonen turkkilevystä tehtyä "satulaa"?
Siis semmoinen nurinpäin olevan U muotoisen suojan mitä helposti saa pois päälle halutessa,suojaa se ainakin pehmeät sivulaukut ja sinnehän vois vaikka ruuveilla asentaa jottain "tupperwaren"muoviboxejakin :wink:

Mielikuvitushan aina on rajana,mutt tommonen olis helppo tehä ainakin :lol:
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Jukka kirjoitti:Tankkia ootellessa, mitenkäs tuohon sais järkevästi kampetta kyytiin muutaman päivän reissulle? Heti ilmojen lämmettyä olis tarkotus käyä
rouvan kans kattoon norjan maisemia, mutta eihän tuohon esim
matkasäkkiä laittaa kun se kärähtää justiinsa.

Tarvikkeena sais sivulaukut, joihin näyttäisi mahtuvan tupakkiaski.

Rakentaako itse jonkulaisen leveämmän tarakan, johon saa äänenvaimentimilta suojaan matkasäkin vai pitääskö virittää jonkulainen teline sivulaukuille?

Onko malliratkaisuja?
Tarakka on helppo virittää nostokahvoihin. Pehmeät laukut kärähtävät kyllä avarampien putkienkin kanssa, itse laitoin Viron reissuun villaa väliin, jolloin hiilikuitu-Akra otti itseensä; vaimennin ei saanut lämpöä hukattua ja muuttui villan kohdalta mataksi ja pehmeäksi kun kuidun sidoslakka tjsp otti ja haihtui. Titaanipönttö sen olla pitää! Täytyy rakentaa putken päälle seuraavaan perhereisuun joku tuki laukulle, joka estää lähikontaktin vaimentimeen.
Kuormalle Superi on täysin tunteeton, ei tunnu missään!

Kipa
Liitteet
mopokuvia 034.jpg
teline 125 Varaderosta
(603.07 KiB) Tiedosto ladattu 267 kertaa
oikea matkaenduro.JPG
(1.2 MiB) Tiedosto ladattu 361 kertaa
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Jukka kirjoitti:Tarvikkeena sais sivulaukut, joihin näyttäisi mahtuvan tupakkiaski.
SW-Motechilta on 950SM:ään sivulaukkutelineet, joihin saa adaptereja eri valmistajien laukuille, mm. Givin muovilaukuille, joita saattaa löytää edukkaasti käytettynä. En tiedä sopivatko superiin, mutta saattais... Sitten on tietty Turhatekin 2x35l alulaukut/telineet SE:hen, mutta se setti maksaaaaa (>700EUR).

Kanoottisäkkiä olen yhden reissun pitänyt ihan nostokahvoissa kiinni, mutta mulla onkin Akrat. Pitäisi kyllä tarakka tehdä tai ostaa. Kiinnostaisi myös Ortliebin vedenpitävät pehmolaukut sivulaukuiksi, mutta haluaisin niille jotkut tukevat telineet sen sijaan että vaan heittäisin ne satulan yli. Pitäisi ehkä kysyä, saisiko noita turhatekin telineitä ostaa ilman laukkuja.

Onko joku muuten tehnyt/teettänyt mukavampaa satulaa pidempiä reissuja varten? Mulla oli Africa Twinissä sellainen velcrolla orggissatulan päälle kiinnitettävä limilevystä tehty (keinonahkapäällinen) satula-implantti, joka toimi varsin hyvin Brittilän reissun verran. Mietin että pitäisikö tuohon yrittää tehdä samanlaista vai tilaisiko Renazcolta tms. mukavuus-satulan. Tuollainen lisäke vaan tekee pyörästä entistä korkeamman (AT:n tapauksessa hyvä asia) ja tuo orggissatula lienee AT:n satulaa kapeampi, mikä voi olla ongelma.

Entäs onko kukaan laskenut jalkatappeja jollain tee-se-itse -virityksellä tai hommannut säädettäviä jalkatappeja (jollaisia tekee ainakin tämä lafka USA:ssa)? Haluaisin kasvattaa jalkatappi-satula -etäisyyttä edes vähän.
Hannu
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Timo teki halvan ja hyvän telineen vesivanerista, orkkisruuvien alle reissun ajaksi ja muuten veks. Marko taas on modauttanut yhden satulan matka-ajoon, itse en näe tarvetta tuohon. Jalkatappeja on turha laskea; niitä on kaksi :D

Kipa
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Häätyy koittaa kehitellä jokin lämpösuoja ite....

Tänään pääsin eka kertaa koittaan superin alustaa kunnolla.
On pitäny vähin pakkasia ja joku pässi on ajanu tässä vähässäki lumessa
snöskoterilla joten pääsin ajamaan kovapohjasta patikkoa.

Täytyy sanoa että olin melkosen yllättyny siitä, kuinka lujaa tuota möhköä
pystyy meiläläisenki taidoilla viemään patikossa!
Niin kauan ko keula ei ala sukeltamaan tahi hakemaan pöpelikköä kohti niin alusta ottaa vastaan melekeen mitä vain.
Omakinen
Pyörä: KTM 950 SE

Viesti Kirjoittaja Omakinen »

Pääsispä itsekin jo pelkäämään SEn selkään!!!! Kilvet ja piikkirenkaat pitäs tulla tällä viikolla....
SiR
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501

Viesti Kirjoittaja SiR »

Mites tuo SE:n matkailu käyttö, onkos tuosta etu "katteesta" mitään iloa. Painaako ajoviima mieten voimakkaasti syliin?
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

SiR kirjoitti:Mites tuo SE:n matkailu käyttö, onkos tuosta etu "katteesta" mitään iloa. Painaako ajoviima mieten voimakkaasti syliin?
En ole kokeillut ajaa ilman katetta mutta voin todistaa, että Suomessa sallituilla nopeuksilla ajoviimasta ei ole harmia. Muutenkaan mie en ymmärrä, mihin niitä katteita täällä tarvitaan. Muuhun kuin kypärämelun synnyttämiseen.

Katupyöräksikin valitsisin nakun jos mulla olis meidän perheessä sen suhteen sananvaltaa.
MTRO
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI

Viesti Kirjoittaja MTRO »

SiR kirjoitti:Mites tuo SE:n matkailu käyttö, onkos tuosta etu "katteesta" mitään iloa. Painaako ajoviima mieten voimakkaasti syliin?
Varmaan miten sen kokee. Suuremmilla nopeuksilla, joita saa ajaa suljetuilla alueilla, ajoviima alkaa tuntumaan. Kaikista pahin kai se on silloin, kun se heittää sen johonkin kaulan alueelle. Tähän tietysti vaikuttaa kuskin pituus.
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Adventurella (tarkkaan ottaen tuolla sinun nykyisellä pyörälläsi) en käynyt Latviaa kauempana, mutta jonkinlainen mielipide silti siitä on.
Pikään istuessa sen penkin kulmikkuus pysäytti verenkierron koivistani ja katteen jyrinä on kuuloaistille tuhoksi.

Nää on makuasioita, mutta vertaan sitä nykyiseen avomalliini. Sillä olen tehnyt useita aamusta iltaan istuntoja vain karttatelineen varjossa.
Kohina on minimaalista ja vaikka TM:n testissä useaan otteeseen SE:n penkkiä moitittiinkin(???) viihdyn siinä. Luin sen viimevuotisen lehden nyt vasta ja ihmettelin sitä penkkipainotusta.
En tiedä mistä silkistä on testaajien pylly tehty kun se noin herkistyy.
Joo, tottamaar mun pitää omaa mopa ylistää nytkin, mutta totta on sekin että se tuhto on täydellinen mun persluilleni. Olen kyllä rautaperseet ajanut ym. mutta en noin hyvällä satulalla.
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

En voi miekään käsittää tuota penkki-asiaa. En oo eläissään nuin hyvällä penkillä ajanu, tosin jokunen penkkimalli saatta olla kokemattakin...

Katteita en ole koskaan älynnyt kaivata.
reiniday

KTM SUPER ENDURO

Viesti Kirjoittaja reiniday »

Mulla on noiden nosto kahvojen päällä alumiinilevy,jossa on kiinni Givin Monokey pohjalevy. Tässon kottero männä kesänä norjan reissussa. Tietääkö kukaan hyvää satula seppää? tars toi toinen satula leventää reissu mallix.
Liitteet
fully loaded.jpg
loaded
(68.59 KiB) Tiedosto ladattu 200 kertaa
sahuri
Pyörä: SE & EXC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sahuri »

Hakalan Verhoomo Tampereella.

10+ työn laatu ja jaksavat kuunnella asiakkaan toiveita.
Eikä hinnoittelukaan ole ryöstöä minusta.

Vielä kun sovit asian niin, että menet mopon kanssa ajan kanssa. Eli ennen pääset koestamaan muotoa ennen päällisten kiinnitystä. Tulee kerralla sopiva.

Vielä tuohon sivulaukkuasiaan. Itsellä on devilin hiilikuitupönttö.
Ortliebin vedenpitävät pehmeät sivulaukut pönöttää sivumuovien päällä ihan ok. Vaimonkin jalat mahtuu takatapeille, niin että laukut nojaa vielä kokonaan sivumuovien päälle, eikä pönötä änäriä vasten. Rosteripönttö ei mulla reissuajossa ainakaan polta edes kättä???

Renkaanvaihdosta voisi tarinoida pitkäänkin, mutta mehtämopoon ostettuani solukumin eteen, totesin asialliseksi investoinniksi Huolto-kaksikon(jämsä) kauppaaman renkaanvaihtopukin "vänkäriraudalla". Biltemasta vielä muutama 2,5 € rengasrauta kahden perinteisen oheen, niin rupes solutkin menemään päälle ilman mutinoita.

Taustalta kuuluu hallituksen komento imuroimaan ja pyykkiä ripustamaan... Minkäs sille rivikansanedustaja mahtaa ;) mentävä on...
SE sahuri
0400-511321
Hannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

sahuri kirjoitti:Hakalan Verhoomo Tampereella.

10+ työn laatu ja jaksavat kuunnella asiakkaan toiveita.
Eikä hinnoittelukaan ole ryöstöä minusta.
Samaa mieltä, siellä tekivät mulle sen irroitettavan satulalisäkkeenkin ja modifioivat Twinin alkuperäistä penkkiä korkeammaksi. Ja T. Hakala on tehnyt mun harrasteauton verhoilut.
sahuri kirjoitti: Vielä tuohon sivulaukkuasiaan. Itsellä on devilin hiilikuitupönttö.
Ortliebin vedenpitävät pehmeät sivulaukut pönöttää sivumuovien päällä ihan ok.
Sulla taitaa nuo olla käytössä lähinnä hyviä teitä pitkin kulkevilla reissuilla? Itse kun on tullut ajettua noita Allroad Toureja ja vastaavia joissa pitää kamaa kuljettaa mukana mutta ajetaan kuitenkin melko huonoakin tietä/polkua/suota välillä niin että pyörä hyppii ja pomppii niin mietityttää että jos tuollaiset laukut ei ole telineessä kiinni niin tuhoaako ne liikkuessaan vähintään ne sivumuovit.

Asiasta kolmanteen. Teen tässä nyt syyshuoltoa, ajoissa kuten aina, ja pitää kaasuttimen lämppärin vaihtamiseksi purkaa sen verran rompetta että samalla voisi tarvittaessa muuttaa kaasarien säätöjä. Tilannehan tuossa on se, että 1tkm huollossa säätivät neuloja ja tyhjäkäyntiä mutta jättivät pääsuuttimet alkuperäisiksi. Onko joku ajanut ensin tuollaisilla säädöillä ja vaihtanut sitten pääsuuttimet pykälää suuremmiksi? Onko siitä ollut tuntuvaa vaikutusta vai onko ainoastaan kulutus kasvanut? Tuo toimii <80km/h nopeuksissa ihan ok mutta epäilyttää että hieman hengetön kaasuun vastaaminen esim. maantiellä ohituksissa voisi johtua laihahkosta seoksesta. Kulutus on melko kohtuullinen 6.5-7.5l/100km, minkä en tietysti toivoisi kovasti kasvavan.
Hannu
Vastaa Viestiin